МОН - промените продължават

  • 129 878
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 62 595
Гимназията изобщо не е в картинката, говорим за първи и пети клас. Ако е за моето дете, залагам на СИП и ЗИП по бел и мат, а език ще си научи на  курсове, ако е толкова зор. Учителите по езици в начален и основен курс не достигат и вероятността да се случи на такъв, залагайки ценни часове за ЗИп и СИп на тази карта за мен не си заслужава. Може да има и нелоши резултати до седми клас, но не бих рискувала с това, защото може да слчат на учител, ама може и да не случат. За мен до седми клас е важна общообразователната подготва и особено бел и мат. Включително от опит с моите деца - когато ги местих, държах да са в паралелки с бел и мат, а не с език. Децата с език не научиха езика повече, отколкото децата от класовете на моите, обаче часовете по ЗИП бел и мат имаха  реален резултат (все пак, това са три часа ЗИП на седмица и дори да ги разпределят 2мат и 1бел или 1мат и 2 бел, пак е по-добре, смятай за цяла учебна година това колко допълнителни часове прави). езиците в повечето случаи вземат от ЗИП, а като се изсилят слагат и  СИП, и ако увисне работата с учителя, гледай цирк.

# 571
  • Мнения: X
Нима режимът им, когато са втора смяна на училище е за предпочитане?
Съмнявам се Simple Smile
Но идеята ми беше всички да са с часове по 40 минути. Честно казано колкото и безумно рано да е 7:30, за София ми се струва по-удачен начален час. Сутрин в 7:00 още няма задръствания и всяко дете може да стигне до училището си в рамките на 30 минути. Пък и после е доста по-свободен деня.
Часовете по 40 минути са ОК. Но, ако започват в 7:30, трябва да се става брутално рано. Дъщеря ми започва в 8, а за тази цел аз трябва да стана в 6. Идва ми да се гръмна някоя сутрин.

# 572
  • София
  • Мнения: 62 595
е, хайде, не е болка за умиране това ранно ставане, но двусменният режим е по-икономичен. Целта на МОН, а и министърът си го каза, е да задържат децата в училище колкото може повече време (за да не са по улиците), а примамката за родителите е, че като е цял ден, няма да им се налага да мислят на каква занималня да ги записват. Но аз не бих се хванала на тази въдица, и ако трябва да избирам, бих предпочела двусменен режим и да плащам за занималня, отколкото детето да проседява толкова часове в училище. За половин час повече никой няма да се наспи сутрин, но ще се изгубят часове във висене в училище.

# 573
  • Мнения: 6 918
Да, Andariel, съгласна съм напълно. И за мен до 7 клас е важно точно общообразавателната подготовка и добрата среда. На език съм заложила на школа и след 7ми клас евентуално на втори език.
Но Ивалета има други изисквания (в което няма нищо лошо, не можем всички да сме еднакви Simple Smile ) и затова исках да споделя, че има и добри изключения за нейните приоритети. Но е въпрос на голяма доза късмет.
Wishmaster, така е, но аз и в 6:30 с будилник се будя и като съм недоспала ми е все едно дали е 6:00 или 6:30. Не зная как е по-добре, явно е въпрос на навик.

# 574
  • Мнения: X
Моля ви се, недейте така! Половин час рано сабахлем е животоспасяващ. Сори за оспамването на темата.

# 575
  • European Union
  • Мнения: 1 363
Т.е. ако дете ходи на един език на школа, а в училище основният му език е друг и попадне на свестни учители, в края на 7ми клас може да е на ниво С1 на единия и В1 на другия език.
Доста амбициозно. Ако детето не продължи в езикова гимназия, в десети клас се очаква да излезе с ниво А2 по първия чужд език.

# 576
  • Мнения: X
А2 е смешно ниско ниво. Кой го очаква? Няма нужда от С1, но В2 е съвсем релистично и необходимо ниво.

# 577
  • Мнения: 21 436
Скрит текст:
Т.е. ако дете ходи на един език на школа, а в училище основният му език е друг и попадне на свестни учители, в края на 7ми клас може да е на ниво С1 на единия и В1 на другия език.
Доста амбициозно. Ако детето не продължи в езикова гимназия, в десети клас се очаква да излезе с ниво А2 по първия чужд език.

Накара ме да ходя да проверявам учебници. На последната част на учебника за осми клас ( профил " математика и информатика") пише А1+ - В1+, но това е по стар учебен план на завършил десети клас тази година.
Погледнах и новите учебни програми. А1 в десети клас е за паралелките без интензивно и разширено изучаване на езика. А2 - разширено изучаване, В1 - интензивно изучаване. Допускам, че промяната се дължи на изместването на профилираната подготовка във втора гимназиална степен.

# 578
  • Мнения: 6 918
Дъщеря ми завърши 4 клас с ниво А2 на школата. В училище май се пада  movers  или flyer, т.е. 2-3 нива назад. Т.е. в 7 клас ще е С1 в школата и би стигнала А2 или В1 в старото училище, което е със ЗИП език.

# 579
  • Мнения: X
След като дъщеря ти е завършила 4 клас, в 5-ти ще можеш да се насладиш на идиотската програма по английски, която на 90% повтаря вече ученото до 4 клас и я има, я няма 10 процента нови знания. Дълго и напоително ще спрягат (за пореден път) Present Simple, а като го докарат до Present Simple vs Present Continuous, ще е минал половината учебник.

# 580
  • София
  • Мнения: 62 595
С1 в седми клас няма почти нищо общо с С1 за гимназисти. Ако иска да ползва езика като възрастен, за кандидатстване за работа или университет, играта е съвсем друга и няма никакво значение какви сертификати е изкарало детето в четвърти или седми клас. Детските сертификати са ала-бала.

# 581
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Понеже напред стана дума за срочните договори на учителите, ето нещо от днес: https://www.blitz.bg/obshtestvo/obrazovanie/shefkata-na-sbu-ss-s … e_news536963.html
Така своеволията на директорите ще бъдат ограничени, поне в тази част. Този министър, а и политиката на новото правителство ми допада. Подхванали са малко по малко да оправят неуредиците. Новите промени са в посока на изчистване на грешки и неработещи текстове.

# 582
  • София
  • Мнения: 251
Ами всъщност синът ми учи английски език от 3годишен в детската градина, с малко помощ от мен, минахме учебния материал за първи клас, сега вече ходи и на школа, наесен ще бъде в ниво за първи клас, макар че той ще бъде подготвителна група в градината. Испански език учи също в школа. Не смятаме да ги спираме школите. Интересът му към испанския се породи естествено, към английския език аз го подтикнах.
Иска ми се да посещава от втори клас курсовете за външни ученици в СМГто, но понеже едното училище в района ни е с целодневна организация, а другото е само с втора смяна за втори клас, за СМГто остава само Събота, когато той ходи на испански, а не искам да му натоварвам излишно уикенда. Та вариантите са:
1. Начално училище без профилиране от първи клас, от пети клас, училище с разширено изучаване на английски език или испански (22СОУ, 31 СУЧЕМ например) и от седми клас езикова гимназия с тези два езика, дотогава ще се е ориентирал кой да е първи, или поне се надявам.
2. Училище с разширено изучаване на английски език от първи клас (32СОУ например) и от седми клас езикова гимназия с тези два езика. Разбира се, и тук може да направи един скок от пети клас, ако реши към 22ро или 31во.
Има и трети вариант, да открие, че математиката го влече повече, понеже и сега той е на ниво втори клас, по математика. И не че нещо моят син е супер напред с материала, просто сегашното поколение се развива по-бързо.
Според мен два езика, плюс професия от висшето са по-конкурентни от математика с английски език, но това е мое виждане и съответно приоритет.

# 583
  • София
  • Мнения: 62 595
Твърде амбициозна програма (дори за моя вкус, а аз съм от амбициозните). Въпросът е в това, че ти очакваш всичко да се нарисува и пропускаш бъговете в системата с качеството на учителите по  езиците. Лично за мен цялата заигравка със стоте езика на тази възраст не си залужава ресурсите, защото ефектите се навакстват от един гимназист точно за летен интензивен курс. Има толкова много други неща, които могат да са от полза за детето - изкуства, спорт, дори на състезания по математика да ходи, пак е по-смислено за мен.
 Детето си е твое 0 ти си решаваш.

# 584
  • Мнения: 21 436
Моля ви, нека не превръщаме темата във " Всичко каквото се сетим за образованието", както на моменти се случваше, когато обсъждахме ЗПУО. Има теми по набори, за школи, за образователните системи по света и у нас...

Общи условия

Активация на акаунт