Ваканцията в пълна сила, и кой след второ се класира(3.07-9.07.2017)

  • 98 029
  • 721
  •   1
Отговори
# 450
  • Sofia
  • Мнения: 337

Добре де, ама нали на трето могат да кандидатстват само деца, които не са се записали на първо/второ? Има ли някакъв друг вариант? Че и ние не сме доволни от второто - сменихме си желанията в движение  Grinning

Могат да кандидатстват и записали се, но изтеглили впоследствие документите си /след обявяване на свободните места за трето класиране/. По този начин бройката им не се включва в трето класиране, а остава за четвърто

# 451
  • Мнения: 128
Светкавица, при нисък минимален бал, бих се замислила, колкото и интересно да звучи. Пример - системно програмиране в бившия електротехникум във Варна. Влиза се с две и нещо по мат., а ще учи програмиране. Дори и да има дете с влязло с висок бал, масата ще е с интереси, различни от учене. Отделно, като виждам какво е нивото на преподаване в елитни гимназии по информатика, не ми се мисли там какво ще е.






Точно там ми се насочи интересът, както и новата паралелка "приложно програмиране".Виждам и интерес у детето и се чудя защо такива паралелки са пренебрегвани от деца с по-големи възможности.И ако едно дете по принцип се учи прилично, какво му пречи да се учи добре независимо от средата?

Съжалявам, че тук пишат предимно майки на деца, приети в челните гимназии, не мога да намеря информация " от извора".Все си мисля, че за момче не би било зле да има и професия след средното си образование, не зная, може и да не съм на прав път.


моето момиче също искаше да има професия, иска да учи и после , но знае че ще й е от полза. Езика ( немски и английски) си го учи в школите и е на доста добро ниво. Не я спрях , защото това е нейното желание и живот.

# 452
  • Мнения: 9 493
...Могат да кандидатстват и записали се, но изтеглили впоследствие документите си /след обявяване на свободните места за трето класиране/. По този начин бройката им не се включва в трето класиране, а остава за четвърто
По този начин, дори и те самите, не могат да се включат в кандидатстване за освободеното от тях място. То ще остане за 4то класиране.

# 453
  • Варна
  • Мнения: 322
Една бърза сравнителна табличка за първо и второ класиране във Варна на "водещите" паралелки
https://drive.google.com/file/d/0Bwkvh97mhUyJU3FHOUZaUzhjVDQ/view?usp=sharing

А по повод питането на Светкавица - много са прави за средата. Ще пиша по-подробно довечера, че сега от работа ми е трудно.

# 454
  • Пловдив
  • Мнения: 10 467
ФЕГ Пловдив - най-нисък бал на второ класиране 106  ooooh! Много жалко за училището.

Почти във всички паралелки има спад и то с немалко точки. Не знам за София, но май в пловдивското класиране е имало пробващи се за забавление или просто за да видят как работи електронната система.

За средата - познато момче се чувстваше в пъти по-добре сред момчетата в ПГ по електроника, отколкото щеше да се чувства сред "кифлите" в ЕГ. Защото определено има и такива. Момчето си получи стабилна подготовка по специалните предмети, подготовката за матурата по физика му позволи да изкара резултат, с който го приеха в желана специалност във ВУЗ. Не че той и родителите му някога са мислели за ЕГ. Напротив, мнението им беше, че трябва да има професия. И друго дете имам познато в ПГХТТ Пловдив, училище на неговото ниво, с деца на неговото ниво. Важното е децата да се чувстват добре.
Не мисля, че дете с по-ниски възможности и по-слаба училищна подготовка би се чувствало добре в топ гимназия, да не говорим и какви резултати ще има. А в 7 клас децата са на различно ниво на израстване, физическо и умствено. Някои са си още дечковци, особено момчетата.

Последна редакция: ср, 05 юли 2017, 12:59 от dundi73

# 455
  • Пловдив
  • Мнения: 5 215
Жалко за ФЕГ наистина. А беше елитно училище, в което хич не се влизаше лесно.
С такъв бал каква ще е средата в това ЕГ, не ми се мисли.
Добре, че не го писахме изобщо.

# 456
  • Пловдив
  • Мнения: 10 467
РУО Пловдив качиха една статистика за второ класиране, свалиха я и сега качиха друга, в която се чудя посоченият максимален бал за какво е? Защото няма нищо общо с максималния бал от първо класиране.  newsm78 Може би е максимален бал на дете, прието на второ класиране. 

# 457
  • София
  • Мнения: 396
Тя и Софийската ФЕГ е последна по бал от езиковите, но все още е предпочитана пред останалите училища след нея.

# 458
  • Мнения: 332
РУО Пловдив качиха една статистика за второ класиране, свалиха я и сега качиха друга, в която се чудя посоченият максимален бал за какво е? Защото няма нищо общо с максималния бал от първо класиране.  newsm78 Може би е максимален бал на дете, прието на второ класиране.  
Според мен максималните балове се отнасят за паралелката, без значение дали на първо или второ класиране са постигнати. Не съм гледала статистиките на Пловдив, но ако има различни максимални балове на 1 и 2 класиране, това означава, че детето с максимален бал от 1-во може да се е преместило в друга паралелка и така на второ максималния бал да е паднал.

Последна редакция: ср, 05 юли 2017, 13:27 от *Vessy

# 459
  • Мнения: 1 058
Тя и Софийската ФЕГ е последна по бал от езиковите, но все още е предпочитана пред останалите училища след нея.

Това важи и за 4 ЕГ във Варна (ФЕГ).

# 460
  • Мнения: 148
Здравейте, младежът мръдна нагоре на второто класиране и вече е записан. Не стигна най-желаните си училища, но е доволен. Аз съм доволна най-вече за това, че приключихме този кошмар.

Съветвам възнамеряващите да участват в 3то класиране да се запишат сега на второ за всеки случай. После, ако има места в интересните паралелки, да си изтеглят документите и да участват. Ако няма места или размислят, поне ще имат запазено място и ще си останат там. Аз така смятах да направя, ако резултатът от второто класиране беше прекалено неприемлив. Успех!

# 461
  • Пловдив
  • Мнения: 10 467
*Vessy, е не може всички деца да не са се записали по първите си желания, та даже и момчето с бал 500, което не кандидатства никъде другаде. Нещо омотаха системата в Пловдив или я промениха.

# 462
  • Мнения: X
Може би е максимален бал на дете, прието на второ класиране. 
Това трябва да е. Сравних двата файла този от 04. 07 и този от 05. 07 ( такива са датите, нищо че и двата ги качиха днес  Mr. Green ). В първата версия максималните балове съвпадаха с тези от първо класиране. Във втората примерно за СП минималният и максималният е един и същ.

# 463
  • Мнения: 332
*Vessy, е не може всички деца да не са се записали по първите си желания, та даже и момчето с бал 500, което не кандидатства никъде другаде. Нещо омотаха системата в Пловдив или я промениха.
Аз разсъждавам само хипотетично, без да съм видяла статистиките. Момчето с бал 500 може и да отишло в София например.
Не е задължително дете с макс. бал в дадена паралелка да е по първото си желание. Разбира се, не става въпрос за бал 500. Може първото му желание да е паралелка с малко по-висок минимален бал от 1 класиране.
Възможно е и макс. бал да е достигнат от дете от друг град, което не се е записало или подало заявление за 2 класиране.
А че статистиката на Пловдив е бъгава и се качват различни варианти, също е факт.
В софийската статистика са запазени максималните балове от 1 класиране с едно изключение.

# 464
  • Мнения: 2 024
Точно там ми се насочи интересът, както и новата паралелка "приложно програмиране".Виждам и интерес у детето и се чудя защо такива паралелки са пренебрегвани от деца с по-големи възможности.И ако едно дете по принцип се учи прилично, какво му пречи да се учи добре независимо от средата?

Съжалявам, че тук пишат предимно майки на деца, приети в челните гимназии, не мога да намеря информация " от извора".Все си мисля, че за момче не би било зле да има и професия след средното си образование, не зная, може и да не съм на прав път.



Ами накратко - отзивите за такива паралелки не са добри, колкото и добре да звучат на хартия. Доста хора се насочват към ЕГ и МГ точно заради средата и всъщност съм съгласен, че точно средата е водещата. И най-умното дете поставено в по-лоша среда ще си влоши резултатите, най-малкото едва ли само може да прецени докъде е стигнало при една "ниска летва". Да не говорим, че ще постига добри резултати с малко напъване, което изобщо няма да му помага за по-нататък. А пък ако го нарочат и за "зубърче" и почнат да му се присмиват още по-лошо... И то точно в тинейджърските години... Та едва ли си струва, по-добре е стабилно средно образование, професия с висшето, когато и детето ще е доста по-наясно какво иска. Иначе ако се интересува от приложно програмиране възможности извън училище много.

Проблемът има и друга страна - в паралелки, където масата деца не искат да учат и самото  преподаване е проблем! Т.е., и да искаш да учиш, след като в часа предимно се вихрят скандали по дисциплината, информацията трябва сам да си я търсиш. Още повече и добрите преподаватели по професията също избягват такива паралелки/училища. Така че, от където и да го погледнеш не само че няма полза, ами и дискомфорта и вредите са много.

Колкото до добиването на професия на средно ниво, независимо, че смяташ и в университет да  учиш  (дори друго нещо да е ) - аз съм определено "ЗА" - проблемът е, че системата не работи!
 Peace

Общи условия

Активация на акаунт