Частни училища - информативна тема 18

  • 116 182
  • 743
  •   1
Отговори
# 180
  • на Мелмак
  • Мнения: 11 033
Благодаря Ви, момичета!!!
И аз се отказах от Веда.
Мисля за Е.Кестнер, но може би другият срок, поради други за съжаление проблеми.
В класа на детето три деца са преместени и за мое учудване той вече се промени и нещата при него са по - добре.Дали заради проблема в къщи и той се мобилизира, не знам. Но виждам промяна и то добра. Така или иначе няма да останат и двамата в това училище , така ,че много ми бяхте полезни и най- искренно благодаря!

# 181
  • Мнения: 232
Шарлот, радвам се, че съм била полезна.  Моят поглед относно подготовката по математика, езици и въобще цялостната атмосфера в Кестнер напълно съвпада, с това което споделяш.  Не знам дали и други родители имат такова наблюдение, но за мен специално беше изненада, че ранното езиково обучение на един език в последствие спомага по-бързото усвояване на 2ри чужд език.  Така ученето на немски, който е по-сложен и труден за усвояване от английския, прави ученето на английски по-лесно.  Има много хубави примери за това сред съучениците на децата ми.  Аз съм много доволна от избора на училище и считам, че направих правилния и за мен избор от финансова гледна точка, защото училищата с английски бяха по-скъпи, когато ние се интересувахме.  Има и друга причина за избора, не исках училището да има приемен изпит.  Кестнер имат "тест за училищна готовност".   Децата растат с различна скорост и тези скорости, които ние им измисляме не винаги са подходящи.  Моят първокласник работи с логопед от няколко години и почти сигурно има дислексия.  Баткото, който е в Кестнер можеше да бъде приет във всяко добро училище в София частно или държавно.  Аз не искам да правя разделяне между децата си и така и двамата са на едно място.  Когато ги взимам от училище и ги питам как са прекарали деня чувам едно "супер" и едно "шУупер". 

# 182
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
А Е. Кестнер нямат ли гимназия? Честно, тая седмокласна истерия вече ми е напълно непонятна. Ако останем в София, със сигурност няма да мина втори път през тая глупост, както с голямата.

# 183
  • София
  • Мнения: 2 780
Кафе с мед, имат гимназия. При това аз имам много добри впечатления от децата в гимназията, макар и от преди години. Рядко добре възпитани и неотегчени от ученето деца. Но сега не знам как е. Аз също обмислям за частна гимназия след време, че това с истерията и мен ме дразни. Опасявам се само, че с тези големи набори, които идват може да има истерия и за частните гимназии...

# 184
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Кафе с мед, имат гимназия. При това аз имам много добри впечатления от децата в гимназията, макар и от преди години. Рядко добре възпитани и неотегчени от ученето деца. Но сега не знам как е. Аз също обмислям за частна гимназия след време, че това с истерията и мен ме дразни. Опасявам се само, че с тези големи набори, които идват може да има истерия и за частните гимназии...
Може, да. Но предполагам, че ще има предимства за собствени ученици.
Точно думата е "неотегчени". Това виждам и в нашата гимназия и хич не бих се занимавала с глупости след 7 клас. Доста по-встрани от всички простотии, които ги има в "елитните" държавни, както и в неелитните, остават децата. Нашите са специализирани и в подготовка на кандидат студенти, така че не вярвам да си оставят учениците да изпаднат от лодката по отношение на университет. А нали това е ролята на добрата гимназия.

# 185
  • София
  • Мнения: 17 300
И аз все повече го мисля това, макар че е далече.

# 186
  • Мнения: 232
Е. Кестнер имат гимназия.  Това имаше значение за мен, когато избирах къде да се местим от ДУ.  На едно място Е Кестнер имат детска градина, начално училище и гимназия.  Това е минимум стрес за родителя и детето или децата, ако са 2 и едното е в детската градина е другото е в училище.  Моите впечатления от децата в гимназията е че са възпитани и спокойни.  Нямам директно впечатление от образованието, защото нямам ученик в гимназията, а само в началното училище.

# 187
  • Мнения: 19 307
А има ли тук родители на деца, които до 7ми клас са били в ЧУ и след това са отишли в държавно?
Какви са впечатленията на децата, намират ли плюсове и минуси в двата вида училища?
Напоследък чувам неприятни неща за някои желани след 7ми клас гимназии. Някои учители си позволявали пренебрежително отношение, унизителни забележки. Избиране само на определени ученици, които да се явят на даден изпит, въпреки че в регламента му е записано, че е за всички. Много чести отсъствия на един от преподавателите по основните предмети и липса на заместник. Голямо изоставане с материала, наваксване набързо и лошо усвояване. Липса на спорт. Един час седмично, който се кара предимно в игра на шах. Не че шахът е лош, но предвид единия час де факто децата нямат никакво раздвижване. Седмици наред без учител по рисуване, но децата не са информирани и продължават да носят материалите за часа всеки път.
Всъщност няма застраховка, че и в ЧУ не могат да се случат горните неща, но все пак досега не сме попадали в такава ситуация и се надявам и занапред да е така.

# 188
  • Мнения: 4 000
Тъй като ни предстои подобна промяна (?), нямам отговор с лични впечатления по въпроса, поставен от Пролетен дъждец. Разговарям с колежка, чиято дъщеря до 7 клас е била във "Веда", а след това учи  в 91 НЕГ. Нейното мнение е, че това, заради което си струва промяната, е конкурентната среда. Във "Веда" е нямало такава. В НЕГ колежката ми не одобрява много неща - вкл. ниво и манталитет на учители, но смята, че децата са подбрани и обезпечават развитие на детето й в правилна социална среда.

# 189
  • Мнения: 550
Имам следното питане към Шарлот и mimi_block - относно частно училище Ерих Кестнер.

Задължително ли е да се ползва опцията храна и транспорт? Може ли например да си носим храна от вкъщи и да си ползваме личен транспорт?

Часовете на блокове ли се провеждат или по 45 минути и следва междучасие?

Благодаря предварително за отговорите  bouquet.

# 190
  • Мнения: 4 000
И храната, и транспортът са по желание.

На нас ни е удобно да ползваме бус, но много деца се придвижват с метро, а някои са на пешеходно разстояние и ходят сами на училище.

Храната е варинтна - възможна е предплата за цялата година, за предстоящата седмица (с възможност за прескачане на дни)  или ден за ден (от предния - за следващия). Ние сме в последните два варианта. Дъщеря ми не яде ред храни - риба, спагети... Когато види подобни в менюто, или носи храна от къщи (храни се с децата, в трапезарията, но от съдове за еднократно ползване) или от бюфет, който има в училището. Купува си сандвич (допускам, че не знам истината и вместо сандвич яде шоколад или сладък десерт - киндер буено или нещо подобно, за което съдя от смачкани опаковки в чантата или в джоб).

Часовете са главно в блокове. Класът им е от 22 деца. Те са разпределени в 2 равни групи. За някои часове - спорт, информац. технологии - групите се обединяват. За важните предмети, които искат отработване - БЕЛ, мат., немски, се учи в групи, а често - в подгрупи (както прави учителката по математика). Заради повечето часове по езици, продължителността на уч. ден е увеличена и два дни седмично децата имат по 10 часа. Те, обаче се делят от обедна почивка и, струва ми се, не е непосилна умората. Доброто е, че учителите се съобразяват с натоварването в тези дни и дават за следващия ден неголеми домашни. Иначе има регулярни домашни - всеки ден, дори ако предметът е в два поредни дни.

Не съм питала каква е продължителността на часа и на междучасието. Струва ми се, че междучасията са съкратени, за да се вместят многото учебни часове в прилично време. Когато беше съвсем аджамия, дъщеря ми изкарваше междучасието в лутане, за да открие съответния кабинет за следващото занятие Simple Smile. Този период мина бързо, а и децата от класа помогнаха.

Ние живеем в центъра. В ден с 10  уч. часа детето се връща към 17.30 ч. Сутрин занятията започват от 8.30 ч. Това позволява и децата от по-отдалечени места да се придвижат до училището. Имаме герой (в пълния смисъл на думата), който пътува от Перник!!!

Ако има друго, питайте.  Помня усещането си за безпомощност, когато се ровех из форуми и теми и не намирах никаква информация.

# 191
  • Мнения: 550
Шарлот, много благодаря за изчерпателния отговор  bouquet. Искам да попитам следното нещо: когато децата са с по 10 уч. часа на училище и се приберат  към  17,30 часа  - това означава ли, че за следващият ден трябва да пише още два часа домашни или един час?

# 192
  • Мнения: 4 000
Здравейте,
Дните с по 10 часа са понеделник и петък. Вторият - изключва нуждата да се работи в същия ден. Учителите, които преподават в понеделник, винаги се съобразяват и дават редуцирани домашни. Не се усеща тежестта. По-тегаво е в четвъртък. Предметите в петък са сериозни и е нужна подготовка, а седмицата е казала своето.

# 193
  • Мнения: 14
Здравейте,

Тъй като видях, че има търсене на информация за Веда, дойдох да споделя каквото знам по въпроса. Моето дете е на почти 6 г, в детската им градина, като повече от половината дечица в групата му са втори деца и по-големите им братя и сестри са във Веда. Аз имам контакт с родителите, както и с директорката и съответно някакви впечатления. Направили са така системата, че децата започват програмата още от детската градина, като в първи клас надграждат (например тогава почвали да пишат на немски според директорката). Приемът на външни деца на практика го правят в подготвителна група, а не в първи клас, просто отварят още една подготвителна група и после децата продължават. Според директорката рядко приема деца в първи клас и не е много добре, защото има голяма разлика и като знания по немски и като адаптация. Иначе подготвителната група си е към градината в сградата към градината, а не в училището. Като цяло правят много плавен преход оъ градината към училището, например децата от подготвителен клас ги водят в учлището и др. Държат на общо добра подготовка и по другите предмети, не само по немски. Иначе имат 18 часа немски на седмица. Пред седмицата нямат домашни. Имат програмиране, като работят с Mindhub. Учат сериозно, но като цяло го няма това свръх натоварване и изнасилване на децата, децата са спокойни. Средата прави впечатление на хора с по- скоро средни възможности, които по една или друга причина са решили да инвестират повече средства в образование, ангажирани са с възпитанието на децата, с учебния процес и случващото се в институцията. Мисля, че е по консервативен тип училище, има си правила от директора и много много няма възможност за намеса и претенции на родителите и нещата са малко едностранни. На мен ми липсва до известна степен обратна връзка към родителите. Не че не дават инфо, ама трябва да си го търсиш. Сградата има е стара, сграда на държавно училище. Мебелите са старички, не е много лъскаво. Местоположението на училището за мен е кофти - Триъгълника/Надежда. Ние все още не сме взели решение дали детето ще продължи там, понеже имаме колебания поради последните изредени неща.
Малко дълго стана, но може да е полезно на някого:) 

# 194
  • Мнения: X
Ако сега имах деца на 2-3 години, май бих търсила детска градина, която след това прелива в училище. Има вече доста такива варианти и спестяват все по-напрегнатите приемни кампании на желаните частни училища. Нямам представа обаче какви са евентуалните минуси на подобни затворени системи.

Общи условия

Активация на акаунт