Американски колеж - девета тема

  • 83 785
  • 738
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 16 513
Ако прочетете какво сме писали аз и Тинки по-назад в темата (или в Осмото й издание, беше през лятото т.г.), децата ни са от двата полюса, нейното е много талантливо математиче, а моето е точно обратното. А коментарите в края на годината в Енгрейд и на РС са едни и същи за децата ни (т.е. Василева си има една и съща "реплика" за всички деца, изобщо не прави разлика мжеду тях...или не ги помни?)

# 676
  • София
  • Мнения: 4 444

В АК има и такива и онакива преподаватели, а и ги сменят. Според мене, правилното отношение е ученика да се научи да се адаптира и да взема най-доброто от всеки подход, вместо да критикува "недостатъците" на нещо, което не му пасва...


  Тук мисля не ставаше въпрос дали в АК има добри преподаватели по МАТ, а за конкретно един такъв.  Peace
  Моето лично я харесва, защото е много мила и спокойна. В началото и той много се беше издразнил, точно заради бързането. Преди да си погледнат задачата и им дават "подсказка", т.е. насочват ги към определен начин на решаване. Той е свикнал математиката да я "открива", да ги оставят да измислят и докажат новия материал с много леки побутвания в съответната посока. Това е чудесно като имаш 10 часа, но няма никакъв начин да стане при 3.  Peace
  Иначе масово ниските резултати на векторите показват лошо обясняване, съжалявам. Моето ги научи от предишния си учител. Лятото, след плажа, в кафенето на хотела за 2 часа 30-ина деца разбраха векторите достатъчно, че да изкара 100% сега на теста. Не мога да приема, че за няколко учебни часа ще се достигне ниво 3-4 и причината ще е само в децата.   Tired

# 677
  • София
  • Мнения: 5 454

Моята ходеше, за да се състезава. И като са по дефолт порязани, защото не са от "правилното" училище, от какъв зор да си губи времето? Вместо това, реши в съботите да ходи да учи трети език. Тя е много рационална, в зародиш реже безполезното.

Имам предвид, че моя като видя цирковете свързани с победа на всяка цена (било отборна, било индивидуална) спря да се състезава и продължи да ходи само за удоволствието да види непозната задача и да си пробва силите на нея.
Порязването на "неправилните" училища, както и слагането на етикети на "другите" от сорта на "мошенници" или "аматьори" много добре илюстрират недостатъците на "състезателната" мотивация...
В истински състезателната мотивация няма нищо лошо. Имам предвид стремежа за "медал" на всяка цена.

Нашият опит показва, че няма "правилни" училища, а "правилни" учители. Или такъв учител ти стои зад гърба, или "духаш супата". За съжаление бавно и мъчително стигнахме до това прозрение. Не е по темата за колежа, съжалявам за спама.

# 678
  • Мнения: 38
Как пък моето и на Тинкърбел се съвпадат? И се касае за преподаването, по-скоро липсата му.


аз съм имал същото преживяване в математическа гимназия (където часовете в 8 (преп) клас би трябвало да са достатъчни и за двата подхода). единствената правилна стратегия е детето да опита да се адаптира към стила на "преподаване" и да работи в група с други ученици. тогава ще успее хем да научава в час различните подходи за решаване на типови задачи, хем да си създаде навици за по-задълбочено учене с разбиране вкъщи.

отстрани този съвет може да изглежда абсурден, но след някоя друга седмица/месец на адаптация детето ще се справя добре. важното е да не се поставя сам/сама в отбранителна позиция, защото му ограничава възможностите за учене. а е важно да не се притеснява да пита в час за неща, които не разбира добре.

# 679
  • София
  • Мнения: 16 513
Никакъв спам не е. Точно това е и моето мнение: на фона на болшинството  увлекатени учители в АК, точно тази не е от "правилните".

# 680
  • Мнения: 38
Никакъв спам не е. Точно това е и моето мнение: на фона на болшинството  увлекатени учители в АК, точно тази не е от "правилните".

вероятно емпатията, педагогиката и "story-telling-a" не са най-силните й страни. все неща, особено важни за науки като математика и физика.

# 681
  • Мнения: 5 425
Никакъв спам не е. Точно това е и моето мнение: на фона на болшинството  увлекатени учители в АК, точно тази не е от "правилните".
Мисля, че Призма имаше нещо друго предвид под "правилна" Шарки...

# 682
  • София
  • Мнения: 16 513
Аз под "увлекателност" на учител не визирам харизма и чар Simple Smile, а преподаване на материала по такъв начин, че да е разбираем и да влиза в активния "речник" на мозъка...

# 683
  • Мнения: X
Аз под "увлекателност" на учител не визирам харизма и чар Simple Smile, а преподаване на материала по такъв начин, че да е разбираем и да влиза в активния "речник" на мозъка...

Тази година на дъщеря ми й се налага да гледа клипове по физика в ютюб, нито не разбира в часовете.

# 684
  • София
  • Мнения: 461
Да попитам за Engage Portal, отново. Не виждам никакви оценки/резултати. Всъщност не виждам това, което се отразява в системата при дъщеря ми.

# 685
  • София
  • Мнения: 9 616
Все още не мога да коментирам конкретната учителка по математика, защото ми е много трудно да си съставя еднозначно мнение - прекалено противоречива е информацията. Детето казва, че добре обяснява.  От друга страна на последния тест - 16 от 20 деца от класа са с резултат под 60%. Това не е добра атестация за работата на който и да е преподавател.
Друго, което остава неприятно чувство е неясното и неточно поставяне на рамките на теста. Преди теста се казва, че държи на подробно разписване на задачите, но в крайна сметка се оказва, че това няма асолютно никакво значение за резултата, само дето децата са губили ценно време да разписват подробно. Съответно  при решени 2 от 3 подточки - цялата задача не се зачита за вярна.

Каква е процедурата при съмнение за грешно нанесена оценка в engage? Детето отнесе конско, защото в портала виждяхме напълно различна оценка. В послествие  видяхме теста - еми точките/процентите са напълно различни, разликата е повече от 20%. 
Хлапето се притеснява да говори с госпожата, за да не си помисли, че пак се заяжда.

# 686
  • Мнения: 38
Аз под "увлекателност" на учител не визирам харизма и чар Simple Smile, а преподаване на материала по такъв начин, че да е разбираем и да влиза в активния "речник" на мозъка...

Тази година на дъщеря ми й се налага да гледа клипове по физика в ютюб, нито не разбира в часовете.

Sharky*, *LUCY*,

явно вече са го пробвали вашите деца, tutorials в youtube наистина имат добри обяснения.
можете да пробвате и видеота в https://www.khanacademy.org/
нямам представа как са за математика и физика. там съм гледал няколко видеота за история на изкуството и много харесвам дискусионният начин на представяне на фактите, причините за развитие на различни течения и направления. и съм чел по форуми/quora, че и математиката и физиката са представени увлекателно и с вещина и разбиране от страна на лекторите.

п.п. извинявайте за натрапването и спама. споделям личен опит (превърнал съм се в дървен философ и дърт life long learner Simple Smile )

# 687
  • Мнения: 5 425
Аз под "увлекателност" на учител не визирам харизма и чар Simple Smile, а преподаване на материала по такъв начин, че да е разбираем и да влиза в активния "речник" на мозъка...
Шарки, няма начин един учител да е разбираем еднакво за всички ученици. Някои са такива за повече, други за по-малко. Без да квалифицирам конкретния учител и наблягайки на подхода - по-добре да се постарае да извлече ползата (каквато и доколкото я има), отколкото да заеме позицията на "морално превъзходство" (за каквато впрочем не са дорасли още). Освен ако не става въпрос за грубо потъпкване на нормите от учителя (което е обект на тълкувания). И не е зле собственото тълкувание да се провери с условно неутрална за спора страна (адвайзър), преди да се дига бунт и врява. А и може да научи нещо ново от този разговор...
Хлапето се притеснява да говори с госпожата, за да не си помисли, че пак се заяжда.
Затова има адвайзър - да попита същия? За какво точно е било конското?

Последна редакция: ср, 08 ное 2017, 10:38 от Ezhko

# 688
  • Мнения: 9 494
...Каква е процедурата при съмнение за грешно нанесена оценка в engage? Детето отнесе конско, защото в портала виждяхме напълно различна оценка. В послествие  видяхме теста - еми точките/процентите са напълно различни, разликата е повече от 20%. 
Хлапето се притеснява да говори с госпожата, за да не си помисли, че пак се заяжда.
Първо  може да са нанесени точки (както беснея, че се вижда едно 7 и не е ясно от колко, оказа, се че е от 7 ама иначе изглеждаше като 7/10). Второ (много важно!) - никога да не се притеснява да говори за тези неща с госпожите, и те са хора, нанасяйки се получват грешки! Учителите не решават, че се заяждат, а си проверяват в тяхната система. Едно простичко "На теста ми пише това, в системата виждам това. Има ли проблем (кое в % кое в точки или просто е грешка)?". Моя син в 8ми клас имаше едни 98% нанесени като 89%... не че нещо много му свали срочната оценка, но за него беше неприемливо, точно защото беше по Science - любимо! Просто отиде при учителката с теста, тя му се извини за правописната грешка. После по БЕЛ имаше обратното - в системата виждаше по-висока оценка от своята, пак ѝ го показа, оказаха се разменени оценки с друг ученик. Това влиза в нещата които ги учат "Академична честност", която е двупосочна и с уважение.

# 689
  • София
  • Мнения: 16 513
Никое от децата не е  говорило или рейзвало ишу (не ми се превежда....), аз съм единствената, която говори с директорката преди РС преди няколко седмици, и то за сегашните осмокласници (проблема с грешната задача).

Аз също имам проблем с разминавания с оценките в порталите в Engage и чакам скрийншот от дребния, че да пиша на Колежа.

Общи условия

Активация на акаунт