Ваканцията в пълна сила, и кой след второ се класира(3.07-9.07.2017)

  • 98 003
  • 721
  •   1
Отговори
# 435
  • София
  • Мнения: 5 454

Отделно заради БЕЛ, ...   , а друго дете със 100 по МАТ и под 70 - не успя ( загуба за СМГ определено). Сигурно не е единичен случай.


Като родител, при това с цел "елитните" училища в София, бих била притеснена от резултат под 70т. по БЕЛ на тазгодишното НВО.
Има възможност за грешка при нанасянето на бланката или физическо неразположение в деня на изпита, но това е потенциален риск пред всяко дете, когато има само една дата.

Не знам кои са състезателите, но ако погледнем обобщените данни тук, мисля, че няма дете от първите 20 ученици от СМГ, на което да не му стига балът за СМГ, било на 1.во, било на 2.класиране.
http://alekdimitrov.com/klasacii/2016-2017/defb.asp?cls=7

Последна редакция: ср, 05 юли 2017, 16:33 от Prizma

# 436
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
Знаете ли защо баловете на момчетата са по-ниски от тези на момичетата?

щото повечето момичета са си "читанки" Wink
Винаги е било така.
Което не става с усилие, става с много усилие.

# 437
  • Мнения: 1 058
Статистика 2-ро класиране Варна

http://ruo-varna.bg/

# 438
  • Мнения: 9 490
Младежа днес бързаше да се запише пръв  Crazy в училището бяхме в 8:15 и той заяви "Видя ли, успа се, няма да съм пръв!"  hahaha За неговата паралелка беше пръв записан днес (след второто класиране, имаше 4 записани момчета на първо класиране). Поръчахме униформите, учебниците наесен  Simple Smile

# 439
# 440
  • Мнения: 13 212
Светкавица, при нисък минимален бал, бих се замислила, колкото и интересно да звучи. Пример - системно програмиране в бившия електротехникум във Варна. Влиза се с две и нещо по мат., а ще учи програмиране. Дори и да има дете с влязло с висок бал, масата ще е с интереси, различни от учене. Отделно, като виждам какво е нивото на преподаване в елитни гимназии по информатика, не ми се мисли там какво ще е.






Точно там ми се насочи интересът, както и новата паралелка "приложно програмиране".Виждам и интерес у детето и се чудя защо такива паралелки са пренебрегвани от деца с по-големи възможности.И ако едно дете по принцип се учи прилично, какво му пречи да се учи добре независимо от средата?

Съжалявам, че тук пишат предимно майки на деца, приети в челните гимназии, не мога да намеря информация " от извора".Все си мисля, че за момче не би било зле да има и професия след средното си образование, не зная, може и да не съм на прав път.

# 441
  • Мнения: 1 058
Бърз поглед на статистиката за Варна показва малки размествания в минималните балове на паралелките на водещите училища (1 ЕГ, 5 ЕГ, МГ), в някои дори няма никакво движение, т.е. всички са се записали. По максималните балове няма никакво движение. Т.е. дори и да има някакви злоупотреби с ел. подаване поне за Варна те са минимални.

# 442
  • Мнения: 92
Уф, дъщеря ми мръдна с 10 места нагоре, но сега съм в дилема, защото и тя, и аз не сме сигурни дали иска да учи в НТБГ. Знам, че училището е добро, но тя е с определено хуманитарна насоченост и се притеснявам дали ще се чувства добре.
Може би няма да се запишем изобщо, така че мястото й да се включи за трето класиране.... Щом й стигна сега, предполагам, че ще й стигне и за трето класиране...


Със сигурност се записвайте, пък после гледайте има ли нещо свободно на трето класиране, което ще ви пасне повече... Че може и нищо да няма и хазарта с трето класиране да е абсолютно безсмислен.

Добре де, ама нали на трето могат да кандидатстват само деца, които не са се записали на първо/второ? Има ли някакъв друг вариант? Че и ние не сме доволни от второто - сменихме си желанията в движение  Grinning

# 443
# 444
  • Мнения: X
Бърз поглед на статистиката за Варна показва малки размествания в минималните балове на паралелките на водещите училища (1 ЕГ, 5 ЕГ, МГ), в някои дори няма никакво движение, т.е. всички са се записали. По максималните балове няма никакво движение. Т.е. дори и да има някакви злоупотреби с ел. подаване поне за Варна те са минимални.
Погледнах няколко паралелки, за които има промяна в минималния. Разликите са от порядъка на тези в София, че и по-големи.

# 445
  • Мнения: 5 160
И ако едно дете по принцип се учи прилично, какво му пречи да се учи добре независимо от средата?

Пречи му. Трябва да има мноооого голяма вътрешна мотивация да не се понесе по течението, защото то е много леко и лесно.
Не ми казвай, че не си го забелязала вече. До 7-ми клас има време де Wink След пети се изслушват и повечето послушни поради средата.

# 446
  • Мнения: 1 058
Точно там ми се насочи интересът, както и новата паралелка "приложно програмиране".Виждам и интерес у детето и се чудя защо такива паралелки са пренебрегвани от деца с по-големи възможности.И ако едно дете по принцип се учи прилично, какво му пречи да се учи добре независимо от средата?

Съжалявам, че тук пишат предимно майки на деца, приети в челните гимназии, не мога да намеря информация " от извора".Все си мисля, че за момче не би било зле да има и професия след средното си образование, не зная, може и да не съм на прав път.



Ами накратко - отзивите за такива паралелки не са добри, колкото и добре да звучат на хартия. Доста хора се насочват към ЕГ и МГ точно заради средата и всъщност съм съгласен, че точно средата е водещата. И най-умното дете поставено в по-лоша среда ще си влоши резултатите, най-малкото едва ли само може да прецени докъде е стигнало при една "ниска летва". Да не говорим, че ще постига добри резултати с малко напъване, което изобщо няма да му помага за по-нататък. А пък ако го нарочат и за "зубърче" и почнат да му се присмиват още по-лошо... И то точно в тинейджърските години... Та едва ли си струва, по-добре е стабилно средно образование, професия с висшето, когато и детето ще е доста по-наясно какво иска. Иначе ако се интересува от приложно програмиране възможности извън училище много.

# 447
  • Варна
  • Мнения: 19 057
Подкрепям горните мнения. При кандидатстването избирахме добри училища не заради специалностите, а заради средата. Точно за  средното образование тя е много важна, тъй като поради спецификата на възрастта е много важно "с кого се водиш". До 7 клас набора учи в кварталното училище и общо взето беше нарочен за черна овца и зубрач, което му влияеше зле на самочувствието.

# 448
  • София
  • Мнения: 1 310
Светкавица, при нисък минимален бал, бих се замислила, колкото и интересно да звучи. Пример - системно програмиране в бившия електротехникум във Варна. Влиза се с две и нещо по мат., а ще учи програмиране. Дори и да има дете с влязло с висок бал, масата ще е с интереси, различни от учене. Отделно, като виждам какво е нивото на преподаване в елитни гимназии по информатика, не ми се мисли там какво ще е.






Точно там ми се насочи интересът, както и новата паралелка "приложно програмиране".Виждам и интерес у детето и се чудя защо такива паралелки са пренебрегвани от деца с по-големи възможности.И ако едно дете по принцип се учи прилично, какво му пречи да се учи добре независимо от средата?

Съжалявам, че тук пишат предимно майки на деца, приети в челните гимназии, не мога да намеря информация " от извора".Все си мисля, че за момче не би било зле да има и професия след средното си образование, не зная, може и да не съм на прав път.



Здравейте, аз съм от наблюдателите от балкона, иначе вашата сага ме чака от септември.

Включвам се по повод последния пост на Светкавица. Сега съм майка с някакви си амбиции, но навремето бях дете с бал достатъчен за всичко. Родителите ми категорично изключиха МГ и ЕГ от възможностите ми и ме записаха "да имам професия" в техникум. Почти само аз бях с 6,00 на изпитите. Сега, от разстояние, мога да кажа, класът ми беше забавен, бяха мъжки момчета, изкарах лесно и имах време да се подготвя за ВУЗ.

Но, средата е от огромно значение, огромно.

Сега гледам и студентите си. Всяка разлика в приемния бал коренно променя нивото, облика на групата, контакта с хората. Да, по-слабите са по-готини за общи приказки, но за обучение с тях е много трудно и преподавателят ще, не ще, смъква нивото, говори така, както го разбират.

# 449
  • Мнения: 1 058
Бърз поглед на статистиката за Варна показва малки размествания в минималните балове на паралелките на водещите училища (1 ЕГ, 5 ЕГ, МГ), в някои дори няма никакво движение, т.е. всички са се записали. По максималните балове няма никакво движение. Т.е. дори и да има някакви злоупотреби с ел. подаване поне за Варна те са минимални.
Погледнах няколко паралелки, за които има промяна в минималния. Разликите са от порядъка на тези в София, че и по-големи.

Е, за Варна челото като резултати от НВО не е толкова гъсто колкото в София, разлика от 2,3, 5 точки е нищо. Само на две места (в 1 ЕГ и МГ) има разлика от 7-9 точки, и то където паралелките са повече от една (съответно 2 и 3). По-сериозно падане на балове има чак при 4 ЕГ.

Общи условия

Активация на акаунт