Американски колеж - девета тема

  • 79 158
  • 738
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: X
Ежко, за да оборя твоето последно съждение, трябва да сравним успехите на твоето дете с полученото в АК с това на моето дете извън АК с полученото вкъщи и в ДУ. Което няма да направя, защото не е етично и не е редно да си пишем тук, за да си мерим разни неща. За определящата роля на психологическия момент на плащащия сериозна сума вече говорих и няма да се връщам на него.

И пак ще се подесетя - всеки има право да избира за какво да си харчи парите.  Peace Но дали изборът му е бил правилен се разбира много по-късно, а често и никога Simple Smile

Между другото, доколкото знам, на ЧС детето е в Оксфорд Wink - сега, дали е заради СМГ или е заради това, което е получило вкъщи, не мога да преценя. Но така или иначе, не е заради АК  Laughing Всъщност и на Русалка децата са с отлична реализация, без да са били в АК, доколкото съм я чела в темата за Германия. Изобщо примери много има, а ти ако си решил, че само АК ще даде това на твоето дете - ами ок, това си е твоето решение и ти си плащаш цената за него Simple Smile  Peace

Последна редакция: вт, 31 окт 2017, 11:29 от Анонимен

# 511
  • Мнения: 8 143
peneva_a, аз не оспорвам вашия случай, точно обратното - казвам, че случаи има всяккави. И не, у нас разговорите с детето за всякакви неща - от новото Лего, показано в каталога, до това кое е морално и според какви норми, са ежедневие и им се отделя достатъчно време, за да се объсдят нещата в детайли. Вместо с часове да вися във фейсбук или да гледам поредния тъп серизл или новнарска емисия, състояща се само от криминална хроника, аз предпочитам да разговарям с детето си, докато участвам в строежа на Лего совалката.  И пак казвам - всеки си преценява за себе си  Peace 
Скрит текст:

За скритото - просто сме попаднали на различни учителки по литература Simple Smile Моята всячески стимулираше собственото мнение и обосновката му. В държавно училище. Колкото до Гогол, за него може да се каже всичко друго, но не и че има беден речник. Но случаят му е по-особен, защото това, което той е писал, са сатирчино-гротескови фантастични приказки, а не литература на реализма, за каквато бе представяна у нас по идеологически съображения.  Да допълня, че съм го чела в оригинал на руски и не само "Мъртви души". Дискусията за Гогол е много интересна, не й е мястото тук, обаче.

Всъщност, като се замисля, може мнението на сина ти да е обосновано от лош превод. Руският език е много богат, мога да кажа с чиста съвест, че е много по-богат от българския, и често преводите осакатяват произведенията. Това не е родоотстъпничество или чуждопоклонничество, а просто наблюдение върху двата езика и литератури, а от друга страна, то е напълно обосновано от исторчиеското развитие на двете литератури и постиженията им. Един език се развива основно чрез литературата, а руската е в топ 3 на света, със 7 Нобела за литература (ако броим и Шолохов Simple Smile), от нея са повлияни Кафка и Джойс (между много други), докато българската...., хайде да не навлизаме, че ми е болна темата.

В тази връзка - не знам в АК как и доколко се изучава руски език, но за човек, който иска да се изявява чрез писане, според  мен е задължителен.
А ако детето/децата ми е далече от възрастта на Лего или пък са във възрастта да се затворят и сами да строят със седмици поредния голям космически кораб?!? И това не им се обсъжда с възрастните вкъщи... Или пък те да се забият в някой чат с връстници, а не аз със сериал... Или ако малката кифличка иска да се прави гердан с низакни, аз да започна темата за плагиатството във връзка с подреждането на цветовете и материалите в конкретния гердан и кое е моралното в това да се носи или не гердан!?!
И това, ако някой иска да пише да научи руски задължително, ми да научи немски тогава, задължително... (не съм против руския, много го харесвам даже, но пък крайностите не са ми присърце). Защо ли пък има английско говорещи/пишещи писатели, които никога не са учили и не са писали на никакъв друг език!?! Нищо, философствам си... но щом имаш идеи какво и как да пишеш, ще намериш средството... български, английски... на който намериш изразните средства...
Скрит текст:
Само за информация, сина ми не е хуманитарен профил, не е с филологическа или лингвистична насоченост.... физик е и го влече теоретичната физика, квантова и на малките частици... даже малко започват нещата да ми излизат от полезрението, остарявам явно... Чете, философства,
 писателства ей така от личен интерес и стимулиран от средата в която няма рамки: не си физик, ти си личност която има много интереси и е чудесно, че пишеш! Не е нужно да си писател, за да твориш...
Хайде пак се отплеснахме - идеята ми беше само информативно да спомена за духа на обучение в уважение към чуждия труд, чрез цитиране. Уважение към откриване на истината и/или различните гледни точки към нещата, пак с търсене на източници и коректно позоваване. И да, това се учи и в семейството, по скоро се полагат основи в семейството, но трайното прилагане се постига с... трайно прилагане, а не "по този предмет ще мине, по този няма, дай да се пробвам".

Последна редакция: вт, 31 окт 2017, 11:32 от peneva_a

# 512
  • Мнения: X
Скрит текст:
peneva_a, аз не оспорвам вашия случай, точно обратното - казвам, че случаи има всяккави. И не, у нас разговорите с детето за всякакви неща - от новото Лего, показано в каталога, до това кое е морално и според какви норми, са ежедневие и им се отделя достатъчно време, за да се объсдят нещата в детайли. Вместо с часове да вися във фейсбук или да гледам поредния тъп серизл или новнарска емисия, състояща се само от криминална хроника, аз предпочитам да разговарям с детето си, докато участвам в строежа на Лего совалката.  И пак казвам - всеки си преценява за себе си  Peace  
Скрит текст:

За скритото - просто сме попаднали на различни учителки по литература Simple Smile Моята всячески стимулираше собственото мнение и обосновката му. В държавно училище. Колкото до Гогол, за него може да се каже всичко друго, но не и че има беден речник. Но случаят му е по-особен, защото това, което той е писал, са сатирчино-гротескови фантастични приказки, а не литература на реализма, за каквато бе представяна у нас по идеологически съображения.  Да допълня, че съм го чела в оригинал на руски и не само "Мъртви души". Дискусията за Гогол е много интересна, не й е мястото тук, обаче.

Всъщност, като се замисля, може мнението на сина ти да е обосновано от лош превод. Руският език е много богат, мога да кажа с чиста съвест, че е много по-богат от българския, и често преводите осакатяват произведенията. Това не е родоотстъпничество или чуждопоклонничество, а просто наблюдение върху двата езика и литератури, а от друга страна, то е напълно обосновано от исторчиеското развитие на двете литератури и постиженията им. Един език се развива основно чрез литературата, а руската е в топ 3 на света, със 7 Нобела за литература (ако броим и Шолохов Simple Smile), от нея са повлияни Кафка и Джойс (между много други), докато българската...., хайде да не навлизаме, че ми е болна темата.

В тази връзка - не знам в АК как и доколко се изучава руски език, но за човек, който иска да се изявява чрез писане, според  мен е задължителен.
А ако детето/децата ми е далече от възрастта на Лего или пък са във възрастта да се затворят и сами да строят със седмици поредния голям космически кораб?!? И това не им се обсъжда с възрастните вкъщи... Или пък те да се забият в някой чат с връстници, а не аз със сериал... Или ако малката кифличка иска да се прави гердан с низакни, аз да започна темата за плагиатството във връзка с подреждането на цветовете и материалите в конкретния гердан и кое е моралното в това да се носи или не гердан!?!
И това, ако някой иска да пише да научи руски задължително, ми да научи немски тогава, задължително... (не съм против руския, много го харесвам даже, но пък крайностите не са ми присърце). Защо ли пък има английско говорещи/пишещи писатели, които никога не са учили и не са писали на никакъв друг език!?! Нищо, философствам си... но щом имаш идеи какво и как да пишеш, ще намериш средството... български, английски... на който намериш изразните средства... (само за информация, сина ми не е хуманитарен профил, не е с филологическа или лингвистична насоченост.... физик е и го влече теоретичната физика, квантова и на малките частици... даже малко започват нещата да ми излизат от полезрението, остарявам явно...)
Хайде пак се отплеснахме - идеята ми беше само информативно да спомена за духа на обучение в уважение към чуждия труд, чрез цитиране. Уважение към откриване на истината и/или различните гледни точки към нещата, пак с търсене на източници и коректно позоваване. И да, това се учи и в семейството, по скоро се полагат основи в семейството, но трайното прилагане се постига с... трайно прилагане, а не "по този предмет ще мине, по този няма, дай да се пробвам"/.

Да, подкрепям - и немски задължително Simple Smile И английски - също. Дори и френски ще сложа, но признавам, че ще е вече по-сложно Simple Smile За носители на малък език и бедна литература като нашата знанието на езици е от критично значение за реализацията, и не само за тези, които ще се занимават с писане. Колкото повече, толкова по-добре.

Чела съм и съм гледала интервюта с англоговорящи съвременни писатели, и съм срещала тезата колко съжаляват, че не знаят руски, и не е да не са пробвали да го научат Simple Smile Иначе Франзен (например) знае немски и това много му помага в работата.  Но това е друга дискусия. Аз лично смятам, че  английският вече е като българския и освен него трябва поне още един голям, за предпочитане е два големи езика. Като казвам знаниe на език, имам предвид поне ниво C1 от Европейската рамка. А кой какво избира за детето си, е негова лична работа.  Peace

П.С. Според мен Легото няма възраст - аз и досега обичам да сглобявам различни неща от него Simple Smile

Последна редакция: вт, 31 окт 2017, 11:45 от Анонимен

# 513
  • Мнения: 2 993
Темата е за АК с какво всеки е доволен/ недоволен от АК. Темата не е сравнителна!

# 514
  • Мнения: 8 143
... А кой какво избира за детето си, е негова лична работа.  Peace
П.С. Според мен Легото няма възраст - аз и досега обичам да сглобявам различни неща от него Simple Smile
А дали да не допуснем, че и детето избира, само ей така теоретично?!?! (например - той избра училището след 7ми клас, той избра после втория чужд език, после той си избра профила... сега той си избра кой да е университета за ранното кандидатстване... има си и списък за "редовното"...). По някое време родителите ставаме само с консултативни функции Simple Smile
Аааа, има Wink по някое време си го скриват само за себе си и само се излага като колекционерска ценност, нямаме достъп нито до сглобяването, нито до коментарите какво и защо ... да бъде Smiling Imp

# 515
  • Мнения: X
А дали да не допуснем, че и детето избира, само ей така теоретично?!?! (например - той избра училището след 7ми клас, той избра после втория чужд език, после той си избра профила... сега той си избра кой да е университета за ранното кандидатстване... има си и списък за "редовното"...). По някое време родителите ставаме само с консултативни функции Simple Smile
Аааа, има Wink по някое време си го скриват само за себе си и само се излага като колекционерска ценност, нямаме достъп нито до сглобяването, нито до коментарите какво и защо ... да бъде Smiling Imp

Естествено, че може детето да избира, но все пак родителят е този с опита и стратегията, и ако има индикации, че изборът на детето може да доведе до неблагоприятни последици (дори и от чисто финансов характер, защото познавам родител в АК, който непрекъснато плаче как таксата ги съсипва и не могат да си платят вноските във входа - ами това си е техен избор и те си плащат за него, защо трябва други да носят последиците от това?!), той е този, който трябва да поеме отговорността за промяната на избора. Без насилие, разбира се, само със силата на разумния диспут и добре формулираните правилни аргументи Wink Нали за това говорим - защо само децата да трябва да могат да водят диспут?! И родителите трябва да могат. А ако са изгубили диспута с децата си, еми, победитетелят печели и победеният плаща  Grinning  

# 516
  • Мнения: 5 425
Ежко, за да оборя твоето последно съждение, трябва да сравним успехите на твоето дете с полученото в АК с това на моето дете извън АК ...
Първо, ако ще сме поне близо по темата (и полезни за останалите), следва да сравняваме не деца (особено единични случаи), а училища. Освен това сравнение се прави, когато има общоприети критерии или с изрично посочване на тези приети от автора.
Второ, ако ще сравняваме училища, следва ясно да кажем какво се учи в едното, което не се учи в другото и кое се учи по-добре в едното или другото (това по критерии, които зависят само от училището, а не и от съответното дете или добавеното от родители и трети страни). При това е редно да имаме преки и лични впечатления от всички училища, които сравняваме.
Трето, ако ще говорим за анализ цена/полза, следва да направим анализ на липсите и много точен анализ на цената и качеството на алтернативните способи за покриването на тези липси. Като странична забележка - как се надяваш да си добър учител по анализ, аргументация и диспути, след като допускаш принципни грешки в материята?

Четвърто и последно: Целия разговор съвсем не е по темата. С молба към админите да позатъркат....

Последна редакция: вт, 31 окт 2017, 11:59 от Ezhko

# 517
  • София
  • Мнения: 16 212
По темата за Гогол: аз категорично отказвам да чета превод от руски на български, винаги е безумен: руски словоред с български думи (аз по майчина линия съм белоруска еврейка, у нас, докато бяха живи баба ми и майка ми, се говореше само руски).

В АК нямат руски, но пък имат отличен испански, а на мен испанския ми е стара мечта.

Познавам двама англичани, завършили Оксфорд, и мнението ми за тях не никак добро (too haughty and mighty в  съчетание с ниска ефективност на резултата от действията им). А двамата ми познати, завършили колеж от Бръшляновата лига, са в пъти по-напред и като професионална реализация, и като коректност и човечност.

 

# 518
  • Мнения: 8 143
При избора на училище (след седми клас особено) доводите ми са "за" срещу "за", т.е. да оцени кои са неговите приложими "за". В момента това което той ми изложи като доводи за университет са в същата структура на логическа обосновка... Не изхожда от "къде какво не ми отърва", а от "кое е по-полезно, по-подходящо... и по-привлекателно за мен" с приложимите ограничения "постарах ли се достатъчно в изпитите, за да си го позволя?" и "какво е финансирането, за да мога да си го позволя?". При този подход, губеща страна няма Hands V
Скрит текст:
А за плащането, за ДУ учебниците, униформите и всички допълнителни дейности (силно съкратени до един спорт), май сумарно ми излизат на същата сума като таксата в АК Rolling Eyes

# 519
  • Мнения: X
Отзад напред: естетвено, че анализът на цена/полза включва мног неща - кой го оспорва?! Затова всеки си го прави за себе си и си има собствени резултати - аз колко пъти да го кажа.

Защо пък не предположиш, че моят анализ на ситуацията е на базата на математическата индукция Simple Smile  За мен е ясно, че обективни критерии много трудно можем да имаме (това класации за матури и прочие за мен не могат да служат като база за тази дискусия), затова аз почвам от частното към общото и се стремя да покажа различни примери, от които се вижда, че съществуват достатъчно (на база на извадката пишещи тук) деца извън АК с отлична последваща реализация. Което означава, че има достъпни начини извън АК това да се случи. За цената можем да поговорим, но разбира се, че това не се е случило съвсем безплатно - нито като пари, нито като време. Въпросът е къде за по-малко разходи можеш да получиш същия или подобен резултат. И пак казвам - уважавам резултата от твоя анализ ползи/разходи - и се питам защо ти не можеш да уважиш резултата от моя  newsm78 И си отговарям - защото плащаш повече пари от мен и ако уважиш резултата от моя, трябва да признаеш за себе си, че  си ги плащал необосновано. Което няма как да се случи, очевидно. Затова аз спирам до тук.  Peace

Дискусията си е съвсем по темата за избора на АК, според мен.

peneva_A, разбирам, че в диспута между вас и детето вие сте приели неговата позиция като по-обоснованата - ами чудесно, действате според нея. За резултати според мен е рано, обаче, разултатите ще дойдат един ден и (евентуално) ще можете да  оцените дали това, че е било логчино и издържано всъщност е значело, че е оптималното решение. А може и да не успеете да го оцените, защото за такава оценка трябва да сте проиграли и алтернативите при същите условия, което е невъзможно. А може и изобщо да не се запитате дали е било най-оптималното. Така че пак казвам - аз уважавам вашия избор, моля и вие да уважавате моя, а не да обяснявате как никъде другаде детето не може да получи това, което ще получи в АК. Защото това просто не е вярно.

Последна редакция: вт, 31 окт 2017, 12:27 от Анонимен

# 520
  • София
  • Мнения: 9 562
Poppea - може ли да споделите кои са нещата, които не обобрявате в обучението в АК, но ако може да будете конкретна, а не само общи приказки.
За едното разбрахме - не одобрявате платеното обучение, нищо, че е избор на конкретното семейство.

Мисля че така дискусията наистина ще е полезна за чудещите се родители, на които им предстои избор.

# 521
  • Мнения: X
Poppea - може ли да споделите кои са нещата, които не обобрявате в обучението в АК, но ако може да будете конкретна, а не само общи приказки.
За едното разбрахме - не одобрявате платеното обучение, нищо, че е избор на конкретното семейство.

Мисля че така дискусията наистина ще е полезна за чудещите се родители, на които им предстои избор.

Не е моя работа да оценявам методиките на обучение - не съм методист по педагогика и не смятам дори, че е работа на който и да било родител да оценява това, освен ако не е професионалист в сферата. Моята работа е да оценявам резултатите от тези методики спрямо вложените пари, време и усилия - като родител.

Обяснявам наистина за последен път - по метода на индукцията има достатъчно примери за деца, получили умения за самостоятелно мислене, няколко езика на ниво С1, спорт, разностранни занимания и реализация в добри университети по света, без да са били в АК. Кой родител как го е постигнал, е друга тема - но е очевидно постижимо. Преценка на всеки родител е може ли да го постигне с по-малко разходи от таксата в АК или не може. Някои сме преценли, че можем, и сме го постигнали (ЧС, русалка, елексир, аз, има и други), други като Ежко и Шарки - че не могат, и са решили да плащат таксата в АК. Fair enough!  Всеки прави анализа, стига до определен резултат и действа според него. Аз уважавам техния/вашия избор и бих искала и те/вие да уважават/е моя, но разбирам отлично, че това е психологически необосновано да го очаквам. Затова спирам до тук.  Peace

За частното училище е съвсем друга тема и тя опира до концепцията за образованието като бизнес срещу концепцията за образованието като социална дейност/услуга. И е много дълга дискусия, която не ми се захваща.  Peace

Последна редакция: вт, 31 окт 2017, 12:41 от Анонимен

# 522
  • Мнения: 5 425
Дискусията си е съвсем по темата за избора, според мен.
Темата е за АК, а не за възможните избори.

Защо пък не предположиш, че моят анализ на ситуацията е на базата на математическата индукция Simple Smile
Използвания от теб подход няма много общо с математическата индукция, но пък има общо с логическата грешка да вадиш заключения за общото от частни примери.
...да покажа различни примери, от които се вижда, че съществуват достатъчно (на база на извадката пишещи тук) деца извън АК с отлична последваща реализация. Което означава, че има достъпни начини извън АК това да се случи. За цената можем да поговорим, но разбира се, че това не се е случило съвсем безплатно - нито като праи, нито като време. Въпросът е къде за по-малко разходи можеш да получиш същия или подобен резултат.
Което не е индукция, а опит за опровержение с контрапример или статистически анализ по един показател (и ти не си наясно кое от двете).
Опровержението с контрапример е на теза, която никой не застъпва. Да, разбира се може да има и има успешни деца учили извън АК.
Статистическия анализ по един показател е тотално непригоден като оценка на постиженията по няколко други параметри, несвързани с директна функционална зависимост с дадения показател. Влизането в Оксфорд да учиш математика е слабо влияещо се от уменията за структурирана аргументация на становище. Влизането в Оксфорд не е гаранция за умението да правиш осъзнати избори, базирани на самостоятелно валидирана ценностна система.

Или по народному:
- Кой е "същия" резултат, който имаш предвид и откъде знаеш какъв резултат се цели и постига в АК без да имаш опит там?
- Колко по-малки разходи? Кои разходи включваш и кои не разглеждаш?

Четящите тук родители са достатъчно грамотни, за да си правят изводите сами. Това, което им е интересно е най-вече подчертаното по-горе (и то мнения от първа ръка и по възможност от актуален опит с АК). С това нито ти, нито някои други участници можете да бъдете полезни. А както се вижда по-горе, ти специално не можеш да бъдеш полезна и със структурно правилен анализ на информацията. Мога ли да те помоля следователно да спреш да пречиш?

Последна редакция: вт, 31 окт 2017, 12:53 от Ezhko

# 523
  • Мнения: 8 143
Има си тема "За и против частното образование", има си информационна тема за частните училища... тази е за конкретно училище ... Ама много ми е странно, защо в темата за 91НЕГ не се коментира колко по-полезно (получи ми се много смислен лапсус "по-по лесно" Rolling Eyes) би било децата да учат в СМГ или в 1АЕГ...
Ей, защо избиваме все във разсъждения "по принцип" пък точно в тази тема Simple Smile

ПП: Вече доста по-смислено виждам информацията в engage, но с малко "четене с разбиране" от дългогодишния ми опит Wink

# 524
  • Мнения: X
Ежко, по същата логика ще попитам ти откъде знаеш какво би постигнало твоето дете, ако не беше в АК? Всяко обективно сравнение би изисквало проиграването на алтернативите при еднакви условия, което очевидно е невъзможно. Така че анализът се прави и решенията се вземат в условия на непроверена на практика информация за алтернативата. И при случая "в АК", и при случая "извън АК".  

Можеш да ме помолиш каквото намериш за добре Simple Smile Аз ше пиша това, което смятам, че трябва да пиша, защото мсиля, че като всеки имам првото да споделя своя опит и своето мнение. Дали на теб или на друг те се струват издържани и правилни, си е ваша работа. И дали ги одобрявате или не - също. Който смята, че споделеното от мен не го интересува и не му е полезно, моля да не го чете  Peace

Последна редакция: вт, 31 окт 2017, 13:15 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт