Грешна ли е 24 задача от изпита за НВО на седмокласниците

  • 24 181
  • 222
  •   1
Отговори
# 60
  • Русе
  • Мнения: 12 218
Все пак да припомним, че на Нво медали не раздават.  Само се завършва основно образование и се оценява, кой да каква степен е усвоил.

# 61
  • Мнения: 51 060
Все пак да припомним, че на Нво медали не раздават.  Само се завършва основно образование и се оценява, кой да каква степен е усвоил.
Това е така само на първия модул. На втория дават нещо по-веществено и по-ценно от медали  Wink

# 62
  • София
  • Мнения: 19 940
Ми, Амбър,  предполагам, че говориш за училището на детето на Чиби. Peace Надявам се последната да ме извини, но сама е споделяла, че не следи какво точно и по колко решава синът й (и останалите) на тези допълнителни занимания. Също, че е и леко скарана с мат, което прави преценката й за качеството на работа малко субективна по отношение на математиката специално. Количеството часове не означава непременно качество, че да се  очаква  децата от това училища да са доста напред в класацията като успех от НВО по БЕЛ и мат.

Изпитите са билет за вход в по-добри, добри или по-семпли училища и като такъв следва да  имат състезателен елемент, който да пресява. Не може, Глухарче, да се кандидатства със задачи, които до една са със сложността на първите 3-4 след урока.  Но  в същото време този състезателен елемент не следва да се бърка с необходимост от задачи с  по-сериозна сложност, изискващи солидни познания и умения, които няма как да се оттренират в редовите училища. Пресяването си става съвсем успешно  и с нормални задачи дори във 2 модул, но с елемент на съобразяване, с налично "капанче" или с нужда от разглеждане на случаи.

ПП И точно тази "клопчица" в иначе  много лесна задача я имаше тази година, но тя се загуби покрай нехайството на МОН с допуснатата неточност в подусловие Б. И е видно от дискусиите във форума как и задача, която не е никак сложна и в коята двукратно се прилага една и съща теорема, се е опънала като чертеж на много деца в частта с определянето на местоположението на точката, дори и след пресмятането на дължините на отсечките.

Последна редакция: пн, 29 май 2017, 19:12 от пенсионирана русалка

# 63
  • Мнения: 719
От образователното министерство увериха, че комисиите по оценяване ще проверяват и черновите на учениците и ще дават точки за правилно разсъждение върху задачата.
http://btvnovinite.bg/article/bulgaria/eksperti-otkriha-greshka- … -za-vii-klas.html

# 64
  • Варна
  • Мнения: 10 493


Абсолютно. Я си представи републиканско състезание по лека атлетика за юноши и девойки, където летвата за висок скок се вдига само до норматива за "Отличен" в училище Mr. Green
Какво ще стане тогава? Всички състезатели ще я прескочат и после ще трябва да поръчват стълбичка само с първо място, ама с площ 100 квадрата Joy 

Или пък да го провеждат както си трябва, ама после някоя мама да се оплаква, че побеже вдигат летвата над този норматив нейното дете не може да вземе медал Twisted Evil

Е нищо общо няма.

# 65
  • София
  • Мнения: 5 454
От образователното министерство увериха, че комисиите по оценяване ще проверяват и черновите на учениците и ще дават точки за правилно разсъждение върху задачата.
http://btvnovinite.bg/article/bulgaria/eksperti-otkriha-greshka- … -za-vii-klas.html

Редно е да дават точки дори за явяване.

# 66
  • Мнения: X
От образователното министерство увериха, че комисиите по оценяване ще проверяват и черновите на учениците и ще дават точки за правилно разсъждение върху задачата.
http://btvnovinite.bg/article/bulgaria/eksperti-otkriha-greshka- … -za-vii-klas.html

Редно е да дават точки дори за явяване.
Като на " Хитър Петър"? 15 бонус? Mr. Green

# 67
  • София
  • Мнения: 19 940
Има, има общо, Глухарче, ако избягаме малко от буквализма. Всеки един подбор предполага наличието на надпревара. А последната няма как да стане факт  само със задачки от учебника. Трябва да се търси златната среда, в която не се надскачат нещата от задължителната подготовка в училище и в същото време е възможна селекцията. И всъщност, ако махнем дежурните гафове на МОН, подобна среда  с помощта на 2 модул се достига през последните години. Да сте чули за някой свръх добър математик, неприет в МГ, понеже не е могъл да разгърне потенциала си в някоя засукана геометрична задача с доп. построение? Няма такъв, дори и да се е представил относително слабо по БЕЛ. В същото време и родители/ученици от нематематически училища нямат повод за оплакване от сложността на изпитите. В годините се вижда тенденцията към осезаемо опростяване на нещата. Почнете с  дългия и по-сложен изпит от 50 задачи преди 8 години, минете през последващите 2-3 години, в които форматът беше пак с два модула като сегашния за същото време от 2 часа и половина, но с 30 задачи, и стигнете до настоящия...  Оплакванията следва да са в посока незаинтересовани учители,  адско препускане през материала с неясна цел, немотивирани деца, пречещи на останалите, липсата на домашни и проверка... Тук е мястото за една вратичка. Познато дете в НЕматематическа паралелка при 4 часа седмично беше взело в клас целия материал  в началото на април, с обяснението от страна на госпожата, че оставащото време ще реализират за подготовка за НВО. Представям си що за подготовка е било без налична база. Детето сподели, че миналата година след същата "ефикасна"  подготовка е имало във випуска много пълни двойки при тази толкова експедитивна преподавателка... Confused Затова и назад написах на Амбър, че  между теория и реалност има разлика в понятието "активна подготовка" за НВО. И тези активно са решавали и надграждали цели два месеца преди НВО, ама върху пясъчните основи на неразбрани базови задачи. Сега ще чакам и аз като Амбър класации по училища да видя къде се намира въпросното ОУ.
 

Последна редакция: пн, 29 май 2017, 21:58 от пенсионирана русалка

# 68
  • Русе
  • Мнения: 12 218
  Оставам с впечатление, че всеки си говори по някаква тема и се засягат различни области от проблемите. Глухарчето пита без да знае и си прави кардинални изводи без база. Част от участниците говорят за високия подбор на най-добрите,а аз общо взето говоря за подготовката в училище - какво точно дава. Ами за различни неща говорим. Аз само казвам, че часовете в училище не стигат за планирания материал. Което не значи в никакъв случай - материалът да се опрости или намали. Значи да се търсят нови разпределения и похвати за усвояването на - айде сега - на основен материал. Имате основание да се гордеете с децата си. Невероятни са и аз им се възхищавам, те ще изпъкнат винаги. Нека вторият модул е за тях. Но говоря, за слабите оценки и неспособността на голям процент да се справят с първи модул. Чакам последните резултати, защото имам много пряк контакт- да видя колко деца, независимо от допълнителните урои ще имат двойки. Не не са безотговорни деца. Безпомощни са. Аз измъкнах една таквоз от дупката. Ама не съм стандартен родител.

# 69
  • София
  • Мнения: 19 940
Амбър, няма как усилията и времето, които ти вложи за своето дете, да ги вложи редовият учител в клас за всеки малко или много закъсал ученик. И в най-смелите ни мечти, той не е Господ все пак..

А и нещата са навързани, пропуски от още 4-5 клас се носят от много деца... И дори с  допълнителна работа на по-късен етап трудно могат да се наваксат, какво остава това да се случи  с магическа пръчка в час.

# 70
  • Русе
  • Мнения: 12 218
   тоно защото знам какво трябваше да мина , казвам че редовният уител трудно ще ог постигне. Но понеже съм субективна съм го коментирала и с учители и с родители и изобщо го поставям на обсъждане. С моето дете работя постоянно  и не може да се говори за наслоени пропуски.

# 71
  • Мнения: 51 060
Аз само казвам, че часовете в училище не стигат за планирания материал. Което не значи в никакъв случай - материалът да се опрости или намали. Значи да се търсят нови разпределения и похвати за усвояването на - айде сега - на основен материал. .....
Но говоря, за слабите оценки и неспособността на голям процент да се справят с първи модул. Чакам последните резултати, защото имам много пряк контакт- да видя колко деца, независимо от допълнителните урои ще имат двойки. Не не са безотговорни деца. Безпомощни са. Аз измъкнах една таквоз от дупката. Ама не съм стандартен родител.

Според мен причината за тази безпомощност при болшинството деца (останалите просто са или безхаберни, или с недостатъчен капацитет) е фактът, че са изпуснали нишката някъде в 3, 4 или 5 клас. И после вече както и да се преподава материалът, ако ще и учителката всякакви допълнителни консултации да им дава, нещата са безнадеждни, освен ако не се върнат назад до мястото, където се е скъсала нишката. Това е, не може да нямаш основа, а да надграждаш.
Резонният въпрос е защо толкова много деца изпускат тази нишка и според мен причините са две:
- липса на контрол от страна на родителите и затваряне на очите от страна на преподавателите. Ако нещата се хванат навреме даже няма нужда и от уроци, всеки родител може да помогне с материала за 4-5 клас.
- лоша стратегия на МОН - в началото се върви много бързо без да се оставя време за затвърждаване и с темпо, което е по силите само на децата с математически дарби (знаем, че в долните класове обикновено нашите деца са много по-напред от връстниците си в чужбина). В резултат масата се изгубва в материала и го закъсва. В чужбина според мен оправдано почват по-бавно и постепенно набират скорост като в гимназията вече ни задминават, защото имат по-добра основа.  

Ама докато второто тире е "божа работа", то контролът (първото тире) са си лична работа на всеки родител и е добре вместо да се оплакват в 7 клас да следят как децата им разбират материала още от първи.

# 72
  • София
  • Мнения: 19 940
Амбър, никъде не съм коментирала евентуалните пропуски на конкретно дете, още по-малко пък на твоето. Написах впечатленията си от наблюдаваното през годините. А те съвпадат с казаното и от Черна станция. Много родители ги подгонва амбицията детето им да се справи отлично чак към 6-7 клас и тогава се оказва, че преди същинската седмокласна подготовка за НВО има мноооого празнини за запълване от предни години.. И докато се губи време  за запълването, страда усвояването на новия материал. 

# 73
  • Варна
  • Мнения: 10 493
  Глухарчето пита без да знае и си прави кардинални изводи без база.

Напротив,много добре знам,но исках да се припомни,защото според мен е забравена цялата първоначална идея.Много близко съм до твоето мнение между другото.
И тъй като няма нормално усвояване на материала в час,повечето сме пренудени да пращаме децата на частни уроци.Накрая минава НВО с някакви резултати и се започва едно биене в гърдите на директори видиш ли какъв резултат имаме.Да де ама този резултат не е ваш,а на частните школи.
Яд ме е най-вече за дечицата,чиито родители нямат големи финансови възможности,защото са обречени.

# 74
  • Мнения: 433
  Глухарчето пита без да знае и си прави кардинални изводи без база.

Напротив,много добре знам,но исках да се припомни,защото според мен е забравена цялата първоначална идея.Много близко съм до твоето мнение между другото.
И тъй като няма нормално усвояване на материала в час,повечето сме пренудени да пращаме децата на частни уроци.Накрая минава НВО с някакви резултати и се започва едно биене в гърдите на директори видиш ли какъв резултат имаме.Да де ама този резултат не е ваш,а на частните школи.
Яд ме е най-вече за дечицата,чиито родители нямат големи финансови възможности,защото са обречени.

Ами не съм съгласна, че хората без пари са обречени. Ако всеки родител отделя време всеки ден да види какво е учило детето днес, дали си е написало домашните и дали има нещо неясно, то нито ще зейват дупки 3-5 клас, нито ще има нужда от школи.

Общи условия

Активация на акаунт