Второкласници 2017/2018 - тема 8

  • 68 088
  • 740
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 9 620
В училището на малката работят по помагалало на Просвета - https://www.book.store.bg/p211451/chetene-s-razbirane-za-2-klas- … -tina-veleva.html.
Не мога обаче да го сравня с други такива и не зная дали е по-добро. Това на Просвета съдържа разнообразни текстове и въпросите са интересни.

# 601
  • Бургас
  • Мнения: 8 549
А ние нямаме помагало за четене. Работят само с учебната тетрсдка към читанката. Мен лично някои от въпросите в тия помагала за четене с разбиране ми се виждат много сложни. То аз не мога да се справя, че второкласник.

# 602
  • Мнения: 9 048
И при нас използват това на Просвета показано от rosita.

# 603
  • Мнения: 2 354
Това образоване чрез помагала вече ми се струва все по-страшно в перспектива. Училището като институция наложи невероятен шаблон от гледна точка на това, че всичко трябва да бъде предварително написано и сведено до възможно най-малко замисляне.
Мибобо, мнението ми е лично и няма общо с твоя въпрос. Децата (и твоето, и моето, и огромната част от второкласниците) сега започват да се сблъскват с това ново знание. Точно за четенето с разбиране най-малко ви трябва нещо допълнително. Само леки и интересни за детето книжки. Може и прости диалози в движение.  В началото с много малко непознато думички. Със заиграване с героите. Кой му харесва? Защо? Кой би нарисувал и как си го представя. Кой е главният герой? Кой е добър? Кой лош? Каква е добрата постъпка? Каква е лошата постъпка? Каква думичка се използва, за да покажат, че е такъв, какъвто е. Да си направите ваша история, която някой голям ще напише. После детето ще я илюстрира. Дори не трябват тетрадки или те ще бъдат разработени като лексикон.
Само въображение и думички от неговия речник, а ако някоя се губи - помагате. Децата трябва да могат да работят с въображението си.  Peace

# 604
  • София
  • Мнения: 9 620
Това образоване чрез помагала вече ми се струва все по-страшно в перспектива. Училището като институция наложи невероятен шаблон от гледна точка на това, че всичко трябва да бъде предварително написано и сведено до възможно най-малко замисляне.

Извинявай, би ли пояснила, не съм сигурна, че разбрах тезата ти?

Аз не намирам нищо лошо в помагалата (освен цените и тежестта на раниците). Напротив, има такива, които са много добри и полезни, въпроса е учителя да успее да ги подбере. Сборника по математика също е помагало и едва ли има някой, който ще каже, че решаването на задачи от сборници води до страшни перспективи.   

# 605
  • Мнения: 9 048

Ами сега, при нас имат тетрадка по четене. Рисуват в нея , пишат някои непознати думи. Обясняват им ги. Но това няма нищо общо с помагалото с което учителят може да види за 20 минути как се справят и какво им куца. Аз лично също не виждам нищо лошо, а в помагалото на моето дете доста трябва да се мисли  Simple Smile

# 606
  • София
  • Мнения: 9 620
Hope Hands Plus1
Абсолютно същото мнение споделям и аз.
При нас имат месец на чететнето, където всеки месец децата попълват нещо като читателски дневник. В края на месеца има победител - не непременно детето с най-много прочетени книги, а се гледа и как е попълнило дневника, дали е успяло добре да преразкаже, какво му е харесало или не, да е извадило непознати думи с обяснение какво значат и т.н. Не знам дали е инициатива на училището или на нашата госпожа, но мисля, че добре илюстрира как ползването на помагало с нищо не пречи и да се стимулират децата да четат, да разказват и да помислят над прочетеното.

Страшно е ако се разчита единствено и само на помагала, но това е в ръцете на учителите и не прави ползването на им генерално лошо.

# 607
  • Мнения: 2 354
Това образоване чрез помагала вече ми се струва все по-страшно в перспектива. Училището като институция наложи невероятен шаблон от гледна точка на това, че всичко трябва да бъде предварително написано и сведено до възможно най-малко замисляне.

Извинявай, би ли пояснила, не съм сигурна, че разбрах тезата ти?

Аз не намирам нищо лошо в помагалата (освен цените и тежестта на раниците). Напротив, има такива, които са много добри и полезни, въпроса е учителя да успее да ги подбере. Сборника по математика също е помагало и едва ли има някой, който ще каже, че решаването на задачи от сборници води до страшни перспективи.   
Дори само заради тежестта на раниците е достатъчно да подлагам на съмнение целесъобразността. 
За всяко нещо и по всеки предмет помагалото измества ролята на учителят. Материалът е в помагало. Думата не се пише цялата. Избираш между в и ф в картоф, а това колко букви могат за бъдат изядени в самата дума, когато писането не се упражнява и ръката не следва диктуването или зрителното пренасяне ще се натрупа във времето.
По някои предмети има по повече от едно допълнително нещо. Всичко е в помагала. Издаването на помагала е печатарска индустрия. Аз самата се обърквам, когато тръгна да подписвам какво съм гледала, какво не съм, какъв материал има в помагало, какъв уч. тетрадка, какво са писали в тетрадките и какво пише в учебник.
Hope for Two, аз замисляне наблюдавам само в това по математика, както и неразчитеами ученически цифри и съкращения. Тези неща в тетрадката ги няма. 

# 608
  • Мнения: 4 966
 Аз разбирам , какво иска да каже Ами сега и донякъде съм на същото мнение. Донякъде , защото според мен помагалата са чудесен избор за допълнителна работа и самоподготовка на детето, но не и за работа само и единствено в тях , като писането в тетрадките се свежда до минимум.  Мисля , че за децата ще е по-добре да им се дава възможност да преписват задачи и упражнения от дъската или да им се диктуват, например . Така ще могат сами да си подреждат и оформят написаното, освен да упражнят  новите или вече научените неща.

 След родителската ни среща онзи ден вече съм тотално отчаяна от положението и даже не ми се споделя за каква дивотия става на въпрос в класа. Disappointed Ще ви помоля за едни стиснати палци за късмет и дано успея да си преместя детето на по-добро място Hands Pray

# 609
  • Мнения: 22 486
Marsia_K fingerscrossed


Ние онази вечер писахме домашни до никое време.
Снощи детето заспа в 19:30 ч ooooh!

# 610
  • Мнения: X
Ми колко и къде ще пишат децата зависи от учителя. Моето е написало всичко в учебните тетрадки, изписало е вече 4 тетрадки по български за работа в клас и още толкова по математика(отделно от тетрадката за развитие на речта и тетрадката за диктовки), решило е всички задачи в допълнителния сборник/помагало и отделно от това ми връща в къщи наръч от хвърчащи листа с допълнителни упражнения всяка седмица. Помагалата са чудесни за доупражняване на знания, които са въведени по друг начин и учителят не иска да губи време с преписване на части от упражнението, които не тренират нищо целенасочено в конкретния случай.

И това, че имат допълнителни помагала не променя факта, че учителката им диктува задачи, като преди това им е показала как да ги изписват съкратено. Т.е. практикуват и математическа диктовка.

# 611
  • Мнения: 12 899

Мибобо, мнението ми е лично и няма общо с твоя въпрос. Децата (и твоето, и моето, и огромната част от второкласниците) сега започват да се сблъскват с това ново знание. Точно за четенето с разбиране най-малко ви трябва нещо допълнително. Само леки и интересни за детето книжки. Може и прости диалози в движение.  В началото с много малко непознато думички. Със заиграване с героите. Кой му харесва? Защо? Кой би нарисувал и как си го представя. Кой е главният герой? Кой е добър? Кой лош? Каква е добрата постъпка? Каква е лошата постъпка? Каква думичка се използва, за да покажат, че е такъв, какъвто е. Да си направите ваша история, която някой голям ще напише. После детето ще я илюстрира. Дори не трябват тетрадки или те ще бъдат разработени като лексикон.
Само въображение и думички от неговия речник, а ако някоя се губи - помагате. Децата трябва да могат да работят с въображението си.  Peace

Това което казваш е ок и ние сме правили подобни неща отдавна , естествено, че аз мога да си измислям въпроси към даден текст а иначе детето ми има въображение повече от достатъчно Wink .
Но на мен ми трябва да видя какво се изисква в у-ще - да видя принципа на въпросите (могат да нямат нищо общо с моите Wink ) и начина на работа на едно такова упражнение както и текстовете с които работят. Защото моето дете с проста историйка се справя, но ето че на текст за Хитър Петър се е оплескал доста.


Иначе при нас няма излишни помагала според мен. По бел имат една Граматика от която са им домашните, по математика един сборник от който съм им домашните...другото си е учебник и уч.тетрадка.

# 612
  • Бургас
  • Мнения: 8 549
При нас в часовете по четене, след като вземат от читанката някой урок (текст/стихотворение), госпожата им прави план на урока - първа точка, втора точка. Пише на дъската въпроси по "произведението", които те преписват в тетрадката и после им диктува отговора, който те пак записват. Astonished Astonished Astonished
Мислех, че соца е излязал вече от учебната система, ама явно още не е. Същото е като по мое време. Очаквам догодина вече госпожата да им диктува какво е искал да каже поета и кой е положителния герой и защо, а да, и за нравствената красота на героя.

# 613
  • София
  • Мнения: 9 620
В училище работят и то не всяка седмица, с точно 4 (четири) допълнителни помагала - едно на Кронос по БЕЛ, това за Четене с разбиране, Сборника на Ивелина Динева с делфинчето и Едно по Околен свят.

Броя на изписаните тетрадки е същия като тези, посочени от Блисс. Та отново - дали ще се ползват помагала, дали ще се диктува, дали ще се преписва от дъската, колко и какви упражнения ще се правят, зависи от учителя. Но хайде да си говорим честно, много по лесно е да се изискват 2-3 помагала по предмет и децата да работят в тях, отколкото да се търсят диктовки, да се подготвят упражнения и т.н.. И тук според мен е основния проблем.

Другото е бизнес - когато има търсене, има и предлагане.

# 614
  • София
  • Мнения: 4 104
При нас има четири помагала по мат, и толкова общо по български и литература. Нито едно не ми харесва въобще - свържи, огради, зачертай и т.н.. Всичко по математика като обем бих могла да сведа до едно помагало на половината обем, ако се махнат глупавите картинки и пълнежа. Изписали са по една тетрадка и по двата предмета. И сме при най-добрата г-жа в набора, в едно от двете у-ща в квартала, дето хората правят всякакви глупости, за да запишат децата си. Да, всичко зависи от началния учител до 4 клас. Но зависи и от критичния поглед на родителите - някои за описаното от мен са много доволни, даже може би повечето.

Общи условия

Активация на акаунт