НПМГ - 2

  • 108 789
  • 785
  •   1
Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 2 814
Zori, много благодаря за отговора! Дали може да споделите от какво ниво се започва английски език, разделят ли се децата по напредналост, по колко часа седмично имат математика и английски език в 8 клас.

# 151
  • Мнения: 292
Zori, много благодаря за отговора! Дали може да споделите от какво ниво се започва английски език, разделят ли се децата по напредналост, по колко часа седмично имат математика и английски език в 8 клас.

Няма защо, радвам се ако съм била полезна. Simple Smile
А сега по темата - имаше дете от класа, което не беше учило анг. език дотогава и затова г-жата по анг. реши всички да започнат отначало, от азбуката. Повечето деца са доста напреднали - има и такива, които четат тийн. литература в оригинал. И въпреки това г-жата им по анг. реши да започне от аб-то. И аз съм доволна от което, защото се оказа, че щерката не може да разботи с транскрипции например - тоест попълни си важни пропуски. Много бързо се движат напред, така че децата които бяха много напреднали 1 срок, сега реално учат нови неща. Все пак часовете по анг. седмично са 18. Но това е ситуацията с нашият клас.
Учителката на биолозите например ги е разделила на групи взависимост от нивото. Имало и такава учителка, която на много напредналите давала да се правят резюмета на прочетени глави от книги на английски - не знам на коя паралелка преподава.
Учебниците по които учи моята дъщеря са много интересни  - дори за мен - самите деца се впечатляват - например имаше история за екстремните пътища до училищата на децата в някой страни.
Вмомента приключват с 3-ят учебник по английски за годината -  очаквам до края на годината да са минали изцяло 4 учебника от поредицата.
Нивото на щерката много се е качило - сега спокойно си гледа клипчетата от кхан акадамия на анг.
Един от часовете по анг. всъщност е мат. с анг., която им се преподава от класният - математик, който се оказа, че владее перфектен анг.

# 152
  • Мнения: 1 706
zori80, звучи ми чудесно. Благодаря за тази информация. Някой от профилите Биология и Химия има ли тук в групата да сподели своите впечатления и децата им как се чувстват в новото училище:)


Надявам се да имаме шанса да влезем.

Да видим как ще се представи на НВО.

Не мога да правя сметки, като излязат резултатите ще смятаме, само това с двете олимпиади и кой резултат ще играе за балообразуването още остава загадка за мен. Когато им звънях и питах, казаха, че за профил Биология ще вземат предвид точките от олимпиадата по Биология, за Химия- съответно от Химия.
Детето се яви и на двете, по Химия обаче има повече точки, но иска повече профил Биология, иска да стане ветеринар:)

# 153
  • Мнения: 9 791
Относно олимпиадите не е задължително всички да се явяват, строго индивидуално е. В горен курс и без това децата са много натоварени. В 12 клас например единици са децата, които искат да ползват оценка от олимпиада като балообразуваща за прием в уни.
На националния кръг по химия миналата седмица 16 деца от НПМГ са участвали, даже и сребърен медал имат, но не знам в коя възрастова група.
По биология също има доста деца класирани на национален кръг.
Нивото по химия и биология е много високо в сравнение с другите софийски училища. Единственото училище, което е конкурент на НПМГ, е СМГ.
Интересен е фактът, че традиционно в голямата възрастова група на олимпиадата по химия, медалите отиват при СМГ, не защото имат по-добра подготовка по химия, а защото формата на олимпиадата се състои от решаване на много задачи с математически изчисления и именно затова дете от СМГ, което не учи химия в 12 клас събира повече точки от дете с профил химия от НПМГ.

# 154
  • София
  • Мнения: 3 723
Моето дете е с биология. Чувства се повече от чудесно. Децата са със сходни интереси и се подкрепят.

Според мен не е добре да се дава избор за олимпиада. Не защото не могат да преизчислят/корегират точките от едната олимпиада към тези от другата, а защото Наредбата не позволява такова преизчисляване и може да се получи, че на едната олимпиада за трети кръг са класирани децата само със 99% резултат, а за другата - максималният резултат е 73%, а на трети кръг отиват децата над 60%. (Миналата година така се случи с олимпиадите по физика и биология). Но при такова съотношение в биологичната паралелка ще се даде предимство на деца с други интереси.

# 155
  • София
  • Мнения: 13 707
Един от часовете по анг. всъщност е мат. с анг., която им се преподава от класният - математик, който се оказа, че владее перфектен анг.

Ехаааа, наистина ли?! Симидчиев преподава и на моята физичка Wink но при тях разбираемо само на български Simple Smile

# 156
  • Мнения: 292
Един от часовете по анг. всъщност е мат. с анг., която им се преподава от класният - математик, който се оказа, че владее перфектен анг.

Ехаааа, наистина ли?! Симидчиев преподава и на моята физичка Wink но при тях разбираемо само на български Simple Smile

Да Simple Smile, и това беше голяма изненада за децата, защото те не очакваха един от часовете по английски да се трасформира в мат. с английски . Това се случи някъде към края на 1 срок - вече не помня точно кога.

# 157
  • София
  • Мнения: 13 707
Супер! Simple Smile) Моята е много добра по математика, ама с английския е скарана и продължава да бъде Simple Smile)), нищо че много обича класната си, която преподава точно по езика. Някой ден неволята ще я научи Wink

# 158
  • Мнения: 542
Интересен е фактът, че традиционно в голямата възрастова група на олимпиадата по химия, медалите отиват при СМГ, не защото имат по-добра подготовка по химия, а защото формата на олимпиадата се състои от решаване на много задачи с математически изчисления и именно затова дете от СМГ, което не учи химия в 12 клас събира повече точки от дете с профил химия от НПМГ.

Интересен факт наистина, но той не се отнася само за "голямата възрастова група", в която децата от СМГ не учат химия в 12. клас, а и за всички останали.
Класирането: http://www.prirodninauki.bg/wp-content/uploads/2018/03/prot-rezu … _himia_190318.pdf
Не знам каква е подготовката по химия в НПМГ, но съм повече от сигурна, че в СМГ е отлична. Всички преподаватели по този предмет са добри, успяват да увлекат децата и голяма част от тях, без да имат намерение да се занимават в бъдеще с тази наука, посещават безплатната школа по химия в училището.
Погледнах темите от Национален кръг на Олимпиадата по химия от 2014 г. и не видях да има кой знае какви "математически изчисления" – събиране, изваждане, умножение и деление на десетични дроби, което би трябвало да е по силите на всеки един ученик. Не виждам комбинаторика, теория на числата, интеграли и функции, с което да се обясни по-доброто представяне на учещите в профил "Математика". За Национален кръг се класират не най-добрите математици, а най-добрите химици – факт.
Та, явно причината за повечето точки е друга.

# 159
  • Мнения: 292
Не знам каква е подготовката по химия в НПМГ, но съм повече от сигурна, че в СМГ е отлична.

Факт е че в СМГ подготовката е отлична. Познавам много родители на деца учещи в СМГ и е факт - подготовката е отлична. По химия нивото е много високо и в НПМГ  - сребърният финалист за 11 клас от тази година е НПМГ-ец, което говори супер за училището. Факт е също, че учениците от НПМГ също са на едни от призовите места в състезанията по химия. Двама от медалистите от межд. олимпияда по химия от мин. година са ученици от НПМГ.
Успеха на децата от СМГ според мен се дължи на няколко фактора - в СМГ отиват не само талантливи математици, но и деца със силно изявени интереси и успехи във всякакви области - и това са децата с най-висок бал, с най-висок успех. Тоест СМГ се превърна в цел за много от най-изявените деца, независимо дали в точните или природните науки - а тези науки  са свързани - един добър химик или физик или астроном би трябвало да е отличен математик, или това, че е отличен математик би го изтреляло напред в класациите.
И в двете училища има чудесен преподавателски състав. И в двете училища средата е интелигента и академична. Според мен между тях трябва да има само най-добро разбирателство а не открито противопоставяне.

# 160
  • София
  • Мнения: 3 723
Няма и никога не е имало открито противопоставяне между двете (а и не само тези две) училища.

Според мен на такива явни заяждания и постове с стил "Дъщеря ми е много умна, защото учи в СМГ, а твоята не" не трябва да се отговяря. Виждам че същата мама и в темата на СМГ влиза директно с бутоните.

# 161
  • Мнения: 292
Според мен на такива явни заяждания и постове с стил "Дъщеря ми е много умна, защото учи в СМГ, а твоята не" не трябва да се отговяря.
За заяжданията си права - пълен игнор е решението. Но тук освен заяждане имаше и открита нападка към училището а това вече моята рицарска душа не успя да понесе Wink
Освен това какво биха казали новите попълнения в групата ако си мълчим а училището бива хулено...

# 162
  • Мнения: 13 133
Ох, бе Зории, ти не можеш да убедиш хората, ако си имат крайно мнение за училището. Моя съседка ме пита как е детето и аз й казвам, че съм безкрайно доволна към момента. Тя иска нейното да кандидатства тази година в СМГ, но горкото не може да мине общински кръг. Та като казах аз, че съм доволна и тя ме пита как се е представил сина на олимпиадата по математика, при което аз й казвам, че детето тази година не е ходило на олимпиада по математика, но е ходило на олимпиади по физика и астрономия и тя ми казва - Ооо, то там по физика не са добри преподавателите, при което аз й казвам, че детето се е класирало на областен кръг, и че за първи път ходи на тези олимпиади и че всъщност успеха се дължи на единия срок обучение в училището. Тя се врътна и каза - Е, като не е СМГ, какво пък му е на НПМГ, то да вземем и там да кандидатстваме Mr. Green

# 163
  • Мнения: 292
Ох, бе Зории, ти не можеш да убедиш хората, ако си имат крайно мнение за училището. Моя съседка ме пита как е детето и аз й казвам, че съм безкрайно доволна към момента...
Ех blackcat,
какво да правя като както е казал поета: "сърце юнашко не трае" Wink
Иначе ситуацията при нас е точно същата като при вас - един срок занимания с мат. и беше достатъчен, за да иде щерката на областен кръг... (а досега с мат. никога не се е занимавала сериозно и идва от езикова паралелка)
Та признавам твоят пост искренно ме разведри  Relaxed

# 164
  • София
  • Мнения: 3 723
Това, че в СМГ има добри учители по химия, е прекрасно. Но децата, които искат да учат химия няма да отидат в СМГ. И те не искат СМГ и СМГ не ги иска.

Погледнах темите от Национален кръг на Олимпиадата по химия от 2014 г. и не видях да има кой знае какви "математически изчисления" – събиране, изваждане, умножение и деление на десетични дроби, което би трябвало да е по силите на всеки един ученик. Не виждам комбинаторика, теория на числата, интеграли и функции, с което да се обясни по-доброто представяне на учещите в профил "Математика".
А това дори не зная как да го коментирам - нима задачите от комбинаторика, теория на числата, интеграли и функции не са събиране, изваждане, умножение и деление? Само си разцъкваме клавишите.
Иначе е повече от ясно, че математиката спъва химиците. Самата аз имах максимален брой точки на втори кръг на олимпиадата по химия (преди адски много години) без да съм отваряла учебника. И ме приеха химия в СМГ без изпит тогава, само на базата на този резултат. Но това не ме направи добър химик.
Не оправдавам химиците по никой начин.

Общи условия

Активация на акаунт