МОН - промените продължават

  • 133 275
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 14 698
Запис.
Реформи трябва да има , но не знам защо са се впуснали в това което бих нарекла организация. Другото обаче не просто куца а направо пропада. Незнам кой измисля програмите но той вероятно няма деца или не желае да поразмизмисли малко над проблема или поне да се посъветва с учители и родители. Дете в трети клас за една година по ЧО минава материала който преди се вземаше осми клас. От траки през създаване на българската държава до сега , и накрая географска и икономическа карта на България . А материала по английски... Ми той е направен така все едно детето ни учи английски да му единствено основен език. Те още не знаят що е спомагателен глагол учат сегашно продължително време, а учителката ми говори че се учело на слух. Те не могат една дума да прочетат защото дори не знаят как се произнасят латински букви. При все имат бележници и бележки. Само с думи - да ама не...
Каква ми е разликата дали ще учат една седмица повече или по-малко малко като никой не набляга да качеството на образованието а то катастрофално е занижено. Имам голяма дъщеря -  и при нея не беше стока но сега е трагедия.

# 31
  • Мнения: 1 477
Против удължаването на ваканцията съм! В края на юни ефективността на учебния процес е силно намаляла вече. Нужни са климатици в класните стаи. Училището разполага с такива единствено в компютърните кабинети. Горещината е неописуема и не мотивира нито учениците, нито учителите.

# 32
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ами освен да започнем да викаме инспектиращите органи да мерят температури и да издадат предписания. Тогава или ще климатизират сградите(обаче не знам инсталациите дали ще издържат) или ще се откажат от юли.

# 33
  • Мнения: 16 918
Запис.
Реформи трябва да има , но не знам защо ....
Peace
Мисля, че това е причината децата да "забравят" ученото през годината /това беше аргумент на някаква госпожа, относно удължаването на учебната година/.
Добре би било да преразгледат и преосмислят всичко, защото колкото повече учат, било като време и обем, толкова по малко знаят.

# 34
  • Мнения: 371
В момента училищата не разполагат с климатици в стаите, така е. Едно удължаване на учебната година води до поставянето на такива. Ами представете си в Сандански, Петрич, Пловдив, Плевен, Русе, Силистра, не мога да ги изброя всичките топли градове, атмосферата в класната стая. Ако се удължи учебната година, би трябвало да има обществена поръчка за климатици на училищата.

# 35
  • Мнения: X
Не е само в тези градове. Училището на дъщеря ми е в София, но 90% от прозорците на класните стаи гледат на юг. Още през май става пещ. И като прибавим средно 25 хлапета в горещите стаи, се получава ад.

# 36
  • Сандански
  • Мнения: 1 704
От по горният пост аз уча в Сандански училището гледа на юг и всички прозорци са към юг и мога да Ви кажа, че лятото е иключително топло особено като се ходи в 13:30 на училище е изключително топло. 😀
За въпроса към студа - зимата имаше проверки беше под нормата точно началото на Януари, но никой нищо не направи.

# 37
  • Бургас
  • Мнения: 4 669
Аз пък се чудя защо е толкова спешно, належащо и важно учебната година да се удължи още сега? А не се промени закона и да се изтегли началото и от септември, но от следващата учебна година?
Ще се случи нещо страшно и непоправимо, ще се изгубят безвъзвратно знания ли, що ли?

# 38
  • Мнения: X
Аз пък се чудя защо е толкова спешно, належащо и важно учебната година да се удължи още сега? А не се промени закона и да се изтегли началото и от септември, но от следващата учебна година?
Ще се случи нещо страшно и непоправимо, ще се изгубят безвъзвратно знания ли, що ли?
Защото спешно трябва да се имитира дейност.

# 39
  • Мнения: 3 254
Наистина трябва да се започне от това да направят съдържателна досегашната продължителност вместо да компенсират с повече седмици.

Аргументът, обаче, да не е по-дълга учебната година, защото "...и без това нищо няма да правят последните седмици", за мен не е оправдан, защото седмиците нищоправене сега просто са през май (говоря за начален етап), пък и за другите с дългите почивки и многото дни с намалени часове. Дните с намалени часове също трябва да се контролират, защото в нашето училище, според мен, идваха в повече, за щяло и нещяло. Това НВО в четвърти клас, какъвто и да му е смисъла, просто им съкрати учебната година. Не знам дали навсякъде е било така, но супер ненужно децата биваха занимавани дни наред с попълване на предстоящите тестове и не мисля, че това имаще смисъл в този вид за знанията им.

На всички ни е горещо през лятото, но това не е причина да не ходим на работа, та така и жегата не бива да е причина да не се увеличава учебната година, ако това се придружи от други много необходими смислени промени.

# 40
  • Мнения: 1 038
Чета сега новината и просто недоумявам що за глупости мислят МОН! Как е възможно всяка година да "изгряват" с нови простотии. Със сигурност всичко това се прави единствено, за да се каже, че вършат нещо. Ами хубаво, няма лошо да се направи нещо за образованието ни, но защо това трябва да опира до ваканциите! Нека се наблегне върху материала, който учат децата и множеството "простотии", с които са пълни днешните учебници. На мнение е съм, че ако едно дете няма желание да учи, то ако ще го натискай да стои в училище всекидневно и целогодишно, то пак няма да се научи...Сякаш ние, които завършихме преди 15 години и си имахме всички пълни ваканции, сме излезли необразовани от училище? Всичко си е до дете! Така както аз и още няколко ученици от класа завършихме с "Отличен", така и имаше деца, на които просто не им се учеше и завършиха със "Среден". Абсолютно съм против удължаване на учебната година и респ. началото й да започва по-рано. Надявам се да се направи петиция, за да се включа в нея и да се спрат всички тези ежегодни "сюрпризи" по отношение на образованието ни! Българите сме супер глупави наистина - никога не отстояваме своето, а вечно гледаме в чуждия двор и правим както и те /визирам образованието в другите държави/.

# 41
  • Мнения: X

На всички ни е горещо през лятото, но това не е причина да не ходим на работа, та така и жегата не бива да е причина да не се увеличава учебната година, ако това се придружи от други много необходими смислени промени.

Всички ние сме дърти магарици, а не деца. Освен това, всички ние или повечето от нас работят в офиси с климатици, а не се пекат като децата в стаи с температури, надвишаващи тези в Африка.

# 42
  • Мнения: 1 553
Пишете възраженията си на сайта на МОН.
Боже, Боже, всеки следващ министър на образованието е по-трагичен от предишния. Аргументът, че заради дългата ваканция децата забравяли, просто чупи тъпомера. Това само някой МОНстерски чиновник може да го измисли. Не стига безобразният нов закон, хаосът с учебниците, претрупаните програми, свалянето на труден материал все по-надолу-сега и ваканциите ще променят.Стига с тази Европа, бе. Там са различни и образователни системи и климат и др. Каквото чуят и видят и хоп-при нас. Ама дали става или не няма значение. В това министерство сякаш с конкурс за кретени са ги събирали. А пък учители да подкрепят подобни глупости си е направо плашещо. Явно има такива изтрещели даскалици, които си заслужават психотестове.

# 43
  • Мнения: 2 266
Не чак толкова лошо.Но по-скоро би било по-добре да започват по-рано,примерно около 5-6 септември,малко повече ваканции през учебната година и завършване около 10-11 до 15 юни.Ние живеем в друга държава и е така и никак не е зле.

# 44
  • Мнения: X
Не чак толкова лошо.Но по-скоро би било по-добре да започват по-рано,примерно около 5-6 септември,малко повече ваканции през учебната година и завършване около 10-11 до 15 юни.Ние живеем в друга държава и е така и никак не е зле.
Така е екстра. Но училище през юли на 100 градуса си е мор.