Счетоводител в нужда се познава 12

  • 43 359
  • 758
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 234
При майчинство колко месеца назад се връща, за да се изчисли сумата, която ще получава майката?

24 месеца, 90% е сумата. Ако имате ПИК от НОИ, с него ще изчислите точно - има справка.

# 256
  • Мнения: 3 050
Здравейте, на 1-ви август започнах нова работа, занесох всички необходими документи, но не подписах ТД. на следващия ден попитах за ТД, но ми казаха, че го нямало шефа, на по-следващия ден същото обяснение, като казаха, че ТД ми бил "пуснат". Аз го разбрах като да са подали уведомление в НОИ...и ако е така, има ли начин да разбера все пак и аз дали от 1-ви се водя на работа или от НОИ или НАП не дават такава информация?
В сряда ми казаха, че са го пуснали вече.

# 257
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 807
При майчинство колко месеца назад се връща, за да се изчисли сумата, която ще получава майката?

24 месеца, 90% е сумата. Ако имате ПИК от НОИ, с него ще изчислите точно - има справка.

Обезщетението е 90% от брутния осиг. доход за предходните 24 месеца, но не повече от нетния осиг. доход.

Здравейте, на 1-ви август започнах нова работа, занесох всички необходими документи, но не подписах ТД. на следващия ден попитах за ТД, но ми казаха, че го нямало шефа, на по-следващия ден същото обяснение, като казаха, че ТД ми бил "пуснат". Аз го разбрах като да са подали уведомление в НОИ...и ако е така, има ли начин да разбера все пак и аз дали от 1-ви се водя на работа или от НОИ или НАП не дават такава информация?
В сряда ми казаха, че са го пуснали вече.

Това е много некоректно, да не кажа абсолютно незаконно.
Подписването на ТД предхожда подаването на уведомление в НАП.
Ако имате ПИК от НАП можете да проверите за наличие на регистриран ТД. И на Вас трябва да дадат копие от Уведомлението за регистрация на ТД. Чак след това реално би следвало ТД да започне реално да действа и дя ходите на работа.

# 258
  • Мнения: 3 050
И на мен изобщо не ми хареса това, че работя на доверие цяла седмица почти, без да съм подписвала, както и уведомление не са ми дали. Такъв код нямам, но лошото е, че и работното ми време съвпада с НАП и ще ми е трудно да отида, надявах се да има и друг начин да разбера. Много несериозно отношение от страна на работодателя ми.

# 259
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 807
И на мен изобщо не ми хареса това, че работя на доверие цяла седмица почти, без да съм подписвала, както и уведомление не са ми дали. Такъв код нямам, но лошото е, че и работното ми време съвпада с НАП и ще ми е трудно да отида, надявах се да има и друг начин да разбера. Много несериозно отношение от страна на работодателя ми.

Настоявай за копие от ТД, уведомление и длъжностна характеристика.

# 260
  • Мнения: 3 050
Да, утре ще отида до счетоводителката пак да питам и ще поискам копие от ТД, защото съм регистрирана и в бюрото по труда и з атам ще ми трябва, така ми казаха от там.

# 261
  • Пловдив
  • Мнения: 44 609
Момичета,да питам...заведение взима готова храна от друго такова за свои клиенти.Има и фактура,основанието е "дадена храна".Обаче първото заведение нито пуска фактура за това изхранване,нито поне касов бон...Не може тази фактура да мине като разход,нали?

# 262
  • Мнения: 15 285
Не може -и какъв разход,това са стоки или материали!

# 263
  • Пловдив
  • Мнения: 44 609
М да...и аз така знам...то си е стока и се препродава,дари и с минимална надценка.Ама собствениците се опитват да хитреят и да смъкнат с тая покупка ддс вноската ooooh!

# 264
  • Мнения: 4 095
Здравейте, имам въпрос и аз за електронните фактури, как се анулира фактура има протокол за анулиране, трябва да попълня него ли , какво основание да посоча, и после как се процедира, трябва да го приложа към ф-та , която ще анулирам и къде да ги съхраня, оригинална ф-ра не съм дала на клиент, просто ще имам дупка в номерацията понеже им запазих номер , сега не я искат, какво да направя
благодаря

# 265
  • София-Младост
  • Мнения: 24 092
Здравейте, имам въпрос и аз за електронните фактури, как се анулира фактура има протокол за анулиране, трябва да попълня него ли , какво основание да посоча, и после как се процедира, трябва да го приложа към ф-та , която ще анулирам и къде да ги съхраня, оригинална ф-ра не съм дала на клиент, просто ще имам дупка в номерацията понеже им запазих номер , сега не я искат, какво да направя
благодаря
Протокол за анулиране се съставя, само ако нещата се случват в следващ данъчен период. Ако ще анулираш ф-ра от м.07 не е необходимо, вкл. я в дневниците като анулирана...не ти трябва основание според мен.

# 266
  • Мнения: 4 095
как да я включа като анулирана, аз не знам дали изобщо трябва да се занимавам с нея, всички екземпляри са при мен, притеснява ме това ,че електронна, и в папката с ф-ри ще има дупка в номерацията ако не я сложа

# 267
  • Пловдив
  • Мнения: 44 609
Ние АФ си ги прилагаме към 3-я екземпляр фактури,които отмятаме за ддс.Та щом са и 3-те при теб какво те притеснява?И да имаш дупка си имаш доказателство в последствие.

# 268
  • Мнения: 4 095
значи да си разпечатам 3-те екземпляра и да си ги сложа в папката с копията, нали така, благодаря много

# 269
  • Пловдив
  • Мнения: 44 609
Да,оригинала и другите копия...зачертавам ги и пиша Анулирана фактура и толкоз. Wink

Общи условия

Активация на акаунт