За проблемите в училище и още нещо...

  • 42 918
  • 366
  •   1
Отговори
# 180
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Нашата госпожа по музика е зам. директор и се взема много на сериозно.В началото на срока беше изтряскала на почти всички двойки.Сега чакам да видя какви срочни оценки ще сложи  Laughing.Та нищо чудно да спъни някое дете.

# 181
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 801
Все пак тоя общ бал влиза само за след 4-ти клас. Едва ли ще спъне някой.  Stop

# 182
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 668
Има,има.Дори ми казват какво точно  да запиша, който ме пита имам избор  Laughing .Премълчавам си,защото според мен са полезни въпросните часове,но не всеки мисли като мен.
Напълно нормално е да ти казват какво да пишеш. Часовете по ЗИП са част от учебния план, който не се определя от родителите, а от училището. Родителят може да избира измежду ограничени възможности. Примерно: 2 часа математика, 1 български; 2 часа български, 1 математика; 1 български, 1 час английски и 1 час математика. Колкото повече паралелки има, толкова по-голям е изборът. Ако са само 3, възможностите няма как да са много. 10 деца да искат равни часове български, математика и английски, няма как да стане клас. Единият вариант е да ги разформироват по останалите класове и тази възможност да се закрие, а другият - да си намерят училище, което да отговаря на желанията им.

Нашата госпожа по музика е зам. директор и се взема много на сериозно.В началото на срока беше изтряскала на почти всички двойки.Сега чакам да видя какви срочни оценки ще сложи  Laughing.Та нищо чудно да спъни някое дете.
Нали Laughing самородна конспирация.

# 183
  • Мнения: 13 328
И за какво ни е тоя общ бал? Влиза ли някъде?  Crazy
Никъде не влизат, освен в училище по изкуствата. Някога влизаха, беше отдавна.

В математическа гимназия от 5 клас се влиза с този бал.
Това съм го пропуснала, защото е от тази година.При нашия набор участваха само състезания.

И, да, има учители, които ще оставят по- ниска оценка.
В нашия випуск имаше дете, което е неизменно  на първите места в града, като най -- често- първи или втори.
Но в 4 клас имаше 5 по Дбт за годината.Добре, че не е от следв. Набор.Сега е в МГ и на олимпиадата беше първи с макс. точки.

Аз, навремето, като кандидатствах в ЕГ, имах 5 по физическо.Не че заслужавах повече, но 0, 10 надолу от свид. можеха да изиграят роля.

# 184
  • Мнения: 24 467
Не одобрявам кандидатстване за каквото и да било училище и за който и да било клас на база успех от цяла диплома /свидетелство или както се нарича - без каквото и да било значение/. Всеки обективен човек е наясно, че зад съдържанието им могат да стоят коренно различни неща. Единствената обективна оценка, която може да се получи и въз основа на която следва да става класирането, е общ еднакъв изпит за всички, проведен при еднакви условия. В противен случай стават извращения.

Ами във Варненската. От 2-3-4 състезания резултатите, но и средноаритметично от оценките по всички общообразователни предмети и СИП, и ЗИП, всичко.
Това е голяма тъпотия. Защо в бала за кандидатстване в математическа гимназия да влизат оценките по музика, изобразително изкуство, спорт и подобни? Значи, ако си надаренматематик, но дебел, с лоша оценка по спорт може да не те приемат заради по-нисък бал?  ooooh!
Глупаво е, наистина.
Оценки по предмети, които нямат отношение към профила на училището, не виждам защо следва да имат тежест в класирането.
И да, има всякакви учители по всички предмети и не следва този субективен фактор да определя кой ще влезе и кой - не в дадено училище.

# 185
  • Варна
  • Мнения: 10 493


Нашата госпожа по музика е зам. директор и се взема много на сериозно.В началото на срока беше изтряскала на почти всички двойки.Сега чакам да видя какви срочни оценки ще сложи  Laughing.Та нищо чудно да спъни някое дете.
Нали Laughing самородна конспирация.

Много обичаш да си напреки нали,само заради спорта  Laughing

Представи си дете с отличен по български,математика,английски и т.н. и музика среден 3 или добър 4. Дали няма да те подразни,ако заради тази оценка не успее да влезе в желаното училище.

# 186
  • Мнения: 11 743
Някога, преди много години, аз имах 4-ки по физическо и рисуване. Всичко друго беше шестици. И кандидатствах с тези оценки. Приеха ме, но не баш където и каквото исках. Надявах се, че 36 години по- късно нещата са се променили, а то било все същото.

# 187
  • Мнения: 13 328
  С тези оценки по "технически предмети", както ги наричаме имам една позорна история, май съм я  разказвала.

Скрит текст:
Когато кандидатствах, не всеки ходеше в ЕГ и МГ, но ходеха/-хме да кандидатстваме наистина най-мотивираните, от нашия клас- 4 деца.
Не съм имала никакъв проблем с ученето, твърдо 6 по всичко, освен това свирех на инструмент и рисунките ми бяха на изложба, но...никакви нормативи по физическо,непостижимо ми беше. Имахме млада учителка, която беше за първа година и по една случайност- някога ученичка на  майка ми. Майка ми отиде да се моли за 6 по физическо. Embarassed Учителката се поколебала и...отказала. Съответно, аз оставам с 5.90 за годината, влиза цялата диплома за ЕГ.Освен, че учителката отказа ,се оплакала на класната ми- също някогашна близка на майка ми , а класната ме насмота мен, защо съм позволявала унизителни прояви.

След разговор с класната ми аз започнах да плача в двора на училището , а една чистачка съчувствено ме попита по какво съм на поправителен... hahaha

Дотук добре, но приятелката ми- с доста влиятелни родители по онова време, отличничка, но в ръцете много скована. Е, тя имаше 6 по рисуване, въобще не се постави на въпрос.Там совалки и драми нямаше.

Приятелката ми завърши МГ и по-късно стана инженер.
Аз завърших ЕГ и по-късно станах юрист

От седми клас не съм виждала учителката по физическо.
Но учителката по рисуване ми е съседка, когато отивам на работа я виждам да разхожда кученцето си, поздравявам я, но винаги като я срещна се сещам за несправедливата драма.
А че и до ден днешен насмотавам майка ми за случката, като се сетя, няма и съмнение.

Тъпа история, но показателна защо не трябва да влизат на всяка цена всички оценки. Иначе съм за справедливо и съответно оценяване, без "подаръци"

# 188
  • Мнения: 11 743
Скрит текст:
Аз и до днес не мога да нарисувам нищо. Веднъж опитах да нарисувам врана или поне черна птица на снега и доста заприлича на куче, тип болонка, но черна, даже накрая се утвърди като куче на снега. Заслужена ми беше четворката, макар че по теория се постарах, но не стигаше. Просто такава оценка не трябва да влиза в балообразуване при кандидатстване, освен ако не е художествена гимназия, за каквато аз определено не кандидатствах.
По физическо даже имах таланти, но не и в областта на лицевите опори и бягане на 50 и 100 метра. Неща за които никога не ни подготвяха, само ни изпитваха. Години по- късно се научих да правя лицеви опорри, но да бягам - никога. Не и с такава скорост, за да покрия норматив за 6.

# 189
  • Мнения: 51 871
Според мен оценки по музика, рисуване и физическо трябва да има, защото ако няма децата го удрят през просото, а това се отразява после на общата им култура (да знаеш как се тласка гюле или как се дриблира и стреля в коша също спада към общата култура). Но тази оценка не трябва да се взема предвид при кандидатстване, а да има само психологически ефект ( да ти разваля хубавата диплома). А и това трябва да се допуска само във фрапиращи случаи, когато няма абсолютно никакво старание от страна на детето.

Що се отнася до нормативите по физическо - за мен те са нужни за статистиката. И мисля, че по идея служат за да се събира статистическа информация за физическото състояние на набора. Но да се използват за оценката за годината е безумие. В края на краищата даже и професионалните атлети не са добри във всичко и един скачач на висок скок едва ли е корифей в тласкането на гюле.

# 190
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 668
Представи си дете с отличен по български,математика,английски и т.н. и музика среден 3 или добър 4. Дали няма да те подразни,ако заради тази оценка не успее да влезе в желаното училище.
Представих си го. Каква ще е причината по другите предмети да се справя, а да му се опре една музика? Сяда, научава си и отива на изпит пред комисия за коригиране на оценка.
Скрит текст:
По мое време го имаше. Мой съученик в гимназията се яви на такъв за коригиране на оценка по биология и успя да си защити стипендия за отличен успех.
  Днес всеки наготово иска. Имал 6 по бг и мат и айдеее и по другите предмети така, щото инак как Shocked

Скрит текст:
По физическо никога не съм имала 6, щото не покривах нормативите, но пък и не съм била отлична ученичка, за да ми пишат по презумпция и по този предмет 6. Щеше да е жалко отличник, който не заслужава, да получи отличен, за да не му се загрозява дипломата, а мен да ме оставят с реална оценка. Някак не е много чеСно. Нали Confused

Същото важи и за останалите "развлекателни" предмети.

Последна редакция: пт, 09 юни 2017, 15:42 от Райчун

# 191
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Представи си дете с отличен по български,математика,английски и т.н. и музика среден 3 или добър 4. Дали няма да те подразни,ако заради тази оценка не успее да влезе в желаното училище.
Представих си го. Каква ще е причината по другите предмети да се справя, а да му се опре една музика? Сяда, научава си и отива на изпит пред комисия за коригиране на оценка.
Скрит текст:
По мое време го имаше. Мой съученик в гимназията се яви на такъв за коригиране на оценка по биология и успя да си защити стипендия за отличен успех.
  Днес всеки наготово иска. Имал 6 по бг и мат и айдеее и по другите предмети така, щото инак как Shocked

Скрит текст:
По физическо никога не съм имала 6, щото не покривах нормативите, но пък и не съм била отлична ученичка, за да ми пишат по презумпция и по този предмет 6. Щеше да е жалко отличник, който не заслужава, да получи отличен, за да не му се загрозява дипломата, а мен да ме оставят с реална оценка. Някак не е много чеСно. Нали Confused

Същото важи и за останалите "развлекателни" предмети.

И смяташ,че пред комисията ще пропееш като Енрике Иглесиас  Rolling Eyes

# 192
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 801
Ох, като вземете да се вживявате с това физическо, музика и домашен бит ще ме "скъсате" от смях.  Laughing Оценки, загрозяване на дипломата и прочие. Едно време бях пълна отличничка по всичко друго, а по физическо имах 4, заради една коза, която не успях да прескоча със събрани колене.  Mr. Green Много важно. Втория срок класната ми беше издействала 6.  Wink Колко нечесТно.

# 193
  • Мнения: 50 880
В училище често се среща деца със златни медали в някаква спортна дисциплина да не могат да покрият НЯКОЙ норматив и да получават ниска оценка. Струва ми се глупаво. Пак имаме такива в класа. Но...това е положението.
По изобразително изкуство никога никоя учителка не направи някоя презентация, не ги заведе в някой музей или поне да  се отвори учебника. Не. Само бои, мацаници и т.н. Но често ми се е случвало учителки да се подиграват на децата че не знаели кой е този или онзи художник. Ми деца всякакви. На някои родителите са по 12 часа на работа, не висят всеки ден по музеите и театрите и не го крият. Но са пратили детето си да научи нещо повече. В учебника също има някакви неща, но той не се отваря. Никога.
Сега, приемам че сме изтеглили къса клечка с някои учители, да. Но тука така говорите, като че ли това не се случва редовно. Ми случва се все по-често. 

# 194
  • Мнения: 6 640
Ох, като вземете да се вживявате с това физическо, музика и домашен бит ще ме "скъсате" от смях.  Laughing Оценки, загрозяване на дипломата и прочие. Едно време бях пълна отличничка по всичко друго, а по физическо имах 4, заради една коза, която не успях да прескоча със събрани колене.  Mr. Green Много важно. Втория срок класната ми беше издействала 6.  Wink Колко нечесТно.
е, то понеже е приключило с щастлив край, та сега ти е като на шега. иначе учителката с козата сигурно още щеше да я споменаваш с добро  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт