Моля за съвет - ВиК и задължения!

  • 3 655
  • 18
  •   1
Отговори
  • Мнения: 42
Здравейте, слагам тази тема в Клюкарника, понеже е една от най - посещаваните групи и може да е от помощ и на други хора. Ако администраторите преценят, нека да я преместят. Обръщам се с молба към тези от вас, които имат юридически познания. Казуса е следния: Родителите ми имаха финансови затруднения преди две години и съответно натрупаха задължения към местното ВиК дружество. Преди три месеца сключиха договор за разсрочено плащане на задължението, което изпълняват редовно. Проблема идва от там, че от дружеството трябваше да изпратят човек да засече водомера и да изплащат и текущите си задължения. Те не пратиха. Днес в офиса им са им казали, че по закон?! нямало да го засекат до окончателно изплащане на старите задължения. В договора, подписан с тях пише изрично, че са длъжни да заплащат и текуща сметка, но такава никой не желае да засече. Тоест те в момента изшлащат старите задължения а след два месеца като приключат, ще им се предостави отново някаква сметка, по усмотрение на ВиК, с лихви, които не спират да текат по договор и пак ще се влезе в задължение. Хората са пенсионери с нелепи пенсии и в момента са със бърз кредит за да плащат редовно  задължението си. Въпроса ми е има ли такъв закон за изобщо според който няма как да ги засичат до изплащане на старото задължение и не влиза ли той в противоречие с договора, в който изрично пише, че се плащат старо и текущо заедно?
Извинявам се за дългия пост, но наистина съм в безизходица. Аз съм далеч от тях, а те нямат възможност да плащат и на адвокат затова ще съм благодарна ако някой може да ме осветли поне малко как да процедират оттук....

Последна редакция: чт, 18 май 2017, 11:03 от bubanka

# 1
  • Пловдив
  • Мнения: 14 504
По-скоро в общите условия на В и К дружеството би трябвало да го пише това.
Имат ли сайт?

# 2
  • Мнения: 42
Имат, да.
Скрит текст:

# 3
  • Мнения: 46 530
Искаш да кажеш, че в момента не им начисляват никакви текущи сметки или им начисляват, но прогнозни?

В посочения линк са дадени телефони за смоотчет:  096/383255 или 096/383256
Нека опитат по този начин.

# 4
  • Пловдив
  • Мнения: 14 504
Тук в сайта са общите им условия, можеш да ги свалиш и да видиш в тях не пише ли нещо по въпроса.

http://vikmontana.com/normativna-baza/obshti-usloviya/

# 5
  • Мнения: 42
Чл. 40. (1) При неплащане в срок от потребителя на дължима сума по издадена
фактура, В и К операторът има право да преустанови временно предоставянето на
В и К услуги на основание чл. 90 от Закона за задълженията и договорите, след
осъществяването на следната процедура:
1. В и К операторът изпраща на потребителя покана за доброволно плащане,
връчена по реда на чл. 67. В поканата се указва и датата на преустановяване на
предоставянето на В и К услугите, която не може да бъде по-рано от 15 дни след датата
на получаване на поканата.
2. В и К операторът може да предприеме действия по преустановяване на
предоставянето на В и К услугите след датата по т. 1.
(2) При сключване на споразумение за разсрочване на задължението,
отношенията между страните се уреждат съгласно споразумението.

(3) В и К операторът няма право да преустанови предоставянето на В и К услуги,
когато потребителят изпълнява задълженията си по споразумението.

(4) При неизпълнение на споразумението от страна на потребителя, В и К
операторът има право да преустанови временно предоставянето на В и К услуги.
Това може би е относимо към случая, но пише само какво се случва ако потребителя не изпълнява задължението си. Какво се случва ако дружеството не иска да изпълни своето? Вече няколко пъти ТЕ казват, че ще изпратят човек да засече водомера, да го пломбира или каквото там ще правят, за да се плащат и текущите задължения, а никой не идва. И днес се сервира,че всъщност нямало да се засича до изплащане на задължението....Тотална подигравка с възрастни хора от една частна фирма...

# 6
  • Мнения: X
Чл. 40. (1) При неплащане в срок от потребителя на дължима сума по издадена
фактура, В и К операторът има право да преустанови временно предоставянето на
В и К услуги на основание чл. 90 от Закона за задълженията и договорите, след
осъществяването на следната процедура:
1. В и К операторът изпраща на потребителя покана за доброволно плащане,
връчена по реда на чл. 67. В поканата се указва и датата на преустановяване на
предоставянето на В и К услугите, която не може да бъде по-рано от 15 дни след датата
на получаване на поканата.
2. В и К операторът може да предприеме действия по преустановяване на
предоставянето на В и К услугите след датата по т. 1.
(2) При сключване на споразумение за разсрочване на задължението,
отношенията между страните се уреждат съгласно споразумението.

(3) В и К операторът няма право да преустанови предоставянето на В и К услуги,
когато потребителят изпълнява задълженията си по споразумението.

(4) При неизпълнение на споразумението от страна на потребителя, В и К
операторът има право да преустанови временно предоставянето на В и К услуги.
Това може би е относимо към случая, но пише само какво се случва ако потребителя не изпълнява задължението си. Какво се случва ако дружеството не иска да изпълни своето? Вече няколко пъти ТЕ казват, че ще изпратят човек да засече водомера, да го пломбира или каквото там ще правят, за да се плащат и текущите задължения, а никой не идва. И днес се сервира,че всъщност нямало да се засича до изплащане на задължението....Тотална подигравка с възрастни хора от една частна фирма...

Това, което е удебелено ми се струва, че касае преустановяването на услугата водоподаване.

Зачитайки Общите условия на ВиК Монтана, задължението за отчитане, което има В и К оператора е записано в чл. 7, т.6 от ОУ. Начинът на отчитане е регламентиран в. чл.23/1/, където според т.2 периодът за отчитане е 3 месеца - за потребители по чл. 3, т. 1 и за потребители по чл. 3, т. 2 с консумация до 20 куб.м/мес., където попадат потребяващите вода за питейно-битови нужди;

При всички случаи титуляра на партидата трябва да има месечна сметка, съгласно чл. 23, ал. 3 от ОУ, (3) "В междинните периоди между два отчета В и К операторът ежемесечно начислява количество изразходвана вода, определено въз основа на средния месечен разход от предходните 2 отчета. След отчитане на показанията на водомерите количеството вода се изравнява в съответствие с реалното потребление"

Тези Общи условия трябва да се спазват и ако ВиК ви отказват да направят засичането на всеки три месеца, както и не начисляват ежемесечно количество изразходвана вода в двата междинни месеци, на база средна консумация, Ви съветвам да им напишете жалба, като попитате защо не изпълняват задълженията си съгласно ОУ. На тези жалби са задължени да направят проверка и да отговорят и при всички случаи, ако ви отговорят същото е добре да го имате записано като официален отговор. Тогава може да изпратите жалба и до КЕВР.

ПП. Не съм юрист.

# 7
  • Мнения: X
Вече няколко пъти ТЕ казват, че ще изпратят човек да засече водомера, да го пломбира или каквото там ще правят, за да се плащат и текущите задължения, а никой не идва. И днес се сервира,че всъщност нямало да се засича до изплащане на задължението....Тотална подигравка с възрастни хора от една частна фирма...
Как и къде го казват това нещо? И какво точно ще правят - ако не е пломбиран изправен измервателен уред, би трябвало да ви начисляват на база. В нашето ВИК отиваш и подаваш заявление за подобна услуга (пломбиране) с входящ номер, вписват го, плащаш на касата, и пращат техниици, които слагат пломбата, съставят протокол с номера на водомер и пломба и вече с редовен абонат, който е в графика за отчитане. На съседите ви не отчитат ли? Ако минават през тях, а през вас - не, изглежда доста дълго ви е продължил периода, в който не са отчитали, за да не сте им вече в маршрута. Водомерът кога е поставен и коя година му е била последната проверка?

# 8
  • Мнения: 42
Казват го в офиса им, по точно техния юрист. Още с подписване на споразумението. Не начисляват на нищо. Инкасаторката минала преди два дни, влязла и казала, че не може да засече без да е пломбиран. Преди два месеца същата тази, идва да го засича и записа стойности в тетрадката си. Сега на въпроса ''колко имаме за предходния период'' отговаря ''ми аз толкова съм и видяла миналия път''. Казала, че ще изпратят човек на следващия ден, никой не е ходил.  Заявление никой не е подавал, защото никой от дружеството не е искал такова. Подписват споразумение и казват, че ще пратят човек. Явно тук е проблема, че само казват, но трябва да се подаде заявление. Такова никой не е казал, че трябва, а на тях не им се е случвало досега да се сблъскват по този начин и не знаят. Ще ги пратя да си подадат. Благодаря за отговора, просто ме объркаха с тяхното тълкуване на законите.

# 9
  • Мнения: X
По принцип не би трябвало да го отчитат, ако не е пломбиран. Ако е нов водомер, ще стане само със заявление. Ако е стар, може да поискат да мине И проверка преди да го пломбират.

# 10
  • Мнения: 42
По принцип не би трябвало да го отчитат, ако не е пломбиран. Ако е нов водомер, ще стане само със заявление. Ако е стар, може да поискат да мине И проверка преди да го пломбират.

Нямам против стига да го казват това, за да знае човек какво да прави. Пишат си стойности и после ще си ги начислят и олихвят, както им дойде. Това е практика на местното ВиК. Ще ги пратя да си подадат заявление и ако и така не става....ще търся адвокати.

# 11
  • Мнения: 46 530
Цитат
ще им се предостави отново някаква сметка, по усмотрение на ВиК, с лихви, които не спират да текат по договор и пак ще се влезе в задължение
Защо по усмотрение на ВиК?
За хора без пломбирани водомери си има база (служебна консумация). Не е голяма, така че това не бива да ви тревожи. Попитайте колко е и ако не ви я начисляват отделяйте парите, за да не се натрупа накрая.
Лихви за какво? Сега нали няма сметки? Няма как да сложат лихва на несъществуваща сметка. Олихвяване има, когато е пратена сметка.

Съветът ми е да отправите писмено въпросите си, да ви дадат входящ номер, да цитирате и това:
Цитат
В договора, подписан с тях пише изрично, че са длъжни да заплащат и текуща сметка
Така ще имате отговор черно на бяло, както и явно заявено желание, че сте се опитали да изпълните договора.

Понякога на думи казват едно, случва се да не разберат точно какво искат хората или да го кажат от незнание, но като се наложи да го дадат официално с подпис и печат се сещат да намерят решение.

П.П. Вие лично ли говорихте с ВиК? Да не се е получил развален телефон...

# 12
  • Мнения: X
По-добре отидете вместо тях, била съм свидетел как на възрастни, а и не толкова възрастни обясняват добре (според мен) нещата, но те не разбират. При непломбиран водомер ВИК е в пълното си право да начислява на база - 5 кубика на човек мисля е при нас месечно, като отделно има и санкции ако се проточи по-дълго стоенето с непломбиран. Самият водомер също си има пломба (ако е от българските стари), която указва в коя година му е била последната проверка за точност. Ако тя е нарушена, или са минали над 10 години, няма да поставят пломба без да го занесете на проверка или да закупите нов уред. В къщи тукашното дружество сменя за своя сметка водомерите с такива с дистанционно отчитане.

# 13
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 694
Направо се свържете с адвокат.

На нас ни връщат надписана и платена сума Confused  вече 3 години. Приспадат от сметките.
Вероятно водата в момента ви я смятат на база. Най добре е да си платят на куп и да си монтират водомер. Иначе ще платят двойно с лихвите и това разсрочване.
При първа  възможност нека да си монтират водомер с радио модул. Излиза с монтажа около 100лв,но ще си спестят доста проблеми в бъдеще.

Последна редакция: чт, 18 май 2017, 16:52 от Syn

# 14
  • Мнения: 42
Да и това е вариант с адвоката вече. И друг водомер със сигурност. На въпроса как по тяхно усмотрение, ами лесно. 100 кубика на човек живеещ сам и отсъстващ половината месец, как ви звучат? Без течове, с нов водомер? Изобщо са под всякаква критика.

Общи условия

Активация на акаунт