Кога се вика линейка?

  • 17 772
  • 118
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 3 371
При всеки случай, който изисква незабавна лекарска помощ, като степента на спешност се класифицира от лекар/мед.лице/.

# 31
  • Мнения: 4 200
Не я знам коя е и аз. Сравнението, което прави между нашите спешни отделения и това в Италия е в наша полза, така или иначе.
Мигренозен пристъп боли много, но не е животозастрашаващо състояние, както и много други болезнени състояния. Има предшестващи симптоми, време, в което който си познава главоболието, да реагира и да си изпие лекарството. Има и профилактично лечение в междупристъпния период.
Да, наистина по телефона не всичко е предадено коректно. Да, има много повиквания за пълни безсмислици. Екипите си губят времето с тях, а в същото време някой някъде реално си отива, докато ги чака. Броят на екипите е много малък и особено, когато се разпилеят в неспешни повиквания, забавянията се случват по обективни причини. Преди 2г мисля, беше, случайно разбрах, че един почивен ден за цяла София е имало  САМО ОСЕМ ЕКИПА  Shocked Е, как да смогнат навсякъде?!

# 32
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
Дистанцирайки се от
случая с Добрева  който авторката на темата незнайно защо ни 'натриса'  Sunglasses

Лично аз за мигрена бих повикала линейка да , 
и за бъбречна криза също  Peace

Ако са в пика на кризата болките са ужасни  Tired
обикновените лексрствата не помагат и е нужно по-силно болкоуспокояващо което се поставя от медицинско лице  Peace



# 33
  • Мнения: 474
Да, но си отиваш до болницата сам или по-скоро някой те закарва и там ти поставят инжекцията. Нищо не ти натрапвам - ако не ти се дискутира, недей.

# 34
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
Зависи от случая  Peace

Много лесно е да се осъжда и да се дава акъл за такива неща  Sunglasses

На чужд гръб и 100 тояги са малко.

Ще си преценя дали дискутирам или не ,
кзах си мнението  Grinning
ако не съвпада с твоето не е нужно па и де ме контриаш  Grinning
 





Последна редакция: ср, 05 юли 2017, 02:01 от Desss

# 35
  • Мнения: 2 379
Бъбречна криза може да се овладее от личен лекар, от неотложен кабинет(  конкретно, защото го споменахте). Но състояния като тежки черепно-мозъчни травми, ампутирани крайници,  липса на жизнени показатели или занижени такива трябва да се ползват от услугите на   линейките, защото ако нещата се усложнят по време на транспорта да могат да реагират. А болката си е болка, колкото и да те боли, не е по-спешно, от нещо, от което се умира.  И ако примерно една линейка е ангажирана с една бъбречна криза, за която й трябва средно 20-40 минути от взимане на пациента, транспорт, предаване в спешното и отиване на следващия адрес...малко нередно ми се струва, спрямо този  дето си е отрязал ръката с ъглошлайф или на някои му изтича кръвта след катастрофа...След като се гърми по медиите, че линейките не стигат, че няма персонал, ама никак не  ми се струва нормално да се обслужват каквито и да  било болежки и неразположения, за сметка на наистина спешните състояния. Да не говорим, за това, че и повече викат линейките не за транспорт по преценка, ами имат и претенции къде да бъдат закарани.
Всеки по-известен, особено с достъп до медийното  пространство може да се възползва да изкаже "мъката" си и да сподели "болката си", а всички останали дето си чакат номера за моргата на кого и как да се  оплачат?!

# 36
  • Мнения: 474
Няма  проблем, че сме на различно мнение. Ти се оплака, че ти "натрисам" случая на Мира Добрева.

# 37
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
За кое е редно или не може да прецени евентуално човека който в нужда и диспечера от среща.

Ние тук може да си каканижем , ама ако нещо ни се случи дали ще имаме правилната прценка  Sunglasses ?!
На теория е много лесно , стига да не ни застига и да ни се налага , че тогава реакциите ще  са доста по различни от това което си пишем тук .




п.п. Мохито спри да повтаряш едно и също Wink
Успокой се Simple Smile

# 38
  • Мнения: 2 379
То и малко и до възпитание, до това, колко е информиран и колко съвестен е един човек......
Няма как  да знаем и/или да преценим дали някой не го боли повече от нас в този момент или  че този  дето си мълчи в ъгъла получава инфаркт, докато някой охка че си е навехнал глезеха....

# 39
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 765
Тук имаме 24 часова линия. Описваш симптомите и те или те пращат в болницата или викат линейка в къщи. С малката подробност, че линейката е към $2000, и масово си хидят до болницата.

# 40
  • София
  • Мнения: 11 566
Аз съм си викала линейка един път и то именно, защото беше в чужбина, не че имах и много финансова възможност за такси, тъй като мястото беше извън града, но вземат ли те с линейка се действа по-бързо, директно те приемат за лечение, докато на регистратура може и да те върнат за лечение вкъщи. В България са ме връщали за същото нещо вкъщи, но с изписани лекарства, близък, който да помага и условия за лечение. В чужина бях сама, посред нощ и без хотел. Също така, ако те вземат в линейка и те хоспитализират всички лекарства и лечение се плаща от застраховката. В моя случай директно се свързаха едни с други по факс и не са ме занимавали с финансовата част, докато в другия трябваше аз да ги плащам и евентуално после да ми ги връщат застрахователите.

Домашното лечение отнема и повече време в мъки, докато в болницата за 6 часа ме стабилизираха и на следващия ден освен умората, друго не беше останало.

Впрочем в България с баба ми с инсулт един път ни казаха изрично, че тя трябва да се качи на линейката, за да я хоспитализират първа, да изпревари опашки и да може да получи легло, защото първо обиколиха две болници, в които нямаше места. Ние я закархме в Пирогов, откъдето ни казаха, че при тях такива случаи не се приемат и се започа обикалянето с линейката.

# 41
  • Мнения: 2 379
Тук имаме 24 часова линия. Описваш симптомите и те или те пращат в болницата или викат линейка в къщи. С малката подробност, че линейката е към $2000, и масово си хидят до болницата.
Joy В началото помислих, че визирате форума....ама после като прочетох за цената на услугата.
То и в някои западни страни знам,че ако извикаш линейка и установят, че не си спешен си заплащаш  разходите. Малко в страни от темата, но често съм чела и слушала мнения на хора, които в България плюят системата, но като опрат до мед.помощ зад граница бързо осъзнават колко сме привилегировани тук и колко толерантно е отношението...да не говорим за сумите, които се плащат тук и там за здраве.

# 42
  • Tам през Атлантическия океан
  • Мнения: 7 120
Тук имаме 24 часова линия. Описваш симптомите и те или те пращат в болницата или викат линейка в къщи. С малката подробност, че линейката е към $2000, и масово си хидят до болницата.
Така е  Wink
ама говорим за Бг все пак

То тук ако по погрешка набереш 911 (примерно дтето ти си играе с тел) плащаш глоба  Sunglasses




Цитат
които в България плюят системата, но като опрат до мед.помощ зад граница бързо осъзнават колко сме привилегировани тук и колко толерантно е отношението...да не говорим за сумите, които се плащат тук и там за здраве.
Абсолютно  Sunglasses
то в темата за битата докторка с охота си плюват по системата  Sunglasses

Последна редакция: ср, 05 юли 2017, 02:26 от Desss

# 43
  • Мнения: 474
При нас няма значение спешен ли си бил или не - щом си се возил в линейка - плащаш и това е. Около 300 долара. Застраховката ти връща парите. И няма значение, че някой друг е извикал линейката за теб - примерно ако си припаднал. Но това е мит, че щом си пристигнал с линейка веднага ще те обслужат. Ти може да си извикал линейка, защото те е заболял задника . Нали не мислите, че в болницата веднага ще ви обгрижат д-то. Просто не е вярно - говорила съм точно с парамедик на тази тема.

# 44
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 765
Болниците си имат някакъв лист с приоритетни заболявания, състояния.
Това важи и за Бг. За брат ми ленейката дошла за 7 минути, веднага са го вдигнали и благодарение на адекватните им действия и на спешния екип е все още жив.
Тук детето ми колабира в колата, от 24 часовата линия ни упътваха накъде да караме , а в болницата екип ни чакаше на вратата.

Общи условия

Активация на акаунт