И още нещо. Всеки гледа от собствената си камбанария, във Вашия случай - от покрива на МГ. А как изпитите да селектират при сегашния модел (понеже все пак него коментираме) най-добрите по химия, физика, биология? С оценката от училище ли? Ами ако детето не е било на олимпиадата? Или понеже те не представляват за Вас интерес, значи не следва да са предмет на дискусия? Кое ще ги отсее като по-добри, сложната задача по мат с доп. построение или есето по зададена тема (и двата варианта са хипотетично по-разчупена, по-сложна част от изпит, позволяваща по-прецизно разделение, но нямаща на практика нищо общо с оценяване на знания по химия примерно)?
[/quote]
напълно съм съгласен, че сегашната система не дава възможност за адекватна селекция на децата в области като физика, химия, биология и т.н.; и така ще е докато всичко е централизирано и държавата разбира от всичко; НВО си е НВО, трябва да мери ниво на изхода и толкова; ама приема е редно да си го правят гимназиите и как ще си подбират децата да си е тяхна работа, ако искат да ползват НВО, ако искат да правят отделен изпит и по предмет/и, който/които те преценят... и със сигурност гимназиите като са заинтересовани от това да имат добри ученици ще се стремят да се адекватни; а сега никой не ги пита как да приемат - НВО по български и математика и толкова; е, не броя тези със специалните проверки на възможностите