Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 79 441
  • 739
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 1 120
Тук са много добре обяснени:
http://www.conference-burgas.com/maevolumes/vol9/BOOK%203/b3_01.pdf

# 571
  • Мнения: 2 945
Моля за решение тук, 4 клас.
Разликата на две съседни страни на един правоъгълник е 60 мм, а дължината на една от страните му е 9 см. Какви са лицето и обиколката му? Гледам и мисля,че има два отговора...
Някой с решение или е грешна... Гугълвах за коментари за грешна задача,но не намерих.

# 572
  • София-Младост
  • Мнения: 24 078
Моля за решение тук, 4 клас.
Разликата на две съседни страни на един правоъгълник е 60 мм, а дължината на една от страните му е 9 см. Какви са лицето и обиколката му? Гледам и мисля,че има два отговора...
Някой с решение или е грешна... Гугълвах за коментари за грешна задача,но не намерих.
ДВа трябва да са, едната страна е 9 другата +6=15, или едната е 9 другата -3=6, съответно обиколка 48 и 30

# 573
  • Мнения: 7 677
Моля за решение тук, 4 клас.
Разликата на две съседни страни на един правоъгълник е 60 мм, а дължината на една от страните му е 9 см. Какви са лицето и обиколката му? Гледам и мисля,че има два отговора...
Някой с решение или е грешна... Гугълвах за коментари за грешна задача,но не намерих.
ДВа трябва да са, едната страна е 9 другата +6=15, или едната е 9 другата -3=6, съответно обиколка 48 и 30
За мен правоъгълникът има дължина и широчина, като дължината винаги е по-дълга от широчината. Но твърдението "дължината на една от страните му" ме кара да мисля, че искат да се разгледат двата описани по-горе случая.

# 574
  • Мнения: X
Моля за решение тук, 4 клас.
Разликата на две съседни страни на един правоъгълник е 60 мм, а дължината на една от страните му е 9 см. Какви са лицето и обиколката му? Гледам и мисля,че има два отговора...
Някой с решение или е грешна... Гугълвах за коментари за грешна задача,но не намерих.
Няма грешка.
Така формулирано са два и според мен.
Страните са: 9 и15 cm и 9 и 3cm.

ДВа трябва да са, едната страна е 9 другата +6=15, или едната е 9 другата -3=6

И оригиналът.
Общински кръг на НОМ Враца 2008 -
 задачи и критерии

# 575
  • София-Младост
  • Мнения: 24 078
Да, грешно ми е второто ... при 9 и 6 нямаме разлика 6:)

# 576
  • Мнения: 3 483
Като се замислих, то това е смисълът на тази задача - двата варианта. Иначе е твърде лесна.

# 577
  • Варна
  • Мнения: 262
Скрит текст:
Здравейте, може ли помощ със задача за  7 клас? Един правоъгълник е разделен на четири по-малки.Три от тях имат лица 6 кв.м, 8 м2, 10 м2. Намерете лицето на четвъртия правоъгълник. Най-вероятно е нещо лесно, но....
Благодаря предварително!
Нека страните на малките правоъгълници са а1, b1, a2, b2, a3, b3, a4, b4
a1+a2=a3+a4=a (едната страна на големия правоъгълник)
b1+b2=b3+b4= b (другата страна на големия правоъгълник)
a1*b1=6 a2*b2=8 a3*b3=10
Изразяваме лицето на големия правоъгълник
(а3+а4)*(b3+b4)=а3b3+a4*b3+a3*b4+a4*b4=24+a4*b4
откъдето а4*b3+a3*b4=14
Ако лицето го изразим по другия начин
(a1+a2)*(b1+b2) = 24 + a4*b4
получаваме
а2*b1+a1*b2=10+ a4*b4
лесно се доказва, че а4*b3+a3*b4=а2*b1+a1*b2=14
откъдето
а4*b4=4


[/spoiler]
 И аз се опитвам нещо подобно, но за верен отговор е посочен 7,5кв.м.

# 578
  • Мнения: 5 160
Здравейте, може ли помощ със задача за  7 клас? Един правоъгълник е разделен на четири по-малки.Три от тях имат лица 6 кв.м, 8 м2, 10 м2. Намерете лицето на четвъртия правоъгълник. Най-вероятно е нещо лесно, но....
Благодаря предварително!

Скрит текст:

# 579
  • София, Манастирски ливади
  • Мнения: 632
Здравейте! Задачата е от КМС 2016, 2 клас.

Обиколката на квадрата на чертежа е 32 см, а на триъгълника 18 см. Колко см е
обиколката на оцветената фигура?

Чертежа не мога да ви го копирам, но питането ми е как да се намери дължината страната на квадрата, като децата не са учили още умножение и деление?
С налучкване детето стигна до верния отговор, но все си мисля, че трябва да има и друг начин.

# 580
  • Мнения: 5 160
Здравейте! Задачата е от КМС 2016, 2 клас.

Обиколката на квадрата на чертежа е 32 см, а на триъгълника 18 см. Колко см е
обиколката на оцветената фигура? 
Събира обиколките на двете фигури и изважда 2 пъти страна на квадрата.

32 + 18 - 8 - 8 = 50-16 =34 см

Предполагам ще се досети колко е страната на квадрата.

# 581
  • София, Манастирски ливади
  • Мнения: 632
Благодаря за отделеното време!
Да, той се досети / налучка колко е страната като тръгна, че 15+15=30 и от там 16+16= 32, но си мислех, че може би има друг начин.

# 582
  • Варна
  • Мнения: 262
Скрит текст:
Здравейте, може ли помощ със задача за  7 клас? Един правоъгълник е разделен на четири по-малки.Три от тях имат лица 6 кв.м, 8 м2, 10 м2. Намерете лицето на четвъртия правоъгълник. Най-вероятно е нещо лесно, но....
Благодаря предварително!

Скрит текст:

Много благодаря!  Flowers Rose

# 583
  • Варна
  • Мнения: 2 098
Имам нужда от съдействие, относно следната зад. ЗА 6 клас става въпрос.

ТЪрси се обем на конус. Знаем ,че диаметърът е равен на височината, а пълната повърхнина е 3/2П.

Доколкото знам, не знаят още нищо за зависимости в правоъгълен триъгълник. Та не ми идва наум с наличните знания, как да я решат задачата?

# 584
  • София
  • Мнения: 19 940
Имам нужда от съдействие, относно следната зад. ЗА 6 клас става въпрос.

ТЪрси се обем на конус. Знаем ,че диаметърът е равен на височината, а пълната повърхнина е 3/2П.

Доколкото знам, не знаят още нищо за зависимости в правоъгълен триъгълник. Та не ми идва наум с наличните знания, как да я решат задачата?



Julisa,  няма как при това условие да се намери с налични знания образуващата на конуса, която участва във формулата за повърхнина и с чиято помощ биха били изчислени радиусът и  съответно височината. Трябва  си Питагорова теорема. По новата програма тя май  се учи точно в 6 клас, но не знам дали е взета. Но дори и да е, пак не ми се вярва условието да е читаво, понеже след приложена теорема  дължината на образуващата ще съдържа корен. А коерен гаранция в 6 клас не се учи.

Общи условия

Активация на акаунт