Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 79 427
  • 739
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 19 937
Пак моля за помощ и насоки със задача за 5 клас.

Каква сума пари е похарчило сем. Ангелови за обзавеждане на новото си жилище, ако за мебели са похарчили 5/8 от нея, за обзавеждане на кухнята - 3/5 от останалите пари, а с последните 2400лв купили телевизор и компютър?


Нека всичките пари са х лева.
За мебели са изхарчени 5.х/8, до всичките 8.х/8 остават 3.х/8
С 3/5 от този остатък  обзавеждат кухнята => 3/5 .3.х/8 = 9.х/40 лв за кухнята
мебели + кухненско обзавеждане = 5.х/8 + 9.х/40 = 25.х/40 + 9.х/40=34.х/40 = 17.х/20 лв
Към този момент неизхарчени остават  3.х/20. Това са същите 2400 последни лева, с които купуват компютъра и телевизора.

3.х/20=2400
3.х=2400.20
x=16 000 lv.

Последна редакция: вт, 26 дек 2017, 22:05 от пенсионирана русалка

# 631
  • Стара Загора
  • Мнения: 138
Благодаря! Много!

# 632
  • Стара Загора
  • Мнения: 138
Аз пак досаждам, но вече блокирам изцяло. Само ние ли сме с толкова домашни?

Та задачата този път е:

За клуб по танци поръчали рокли, като 3\7 от тях били бели, 2\3 от останалите рокли - розови, а последните 8 рокли - сини. По колко бели и розови рокли са поръчали?

# 633
  • Мнения: X
Аз пак досаждам, но вече блокирам изцяло. Само ние ли сме с толкова домашни?

Та задачата този път е:

За клуб по танци поръчали рокли, като 3\7 от тях били бели, 2\3 от останалите рокли - розови, а последните 8 рокли - сини. По колко бели и розови рокли са поръчали?
Не виждам особена разлика с предходната задача. Може би е добре детето да се опита да схване идеята, принципа, начина на решаване. Разгледайте примерите в учебника, решените в час задачи - трябва да помогне.

Нека всички рокли са Х.
3/7.Х - бели
2/3.4/7.Х= 8/21.Х - розови
Ако от всички рокли извадим белите и розовите, ще ни останат сините.
Х-3/7.Х-8/21.Х=8
Като си решите уравнението и получите общия брой на роклите ( аз ги изкарах 42), просто трябва да намерите 3/7 от общия брой, за да получите броя на белите рокли. След това лесно ще намерите този на розовите.

# 634
  • Стара Загора
  • Мнения: 138
Благодаря!

# 635
  • Мнения: 120
Честита Коледа !!! Моля за помощ за следната задача :Ако  2 a +b =5 , 4a^2+b^2=17 , намерете стоиността на израза а.в , мерси.

# 636
  • Мнения: 9 116
Честита Коледа !!! Моля за помощ за следната задача :Ако  2 a +b =5 , 4a^2+b^2=17 , намерете стоиността на израза а.в , мерси.

Първото уравнение на квадрат. Изваждате второто от него и ab=2

Последна редакция: чт, 28 дек 2017, 15:49 от Dincho

# 637
  • София
  • Мнения: 19 937
Честита Коледа !!! Моля за помощ за следната задача :Ако  2 a +b =5 , 4a^2+b^2=17 , намерете стоиността на израза а.в , мерси.

Първото уравнение на квадрат. Изваждате второто от него и ab=2

И другият вариант за седмокласник - с отделяне на точен квадрат от второто равенство.
4a^2+4ab+b^2 -4ab=17
(2a+b)^2-4ab=17
25-4ab=17
-4ab=-8
ab=2

# 638
  • Мнения: 581
Може ли помощ за една задача и нейния чертеж
Лъчът АР и Лъчът АQ са ъглополовящи в триъгълника АВС. Ъглополовящите на ъгъл РАС и ъгъл QВС се пресичат в точка М . Ако ъгъл АСВ е 40 градуса, да се намери на колко е равен ъгъл АМВ

# 639
  • Мнения: 9 116
Случайно лъчът да е BQ,  не AQ? Ако да ъгъл АМВ трябва да е 75

# 640
  • Мнения: 4 557
Ето Ви решение без чертеж, че малко бързам
Тук триъгълника е означен ABC (обратно на чсовниковата стрелка, AB - основа), а знака "<" означава ъгъл
< AMB + <MAB + <ABM = 180
<MAB = 3/4 .<CAB
<ABM = 3/4.<ABC
3/4. <CAB + 3/4. <ABC + <AMB = 180
3(<CAB +<ABC) + 4.<AMB =  720
<CAB + <ABC = 180 - 40 = 140
3.140 + 4<AMB = 720
4<AMB = 720 - 420
4.<AMB = 300
<AMB =75

# 641
  • София
  • Мнения: 19 937
Ако задачата не е от 2 модул и не изисква разписване, има далеч по-бърз начин, с ползването на основна задача Става почти наум, избягват се сметки, намиране на НОК и т.н.. А съм почти сигурна, че не е за разписване , понеже е доста лесна за  задача от 2 модул.
<CAP=<BAP=2x; <ABQ=<CBQ=2y
APxBQ=т.О; <AOB=90 + 40/2= 110 градуса
2x+2y+110=180; x+y=35 градуса
тр. АВМ: 3x+3y+<AMB=180; <AMB=180-3.35=75 градуса

https://imgur.com/a/6G5hg

Последна редакция: сб, 30 дек 2017, 10:42 от пенсионирана русалка

# 642
  • Мнения: 4 557
Не знам за кой клас е и за кой модул. Моите деца са далече от ъглополовящите.

# 643
  • Мнения: 581
Благодаря. Задачата е за втори модул в 7 клас. Интересно, че във втори модул има такава лесна задача. Може би целта е да си досетлив. Задачата  е последната от втория модул . В условието е дадено че лъчът е АQ 

Последна редакция: сб, 30 дек 2017, 12:18 от Имамама

# 644
  • София
  • Мнения: 19 937
Ако е за разписване под номер 24, основната задача, която ползвах, НЕ може директно да се приложи. Трябва да се докаже, тъй като тя не е теорема.Предвидена е по-скоро за бързо отмятане на задачки от 1 модул.

Последна редакция: сб, 30 дек 2017, 12:44 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт