МОН - промените продължават

  • 130 293
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 300
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Скрит текст:
...
Вие, лично, одобрявате ли предвижданите при Вас новости? (не знаем кое е училището и какви са промените, но е интересно - мнението на един български учител за тази инициатива).
По принцип одобрявам и съм за, но някои неща не ми допадат и за да ги обясня, трябва да навляза в подробности. Тези неща обаче няма да засегнат учениците и родителите, те са вътрешни и административни за училището. Само ще спомена, че работата ни ще се удвои, а заплащане за иновативност не е предвидено. В хуманитарна гимназия съм.
Това сигурно ли е ? Аз пък чух, че в  иновативните училища ще се вдигне стандарта за един ученик и така се завишава бюджета на училището. А това води до вдигане и на заплатите.
Не знам колко е сигурно, но когато подготвяхме документите, никъде не срещнах подобно нещо, никъде не ставаше дума за повече финансиране.
Може ли линк към информацията, че иновативните училища ще имат по-висок стандарт на ученик?

# 301
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Много неясен и с много блализми беше текста за кандидатстване и ние се отказахме  ... Така или иначе си действаме като иновативно училище. Решихме, че е по-добре да го правим без да ни се налага да попълваме хиляди бумаги и да си губим времето и енергията с тях.

# 302
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Много добро решение сте взели.

# 303
  • Мнения: 667
Може би съм тъпа, но не разбирам в какво точно се изразяват тези иновации. Да повториш в едно изречение три пъти думата чак.
За мен новост ще е, ако имат съблекалня с душове и физическото не е само един час. А не интерактивна дъска в 1 клас, която е закъсняла иновация - децата вече прескочиха този момент, работят с таблети, вече и с телефони, всяко у дома има в пъти повече възможности вече. (демонстрираха ни-мнооого закъсняло, много, просто децата сами прескочиха този етап, доста скучни и бебешки бяха задачите на тази дъска)
Иновация в управлението, признавам, не ми говори абсолютно нищо. Нов модел на управление? Управлява главния учител, а не директора? Моля за пояснение.

# 304
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Иновация не означава само нещо ново, а чрез новото и нови методи и идеи да се постигне някакъв резултат.
Интерактивните методи и информационните технологии са част от тези иновации, но не са само те.
При управлението ще ми бъде трудно да го обясня на хора, които не са в системата. Единствено тук обаче виждам известни плюсове, може би защото вече ги прилагаме.

# 305
  • Мнения: 47 973
Интересно защо са чак такава тайна, но пък не държа да знам всеки детайл, важното е да работи. 

# 306
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Интересно защо са чак такава тайна, но пък не държа на знам всеки детайл, важното е да работи.  
Не е тайна Grinning Потърси в сайта на МОН, има ги документите. Просто през мобилната версия не ми се рови ... Не мисля, че при кандидатстването училищата нещо са променили ... просто са модифицирали дадените документи.

# 307
  • Мнения: 667
Като гледам какви резултати жънем година след година с новости/иновации, ми иде да хвана гората. На такива велики нови идеи и приложението им сме свидетели в последните години, то няма година вече без.

# 308
  • София
  • Мнения: 1 082
Просто трябват мотивирани учители. Ако заплатите се обвържат с оценките от нво по всички предмети, смятам че ще е най-полезно.
Какви иновации, какви 5 лева.

# 309
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Просто трябват мотивирани учители. Ако заплатите се обвържат с оценките от нво по всички предмети, смятам че ще е най-полезно.
Какви иновации, какви 5 лева.
Ти сериозно ли? Да не мислиш, че всички работим в СМГ? Отделно ако знаеш какви парадокси се получават на НВО  (по- рядко на ДЗИ). Ученици, които се чудиш как да им напишеш 3 и как въобще са стигнали до 7ми клас изкарват пълен брой точки (със същия успех могат да играят Националната лотария), а ученици, които реално знаят, могат да се издънят много здраво. Да не дълбая темата с квесторството и т.н....

# 310
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Колкото и грозно да звучи  ... мат'ряла е важен! Хайде един учител от СМГ да отиде в Долнонанагорнище и да видим какво ще може да направи.  Обзалагам се, че няма да е много.

# 311
  • Мнения: 2 837
Резултатите от НВО не може да са решаващи за заплащането на учителите. Първо, те рядко са резултат от работата само на  този учител, обичайно има частни уроци, школи и пр. Факт е, че по-голям принос за високия резултат на НВО имат родителите. Връзката е ясна - в т.нар. "добри" училища попадат обичайно деца на мотивирани родители, които най-напред създават съответната среда на ученика,  а освен това са склонни да намерят начин всеки пропуск да бъде попълнен своевременно.
Второ, не всички деца могат, дори да дадат максимума от себе си, да бъдат отличници. А много от тях не са и мотивирани, просто присъстват телом. Да се работи с такива деца е по-трудно, по-времеемко, изисква много повече нерви, креативност, а крайният резултат не е впечатляващ.
Тази система на оценяване би била справедлива само ако изходните условия са еднакви и системата е затворена - децата са с еднакъв потенциал и еднакво мотивирани и липсва външна помощ в лицето на други учители, самите родители, баби, лели и пр.
Един учител в училище, в което за голяма част от учениците българският не е майчин, би постигнал ужасно много, ако научи децата да четат и пишат и да чакат с нетърпение въпросния час. А в други училища децата постъпват вече свободно пишещи и четящи и често учещи и друг език.

Последна редакция: сб, 05 авг 2017, 19:56 от Румцайс

# 312
  • Мнения: 21 455
Просто трябват мотивирани учители. Ако заплатите се обвържат с оценките от нво по всички предмети, смятам че ще е най-полезно.
Какви иновации, какви 5 лева.
Броила ли си по колко предмета има НВО и в кои класове?
Иначе са го написали и преди мен. Ако аз плащам за школа по БЕЛ и математика в седми клас и отличните резултати на детето ми се дължат на нея, защо учителите му да получават по-високо заплащане за това?
Или, ако съм учител, работещ в район, в който българският не е майчин език на голяма част от децата. Дали успехите ми ще са по-малки, ако успея да ги науча да четат и пишат на български още в първи клас?
СМГ и АЕГ не са цел номер едно за всички деца. Има много по-простички цели, постигането на които може да се окаже далеч по-важно за някои деца и за техните учители.

# 313
  • Мнения: 3 048
Настръхна ми косата, когато си представих НВО или каквото й да е оценяване, което да служи за определяне на учителски заплати, какъв фарс би било.

Видях НВО за четвърти клас и това ми стига.
Поне при нас и тези изходни нива много дразнеха, защото учителката истерясваше (нали стигат и до директора). Правеха тренировки някакви, където им се даваха също доста от въпросите и ги научиха да се притесняват за оценките.
И каква точно е ползата? Със сигурност не тази, че дават представа за нивото на детето.
Тъй че, не мерси, на всички изяви, които служат някой си да оценява учители, учебници и системи или училища да събират точки за елитност.
Някак се загуби идеята, че децата трябва да са в центъра.

# 314
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Просто трябват мотивирани учители. Ако заплатите се обвържат с оценките от нво по всички предмети, смятам че ще е най-полезно.
Какви иновации, какви 5 лева.
Малко са ти криви сметките. Трябва мисъл.
Не си ли обърнала внимание, че онова, което е обвързано с пари, се опорочава. Искаш отлични оценки без покритие ли?

Общи условия

Активация на акаунт