Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Коя банка ползвате и какви такси ви удържат?

  • 51 621
  • 412
  •   1
Отговори
# 405
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 583
Банка без абсолютно никакви такси едва ли има. Въпросът е, че нашите направо се оливат. Вече имам такса дори за превод между собствени сметки в една и съща банка, което става за две минути с няколко клика от служителя. От години нямам безплатно теглене на кеш, дори и от собствен банкомат на банката. Ако могат, и за посещение в офис биха ме таксували. Таксите се увеличават на всеки няколко месеца.
Само преди година си събираха по едно 20-30 лева за превод в чужбина. Сега ЕС ги е задължил да намалят таксите за превод в съюза до скромните 2 евро. Извън ЕС обаче продължава да е същата касапница. Наистина се оливат.

Последна редакция: ср, 13 яну 2021, 21:52 от Дидичка

# 406
  • София
  • Мнения: 7 474
Превод в уикенда - от ЦКБ>Райфазен - след колко ще се отрази /утре?/... през АРР-а
ПП: към кого мога да се жалвам ако банката ме върти около един казус вече 3 месеца?

Последна редакция: сб, 16 яну 2021, 19:51 от Starrydream

# 407
  • Мнения: 1 530
В първия работен ден, би трябвало в понеделник, на 18.01. към обяд. Ако е направен в петък следобед.

# 408
  • Мнения: 7 118
Превод в уикенда - от ЦКБ>Райфазен - след колко ще се отрази /утре?/...
Няма как да се отрази утре. Ако е нареден в петък, ще се отрази в понеделник сутринта. Ако е нареден днес (събота), пак има шанс да се отрази в понеделник сутринта, но по вероятно е да влезе във втория сетълмент - т.е. да се отрази в понеделник следобед.
Това, че клоновете работят, не значи, че и останалите, участващи в превода страни работят. Най-малкото, БНБ не работи, за да отрази трансфера по нострата на двете банки. Борика също не работи. Няма кой реално да "прехвърли" парите от едната към другата банка. Бек офисите на банките също не работят. Т.е. няма кой да отрази превода в сметката на бенефициента.
В почивните дни работят само фронт офисите. Можеш да изтеглиш пари или да регистрираш транзакция. Но те не могат тази транзакция да я отразят открай докрай.
Затова и, особено ако се оперира с овърдрафт например, не е разумно да се превеждат пари в петък следобед. Защото парите ще пристигнат по същото време, както ако ги наредиш в понеделник в 8:30, но ще платиш лихва за събота и неделя по овърдрафта за тази сума.

# 409
  • София
  • Мнения: 7 474
Ясно, дори през кеш-терминал ли?
ПП: към кого мога да се жалвам ако банката ме върти около един казус вече 3 месеца?

# 410
  • Мнения: 7 118
Зависи какъв е казусът. Дали е за финансов регулатор или за потребителски такъв.
По принцип, първата стъпка е официално оплакване към самата банка, формално входирано. Длъжни са да го входират. Длъжни са и да го разгледат и да отговорят по него също формално.
Всяка банка е задължена да води регистър на тези оплаквания, както и на отговорите и действията си по тях. Като цялата тази информация на определени периоди се рапортува към регулатора. Така че, притеснения, че нещо ще покрият, нямай. Можеш още с входирането да попиташ какъв е срокът им за отговор.
След това вече, ако не си удовлетворена от отговора, можеш да се оплачеш на съответен контролен орган, в зависимост от характера на претенцията/оплакването ти.

# 411
  • София
  • Мнения: 7 474
Минаха 3 месеца от искането ми (имам входящ номер в деловодство) но от клонът нищо не знаят...
Кои са инстанциите, за да ги/я цитирам в жалбата и да приключвам и закривам празната си сметка.

# 412
  • Мнения: 7 118
Минаха 3 месеца от искането ми (имам входящ номер в деловодство) но от клонът нищо не знаят...
Кои са инстанциите, за да ги/я цитирам в жалбата и да приключвам и закривам празната си сметка.
Първо - централата. Всяка банка има отдел вътрешен контрол, в чиято компетентност са клиентските оплаквания.
Иначе - банков надзор на БНБ, но там, ако оплакването не е основателно, няма да го разгледат изобщо. Някои оплаквания са от компетентността на Комисията за финансов надзор. И двата регулатора обаче строго специализирани и за да изпратиш жалба там, трябва да си сигурен, че е в техния ресор.
Моят съвет, тъй като не знам детайли, е първо централата, после Комисията за защита на потребителите. Те ще препратят оплакването към подходящ регулатор, ако има основание за това.

Общи условия

Активация на акаунт