СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 6

  • 70 865
  • 735
  •   1
Отговори
# 645
  • София
  • Мнения: 4 102
Е, каква толкова  голяма конкуренция има СМГ от децата от ПЧМГ?! Достатъчно е да се отвори сайта на у-щето да се види, че това са единични деца от всеки випуск, които имат интерес към математиката или физиката/астрономията.Чак пък да са му трън в очите тези 4-5 деца?!! ЧУ има други предимства, а не че няколко деца успяват да изкарат медали по състезания.

# 646
  • София
  • Мнения: 5 454

Та, имаме си директор, добър в ролята си на сейлс (продавач). Какво продава - продуктът СМГ. Добре ли стои - ми да, по интервюта, да. На живо - четохме, зависи пред кого. Значи ли това, че може да управлява СМГ? От това, което показа от юни насам - не мисля.

Ще напиша аз какво положително развитие виждам в СМГ:

- Противно на очакванията ми за делене на децата на състезатели и несъстезатели, усеща се грижа за всички ученици: и в часовете, и извън тях: Появиха се снукър, роботика, чува се за предстояща школа по журналистика, издава се вестник СМГ, сайтът е актуален... Доколко директорът има принос за всичко това, не знам, но е факт, че повечето деца трудно си тръгват след часовете. Събират се, играят футбол, пишат домашни в бюфета ... Вчера се върнаха от 10-дневен летен лагер, доволни са. Ученици от немските паралелки имат обучения в Австрия, пътувания до Германия.
- Конкретно при състезанията има сериозно развитие. СМГ вече участва в по-голям брой международни състезания и това позволява повече деца в най-различни възрастови групи да се включат в тях. Това е свързано с редица дейности - да получиш покана за участие, да осигуриш финансиране, да организираш административно пътуването. Не знам доколко директорът има принос за това развитие.
- Подобряване на материалната база - ремонти, оборудване на специализирани кабинети и лаборатории.

Развитие виждам още в три посоки:
- Въвеждане на втора немска паралелка след 7. клас
- Въвеждане на паралелка с изучаване на немски в 5. клас
- Увеличаване броя паралелки след 4. клас (не знам това развитие е изцяло положително. Предполагам, че има и плюсове, и минуси).

Сигурно пропускам неща. Сигурно може още неща да се желаят и направят. Но не мога да се съглася, че един непопулярен и неодобряван от всички ход, означава, че гимназията не се развива добре. Дали това развитие се дължи на управлението на директора й - не знам.

# 647
  • Мнения: 719
Prizma, аз виждам много положително в увеличаване на паралелките от 5 клас. В интервюто един от учителите спомена нещо за приема след 7 клас. Може би, целта е да се уеднаквят знанията на учениците, знаеш колко помага посещаването на  школите от 5 или съответно 7 клас. Стабилното   математическо образование ще е от голяма полза за кадрите които ще се влеят след няколко години на трудовия пазар в столицата. Не е ли парадокс, че в техническия университет вече приемат с матура по БЕЛ?

# 648
  • Мнения: 5 425

Даването на допълнителни възможности за извънкласни занимания и изучаване на езици е плюс. При добър баланс няма да се стигне до превръщането на СМГ в езикова гимназия.
Има обаче едно голямо НО: но липсата на възможност за подбор на децата с математически заложби след 7 клас ще наклони везните към "езиковата гимназия" и "подготве подхода".
Хайде да отчетем и че много от възможните решения не са позволен избор за ДУ....
Засега директора лавира много успешно около всички препятствия и подводни камъни. Дай Боже все така.

Последна редакция: вт, 08 авг 2017, 14:50 от Tatti

# 649
  • Мнения: 7 680
Това твърдение не е мое.
Блисс, всичките ти твърдения са ЕЖК. Има ли шанс да замълчиш в тази тема? Лично аз (предполагам и повечето тук) предпочитам да чета мнения от първа ръка. Заядливият ти тон и вечното отрицание започнаха да досаждат. Всички разбрахме, че не харесваш училището и никой не иска от теб да го захаресваш. Не разбирам какъв ти е проблемът! (Аз не харесвам поне 20 училища. Значи ли, че трябва да пиша под всеки пост на потребител в съответната тема, че не ги харесвам?) За какво спориш и за какво се бориш? Игнорирай ни нас смотоните, които сме избрали СМГ и се съсредоточи към по-важни проблеми!

# 650
  • Мнения: 719
Извънкласните занимания са изключително важни и полезни, а най-хубавото е,че са по желание на самия ученик. По цял свят се организират инициативи за ранното събуждане на интерес, именно към природоматематическите науки, с оглед на катастрофалния недостиг на специалисти. Всъщност, системата е уникална, дава ти възможност за развитие, като сам избираш към коя област можеш да се насочиш в бъдеще. Свободният избор е нещо много ценно, за деца в тази възраст.

Проф. Емил Колев: Интернационализирането на лятната ни изследователска школа, която се провежда в Благоевград започна преди три години
http://www.focus-news.net/opinion/2017/08/08/43835/prof-emil-kol … i-tri-godini.html

Последна редакция: вт, 08 авг 2017, 11:34 от One of you

# 651
  • Мнения: 256
Какви са притесненията с чуждите езици? Не се ли учат по програма като в останалите профилирани училища. Нали не са за сметка на математиката? Аз лично не съм чувала никога за такива притеснения, но и не съм общувала с много СМГ-йци. Само хейтърите в тази тема споделиха подобни опасения.

# 652
  • Мнения: 4 210
maria77bg, за съжаление си абсолютно права. „За съжаление“, защото макар ти да го разбираш има много други/ вкл. и хора, които в  бъдеще ще четата/, които не са запознати със ситуацията и вярват на всичко написано в темата.
Призма, наистина има много положителни промени, изброените от теб са една, не малка  част. Според мен основната заслуга за това е на г-н Стоянов.
Имам дете в СМГ от 4 години, надявам се да имам още 9 години, познавам родители, деца, някои учители...не съм съвсем навътре, но имам някаква идея от обстановката, отношенията. От позицията на моите знания , контакти и обмен на информация когато чета за потърпевши по отношение на езика ученици, омаловажаване на стореното от Директора, още повече откровени клевети и дезинформация/ и то от хора нямащи абсолютно нищо общо, освен евентуално чудене дали да учи там детето им или не/ не ми остава нищо друго освен да се смея. Преди се чудех , възмущавах….
Лошото е пак казвам, че темата вече е в голяма степен дезинформираща.
Ако някой се интересува от  училището със сигурност не тук е мястото където ще получи пълна информация от първа ръка. Вече. Все по- малко са родителите, които си причиняват да четат и отговарят на постовете тип  ЕЖК или „по телевизията чух“.
Аз лично никога не съм отказвала разговор и мнение как са нещата според мен и как се чувства моето дете, с уговорката разбира се, че всеки преподавател/ класен е различен и моето мнение въпреки желанието ми за обективност в някаква степен е субективно.

# 653
  • Мнения: X
Герка, единственото, което ще си позволя да ти отговоря е, че назад в безброй постове има родители, с деца понастоящем учещи в СМГ, които не са съгласни нито с теб, нито с Мария. Сега, че ти чуждото мнение не го приемаш, че изобщо съществува си е лично твой проблем. Това не променя и факта, че други хора го забелязват и не се свенят да го коментират. Колкото и да не ти харесва.

И всъщност дали ще го чуеш по телевизията, дали ще е написано в тази тема или в група във фейсбук - тежестта е една и съща. Т.е. казаното във всеки един от тези канали е съпоставимо като източник и достоверност. Въпросът е какво на теб ти изнася или по скоро не ти изнася да четеш.  Wink И дали ще имаш нивото да вземеш полезното и от противниковите думи.  Wink

Дами, приятна рекламна кампания ви пожелавам. От вчера сте я възобновили с Едно за мен, едно за теб.
За мен беше поучително и си направих съответните изводи. Започна да ми се изяснява и на какво се дължи учудващия за мен факт, едни родители да предпочитат да плащат хиляди, при условия, че децата им са приети в СМГ. Вярно изключения са, но винаги ми е бил интересен този факт като мотивация.


Последна редакция: вт, 08 авг 2017, 13:46 от Анонимен

# 654
  • Мнения: 5 425
Цитат на: Bliss link=topic=987066.msg35390732#msg35390732
Започна да ми се изяснява и на какво се дължи учудващия за мен факт, едни родители да предпочитат да плащат хиляди, при условия, че децата им са приети в СМГ.

И на какво според теб?

# 655
  • Мнения: 99

Бях сигурна, че ще го прочета или чуя директно от Петя Тодорова:

"Ако СМГ е това, което е в момента, моето място не е там. Аз исках просто да си изуча децата. Нямаше нужда някой да ми посочва вратата, аз сама щях да си я отворя."

Шаркова го направи, ще го направи и Петя Тодорова!
Вярно, няма незаменими хора, но колко, кога и дали други учители ще ги последват?


Заради това, че СМГ вече губи и то толкова евтино имената, на които дължи славата си. На това, според мен.
Иначе хвалите директора като преподавател, е вярно все заподозряната групичка на фен групата му, но нищо, ако наистина е толкова добър като преподавател - чудесно ще има нужда от учители. Като директор обаче, чиято роля е да осигури нормална обстановка за работа на учители и ученици - не се справя добре, да не говорим за отлично, явно е от последните дни, защото не мебелите и стените ще носят и за в бъдеще слава на СМГ, тя славата не се дължи и на последните 5 години, успехът се кове достааааа по-дълго време. Но пък за 5 години успя да раздели на лагери СМГ, да настрои вече и доста родители срещу себе си, заради мълчанието, заради отношението, заради това, че не се вълнува явно от всички ученици на СМГ наравно. Уволнява заради едни ученици, наранява пак ученици.  
Та въпросът е че доста директори са се изтърколили от 1971г. насам, но Учители - не, защо ги губим с толкова лека ръка....... ....а те не са толкова много!

# 656
  • Мнения: 14
Страшни сте 80 страници напълнихте със скандали за една учителка която и без това щяла да си тръгне.
Какво се оказа тая г-жа за последно заедно с 5 майки урони още веднъж името на СМГ
Опредено си е заслужила уволнението.
А от интервюто и , излиза че изобщо не е уважавала училището.
дори пак излъга за кенгорото, тая е редко нагла, проблема бил временно а стига
Жалка работа

# 657
  • Мнения: 357
Скрит текст:
Страшни сте 80 страници напълнихте със скандали за една учителка която и без това щяла да си тръгне.
Какво се оказа тая г-жа за последно заедно с 5 майки урони още веднъж името на СМГ
Опредено си е заслужила уволнението.
А от интервюто и , излиза че изобщо не е уважавала училището.
дори пак излъга за кенгорото, тая е редко нагла, проблема бил временно а стига
Жалка работа
С последното си "интервю" тотално се компрометира.
Няма как да бъде върната на работа след такова изказване.
Вече е под въпрос дали и съдебно дело би спечелила.

# 658
  • София
  • Мнения: 5 454
Интервюто и мен ме остави раздвоена.
Игра на нерви за сметка на деца и родители и идеализъм...
Хем да не делим децата на свои и чужди, хем своите била предупредила, че ще участват и те търпеливо изчакали развръзката... Кои са нейните деца? В СМГ децата от другите (различни от нейните) паралелки не бяха успокоени. А децата, които се явиха в СМГ, без да учат в гимназията? Тях кой ги предупреди?
Други неща, които забелязах, даже не ми се коментират.

# 659

Общи условия

Активация на акаунт