Как предпочитате да ви обслужват в заведенията и магазините?

  • 24 052
  • 199
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 36 669
Сетих се нещо по темата - май не е споменавано до сега. За обслужване в онлайн магазин - имах регистрация, но не бях купувала нищо от там и се колебаех (имам несполучливи поръчки и вече не смея да си купувам всякакви неща онлайн - само ако е нещо относително евтино и да няма размери). Зададох няколко въпроса на имейл (не помня дали имаше чат, но май не) - получих отговор и благодарих, но все още не бях сигурна дали искам нещата; след няколко дни получих имейл от същото място, в което продавачът (или продавачката) ме обиждаше и ме питаше как смея да задавам въпроси, а после да не купя нищо))) Блокирах имейла на магазина и си изтрих профила.

# 136
  • Варна
  • Мнения: 1 026
Е, плащаш сметката преди да я застъпи колежката й, за да вземе, ако има, предвидения бакшиш за себе си, иначе отива в колежката й.

# 137
  • Мнения: 22 036
Супер е досадно това. Никъде другаде не ми се е случвало.

# 138
  • където ми харесва
  • Мнения: 4 086
Е, плащаш сметката преди да я застъпи колежката й, за да вземе, ако има, предвидения бакшиш за себе си, иначе отива в колежката й.
Мда, после и на колежката й да оставя бакшиш, отново. Защото, нали, като си седнал на вечеря не приключваш със салатата.
Мисълта ми е, че ми е супер неприятно, да ме обслужват така и два пъти да плащам сметка за една вечеря, че и два бакшиша да оставям. И не, не съм стисната.
Случвало ми е да ме обслужват две различни сервитьорки, и двете бяха много мили, съответно бях доволна и от двете и оставих двоен бакшиш, като изрично казах на момичето, което взе сметката, че е и за двете.

# 139
  • Мнения: 4 022
Това за сметката не е за бакшиш. Всяка сервитьорка трябва в края на смяната да си отчете парите спрямо отчета. Как да си ги отчете, ако не са и платили?

# 140
  • Мнения: 22 036
Ами тъпо е организирано, не са виновни сервитьорите. Наистина никъде другаде не ми се е случвало, което означава, че има начин.

# 141
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, как, тези хора не си ли говорят? Мария да каже на Петя, че на маса 1 са поръчали две салати и две ракии и да поеме поръчката нататък. Едва ли една сервитьорка обслужва десет маси, за да не могат да се координират.

# 142
  • където ми харесва
  • Мнения: 4 086
Това за сметката не е за бакшиш. Всяка сервитьорка трябва в края на смяната да си отчете парите спрямо отчета. Как да си ги отчете, ако не са и платили?
Ами аз нали това казах-не са виновни сервитьорките, а тея дето им правят смените по този начин.

# 143
  • Мнения: 4 022
Е, как, тези хора не си ли говорят? Мария да каже на Петя, че на маса 1 са поръчали две салати и две ракии и да поеме поръчката нататък. Едва ли една сервитьорка обслужва десет маси, за да не могат да се координират.
Какво значи не си ли говорят? Едната трябва да си тръгне, и да си отчете оборота. Другата идва сега. Всеки си работи на неин си код/отчет и всяка си има отчет за отчитане с определена сума. Как тази сума за отчитане ще се промени от това, че Иванка казала на Станка - онези имат три салати?

# 144
  • София
  • Мнения: 62 595
e, да, и е толкова сложна тая работа с отчетите и районите, че не могат да си прехвърлят две маси. Всъщност мен като клиент това изобщо не трябва да ме интересува и да ме замесват в организационните си неуредици. Представяш ли си как в някой луксозен ресторант се появява сервитьорът и казва "ами, платете ми, защото ми свърши смяната". Нали клиентите веднага ще се оплачат, или на капризните клиенти не ми се качват на главите. Има нещо много сбъркано в обслужването с тези платете ми, защото ми свършва смяната и какво ли не.

# 145
  • Мнения: 4 022
Едно е да ядеш в 5 звезден ресторант, където сметката ти ще е от 300 лева нагоре, и сервитьорът ще стои и ще ти духа прашинките от чашата, защото е на процент, бакшиш, заплата и на час, друго е в кафето, където сервитьорката е на 450 лева твърдо на 10 часа работен ден, а сметките са и от 5 до 15 лева, с бакшиш от 15 стотинки, и без процент. Нали се сещаш, че въобще не я вълнуват твоите неинтересуваници относно нейната смяна.

# 146
  • София
  • Мнения: 62 595
професионалистът си е профессионалист и когато общува с клиеннти, той първо предсставя себе си. Ти като клиент, независимо къде си, ок ли си  да се отнасят към теб като към 15-стотинков бакшиш? Или ти самата си вършиш работата според клиента и можеш да я караш през просото, ако не е някой суперважен клиент? Е, то по това се отсяват в един момент добрите от недобрите - добрият си държи на реномето, първо на своето, и затова си върши работата добре, а ако смята, че там, където е, не му плащат достатъчно или условията не са добри, си търси други варианти, нова работа. Пусне ли се надолу по сваляне на качеството, така си свиква и не отива на по-хубава работа. Според мен най-големият проблем по нашенско е организацията и обслужването. Хората вече не се примиряват толкова лесно с лошото обслужване, пък дори да са в някоя баничарница, а не в 5-звезден ресторант.

# 147
  • Мнения: 7 519
Бях забравила колко доседни са ги обучили сервитьорките в Хепи. То, хубаво учтивост, ама ми идва вповече, особено когато тръгнат да ми предлагат, което си е чисто пробутване - ще желаете ли десерт. Ми, аз ако желая ще си поръчам, така става изнудваческо. Не обичам да ми досаждат и в магазина- възрастен човек съм, ще разгледам, а ако нещо не ми е ясно ще питам.  С такива любезности направо ме гонят от магазина, на мен ми се отщява дори да разгледам, камо ли да купя.
Сервитьори и магазинерки не ме притесняват, защото им давам да разберат, че не искам да ми досаждат, но в кафетата е ужас! Обикновено понякога сутрин си купувам кафе от едно кафе до работата ми и всеки път ме питат дали освен кафето искам и нещо друго! Един път не издържах и им казах, че ако исках нещо друго щях да им кажат, така че да престанат да ме питат. Сутрин бързам за работа и това адски ме дразни.

# 148
  • SF
  • Мнения: 21 422
kikamora, ще ми се скараш сигурно, но в учебниците по търговия това се казва "cross sell".
Скрит текст:
Търговците винаги го прилагат. Или поне трябва да се научат да го прилагат.
На бензиностанцията, когато си плащаш бензина, обикновено ти казват "Кит Кат на промоция? Носни кърпички?"
В супермаркета на касата също - Вафла Хели? Корни да ви предложа?
В Макдоналдс плащаш сандвич и те питат "Кока кола? Картофки? Сладолед във фунийка?"...
Ако шефовете чуят, че се затваря поръчка, без крос, ще ги глобят. Задължителен е за големите обекти. Продуктите, които се предлагат не са случайни - реклама им се прави.
Не си ли го забелязала? Наистина се учи в търговските специалности. Увеличава оборота. Обикновено хората приемат още нещо дребничко, добавено към сметката, независимо дали е препълнил количката или  е влязал само за един хляб и 2 бири, 10 литра бензин или един Биг мак.
Този крос е много разпространен и може би не го забелязвате даже.
В заведение също - поръчваш пица, торта... но задължително те питат "Нещо за пиене?" или "Желаете ли нещо за пиене, докато дойде поръчката?"
Има и други варианти - да ти предложат от същото, което купуваш. Искаш Милка и те питат колко бройки да ти дадат.
На нас не ни е приятно, но ако са професионалисти и знаят как да печелят от "непредвиденото", си държат на кросчето.

# 149
  • София
  • Мнения: 62 595
То за забелязване сме го забелязали всички и го знаем, ама това не го прави по-приятно. Дори по-досадно. Трябва сега да им съчувствам, че ще ги глобят ли? Или че собствениците са решили, че трябва да се прави прИмоция и рИклама? Не зная как се получава в тази тема, то и не само сега де, че клиентът трябва да влиза в положението или да съчувства, или каквото там е емоционално и финансово на хората, чиято задача и работа е да обслужат. Ама, щели да ги глобят, ама трябва да си маркират поръчката, началникът искал така... Мен какво ме интересува, това са си техни проблеми.

Общи условия

Активация на акаунт