Мъжете и жените говорят различни езици

  • 23 417
  • 319
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 7 692
Шофьор от неизвестен пол кара в лява лента на магистрала и бива изпреварен от друг шофьор от дясно. Би ли споделила твоето мнение като причислиш всеки един от тях в една от категориите лош, добър или опасен?

Колко дълго време въпросният шофьор кара в лявата лента? Колко е максималната скорост на магистралата и с колко се движи той? Изпреварващият отдясно дал ли е знак, че иска да изпревари и първият отказал ли е да се прибере в дясната лента или просто изпреварващият е решил за по-лесно да го заобиколи набързо?

# 211
  • Монреал
  • Мнения: 1 384
Шофьор от неизвестен пол кара в лява лента на магистрала и бива изпреварен от друг шофьор от дясно. Би ли споделила твоето мнение като причислиш всеки един от тях в една от категориите лош, добър или опасен?

Колко дълго време въпросният шофьор кара в лявата лента? Колко е максималната скорост на магистралата и с колко се движи той? Изпреварващият отдясно дал ли е знак, че иска да изпревари и първият отказал ли е да се прибере в дясната лента или просто изпреварващият е решил за по-лесно да го заобиколи набързо?
От гледна точка на закона и на шофьорската етика зададеният въпрос има само един отговор, без значение разясняващи детайли. Аз го разбирам без проблем.

# 212
  • Мнения: 7 692
Шофьор от неизвестен пол кара в лява лента на магистрала и бива изпреварен от друг шофьор от дясно. Би ли споделила твоето мнение като причислиш всеки един от тях в една от категориите лош, добър или опасен?

Колко дълго време въпросният шофьор кара в лявата лента? Колко е максималната скорост на магистралата и с колко се движи той? Изпреварващият отдясно дал ли е знак, че иска да изпревари и първият отказал ли е да се прибере в дясната лента или просто изпреварващият е решил за по-лесно да го заобиколи набързо?
От гледна точка на закона и на шофьорската етика зададеният въпрос има само един отговор, без значение разясняващи детайли. Аз го разбирам без проблем.

Нищо не си разбрал, както обикновено.

1. Ако каращият вляво се движи с максималната разрешена скорост, то изпреварващият за да бъде такъв следва да се движи с по-висока. Дотук, в нарушение и като опасен шофьор е той.
2. Ако и двамата карат в рамките на позволената скорост, но този вляво е отказал/не е забелязал, че трябва да се прибере и бъде изпреварен отдясно, то и двамата са опасни и в нарушение.
3. Ако изпреварващият просто е решил да не си убива скоростта и за по-лесно просто да си заобиколи, то пак той е опасен и в нарушение.

Умишлено не използвам "и/или лош", тъй като едното задължително е предпоставка за другото. Лошият шофьор, независимо дали поради незнание или незачитане на правилата за движение е потенциално опасен във всеки един момент.

# 213
  • Мнения: 2 143
Колко дълго време въпросният шофьор кара в лявата лента?
Кара! Ако времето за теб е от значение избери си интервал между 5 мин и времето за което би достигнал до края на магистралата
Колко е максималната скорост на магистралата и с колко се движи той?
Нека и двата автомобила са категория В и за да има равнопоставеност ... Избери си между "Този в лявата лента се движи със 150 км/ч." и "Този в лявата лента се движи с 120 км/ч."
Изпреварващият отдясно дал ли е знак, че иска да изпревари и първият отказал ли е да се прибере в дясната лента или просто изпреварващият е решил за по-лесно да го заобиколи набързо?
Не мога да отговоря! Единствения знак който изпреварващия е длъжен да подаде е ляв мигач и то само ако сменя посоката на движение. В конкретната ситуация няма задължението да подава ляв мигач, след като не променя лентата в която се движи. Всякакви други знаци противоречат на ЗДвП и подаването им съответно го поставят в неравностойна позиция.

Мисля, че бях достатъчно изчерпателен но съм готов да ти отговоря и на следващи уточняващи въпроси ако имаш такива!

# 214
  • Монреал
  • Мнения: 1 384
Антигона,

Човекът съвсем друго те пита.

Отговорът е прост - ако първият може да бъде изпреварен от дясно, значи на спазва правилото за най-дясна свободна лента. Задният просто няма друг законен избор (освен да му се залепи, свири и святка, белким оня се усети)

# 215
  • Мнения: 2 143
1. Ако каращият вляво се движи с максималната разрешена скорост, то изпреварващият за да бъде такъв следва да се движи с по-висока. Дотук, в нарушение и като опасен шофьор е той.
2. Ако и двамата карат в рамките на позволената скорост, но този вляво е отказал/не е забелязал, че трябва да се прибере и бъде изпреварен отдясно, то и двамата са опасни и в нарушение.
3. Ако изпреварващият просто е решил да не си убива скоростта и за по-лесно просто да си заобиколи, то пак той е опасен и в нарушение.
1. А нима левия не е в нарушение? Защо избираш превишаването на скоростта като факт, а пропускаш движението в изпреварващата лента?
2. Отново горното. Прибирането по закон трябва да стане незабавно след приключване на маневрата, което не се е случило, след като дясната лента е свободна и позволява да бъде изпреварен.
3. Но ако се е движил по правилата, пътя пред него е свободен и той не нарушава нито една точка в ЗДвП. Grinning
Задният просто няма друг законен избор (освен да му се залепи, свири и святка, белким оня се усети)
Така постъпват лошите шофьори. "Добрите" чинно подават ляв мигач, след като преминат отпред, престрояват се в крайна лява и рязко натискат спирачките за да свалят до максимално допустимата скорост.
п.с. Шегувам се разбира се!

Последна редакция: ср, 26 юли 2017, 22:28 от Nazgul

# 216
  • Монреал
  • Мнения: 1 384
Нищо не подкрепям... Това, което казвам е какъв е смисъла на темата ти? Кой е казал че мъжете и жените са еднакви и имат еднакво поведение? Смисълът на една дискусия е да убедиш другия че твоето мнение е правилното. Какъв е смисълът да започваш дискусия по която няма две мнения?
Съжалявам че няма за какво да се скараш с мен. ИМа обаче повече от едно мнение:


Цитат
Това, което не очаквах е почти пълното отсъствие на балансиращи аргументи касаещи типично мъжки недостатъци (тях си ги имаме бол и си ги знаем).
Аз не знам такива.
Нито за типично женски.
Всеки човек има недостатъци, но те не са свързани с пола, а са индивидуални особености.

# 217
  • Мнения: 7 692
 
Отговорът е прост - ако първият може да бъде изпреварен от дясно, значи на спазва правилото за най-дясна свободна лента. Задният просто няма друг законен избор (освен да му се залепи, свири и святка, белким оня се усети)

Пълни глупости. Можеш да бъдеш изпреварен отдясно и ако другият зад теб хвърчи с 300, независимо дали  а-ха си тръгнал да се прибираш или си решил да си стоиш в лявата. Редовно ми се случва дори и при пуснат от мен десен мигач, че възнамерявам да се прибера в дясната си лента, шофьорът зад мен да реши, че вместо спирачка и 2 секунди изчакване е по-добре да натисне съвсем педала за газта, да ме заобиколи отдясно и да се върне в лявата лента. В случая дори не говорим за забавяне от моя страна.

3. Но ако се е движил по правилата, пътя пред него е свободен и той не нарушава нито една точка в ЗДвП.

Е, точно такива "ако"-та са от значение.

# 218
  • Мнения: 2 143
В случая дори не говорим за забавяне от моя страна.
В описаната от теб ситуация имаме двама лоши шофьори - които движейки се в лява изпреварваща лента, освен че пречат на останалите участници в движението, създават предпоставки за ПТП и нарушават ЗДвП. Заедно с това са и опасни - първия защото няма никаква представа какво се случва зад него, вторият защото предприема допустима от закона маневра ( смяна на лента от ляво в дясно ) но по този начин не позволява на първия да се съобрази със разпоредбите на същия този закон ( ако трябва да определя с една дума - първия = много лош, изпреварващия = опасен ). Да се върнем обаче на по-елементарния вариант - левия си кара като звездичка в крайна лява, десния преди попадането в ситуацията си кара по правилата ( или не според двата варианта за избор които ти предложих )
Е, точно такива "ако"-та са от значение.
ОК, поправям се за да няма разногласия по ситуацията. Поставянето в нарушение на изпреварващия беше неволно - когато го писах изхождах от моето субективно решение, че десния се движи по правилата. Махни от т.3 израза "Но ако" и замени "движил" със "се движи"

И отново ще помоля да аргументираш решението си, така както аргументира не използването на "лош". Благодаря!

# 219
  • Мнения: 7 692
Не си ме разбрал.

Движа се в лявата лента, защото изпреварвам. Същевременно зад мен се залепя автомобил, който кара с много по-висока скорост и буквално се шмугва в дясната лента между мен и току-що изпреварената от мен кола само за да отиде отново в лявата след това. Включила съм десен мигач, че възнамерявам да се прибера, но поради високата скорост на шофьорът зад мен му идва по-лесно и "безопасно" да се промуши в дясната лента и от нея да влезе отново в лявата след като ме е изпреварил.

За уточнение да кажа, че по магистрала не карам бавно. 120-130. По-висока съм вдигала, колкото да си тествам антиката. Издръжлива се оказа. 

# 220
  • Австрия
  • Мнения: 2 448
Не си ме разбрал.

Движа се в лявата лента, защото изпреварвам. Същевременно зад мен се залепя автомобил, който кара с много по-висока скорост и буквално се шмугва в дясната лента между мен и току-що изпреварената от мен кола само за да отиде отново в лявата след това. Включила съм десен мигач, че възнамерявам да се прибера, но поради високата скорост на шофьорът зад мен му идва по-лесно и "безопасно" да се промуши в дясната лента и от нея да влезе отново в лявата след като ме е изпреварил.

E, ама ти си жена и вероятно само ти се струва, че това е опасно:

п.с. Ако не съм на 100% убеден, не предприемам маневрата или действието

...шофирам с регистратор свързан с телеметрия и с удоволствие бих ти показал какво е изпреварване ...

Поздрави за всички автомобилисти, автомобилни водачи и шофьори. Аз се отписвам, преди да са се появили пилотите и летящите с метли.

# 221
  • Мнения: 2 143
Движа се в лявата лента, защото изпреварвам.
Скрит текст:
А този който те е изпреварил от дясно, имаше ли добре осветена табела с надпис "*** Внимание! Идиот на пътя! ***"? Не знам - според мен идеята за промяна на ЗДвП в тази насока би имала много широка подкрепа.
Аз се отписвам, преди да са се появили пилотите и летящите с метли.
Чек! Ти ли правиш тортите от албумите във flickr?

Последна редакция: чт, 27 юли 2017, 09:49 от Nazgul

# 222
  • München, Deutschland
  • Мнения: 6 852
В никой момент не уточнихте в коя държава се случва казусът, а това беше първото, което ми хрумна и което може да обърне коренно "решението" на въпроса. Преди изобщо да се замисля кой откъде, как и защо изпреварва. Wink
Това конкретно.
Но в общ план чакам да разбера за какво е темата, защото май вече всички (почти) се съгласиха, че има разлики м/у мъже и жени - дали е в начин на мислене или е в избора на професия, вече е друга тема. Не съм видяла във формулата пилот жена, примерно, дори нямам идея разрешено ли е... И за други предимно мъжки / женски професии стана дума.

# 223
  • Австрия
  • Мнения: 2 448
Но в общ план чакам да разбера за какво е темата, защото май вече всички (почти) се съгласиха, че има разлики м/у мъже и жени - дали е в начин на мислене или е в избора на професия, вече е друга тема.

Темата е.. разговорно-събирателно-образователна  Laughing


Скрит текст:
Чек! Ти ли правиш тортите от албумите във flickr?

Да, когато не се опитвам да карам, се опитвам да правя торти.

# 224
  • Мнения: 7 692
В коя насока? Всеки автомобил да има осветена табелка със степента на идиотщина на собственика? Аз ще подкрепя първа  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт