МОН - промените продължават

  • 130 245
  • 1 526
  •   2
Отговори
# 195
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 370
Тези дебати покрай началото и края на учебната година са само за замазване на очи и с цел "демонстриране на дейност". Да помислят и да поработят върху съдържанието на изучаваното и върху ефективността на усвояване на учебния материал, а не да се имитира активност с козметични промени.

# 196
  • Мнения: 47 963
Аз искам да питам, в Америка учат ли на две смени Simple Smile като у нас
Сутрин от 7,30 , вечер до 7,30 Simple Smile
Не ми се вярва
Да, добре са го  измислили, но не по отношение на ваканциите, а по-същественото- по отношение на разпределение на учебното време в рамките на деня
Много добре са го измислили, и за деца, и за учители
Защо МОН не приложи тази, много по-добра и важна практика, а прилага тъпотията за ваканциите Simple Smile

http://btvnovinite.bg/article/bulgaria/mon-se-otkaza-ot-idejata- … -i-prez-juli.html Joy

Последна редакция: ср, 02 авг 2017, 11:03 от ♥ HAPPY ♥

# 197
  • Мнения: 21 455
Значи общо-взето познах.
Най-вероятно тази.
А проектите вероятно ще претърпят промени. През последните години обикновено така става.
Ще бутнат оттук-оттам, за да върнат учебната година в старите й граници.
В последно време сценарият е един и същ - пускат проекти, следват недоволство и промени в проектите. Да видим сега как ще прекроят графиците. Дали ще изчакат 28. август и директно ще пуснат окончателните заповеди или любезно ще ни предоставят информация преди това от рода на - " виждате ли колко сме добрички и как се вслушваме в гласа на обществото".

# 198
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
По новия закон от 2020 трябва всички училища да минат на една смяна.

# 199
  • Мнения: 47 963
Дали ще стане
Според мен е невъзможно, чисто практически
Дори занимални, пардон, целодневно обучение до 4 клас не успяват да направят, поради липса на стаи...
Може би сте го дискутирали, но съм изпуснала...

# 200
  • Русе
  • Мнения: 11 917
  А и наблюденията ми са, че наборите след нашия се увеличават. Тази година има борба за места в Русе , в иначе доста непопулярни училища.

# 201
  • Мнения: 11 897
По новия закон от 2020 трябва всички училища да минат на една смяна.

По това време синът ми ще е в гимназия вече и много ще се радвам,ако това се осъществи .Няма да се прибира вечер по никое време през зимата. Но не мога да си представя как ще се "разслоят " училищата, особено тези, в които се учи от първи до 12 клас, къде ще се намерят сгради.

# 202
  • Мнения: 21 455
По наредба общината трябва да съдейства. Smile Но пък винаги могат да променят наредбата, ако видят, че не се получава.

# 203
  • Мнения: X
http://m.dir.bg/dnes/news/26165908/

Отменено е предложението за промяна в срока на ваканциите. Но това не означава, че няма да променят друго Simple Smile

# 204
  • Мнения: 47 963
Да, сега трябва да се следи какво ще сменят Open Mouth

Иначе това със смените сигурно ще стане като с паспортите на сградите примерно- има закон, ама на практика нищо...и уж общината трябва да съдейства Simple Smile А тя съдейства, като си затваря очите Simple Smile

# 205
  • Мнения: 3 878
По новия закон от 2020 трябва всички училища да минат на една смяна.

По това време синът ми ще е в гимназия вече и много ще се радвам,ако това се осъществи .Няма да се прибира вечер по никое време през зимата. Но не мога да си представя как ще се "разслоят " училищата, особено тези, в които се учи от първи до 12 клас, къде ще се намерят сгради.

Точно такова съображение имахме семейно, когато въобще не пожелахме и не писахме като желание за класиране иначе не лоши училища, като 18-то, като 32-ро училище. Намират се на място, доста неподходящо за замръкване на младо момиче зимата, а зиме в 17:00 часа си е тъмно, те свършват в 19:00. Работя в района на 18-то, и ми е достатъчно и денем какво виждам.
Безумие е и смяната на смяна втори срок, края на учебната година, за едни 3 до 10 дена-различно е по различните училища, заради провеждане на тези външни велики оценявания.

# 206
  • Мнения: 3 048
Увеличаването на наборите беше за кратко и отмина.

Въпросът е, че за да се въведе минаването на една смяна към 2020, това вече трябваше да се отразява на приема сега, а не ми се вярва да е така. Когато училище сформира повечко паралелки сега е много ясно, че 2019/2020, ще кажат: "... ми имаме Х паралеки, как да се справим". Нямам точни цифри, за да правя изводи, но дори и за София останах с впечатление, че проблемът не е с недостиг на места, а в наличието на много желани училища и респктивно оставащи нежелани такива.. Училищата си се борят за всеки ученик (да се чете делегиран бюджет) и клас в повече, които могат да сформират.

Със сигурност има населени места, където с намаляването (за жалост) на броя на децата може да се изпълни закона, ама пак трябва да има мисъл.

# 207
  • Мнения: 47 963
И стигаме до същината на въпроса Simple Smile
Защо някои училища са желани, а други-не Simple Smile
Но този въпрос е спорен и изисква да се кажат доста тежки думи, да се вземат тежки решения...друго си е да насочим поглед към чужбина и да изкопираме нещичко от там и да плеснем с ръце и да напишем една наредбичка...туряме печата и воала...

# 208
  • Мнения: 2 837
Не зная кои набори имате предвид, но децата от годината с най-висока раждаемост - 2009, вече са ученици. След това раждаемостта пада постоянно, допълнителна роля играе емиграцията, която не намалява. Аз също не знам как ще се премине на една смяна не толкова защото няма училища, колкото заради концентрацията в големите градове и в няколко от училищата. Поне в моя град има училища, които приемат едва по две паралелки в първи клас, въпреки че имат база за  4 на година, и други, които приемат по 6 при подобен капацитет.
Тук си говорим за решаване на други проблеми на образованието, но истината е, че и за тях няма обществен консенсус. При всеки опит за промяна на нещо в образованието, какъвто и да е той, дори да е логичен и смислен, ще има вълни от недоволство, защото очакванията са най-разнопосочни. Понеже общувам доста с родители и с учители, едни очакват повече строгост и ред, други - повече свобода и възможност за изразяване на индивидуалните способности. Майките на деца със СОП искат интеграция, другите родители - да няма деца със СОП в класа. И прочие. И всяка група си има аргументите, и те не са безоснователни. Затова смятам, че дори МОН наистина да имаше идея какво прави, трудно щеше да го направи, защото образованието е една от темите, която е силно щекотлива и по тази причина със сигурност ще има вълни от недоволство. Освен това ние нямаме силен неправителствен сектор, който да предлага алтернативи в сферата, а там, където го има, той изглежда силно подозрителен на много от хората (понякога не без основание). А обратната връзка с всеки от засегнатите от някакви промени , както и добрата информационна кампания са ключът към успеха на каквито и да е промени.
Аз намирам за най-голям проблем и в средното, и във висшето образование плащането на калпак. Именно на калпак, не на глава, щото понякога главата на ученика хич не е там. Защото каквото и да си говорим, когато субсидията на училището зависи от броя ученици и ученикът знае това, ръцете на учителите са вързани. 

# 209
  • Мнения: 3 878
Знам, че коментираме промени, касаещи ученици, но ето и още, макар предучилищни:
Задължителната предучилищна възраст трябва да бъде разширена и за децата на 4 години, съобщи министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.

Тази промяна изисква законодателно решение, което министерството ще предложи през октомври.

Това означава, откриване на такива групи с 4-годишни и по училищата, както стана с 5-годишните. Не виждам как ще стане само в една смяна да се конфигурират всички деца. От 4 до 24 годишни (хайде, 20, не 24, ама то ми е едно и също)

Общи условия

Активация на акаунт