Американски колеж - девета тема

  • 79 268
  • 738
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 5 425
Почвам да се страхувам от времето, когато и АК ще бъде нарочен за Дъ ТОП училището и ще бъде залят и удавен от бясната тълпа, щурмуваща "успеха" на всяка цена....Dizzy Face

# 526
  • София
  • Мнения: 4 033
Почвам да се страхувам от времето, когато и АК ще бъде нарочен за Дъ ТОП училището и ще бъде залят и удавен от бясната тълпа, щурмуваща "успеха" на всяка цена....Dizzy Face

Не се притеснявай! Лека-полека започвам да не харесвам колежа (макар да познавам чудесни родители и деца там, и да ми е в листата за малкото ми дете, което има разностранни интереси), заради писания като твоите и на още 2-3 човека.

# 527
  • Мнения: X
Почвам да се страхувам, че ще дойде времето, когато и АК ще бъде нарочен за Дъ ТОП училището и ще бъде залят и удавен от бясната тълпа, щурмуваща "успеха" на всяка цена....Dizzy Face

Може и да стане, но засега движението на АК е в обратната посока Wink - от 10 деца за 1 място преди години сега са 2 деца за едно място.

# 528
  • Мнения: 8 229
Маааалко по-малко са играещите си на "поредния турнир", разбирай явяващите се ей така, да си ковнат място в класиране Simple Smile Сега 9 от 10 деца искрено желаят да бъдат приети, тогава бяха 2-3 от тези 10... Малко повече предварителна пресявка си правят самите деца. Засега не виждам спадане на нивото (сравнявам в рамките на 4-5 години плюс предишни 5 в които е учило много близко дете).

# 529
  • софия
  • Мнения: 5 011
Poppea - може ли да споделите кои са нещата, които не обобрявате в обучението в АК, но ако може да будете конкретна, а не само общи приказки.
За едното разбрахме - не одобрявате платеното обучение, нищо, че е избор на конкретното семейство.

Мисля че така дискусията наистина ще е полезна за чудещите се родители, на които им предстои избор.

Не е моя работа да оценявам методиките на обучение - не съм методист по педагогика и не смятам дори, че е работа на който и да било родител да оценява това, освен ако не е професионалист в сферата. Моята работа е да оценявам резултатите от тези методики спрямо вложените пари, време и усилия - като родител.

Обяснявам наистина за последен път - по метода на индукцията има достатъчно примери за деца, получили умения за самостоятелно мислене, няколко езика на ниво С1, спорт, разностранни занимания и реализация в добри университети по света, без да са били в АК. Кой родител как го е постигнал, е друга тема - но е очевидно постижимо. Преценка на всеки родител е може ли да го постигне с по-малко разходи от таксата в АК или не може. Някои сме преценли, че можем, и сме го постигнали (ЧС, русалка, елексир, аз, има и други), други като Ежко и Шарки - че не могат, и са решили да плащат таксата в АК. Fair enough!  Всеки прави анализа, стига до определен резултат и действа според него. Аз уважавам техния/вашия избор и бих искала и те/вие да уважават/е моя, но разбирам отлично, че това е психологически необосновано да го очаквам. Затова спирам до тук.  Peace

За частното училище е съвсем друга тема и тя опира до концепцията за образованието като бизнес срещу концепцията за образованието като социална дейност/услуга. И е много дълга дискусия, която не ми се захваща.  Peace

poppea, прощавайте, но ще върна дискусията на посочения цитат, особено подчертаната част.
Според мен, rosita_ta насочва към  чудесна възможност да сте полезна на заинтересованите, като вместо наддумващ разговор с Еzhko, разкажете за наблюденията и конкретни плюсове и минуси.

Наблюдавам известно противоречие в изказа ви, да не говорим, че не става ясна позицията Ви спрямо АК. Ако приемем за вярно заявлението ви , че не е ваша работа методиката на обучение в едно училище, то остава въпроса на каква база взимате решения и правите подбор на желани училища! Защото такава позиция оставя впечатлението за непълност на изграденото мнение и абсолютна неяснота на какво изобщо почива Вашето мнение. Ако приемем за вярна втората част от изказването ви, кое е Ваша работа като родител, а именно резултатите от дадена методика, вложени пари и усилия, то остава въпроса как правите тази оценка - след като не разглеждате и не подлагате на разбор плюсовете и минусите на една методика спрямо друга, казано на кратко , сравнение. Така погледнато лично за мен мнението ви губи стойност.
Ако бяхте отговорили на rosita_та щях да продължа да ви чета с интерес.
Иначе е ясно, всякакви възможности съществуват навсякъде, аз драма и спор с това твърдение на виждам. Но ако и вие сте от отбора на останалите, които са започнали спор с Еzhko в друга тема и при други условия, не е коректно той да бъде привнесен и продължен тук.

Нещото, което със сигурност става ясно от мненията Ви, е моментът със заплащането. А именно за убедеността на човек, че това е най-доброто училище щом същия си го заплаща. Смея да твърдя, че всеки има такава убеденост за направения свой избор, просто защото на първо място е избора! Просто при някои този избор е бил по-голям.

Ще разширя темата със заплащането на ниво университети. Означава ли, че Харвард (като пример за "големите" университети) е прехвален в сравнение със СУ и не заслужава средствата заплатени за обучение там, а ако не, то защо посочвате като пример за успешни деца такива, които продължават образованието си в топ университети по света, щом могат да продължат в редица добри български висши заведения!

И само да вметна, противно на Вашето мнение, в последните години интереса към колежа се завръща, а лично според мен ще продължи да търпи по-голям интерес.


# 530
  • София
  • Мнения: 18 244
Peneva, ще ти отговоря простичко и откровено защо нещата, за които говориш, не се случват в темата за 91 НЕГ.
Скрит текст:
Защото, когато в нея  дойде някой заинтересован от училището родител, търсещ информация, последната не му се поднася в стил - това по-по-най-училището и нищо друго не струва в сравнение с него. При опит да се обясни какво дава училището за илюстрация не се коментира децата другаде какво научават или не научават, какви умения придобиват или не.. Обазлагам се, че ако имаше екзалтирани постове на тотална възхвала  като тези на Ежко за АК и за  спргяаното във всяка тема с негово участие западане на НГДЕК, НПМГ и СМГ, ако имаше сравнения с  постиженията на деца в други училища, веднага щеше и тази тема да е атакувана. Понеже въпросната лесно се вижда с едно кликване на бутона за потребители онлайн от кого се чете. Чете се и от родители с деца в АК...Един опит би могъл в тази връзка да се направи, който съм сигурна, че ще докаже тезата ми. Някой да  вземе напише в нея нещо конкретно и не толкова лицеприятно за обучението в АК, без значение дали е вярно или не, дали е базирано на опит или не.. Тогава темата ще заприлича на тази.
 НЕГ си има своите трески за дялане (доста при това), но за разлика от тази  тема, в другата тези негативи се коментират открито. Има от две години клас сред зайците, на който се пада според доста родителски преценки некачествен преподавател, както го наричат там - къса клечка. Хората обаче споделят, търсят съвет за решаване на проблема, разменят гледни точки, не замитат нещата под килима. Това е разликата. Ако Зури чете, се надявам да си спомни как преди доста години при един разговор споделих с нея, че помагам на  близко дете от АК по математика регулярно с усвояването на нещата. Казах тогава на майката да пише в темата тук, да потърси съвет, да  види мнението и на други родители по казуса, но тя изрично отказа - сподели, че чете темата, но на база наблюденията й над нагласите на потребителите смята, ще я разкостят за  дързостта да изкаже мнение, че математичката на детето й не струва. Това е доста показателно, не мислиш ли? И айде ако тя е родител и не е ориентирана добре  в математиката, тоест преценката й е субективна и вината е у детето, как би обяснила отношението преди години на  потребители тук към една дама, която преди преподаваше в Колежа по БЕЛ? И тогава, и сега ми прави впечатление  въпросната дама из форума с обоснованите си постове, с ерудицията и изказа си. Когато дръзна обаче да каже нещо срещу Колежа, я обявиха за злобарка, имаща зъб на училището, в което вече не работи. Изсмяха се и на прогнозата й, че само след няколко години АК няма да е  училището първенец  на ДЗИ по БЕЛ в частност. А тя взе, че се сбъдна въпросната прогноза, колкото и непоказателни да са по принцип ДЗИ. Та мисълта ми е, че ако такива неща за  АК се бистрят в темата за НЕГ, бъди сигурна, че засегнатите родители на колежани няма да я подминат.  Но там е работата, не се бистрят. Няма постове  в стил какво не умеят децата в Колежа, какво не получават, как се реализрат след средното... А тук има вечни намеци колко са ощетени децата другаде. Това дразни, колкото и да не ви е угодно да го признаете.
Колкото до изказването ти за източници - не може да генерализараш наблюденията си над 2 АЕГ като показател за това как е и другаде. Всяка писмена работа в НЕГ, особено при германците, е с Quellenverzeichnis отзад.

Последна редакция: вт, 31 окт 2017, 14:29 от пенсионирана русалка

# 531
  • софия
  • Мнения: 5 011
Русалке, само преди няколко страници се разискваше конфликт с учителка по математика, съвсем открито струва ми се! Другаде е причината, но как да я видите след като непременно търсите поле за оборване плюсовете на колежа...

# 532
  • София
  • Мнения: 18 244
Нищо не търся, Амели. Не става дума за коментиране на конфликт... Става дума за  открито обсъждане на  отсъстващи качества у даден учител примерно. Защото конфликт по една или друга причина може да има и със страхотен преподавател. Има разлика между двете неща.

# 533
  • София
  • Мнения: 16 217
Напротив, открито обсъждахме. А аз дори лично говорих с ръководството на АК по проблема.

Моят младеж,  тази учебна година върви изненадващо отлично  с % по математика, та може и аз да съм го подценила (на фона на каката-математичка моите синове никак не ми "изглеждат" добре).

# 534
  • софия
  • Мнения: 5 011
Нищо не търся, Амели. Не става дума за коментиране на конфликт... Става дума за  открито обсъждане на  отсъстващи качества у даден учител примерно. Защото конфликт по една или друга причина може да има и със страхотен преподавател. Има разлика между двете неща.
е така де, нали това се коментираше, дори се дадоха примери с преместени преподаватели, въпреки, че ставало бавно...ама все пак преместени, тоест признато е че е имало проблем и същия е бил разрешен.
Докато в нашето старо училище, колкото и много да го обичам, преподаватели няколко продължават да съществуват и да нанасят вреди на децата ( при един такъв аз забраних на детето ми да влиза в час и се договорихме да не и пишат отсъствия, голяма лудница беше. Иначе бях готова да не се спра и доста повече да се разшири проблема, така, че в името да "няма проблем" стана на "мойто")

# 535
  • Мнения: 5 425
Нищо не търся, Амели. Не става дума за коментиране на конфликт... Става дума за  открито обсъждане на  отсъстващи качества у даден учител примерно. Защото конфликт по една или друга причина може да има и със страхотен преподавател. Има разлика между двете неща.
Може би защото системата в АК може да компенсира отсъстващите качества на отделен преподавател и по този начин проблема не предизвиква такова безпокойство?
При положение, че системата обаче не струва, безпокойството е оправдано, даже при наличие на много прекрасни преподаватели, както се вижда от пресните примери. Дали не е това причината за притесненията на родителите в други теми и оттам да идва по-задалбоченото обсъждане на този вид проблеми?
ПС Още едно нещо, което АК дава - навици за систематичен "conflict resolution"

Последна редакция: вт, 31 окт 2017, 14:39 от Ezhko

# 536
  • Мнения: 8 229
Peneva, ще ти отговоря простичко и откровено защо нещата, за които говориш, не се случват в темата за 91 НЕГ. ...
Колкото до изказването ти за източници - не може да генерализараш наблюденията си над 2 АЕГ като показател за това как е и другаде. Всяка писмена работа в НЕГ, особено при германциете, е с Quellenverzeichnis отзад.
Аз не просто "не може" аз Не генерализирам... изрично назад писах, че няма да сравнявам нищо с 2АЕГ, наблюденията са ми твърде кратки, за да правя сравнения, а още по-малко тук е мястото да сравнявам училища. Особено такива върху които нямам преки наблюдения и то достатъчно трайни. Позволих си да дам пример с малкия за цитирането (в основно училище) и за това какво се прави в семейството, а училището го отхвърля... че това се учи И в училище с трайно прилагане...  Ама никъде не съм казала къде не се прави. Само казах, че в АК се прави, ежедневно, постоянно...
Никога не си позволявам да излагам като факт неща, които не са ми станали пряко известни в лични наблюдения. И го наблегнах няколко пъти в последните страници. За да си бъдем полезни, тук е мястото да споделяме информация за начина на преподаване в конкретното училище.
И моля да не ми вадиш думите от контекст, защото излизат точно наобратно на тезата ми Hands V
А за учителите, ами коментират се учители и преподаване, ако искаш се върни малко назад, преди да започнат философските спорове и ще видиш Simple Smile

# 537
  • Мнения: 2 993
Русалка,
Колкото и да те уважавам, не преглъщам частично подадената информация! Въпросната преподавателка по БЕЛ, напуска колежа заедно с г- жа Барух. Основават Лого 3 и беше обявила, че след напускане на техния екип АК няма да е вече първи на БЕЛ. За миналите 9 години от тогава, АК не е бил два пъти първи. И аз съм една от недоволните от нейното злословене, като за всеки пост съм се обосновавала.

# 538
  • Мнения: 5 425
Интересно е също дали и доколко заемането на точно първото място по матури е приоритет. (имайки предвид качеството на същите понастоящем)

# 539
  • София
  • Мнения: 18 244
Хаха, Ежко, ти нагледно доказа тезата ми за моментална намеса-сравнение на АК с другаде и как това другаде е по-зле, благодаря ти за което. Simple Smile Как пък знаеш дали и как се компенсира проблем с некачествен учител другаде, та така смело раздаваш квалификации на училищата и преценяваш, че родителите другаде имат основателен повод за безпокойство, докато тези в АК не при подобни случаи? Отговарям за себе си - и в АК, и другаде да учеше детето ми, нагласата към такъв учител щеше да е еднаква, нямаше да лежа на кълката, че  системата компенсира нечии доказани недостатъци... Но пък хораат сме различни.
Заемането на 1 място на ДЗИ не е приоритет  и идея фикс за никое от училищата в челото, понеже те са все едни и същи, няма какво да се стремят към това.  Естествено следствие е от нивото на учещите в тях.Така че не вменявай, моля те, идеята, че другаде това е цел номер 1, а в Колежа не е от особено значение справянето. Борбата за отлични оценки на ДЗИ  по БЕЛ (по втория /третия предмет също) във всички тези училища е еднаква, понеже децата от тях масово се ориентират навън, за където им трябва успех.
Пенева, извинявам се, ако съм възприела погрешно примера ти с 2 АЕГ като извод как е и другаде.

Последна редакция: вт, 31 окт 2017, 14:49 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт