СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 8

  • 94 993
  • 750
  •   1
Отговори
# 525
  • София
  • Мнения: 10 825
Именно - пазар на продавача. Смееш ли да изпищиш, че ще е при учителя по физическо, ако вече си кандисал, че детето трябва да ходи на курс, за да има шансове да влезе? И отсреща най-вероятно ще ти кажет - сори, бройките са попълнени, ако искате, вратата е ей там, и други родители чакат.  И е по-вероятно да клекнеш, защото шансовете за влизане с курса са по-големи от тези без курса. Просто си правят каквото си искат, защото не те са на зор, а родителите.
Моля те, поне веднъж е поне за нещо, за което нямаш представа замълчи.... никакъв пазар на продавача не е това.... никой не извива ръцете на родителите при кой учител да се запишат на курс... никой не ги кара изобщо да ходят на курс в СМГ... има достатъчно много деца приети без курсове, с курсове в 107, в 119,  в 125... лично аз познавам такива, а бог знае и колко други има от други училища-и школи.

# 526
  • София
  • Мнения: 62 595
И кое точно не разбирам? какво като има и в други училища или приети  без курсове? Товаа не отменя пазара на продавача, защото лично съм виждала каква навалица е в съботите в СМГ, когато моите са били на пробни изпити в седми клас. Пълно е с четвъртокласници, фоайето се задръства  За петокласниците си е пазар на продавача. На колко други места се организират курсове за четвъртокласници? Седмокласниците могат да се готвят където си искат, защото сМГ е в общото класиране, но за петокласниците няма особен избор. Ако аз съм родител на четвъртокласник, ще предпочета детето ми да е в курса в СМГ, защото СМГ си организира изпита със своои учители.

# 527
  • Мнения: 542
Но...това, че някой е добър математик, съвсем не означава, че би бил и такъв преподавател, затова в такива случаи би трябвало и "препитване" да има, но май това не се харесва на някои.
Пак да питам, кой ги препитва и кой определя възнагражденията?
Не съм аз, нито портиерът. Нали казаха кои? Учителите по математика, които са в настоятелството и отговарят за курсовете. Тези, които са определяли и възнаграждение на Стоянов, когато е водил курсове, и това на съпругата му, според броя на водените курсове най-вероятно.
Не разбирам защо е това любопитство. Ти знаеш ли в НПМГ кой, какво и защо го прави? Аз не знам и не ме интересува, но ако имаш желание, можеш да споделиш, току-виж стане ясно защо учителите му предпочитат СМГ.

# 528
  • Мнения: X
Не разбирам защо е това любопитство. Ти знаеш ли в НПМГ кой, какво и защо го прави? Аз не знам и не ме интересува, но ако имаш желание, можеш да споделиш, току-виж стане ясно защо учителите му предпочитат СМГ.
Интересно ми е. Доколкото виждам - не само на мен.  Какво лошо има да разберем плаща ли УН наем на СМГ, кой подбира преподавателите и кой определя заплащането?
...
Не, не знам кой, какво и защо прави в НПМГ.  Ако нещо, свързано с това училище те интересува, не виждам проблем да попиташ в съответната тема.
...
Като сме почнали с въпросите. Детето ти завърши СМГ. Не си спомням през времето, през което беше ученик там, да си критикувала бившия вече директор  по начина, по който го правиш в момента.

# 529
  • Мнения: X
Твърди, че промените за приема не са стигнали до РУО:  https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6433764  
Може би защото някой в РУО не си е свършил работата. Кратка справка с любимия форум:
http://www.bg-mamma.com/?topic=725218.msg34169940#msg34169940
В мнения от 5 декември 2016 са коментирани вътрешните правила за прием в СМГ. Още в първоначалния вариант НВО не е присъствало като балообразуващо.
В срок до 15 януари тези правила е трябвало да бъдат представени в РУО, ако това не е станало, защо от РУО не са взели съответните мерки още тогава? А и това не им попречи да утвърдят допълнителна паралелка извън законоустановения срок.


И за мен е твърде странно и нелогично твърдението и. Някой не е проконтролирал изпълнението на нормативната уредба.

И мисля, че това мнение трябва да се прочете  https://m.facebook.com/groups/52560553858?view=permalink&a … 4053828859  

Последна редакция: пт, 08 сеп 2017, 23:36 от Анонимен

# 530
  • Мнения: X
Точно него чета в момента. Има и интересни неща в коментарите към него.

# 531
  • Мнения: 542
Не разбирам защо е това любопитство. Ти знаеш ли в НПМГ кой, какво и защо го прави? Аз не знам и не ме интересува, но ако имаш желание, можеш да споделиш, току-виж стане ясно защо учителите му предпочитат СМГ.
Не, не знам кой, какво и защо прави в НПМГ.  Ако нещо, свързано с това училище те интересува, не виждам проблем да попиташ в съответната тема.
...
Като сме почнали с въпросите. Детето ти завърши СМГ. Не си спомням през времето, през което беше ученик там, да си критикувала бившия вече директор  по начина, по който го правиш в момента.


А би трябвало да знаеш. Нелогично ми се струва интересът ти да е насочен към гимназия, с която нищо и никога не те е свързвало, а в същото време да си в неведение за "вашето" училище. Аз писах, че НПМГ не ме интересува, не правя разследване, не нападам или защитавам директора на училището, учителите, защото нямам лични наблюдения и впечатления от работата им.

Да, никого не съм критикувала през времето, в което детето ми беше ученик в СМГ. Обяснимо е защо.

# 532
  • Мнения: 3 062
Сигурно ли е, че не е и математик? Някой виждал ли е дипломата му? В СУ има специалност „Математика и информатика”. Също така завършилите „Математика” могат да завършат допълнителен курс за да преподават „Информатика” и обратно. Преди години беше така, а сега май се кара магистратура. Програмата пък на специалност „Информатика” вкючва много изпити по математика.

# 533
  • Мнения: 719
Комисия по образованието и науката 13/09/2017

1. Изслушване на заинтересованите лица и институции във връзка с възникналите проблеми в Софийска математическа гимназия, по искане на членове на Комисията по образованието и науката
http://www.parliament.bg/bg/parliamentarycommittees/members/2586/sittings/ID/8771

# 534
  • София
  • Мнения: 20 075
Съвсем скоро, това лято, познато дете кандидатства във ФМИ. Първоначално искаше чиста математика, за да става учител. Преподаващ във факултета, с поглед над реализацията на студентите, ако правилно съм разбрала,  го убеди да пише КН като далеч по-перспективна специалност с обяснението, че  предвид изучаваното в курса на обучение за всички специалности във ФМИ е възможно изкарването на курс/следипломна квалификация за педагогически профил, в случая по мат.  Не зная дали обратното е възможно, а именно след завършена Математика  да се кара курс за учител по Информатика. Вероятно също е, просто не е представлявало интерес за детето и не е било коментирано.Тоест при изкарана такава допълнителна квалификация (мотае ми се нещо за едногодишен курс, а не за магистърска програма) може  да станеш  съвсем легитимно учител по мат и след завършени иначе бакалвърски програми  КН, СИ и Информатика. Дано не подвеждам някого, но след като детето определено държеше на  учителския акцент по математика до последно, а все пак писа на първо желание и съответно се класира в  КН, значи най-вероятно съм разбрала правилно.

Последна редакция: сб, 09 сеп 2017, 08:55 от пенсионирана русалка

# 535
  • София
  • Мнения: 6 256
Съвсем скоро, това лято, познато дете кандидатства във ФМИ. Първоначално искаше чиста математика, за да става учител. Преподаващ във факултета, с поглед над реализацията на студентите, ако правилно съм разбрала,  го убеди да пише КН като далеч по-перспективна специалност с обяснението, че  предвид изучаваното в курса на обучение за всички специалности във ФМИ е възможно изкарването на курс/следипломнаквалификация за педагогически профил, в случая по мат.  Не зная дали обратното е възможно, а именно след завършена Математика  да се кара курс за учител по Информатика. Вероятно също е, просто не е епредставлявало интерес за детето и не било коментирано.Тоест при изкарана такава допълнителна квалификация мотае ми се нещо за едногодишен курс, а не за магистърска програма) може  да станеш  съвсем легитимно учител по мат и след завършени иначе бакалвърски програми  КН, СИ и Информатика. Дано не подвеждам някого, но след като детето определено държеше на  учителския акцент по математика до последно, а все пак писа на първо желание и съответно се калсира в  КН, значи най-вероятно съм разбрала правилно.

Правилно си разбрала. Съветът е бил за КН, защото тази специалност е най-най-най силната в последните няколко години. Слагат им най-добрите преподаватели, самите студенти са много силни и средата е много конкурентна. Въобще тази специалност е топ ъф дъ топс в БГ както се казва. Някои сигурно ще го сметнат за преувеличено, но не е така. Е, има си някои кусури програмата, но подготовката по математика е перфекна!

# 536
  • София
  • Мнения: 20 075
Жълто цвете,
Скрит текст:
вярвам, че е така за КН и се радвам за детето. Simple Smile Познавам лично човека от ФМИ, дал му тази препоръка и вярвам определено на преценката и съвета му. Идеята на поста ми обаче беше друга -  да споделя как завършил един ден КН, стига все още да иска, ще стане и учител по мат. Същото важи и за СИ и Информатика. Това във връзка с горен пост, че господин Минков  бил учител по ИТ. Както Монца е отбелязала, никой не му е видял дипломата , та да знае дали няма право да преподава и мат, спокойно човекът може да има въпросната допълнителна квалификация, придобита във ФМИ.

# 537
  • София
  • Мнения: 6 256
Жълто цвете,
Скрит текст:
вярвам, че е така за КН и се радвам за детето. Simple Smile Познавам лично човека от ФМИ, дал му тази препоръка и вярвам определено на преценката и съвета му. Идеята на поста ми обаче беше друга -  да споделя как завършил един ден КН, стига все още да иска, ще стане и учител по мат. Същото важи и за СИ и Информатика. Това във връзка с горен пост, че господин Минков  бил учител по ИТ. Както Монца е отбелязала, никой не му е видял дипломата , та да знае дали няма право да преподава и мат, спокойно човекът може да има въпросната допълнителна квалификация, придобита във ФМИ.

Да, така е. Във всички компютърни специалности се учи много математика. Според представителите на ИТ средите е дори твърде много и за техните специалности това не било нужно. Има опити това да не бъде така, но за добро или лошо засега математическото лоби удържа положението. Така че твоята теза е напълно възможна и той да има и двете специалности.

# 538
  • Мнения: 719
2016
http://www.azbuki.bg/editions/azbuki/newspaper-3/256-allnews2016/ed3616/2517-
https://move.bg/lipsata-na-kadri-v-kibersigurnostta

Дали фокусът на информатиката, не трябва да се засили в СМГ? Необходимо е преосмисляне. Бъдещето на днешните деца трябва да бъде планирано от нас. Те са бъдещето. Това, което правим от този неизчерпаем потенциал, е в нашите ръце.

Последна редакция: сб, 09 сеп 2017, 10:56 от One of you

# 539
  • Мнения: 542
http://news.bnt.bg/bg/a/smg
Колко ли версии ни предстои да чуем?
"Бившият директор на Софийската математическа гимназия Антони Стоянов отново протестира, че в понеделник е бил неправомерно уволнен." Протестира се в съда, г-н Стоянов, така посъветвахте уволнената от вас учителка. Ама там искат доказателства, документи, а не приказки от 1001 нощ.
"Тези, които са в управителния съвет, взимат едни от най-големите суми чрез курсовете, т.е. си дават най-хубавите и най-многобройните курсове на себе си. Което е конфликт на интереси."
 Родителите избират преподавателя, тоест няма как някой да си дава най-многобройни курсове. И какво ще рече "най-хубави"? Всички са по математика. От графика на курсовете се вижда, че има учители, които водят повече курсове от тези, които са в УС. Отново неистини.
Как пък това не му правеше впечатление, когато той самият водеше курсове, а също и съпругата му.

Общи условия

Активация на акаунт