164 ГПИЕ „Мигел де Сервантес“

  • 81 044
  • 743
  •   1
Отговори
# 360
  • София
  • Мнения: 287
И аз поразгледах и се колебая между този, на който си се спряла, и този - https://www.booktrading.bg/ispansko-balgarski-balgarsko-ispanski … echnik-1517553614 - с еднакъв брой думи са. Първият е с по-едър шрифт.
Близка на моя близка (не е съвсем ЕЖК, защото дамата е учител по испански във Варна) препоръчва големите речници на Габеров за преводи на техническа и научна литература, а големите на Наука и изкуство - за художествена. Този на Pons  въоще не го е споменала. Още сме далече от преводи, но пък Габеров може да е полезен за догодина за разказвателните.
Ще се почудя още малко и накрая май ще избирам по цвят или на онче-бонче. Joy

# 361
  • София
  • Мнения: 12 034
Понеже на родителската среща не слушах внимателно по ИИ Joy , какво трябва да си носят по него? Блокче, моливи, бои?

# 362
  • Мнения: 35
И на мен ми е интересно какво е нужно по ИИ, при нас минаха само преподавателите по български, философия, математика и физкултура.

# 363
  • Мнения: 21 455
Понеже на родителската среща не слушах внимателно по ИИ Joy , какво трябва да си носят по него? Блокче, моливи, бои?
Скрит текст:
И пластилин. Joy

# 364
  • София
  • Мнения: 12 034
Дидева, Joy 'Ми говореше жената за някакви памучни платове, бои и т.н., ама се бях разсеяла. Почти съм сигурна, че не трябва гланцово блокче, тиксо и ножичка, но за останалото не мога да се закълна. Joy

# 365
  • София
  • Мнения: 287
Аз чух за памучен плат - калъфка, тениска или парче от чаршаф, по възможност в бяло, може и друг цвят, но да не е нещо тъмно. Ще копират нещо и ако е тъмен цвета, няма да стане. Всеки ще трябва да си вземе по един цвят боя и ще се комбинират децата в групи, за да разполагат с повече цветове.
Не разбрах обаче дали това за първия път или тя ще им обясни и на тях и ще бъде за второто им занимание.

# 366
  • София
  • Мнения: 3 064
Нашите имаха вече ИИ, даже преди родителската, та бях подготвена Simple Smile Иска тениска, по възможност бяла, задължително 100% памук. Също по един цвят текстилна боичка на дете. Ще работят по четирима, четворката да се разбере кой каква боя ще купи, да имат различни. За боичките - да не са руски, че били акрилни (май), но забравих какви трябвало да са...Наборът беше много ентусиазиран, измислил някакво лого, което щял да изрисува на тениската, даже се запъти към Декатлон, че там има такива 100%-памучни продукти. Ще има входно ниво, идея си нямам върху какво, но пък имам реалистична представа какъв резултат да очаквам  Rolling Eyes
По мат следва входно, по БЕЛ в момента пише и сумти на тема "какво означава да си цивилизован". Намеси, гледах, дори Ултрасите, които определено не били "цивилизовани"...Joy
Нашата класна каза да не купуваме речник за сега, не им трябвал, те и без това рядко подхващали хартиен такъв. У нас има едни антични, на брат ми са, от времето, когато той учеше в същото школо, та за начинаещ мисля, че са напълно приемливи (колко да се е променил езика, та да трябва от старта съвременен речник...)

# 367
  • София
  • Мнения: 924
Не знам за вашите, но моята мома снощи вися до 1ч да пише домашни. Дали оставя за вечерта всичко- не знам. През деня е сама и уж учи...🙄 нещо куца с организацията.

# 368
  • София
  • Мнения: 287
Не знам за вашите, но моята мома снощи вися до 1ч да пише домашни. Дали оставя за вечерта всичко- не знам. През деня е сама и уж учи...🙄 нещо куца с организацията.
Момъкът вчера се прибрал към 5 ч., в 5 и 15 седнал да учи и в 9 и половина заяви, че повече не може. Беше си написал домашното, когато аз се прибрах към 7 ч. После уж учи думи, но междувременно ми разказва разни неща (за физическото, за рисуването, за това колко знаели другите деца), вечеряхме и др. подобни. Обяснявам, че първо се учат новите думи и после се пишат домашните, ама кой да чуе. Като остави думите за вечерта, когато наистина е изморен и брат му непрекъснато подскача нагоре-надолу и вдига шум, как очаква да ги научи. Това го повтарям всеки ден, а той или ми казва "да, да, добре" или "нали искаш сам да си организирам времето".
Та организацията им явно и тя е стихийно-въздушна като възрастта. Grinning

# 369
  • София
  • Мнения: 12 034
Колко добра и ефективна е подготовката й, ще се разбере след първото контролно утре, но не й отнема много време ученето. Вчера се прибра и легна да спи, уморена била /имаха 10 часа - 8 + 3-ти блок физическо/. Стана в 19:30ч., вечеря и учи между 8 и 9:30ч. Написа си домашното и беше научила думите /за тях съм сигурна, че нучава перфектно, защото ме кара да я изпитвам/. Тя винаги е била бърза, а и се оказа, че има страхотна  и тип фотографска памет - в сътояние е да научи 50 думи за 30 - 40 минути /трябваше да стане 8-ми клас, за да го открия/. За сравнение, брат й учи 10 думи на английски за около 5 часа. Joy Перуанка, хората имат различна памет - някои запомнят по-бързо, на други им трябват повече повторения, но пък имат по-дълготрайна памет, например. За езиците също е ясно, че някои хорат учат лесно чужд език /напр. братовчедка ми знае 8/, а други по-трудно. Мъжът ми винаги е бил пълен отличник, включително медицина е завършил с почти пълно 6, но с езиците му е голяма мъка. Ще влезе в час девойката, просто трябва да си намери свой ритъм и подход. Когато започне да усеща езика, нещата ще се наредят. Голямата ми дъщеря имаше трудно начало с английския /1-3 клас/, а след това изведнъж "се отпуши" и стана от най-силните. /надявам се и с малкия да стане така, че... УжасТ!/ Споко! Само да не се отчайва. Hug
Гугичка, правилен акъл даваш, ама да има кой да те чуе. Дъщеря ми винаги започва от думите и после пише всичко останало.

# 370
  • София
  • Мнения: 924
Според мен не толкова губи време с учене на думите, колкото с ваденето на значението им из речници и google. Не знам защо, но е решила, че ще сравнява значенията на думите- какво казала госпожата, какво казва интернет, а на всичко отгоре и дали е същото в речника на хартия 🙄.
Казвам й, че в крайна сметка учителката им дава контролните работи, а не google и каквото е казала тя, че значи думата, това ще е и в теста 🤣. Ама не. Не слуша...
Иначе според опита ни с английския, съм на мнение, че не са й трудни езиците, но някак много филологично подхожда...Абе, мотае си се един вид. 😁

# 371
  • Мнения: 35
Двоумим се за олимпиадите по испански, дали да се натоварва допълнително всяка събота... Почти се беше навила, но класната казала, че ще се очакват отлични резултати и моята госпожица се е уплашила, че от нея ще се очакват 120 точки от максимални 💯. Винаги е била изпълнителна, така че я оставих да си прецени сама. Вашите деца проявяват ли интерес?

# 372
  • София
  • Мнения: 12 034
Аз проявявам, но тя - не. Joy Четири часа в събота - "абсурд!". А много лесно й върви испанския, изобщо не е натоварена и не виждам какво толкова ще й натежи, но - тц. Rolling Eyes Аз не разбрах дали занятията са всяка събота. Тя така и не снима графика, който трябва да е трябва да е закачен пред учителската стая.

# 373
  • Мнения: 35
Аз видях като крайна дата за посещение края на април- 27. Пише 12 посещения по пет учебни часа. Тя се отказа, аз си мълча. Досега вземаше участия в почти всички олимпиади, даже по география стигна до националния изпит, по български също се представяше повече от добре. Явно и е дотегнало. На мен ми се щеше да се ходи, обачеее то не върви насила да я карам. Има 16 свободни места от общо 25. Явно наплива не е голям.

# 374
  • София
  • Мнения: 287
Моят син също няма желание. На него засега испанският не му е лесен и се уморява. Каза, че не иска след 5 дни зор в събота да става рано и да се движи по график. Решил е, че неделята е за учене, а съботата - почивният му ден и не иска да го запълва.
Виждам, че от нашия клас вече 2 или 3 деца (майки) са изразили желание за участие.

Днес в училище били събирали по "2 лв., ЕГН и имена" Joy Той бил единият от събиращите в класа, но не  разбрал с каква цел се прави това. Някой от вас има ли информация? Стана ми любопитно.

Общи условия

Активация на акаунт