МОН - промените продължават

  • 130 471
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 147
Значи, ако някой от нас отиде в проезволен учебен ден в някоя гимназия, ще види класната стая на дванайстокласниците почти празна, така ли? Сигурно и учителите са доволни, защото никой не ги натоварва, а?
Чак празна не, но поне 6-7 човека липсват. Освен това мисля, че в 12 клас няма вече чак толкова какво да ни дадат като знание.

# 436
  • Пловдив
  • Мнения: 529
Много ми е интересно как ще се оправят в 8 и 9 клас учениците, които не са отваряли учебник по История, География, Биология, Физика и Химия в 7 клас, но за сметка на това са ходели на един милион частни урока по БЕЛ и Математика. Децата ви не са пренатоварени, просто не им се учи. Моето дете всяка вечер седеше наведено над учебниците, но не е посетило нито един частен урок в живота си. И пак изкара много точки (над 80 по БЕЛ и над 90 по Математика). Дори за изходното по музика седя до след полунощ да преговаря. Няма пропуснат урок по разказвателните предмети. Накрая на годината беше уморен, но после в 9 клас няма да се чуди как да се оправи на входните! Не е вярно, че, за да изкараш хубави резултати на НВО, трябва да ходиш на уроци и да не учиш по другите предмети. Иска се труд, не друго...

Последна редакция: вт, 08 авг 2017, 13:33 от Спливитет

# 437
  • Мнения: 147
До девети клас ще забрави огромна част от материала по разказвателните.

# 438
  • Пловдив
  • Мнения: 529
Ще забрави някои подробности, но основата си я има.

# 439
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Иска се, но на някои родители им е по-лесно с уроци, вместо да следят за редовно и ползотворно учене.
Аз също имам деца, които не ходят на уроци и влизат където са пожелали. Имам и ученици, които знаят как и какво да учат, без да ходят за отбиване на номер и родителска съвест на уроци.

За 12 клас, няма смисъл да се плюнчите повече. Казах вече, че по новата програма нещата се променят. Който иска да се готви по профилите си или професия, ще го прави в 11 и 12 клас, а иначе знанията по общообразователните остават до 10 клас.

# 440
  • Мнения: 3 883
Много ми е интересно как ще се оправят в 8 и 9 клас учениците, които не са отваряли учебник по История, География, Биология, Физика и Химия в 7 клас, но за сметка на това са ходели на един милион частни урока по БЕЛ и Математика. Децата ви не са пренатоварени, просто не им се учи. Моето дете всяка вечер седеше наведено над учебниците, но не е посетило нито един частен урок в живота си. И пак изкара 84,5 и 92,5 точки. Дори за изходното по музика седя до след полунощ да преговаря. Няма пропуснат урок по разказвателните предмети. Накрая на годината беше уморен, но после в 9 клас няма да се чуди как да се оправи на входните! Не е вярно, че, за да изкараш хубави резултати на НВО, трябва да ходиш на уроци и да не учиш по другите предмети. Иска се труд, не друго...

Ако са му преподали и от него се иска само да учи-да. Но ако не са му преподали, уроците са спасението. Или е гений, който си самопреподава и самоначуава.
Не е вярно за един процент от всички. За масата е вярно, иначе школи и уроци просто нямаше да съществуват.
Питаш как се оправят в 8 и 9 клас ли? Много лесно - това са науки, при които общо взето може да назубкаш, да поемеш от там, от където започват да ти преподават, дори и да има пропуск, или може да се прескочи, или да се попълни бързо. Това не е математика. Например, по история-няма никакво значение дали си учил или не в 7 клас. Следващата година продължаваш просто от там, до където си стигнал. Няма и какво толкова да се чуди как ще си оправя входните. Оправят се и то много лесно даже.

# 441
  • София
  • Мнения: 9 558
До девети клас ще забрави огромна част от материала по разказвателните.

Дали, и колко време ще е необходимо за преговор на тези, учили съвестно и на тези, които не са отваряли учебника, да речем по Химия?

Странна ми е дискусията в последните страници. С новия закон децата, които желаят, ще могат да приключат с образованието си в 10 клас. От това първи ще могат да се възползват бъдещите осмокласници. Ако им се учи - ще продължат, ако ли не - да се хващат да работят.
Отделно, според новия закон в 11 и 12 клас ще се изучават основно профилиращи предмети, наред с БЕЛ и Мат. Ами какво по-добро. Ако детето се е ориентирало и иска да кандидатсва право - избира си Хуманитарен профил и изучава задълбочено История и БЕЛ, няма да се "разсейва" с предмети като физика, биология... Теоретично няма да има нужда да се ходи на допълнителна подготовка за приемни изпити, защото последните две години ще са насочени към профилирано обучение.

# 442
  • Русе
  • Мнения: 11 918
 За моето дете аз се превърнах в учител по математика. Втория срок ходи за по час на седмица при учител, само за да си сверя часовника и да има страничен поглед защото нещата не вървяха много добре. Ако го бях оставила на на училищната подготовка щеше да бъде с две единици надолу. За подготовка НВО и преговор преди изпита имаха точно 1 час в четвъртък. В петък беше изпита. Установих че учителят или трябва да прави компромис с програмата и да готви системно за НВО, или трябва да си преподава по учебника и предвидените теми.
  Детето ми е любознателно и си учи системно по всичко, дори по музика, но мога да кажа, че например материала по история му беше безкрайно чужд и неразбираем. Най-вероятно в гимназиалния клас ще запоне всичко отначало. География, биология и химия има странични интереси и по-скоро информацията си я комплектоваше от интересите си. Учебниците по тези предмети в по-голямата си част не бяха добре структурирани като материал.

# 443
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Спливитет, радвам се, че писа. Бях започнала да си мисля, че живея в някаква паралелна вселена. Родители, които мислят, че децата им нямат нужда от никакви знания, освен БЕЛ и математика. Родители, които мислят, че музиката и изобразителното изкуство са ненужни предмети. Родители, които си позволяват подобни коментари пред децата си...Добре че не всички родители са такива.

# 444
  • София
  • Мнения: 62 595
Едно време и баба ми е била млада, така че едно време кой как е кандидатствал няма нищо общо със сегашно време. И за това как  може без уроци да се изкара космически бал е нещо, на което не бих заложила точно в седми клас. Затова моите си ходиха на курсове най-съвестно, учиха и писаха каквото им казваха учителите и им се отрази много добрее. най-обективно 80 и 90 точки нямаше да  им стигнат да влязат там, където влязоха, а курсовете покриха именно 80+. Всеки си решава, но тези курсове и уроци са за отличниците, които гонят космически бал, а не за калпазаните, защото калпазаните най-многго да вдигнат от 3 на 4.
Дванайстокласниците си ходяят на училище, защото имат предмети, които са присъствени. Ако имат практики и т.н. е друга работа. може в някакви моменти да валят извинителни бележки, но това вече си е до лично виждане.

Последна редакция: вт, 08 авг 2017, 13:50 от Andariel

# 445
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Все пак не мога да схвана как като родители подкрепяте/ неглижирате това неходене на училище с аргумента, че децата се били съсредоточили в други цели. Ами що например децата да се хабят и в 7 клас да учат по другите предмети, освен по БЕЛ и мат? Нали с тях се кандидатства, пък и си ходят на частни уроци, що им е да се хабят да учат по физика, история или география? Само аз ли схващам абсирдната нелепост на тази ситуация?

Нищо абсурдно няма! БЕЛ и Математика са решаващи в седми клас. Това е положението и всеки родител ще наблегне на подготовката по тях, а не на другите предмети, където се учат всевъзможни глупости и ненужни подробности. Изпитите са тежки, децата хвърлят много усилия и труд да се подготвят и да имат добри оценки по балообразуващите предмети. Едва ли някой ще се вълнува от музика, изобразително, история и др, освен ако не са му важни за кандидатстване. Ако даскалите не разбират това, значи изобщо не са в час с реалностите.

Мат и Бел са решаващи за изпитите, но точно в 7 клас се полагат основите на природните науки, което също е решаващо за знанията на ученика. Но просто си мисля, че накрая всъщност опираме до ценности - за мен е важно знанието, което ще получи детето ми, за вас очевидно бележките получени с общи усилия са по- важни. После обаче защо ли се чудим колко са ни грамотни децата? Не са виновни учителите, другаде е проблема. Аз спирам с коментарите дотук.

# 446
  • София
  • Мнения: 1 082
Аз за това писах, че трябва да има тест по всичко, което се изучава.
Моето дете ме помоли да му купя учебниците по гореизброените предмети, за да ги навакса. Изобщо не е доволна, аз също. Вижте колко важен е материала в 7-ми клас. А оценките са напълно измислени, вкл. и според нея. Надявам се самооценката и да е била прекалено самокритична.

# 447
  • Мнения: 47 982
JoyJoyJoyТо че има деца, дето учат самички, те могат и без учител, и са мечтата на всеки учител Simple Smile
Но масата не са такива, какво да се прави. Това е реала. Училището трябва да осигури образование и за останалите, пък живота показа, че те са повечето. Виренето на нос няма да подобри общата картинка. Това, че посочвам реални ситуации, в които системата не е помогнала, а е имало проблем, не значи че съм посредствен родител с тъпи деца. Повтарянето на вечната мантра, че който иска, ще учи, и какво е било едно време...не носи полза. Практическа. Дори и във форума. Поглеждането отвъд собственото дете, цялостно, е трудно. Мислех че е трудно само за ССФ, но явно е трудно и за учителите, и за "експертите" от МОН. Всеки гледа от своята камбанария. Всичко е на парче. Мерено според определен учител, дете или регион.
Толкова ми е гот, че сме ваканция... Joy

# 448
  • Мнения: 3 883
Спливитет, радвам се, че писа. Бях започнала да си мисля, че живея в някаква паралелна вселена. Родители, които мислят, че децата им нямат нужда от никакви знания, освен БЕЛ и математика. Родители, които мислят, че музиката и изобразителното изкуство са ненужни предмети. Родители, които си позволяват подобни коментари пред децата си...Добре че не всички родители са такива.

Много изкривено представяте нещата. Никой не пише, че няма нужда от определен предмет.
Лично аз споделих факти, а не мнение дали е нужен или ненужен някой предмет. И фактите не са лицеприятни, така е.
Факт е, че на много места материалът по математика не бе предаден. Факт е, че много учители се фиксират в оценките по тези предмети. Тук има два полюса-крайно мотивирани да се докажат точно в 7 клас по музика и по рисуване учители и по-нехайни. Факт е, че на места подаряват оценките по науките и още на първата родителска среща се прокламира - ще наблегнат на БЕЛ и Мат тази година, за останалите предмети ви обещаваме да "не ги тормозим". Ей такива едни факти циркулират, и те се виждат от много хора.
Да разказвам ли как бяха взети "притурките" при нас тази година? Никак. Останаха невзети. Какви основи на кои науки казахте?

# 449
  • Мнения: 1 057
И аз обичам такива генерални обобщения за безхаберни родители и деца, особено на фона на хаоса в материала, прескачането на епохи по история, пропускане на континенти по география и т.н. И видиш ли как някой си го мързяло, че не назубкал безценната дата на което е дошло правителството на Стамболов или датата, на което е свалено.

Музиката и рисуването също са изключително важни, особенно по начина провеждани в голяма част от училищата у нас. Само дето доста от децата с удоволствие биха ги сменили за повече физическо, поне им е по-полезно за здравето...

Общи условия

Активация на акаунт