За проблемите в училище и още нещо...

  • 42 904
  • 366
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 50 879
Не всички учители са...свестни, строги и справедливи. Хората си спасяват децата поединично. Има всякакви случаи.
 

# 151
  • Мнения: 1 153
Не мога да приема, че има деца, които са за отличен по всеки един предмет. В класа а дъщеря ми имаше такива до 4 клас, които сега в 5 си пролича, че не са идеали. Всички знаем как се пишат оценките. За мен те не са критерий за знания.

# 152
  • Мнения: 13 326
Lady Cassiopeia Duval, аз съм на друго мнение. Всеки предмет е сериозен и учителите по "неважните предмети" имат не по-малко от останалите учители правото да решават как да оценяват и да пишат ниски оценки, когато детето не е изпълнило задачите си.

 Напълно съм съгласна.
Не е редно да се повишават оценките на дете по който и да е предмет изкуствено.

Освен това, за т.нар. "технически предмети", по-скоро е налице тенденция за "додаване"- не навсякъде, всъщност , но има такава нагласа.Така че най-вероятно въпросното дете не е било и за 5.

Една петица по математика "загрозява" точно толкова пълното отличие, както и по музика, ако детето има всичко 6, но само по математика 5, едва ли някой ще ходи да се разправя.

# 153
  • Мнения: 19 275
Не мога да приема, че има деца, които са за отличен по всеки един предмет. В класа а дъщеря ми имаше такива до 4 клас, които сега в 5 си пролича, че не са идеали. Всички знаем как се пишат оценките. За мен те не са критерий за знания.

А може ли да обясниш кое за теб е критерий за знания?

# 154
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 668
Lady Cassiopeia Duval, аз също като теб бих се ядосала, ако на един от (както ти ги наричаш) развлекателните предмети детето има 5, а не 6. И това при условие, че се говори за изкуство, а то не познава граници.

Да си представим, че детето знае за нагласите на родителя към тези предмети: там не става въпрос за подготовка, теорията да се премахне, часът е за разпускане... И то разпуска така, както го разбира: вади си телефона, игнорира учителя, не следи дискусията, увлича съученика си по чин в празни приказки, отказва да изпълнява указания с мотива, че в този час не се учи. При такова отношение и 5 е много. Учителката е трябвало да му пише и двойки в часовете, в които е демонстрирало явно пренебрежение към премета.

Знам какво ще следва сега: защо часът не е увлекателен. Точно за това дете и още няколко може и да не е бил, но за други е бил и още как. Гледната точка на моето не му е интересно = на никого не му е интересно може да ни умие очите, но с нищо няма да помогне.

# 155
  • Мнения: 321
 От 1 до 4 клас оценките са масово нереални.Пишат се  за да стимулират децата. Но на практика  не смятам ,че стимулират. По-скоро се вижда ,че знаеш не знаеш все 5 или6. Затова мисля ,че до 4 клас не трябва да имат оценки. Друг е въпросът ,че в някои страни оценки се пишат доста по-късно.
А при нас времето за изпитване  като ,че ли  е повече от времето за  учене в училище.

# 156
  • Мнения: 19 275
Нека поясна - предмет за разтоварване не означава игра на телефона или ставане и обикаляне из кабинета с цел пречене на останалите. Напротив. Аз хванах темата за музиката, като примерен, но някой друг тук спомена и физическото. И не само те. Ето един предмет примерно "Информационни технологии" Какво си представят родителите - предмет, по който децата се запознават с компютрите, започват да учат някакви елементарни програми, навлизат в сферата на информациите и т.н. А реалността каква е - децата играят на компютърни игри 45 минути. И в крайна сметка им се поставят формални оценки, защото този предмет явно в начален курс е един от разтоварващите предмети. Физическото също - идеята му е децата да имат двигателна активност. Дори увеличиха часовете, защото смятат, че така могат да се преборят със затлъстяването при децата. А в крайна сметка какво - децата си правят каквото искат, а учителя цъка на телефона. И накрая вариантите са два - или формална оценка или покриване на нормативи за които децата не са и чували. И накрая музиката - в 4-ти клас годишната оценка не е чак толкова важна да, но в 7-ми, когато се кандидатства в елитни гимназии и годишните оценки са от изключителна важност тогава какво - една -5-ца по музика /защото не знае кога е роден Моцарт/, една 4-ка по физическо /защото детето не е покрило няколко норматива/, една 5-ца по ДБТ /защото детето не е успяло да направи нещо си друго/ и айдее - заминал целия труд. И язък за 6-ците по математика, БЕЛ, английски и другите важни предмети, след като няколко не толкова важни предмета ще му съборят общия бал.

# 157
  • Мнения: 1 153
Не мога да приема, че има деца, които са за отличен по всеки един предмет. В класа а дъщеря ми имаше такива до 4 клас, които сега в 5 си пролича, че не са идеали. Всички знаем как се пишат оценките. За мен те не са критерий за знания.

А може ли да обясниш кое за теб е критерий за знания?

Критерий ми е да видя, че детето си знае това, което е необходимо и може да го свърже с неща от живота. Когато се разговаря с дете общо, може да се разбере дали ги навързва нещата. Давам пример - разхождаме се с дъщеря ми, в града ни мирише на сероводород. Питам я защо мирише и как се наричаше процесът. Или пък, споменават по новините някоя държава, питам я къде се намира, столица, ей такива неща, така правя и с другите предмети. Така се проверява дали е останало нещо в главата. Това, дали на тест е получила 4,5,6, хич не ме бърка, защото тези оценки са субективни и отразяват моментно състояние. На един и същи тест днес може да получи 6, след 5 дни - 3, зависи от кондицията. Като с готвенето е - едно и също ядене всеки път не става еднакво, въпреки еднаквите условия. Оценки се пишат по милост - има детето по 4 предмета шестици, да не му чупим хатъра; трябват ни отличници, че да вдигнем реномето на даскала и даскалото, има си и уговорки между учителите, изобщо, щом оценяването е от хора, критерии няма. Лично с очите си съм виждала миналата година тест на дъщеря ми по математика и на още едно дете от класа им. При абсолютно еднакви грешки, моята имаше 4, другото 6, щото вървеше по гайдата на учителката, а моето не си мълчи, когато е право. А и както писах - отличниците до края на 4 клас тази година получиха шамари на входящите нива и после през годината. Хубавите им бележници имаха от всички оценки. Пак казвам - пълен отличник за мен не е критерий.
   Видях, че е писано за ИТ. Нашите си учат, правят презентации на пауър пойнт, учиха се да работят с пейнт и още една програма, която не запомних. Правят и тестове. По физическо, с изключение на господина, никое дете не си играе на телефона - играят или баскетбол, или народна топка.

# 158
  • Мнения: 19 275
Приемам, че всеки има различно мнение по темата  Peace

# 159
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 801
И за какво ни е тоя общ бал? Влиза ли някъде?  Crazy

Мен, честно, не ме впечатляват ниските оценки по рисуване, пеене или ДТИ ...  Mr. Green

# 160
  • Мнения: 13 326
От 1 до 4 клас оценките са масово нереални.Пишат се  за да стимулират децата. Но на практика  не смятам ,че стимулират. По-скоро се вижда ,че знаеш не знаеш все 5 или6.


Не е съвсем така. В училището на моето дете имаше деца, които завършиха с "Добър" още в първи клас. В началото на втори клас учителката на първата родителска среща започна с предисловие, че от самото начало на годината децата щели да получават оценки, които няма да им харесват.

Но някъде подаряват оценки, да.




И за какво ни е тоя общ бал? Влиза ли някъде?  Crazy

Мен, честно, не ме впечатляват ниските оценки по рисуване, пеене или ДТИ ...  Mr. Green

Никъде не влизат, освен в училище по изкуствата. Някога влизаха, беше отдавна.





# 161
  • Мнения: 1 731
pina, това си зависи най-вече от родителя.
Спомням си в 4-ти клас, при връчването на свидетелствата, едно дете имаше една петица по музика и шестици по всичко останало. Майката беше бясна, че са му "загрозили" свидетелството, ако знаела по-рано за петицата по музика, щяла да ходи да се разправя с учителката.

Веднага ще обясна реакцията на тази майка, защото и аз бих се ядосала. Разбира се не бих си и помислила да се разправям с учителката де.
Та проблема не е в 5-цата, а в това по кой предмет е тя. Ако има 5-ца или дори 4-ка по някой от важните и трудни предмети /БЕЛ, маретамита, ЧО, ЧП, английски/ тогава бих го приела, защото знам, че тези предмети изискват сериозно учене и отношение към материала, практика и упражнения. Тази оценка ще я отчета, като грешка на детето за това, че не е положило повече усилия /ако е 4-ка/ или че се е постарало, но не всеки може да е перфектен по всички предмети /ако е 5-ца/. Но при условие, че дадено дете е пълен отличник, успял е да се подготвя перфектно по всички трудни предмети през цялата година, то тази 5-ца по музика е напълно излишна. Защото разтоварващите предмети биха били по-полезни, ако помагат на учениците с вдигане на общия им бал, отколкото, като им го намаляват.
А относно ученето по музика - ами извинявам се, но има достатъчно тежък материал, който се изисква да се учи от тези деца, за да се иска от тях да се учи и по музика. Подчертавам, че има песни, които е добре да се знаят, като Химна на България, Хубава си моя горо и т.н., но да им се правят контролни с въпроси коя година е роден Моцарт е просто безумно желание да се донатоварят и без това достатъчно натоварените деца



Напълно подкрепям съфорумката. Щом едно дете е успяло да овладее важните и4 трудни предмети и да получи отлична оценка, то петица по музика ми се струва отмъщение на комплексирана даскалица.
Колкото и да не им се иска на подобни, децата, особено в решаващия седми клас, ще наблягат на това, от което им зависи бъдещето. Тези предмети не би трябвабо да са с оценки, защото за тях се изискват качесва, които не всеки има.А тестове по музика е такава глупост, че не подлежи на коментар.

# 162
  • Мнения: X
но в 7-ми, когато се кандидатства в елитни гимназии и годишните оценки са от изключителна важност тогава какво - една -5-ца по музика /защото не знае кога е роден Моцарт/, една 4-ка по физическо /защото детето не е покрило няколко норматива/, една 5-ца по ДБТ /защото детето не е успяло да направи нещо си друго/ и айдее - заминал целия труд. И язък за 6-ците по математика, БЕЛ, английски и другите важни предмети, след като няколко не толкова важни предмета ще му съборят общия бал.
Това не е вярно. В бала се включват само оценките по два балообразуващи предмета (най-често БЕЛ и математика). Останалите оценки не влизат в бала.

# 163
  • Мнения: 1 731
За тази година не успяха да прокарат в бала да влиза и оценка от цялата диплома, но за догодина нищо не се знае. МОН е свърталище на малоумници.

# 164
  • Мнения: X
За тази година не успяха да прокарат в бала да влиза и оценка от цялата диплома, но за догодина нищо не се знае. МОН е свърталище на малоумници.
Че са малоумници, спор няма, но на този етап твърдението, че оценките по всички предмети влизат в бала, не е вярно.

Общи условия

Активация на акаунт