НПМГ - 2

  • 108 854
  • 785
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 13 133
Потвърждавам всичко написано от jd, впечатленията ми към момента са положителни и се надявам такива да си останат Peace

# 226
  • Мнения: 639
А, jd и blackcat6, вашите деца сега в 8 или в 9 клас са?

# 227
  • Мнения: 639
Аз гледах за техния форум от 10 до 20 април - колко от лекторите бяха момчета, завършили НПМГ и това ми направи много добро впечатление. Точно по идеята "веднъж НПМГ-еец, завинаги НПМГ-еец" Simple Smile и това е доста важно, да има усещане за общност. Дъщеря ми е завършила Класическата гимназия преди 4 години и там това го имаше, има го и досега между тях, те се поддържат, търсят, помагат - нищо, че са разпръснати по цяла Европа. Затова бих искала и синът ми да усети същото...

# 228
  • Мнения: 2 024
Не бих казала, че има голямо разминаване между желанията на децата за занимания с наука и това, което НПМГ предлага. Дори в осми клас, когато се учи предимно език, за сметка на природните науки, има възможност за школи и занимания извън часовете. За всички желаещи. Не съм чула да са върнали дете.  Може да има разминаване с очакванията на родителите що е то "сериозно занимание с наука". Получават доста информация и за занимания извън училище - ако не им е достатъчно и ако проявят интерес. Те трябва да са активната страна. Който не иска - не го карат насила.

Децата не са изолирани по класове или випуски, големи и малки работят заедно по различни поводи. Чувството за общност сякаш се появява още преди първия учебен ден. Веднъж НПМГ-еец, завинаги НПМГ-еец.  Grinning.

Не знам как е в другите училища с профил в областта на природните науки и математиката или с кое друго би било удачно да се сравни изобщо, но от НПМГ съм доволна от видяното досега, във всички аспекти.  Peace

Разбира се, всеки си има своя си представа за достатъчно добро ниво на обучението, отворени възможности и пр.. Аз мога само да дам конкретни примери, без да ги определям добри или недобри са:
* След заболяване на учителка ръководството не успя в приемливи граници да запълни свободните часове в рамките на дълъг период;
* Графикът на извънкласните занимания не е достатъчно гъвкав предвид двусменния режим в училището;
* При наскоро провелото се зелено училище, оставащите тук просто пропиляха тези дни - повечето проведени часове (в сборни паралелки), са били буквално за трепене на време... А по същото време имаше Софийски фестивал на науката - поне на някоя от лекциите можеха да ги заведат (или поне да им препоръчат, или да ги освободят от час, при представен билет - варианти да искате!)

Естествено, че който се интересува, сам си търси информацията, ама нали трява да се ходи и на училище?
... Надявам се да не ви изглежда толкова крайно мнението ми, но във всеки случай нещата не са такива, каквито очаквахме (в това мн. ч. влиза и ученическо и родителско мнение). Натискът в 7-ми клас беше повече от нормалното, но в 8-ми и то в елитно училище очаквахме набраната инерция да ни е от полза, пък то, спирачките влязоха в употреба.
Hands V

# 229
  • Мнения: 292

* След заболяване на учителка ръководството не успя в приемливи граници да запълни свободните часове в рамките на дълъг период;
* Графикът на извънкласните занимания не е достатъчно гъвкав предвид двусменния режим в училището;
* При наскоро провелото се зелено училище, оставащите тук просто пропиляха тези дни - повечето проведени часове (в сборни паралелки), са били буквално за трепене на време... А по същото време имаше Софийски фестивал на науката - поне на някоя от лекциите можеха да ги заведат (или поне да им препоръчат, или да ги освободят от час, при представен билет - варианти да искате!)
[/quote]

Здравей Агитак,
и аз чух, че учителката на биолозите по английски отсъства дълго първият срок и децата бяха останали няколко седмици без учител. Наистина неприятно. Разбрах, че с кадрите има проблем - трудно се поемат часовете на отсъстващите учители, трудно се намират заместващи учители. Макар, че в случая с класа на моята дъщеря (8а) - такъв проблем не е възниквал.
Относно извънкласните занимания - аз пък съм супер доволна - те са много разнообразни. Някой се припокриват като време ама предвид това, че са много на брой предполагам, че е трудно всеки да остане доволен от графика.
Малко добри училища имат толкова много безплатни школи и кръжоци - всякакви видове - става дума за физика, математика, астрономия, мат. лингвистика, химия, биология, латински език и др. Дъщеря ми ходи на анстрономия и лат. цяла година и остана много доволна.
За зеленото училище - аз мисля, че по-голямата част от децата са били там и си права, че е проспуск задето никъде не са ги завели... Имай предвид обаче, че зелени училища за 8 клас няма почти никъде - нито в ТУЕС, нито в  1-ва немска...  Аз лично не знам др. от добрите училища да организират такива и то за целият випуск. Може пък да не съм добре информирана, но ми се струва, че това е по-скоро изкючение отколко често срещано явление...
Но е факт следното - никъде не е идеално - човек обаче преценява за себе си, на какво най-много държи.

# 230
  • Мнения: 13 133
А, jd и blackcat6, вашите деца сега в 8 или в 9 клас са?

Моят син е 8 клас сега.

# 231
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 461
agitak, наистина е неприятно това, което се е случило с отсъстващ учител и дано проблемът е решен трайно. С учителите по английски е сложно навсякъде, защото се търсят повече, отколкото има.
Не знам колко по-гъвкави могат да бъдат с извънкласните занимания. Много са, като има някои през седмицата, а други - в почивните дни Детето ми ходеше първия срок на рисуване, химия, биология и шах в училище + сериозен ангажимент извън него. Вярно е, че шахът не е на състезателно ниво, но на тази възраст, който гони успехи обикновено вече се е ориентирал към някой спортен клуб.
За зеленото училище - само за осми клас е. От нашия клас повечето си бяха в клас и ги събираха с друга паралелка. Караха си нормално часове. Идеята за фестивала на науката е добра, но има доста бумащина, за да се организира от училището. Освобождаването от час за иднивидуални посещения - едва ли има начин да се оформи документално.

Нямах предвид, че децата сами си търсят информацията, а че трябва да са активната страна. Могат да я получат в училище, от учителите, ако се интересуват. Никой няма да им я даде насила, без да са показали, че им трябва.  bouquet

Моят е 10-ти.

# 232
  • Мнения: 13 133
Моят син ходеше уикенда на занимания и сигурно затова не съм разбрала, че са неудобни часовете.
Учители не са ни отсъствали, наистина е неприятно.
На зелено от нашите не са ходили и за сборни класове не съм чула.

# 233
  • Мнения: X
Още едно плюсче за училището. Този път от 11. клас.
Не бих могла да го кажа по-добре от jd, marinadp, zori80.
Преди четири години мнение от този форум ни помогна да вземем правилното решение, е и последващи контакти с авторката на ЛС.
forttuna, ти си знаеш. Simple Smile

# 234
  • Мнения: 2 024
Сещам се и за още една историйка:
За да нямат пак свободен час, казват на децата, че ще имат друг предмет, при друга учителка. И те послушно и търпеливо чакат 10, 15, 20 минути. И вече усещащи, че нещо пак не е наред, тръгват да търсят госпожата (заместничката). И представете си - намират я в кабинета ѝ да се занимава с нещо си. Питат я, защо не идва, че (нали?) имат час с нея - тя изненадано отвърнала "Ами аз не знаех! Що до сега не дойдохте да ме извикате?!"...  Знам, че НПМГ е елитно училище на фона на масата други. Мен ме възмущава нивото на тая елитност!

# 235
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 461
И при нашите се е случвало да разместват часове, но не са имали подобен проблем. Ако децата са го обсъдили с класна/директор, едва ли ще се повтори и при вас.

За мен - НПМГ не е елитно, а просто е идеалното училище за моето дете. Намери приятели, много деца със сродни интереси, прекрасни преподаватели с високи изисквания (но и даващи много на децата), много възможности да се развива в областите, които харесва, а не само профилиращия предмет. Научи се сам да си гони интересите - намира си кога и какво престои, какво ще трябва, за да се подготви добре, приоритизира си задачите доста по-добре от преди (и без външна намеса) и т.н., и т.н.

Не знам какво разбирате под елитност, нито кое е идеалното (според Вас) училище, в което проблеми няма, хващат ги преди появата им и четат мислите на родители и деца. Дано все пак дадете шанс и на НПМГ и се възползвате от всичките му ресурси по-пълноценно в следващите години.  Peace

# 236
  • Мнения: 13 133
jd , така хубаво си описала всичко, че сякаш аз съм го споделила като лично впечатление. bouquet

# 237
  • Мнения: 2 024
И при нашите се е случвало да разместват часове, но не са имали подобен проблем. Ако децата са го обсъдили с класна/директор, едва ли ще се повтори и при вас.

За мен - НПМГ не е елитно, а просто е идеалното училище за моето дете. Намери приятели, много деца със сродни интереси, прекрасни преподаватели с високи изисквания (но и даващи много на децата), много възможности да се развива в областите, които харесва, а не само профилиращия предмет. Научи се сам да си гони интересите - намира си кога и какво престои, какво ще трябва, за да се подготви добре, приоритизира си задачите доста по-добре от преди (и без външна намеса) и т.н., и т.н.

Не знам какво разбирате под елитност, нито кое е идеалното (според Вас) училище, в което проблеми няма, хващат ги преди появата им и четат мислите на родители и деца. Дано все пак дадете шанс и на НПМГ и се възползвате от всичките му ресурси по-пълноценно в следващите години.  Peace

Предвид споделените от мен впечатления от конкретни случки и подчертаното в цитата по-горе добивам впечатление, че с участието си тук ви създавам дискомфорт, който води по подигравателни предположения за представите ми за идеално училище, ... въпреки, че никъде до тук не е поставян въпроса за такова училище... Съжалявам за въздействието на думите ми върху вас - надявам се само да разберете, че изказаното от мен са истински ситуации, а не предположения, определения и пр. по моя лична преценка.

Сега, ще си позволя да напиша и за идеалното училище - разбира се, че няма такова. Не сме деца, за да смятаме, че идеалното съществува реално...

Фактът, че сме в НПМГ от една година сам по себе си говори, че сме му дали шанс. А към момента добивам впечатление, че децата от нашата паралелка са изтеглили късата клечка. (Моля, не питайте коя е тая паралелка - това не е толкова важно, колкото фактът, че избщо има различни клечки - къси и дълги!) Например, не е невъзможно да се пренареди програмата за да се преразпределят поне донякъде свободните часове между повече  паралелки, а не да страда само една... Проблемът, обаче, основно e в нагласата към сентенцията: "Не може, няма как!" ... А най-страшното е, че тая сентенция подсъзнателно се набива и в начина на мислене на децата! ... По всички нива в образователната ни система нищо не може да е по-добро, щото няма желание, стремеж и усилие "ДА МОЖЕ!"... Затова изобщо не е нужно да си екстрасенс и да четеш мислите на който и да е...

Колкото до атмосферата межу децата - добра е, определено е много по-добра, отколкото в предишното училище. Те са и умни, отворени, с широки интереси..., и забелязват неща, които не им харесват... Така че, по отношение на учениците, според мен училището е елитно. То, вероятно и по обучение е елитно (нямам лична база за сравнение с другите училища). Но е факт, че в организационен план нещата не са добре.

Последно ще напиша, че ако искате нещата да вървят на по-добро, то трябва да си казваме кое има нужда да стане по-добро... А, ако си казваме, че всичко е ОК, няма да имаме предпоставки за търсене и намиране на подобрения!

Hands V


Последна редакция: сб, 19 май 2018, 11:22 от agitak

# 238
  • Мнения: X
То не е голяма философия да се разбере коя е паралелката. Даже я има написана в едно от последните мнения.

# 239
  • София
  • Мнения: 335
Потвърждавам за пропуснатите часове. В нашия клас не сме имали дълги отсъствия на учители. Въпреки това често има свободни часове.
По-важното е, че не ги стягат да учат. Да, ако ученика иска да учи, то в НПМГ може да научи много.
Но ако не иска да учи? Няма задължителни или големи домашни, например. А в елитните езикови гимназии съвсем не е така, май.
Изглежда НПМГ не е подходящото училище за нас след като не могат да го накарат да учи яко. А така се надявахме отначало.

Общи условия

Активация на акаунт