Подготовка в школа, с учител или сами - 7 клас

  • 30 080
  • 333
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: X
По допълнителния държавен план-прием ще могат да кандидатстват учениците, които са завършили първа гимназиална степен в  обединени училища, като този прием е за обучение по профили или специалности от професии, по които са се обучавали учениците в първия гимназиален етап.
Иначе и сега си има легален начин за смяна на училище, стига да има свободни места.

# 211
  • София
  • Мнения: 62 595
Как точно ще ги сменят? Някой от кварталното до десети клас изведнъж в единайсти ще се озове в СМГ или Английската? Да, сега въведоха двете степени на гимназиално образование, но все пак, едва ли ще могат да си скачат както им се прииска. В добрите гимназии всичко ще си остане както до момента, защото никой няма да иска да я сменя. Хората учили две години език, тъкмо последните два класа са им профилиращи, които ще използват за кандидатстване във ВУЗ, и ще се откажат, за да отидат в друга гимназия, която е от по-посредствените?

# 212
  • Мнения: X
Чл. 80. (1) Началникът на регионалното управление на образованието прави анализ на броя на учениците, завършващи първи гимназиален етап в обединените училища в областта, разположението им по общини и профилите/специалностите, по които са били обучавани до момента, както и наличните свободни места в приемащите училища.
(2) При наличие на достатъчно свободни места в училищата, осъществяващи обучение във втори гимназиален етап, може да не се утвърждава допълнителен държавен план-прием, а желаещите ученици кандидатстват за наличните свободни места.

# 213
  • София
  • Мнения: 62 595
Мерси. За да има обявени свободни места в най-желаните гимназии, първо ще трябва някой да ги свободи тези места.

# 214
  • Мнения: X
Не е задължително да има освободени места. Може да бъде одобрен допълнителен държавен план-прием, но това става на база на броя на завършилите първа гимназиална степен в обединените училища в съответната област ( община) и техните профили/професии, т.е. няма да е във всяко училище. Но да, няма да е лесно и не всеки може да кандидатства за тези места.

# 215
  • Пловдив
  • Мнения: 9 742
В Пловдив всяка година има свободни места. И в този момент има. Хора се местят от един град в друг, заминават за чужбина. А при какви условия може да се преместиш е друга тема.
Както и това, че тази тема е за нещо съвсем различно от това, което се коментира в момента.

# 216
  • София
  • Мнения: 62 595
Статуквото ще се запази по "високите етажи", а ще започнат да изпадат все повече младежи след десети клас.

# 217
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Андариел, не само че пътуват и емигрират хора /и други причини може да има/, ами на освободените места се приемат други. Редът вече ти е обяснен. Но не това е важното, а че за тези паралелки ти е нужен максимален бал. Само за тях. За никои други не е необходимо да гониш чак толкова. Съжалявам да го установя пак, но не четеш. Тръгнала си да търсиш къде няма освободени места... ами да, понякога и .такива няма затова ти трябва първо класиране и максимален бал. Написала съм го. Но в 1-3 паралелки за град. Или това са до 100 деца в град

Как знаеш колко точки ще има детето? Нищо не можеш да знаеш с абсолютна сигурност в този живот, но какво ти е нивото по оределената дисциплина е доста вероятно да знаеш. Ако сяда вкъщи и изкарва n точки, прави го и на пробен и му трябват по-малко точки си ОК. Всъщност ако беше нямаше да повтаряш като мантра максимален резултат. Но темата не е за теб като треньор на деца гении, а за подготовката за полагане на изпит, която да доведе до желаното класиране.

# 218
  • София
  • Мнения: 62 595
Чета, чета, ама на теб нещо не ти допада. Колко са тези пътуващи от и към чужбините? За четири години в класовете на моите в гимназията има точно по две-три деца, което са заминали и са дошли. Хайде сега, кажи ми, как я виждаш тази работа с местенето и сега, след десети клас? Колко деца ще заминат в чужбина, та да се усети? Не само понякога няма, а обичайно няма свободни места, та ако някой лежи на ухото, че ще скокне в десети клас на някое свободно място, ще има да чака от умрял писмо.

Като се заговори за четенето, може аз да не чета, ама на теб нещо ти убягва логиката на нещата, та затова дадох и пример със САт, ГРЕ и т.н. Обяснявам за последно, а който е учил поне малко статистика и дори е способен да разбере спортните метафори, ще разбере и това. Имаш едно количество хора, да речем са 6 хиляди седмокласници, 3 хиляди момчета и 3 хиляди момичета. Местата (лично съм ги смятала) за всеки пол в обичайните смятани за най-желани гимназии са около 500. Всяко дете си стои вкъщи и си учи (курсове, уроци, кой както намери), явява се на пробни изпити, които обикновено се оказват доста по-трудни от реално даваните, и някои школи си правят труда, а ако не школите, то човек собственоръчно може да си сметне накрая къде е подредено детето му като успеваемост сред явилите се на този пробен изпит. И то при положение че този изпит не е представителна извадка, но обичайно на пробни ходят отличниците. И ако приемем някаква представителност на извадката, и детето, независимо колко са точките, се окаже по средата, то ако се запази подобно съотношение, има съвсем реален шанс да не му стигне  за някоя от желаните гимназии. Това, което не разбираш е, че няма значение ИВан колко точки е изкарал, а колко хора са изкарали същите или повече точки от него, защото това ще определи мястото му в класирането. Ако Иван има 98 точки, и още 300 момчета имат 98 точки, той се вмества в тези 500 места. Може изпитът да се падне много труден и Иван да има 80 точки, и още 300 момчета да имат 80 точки и нагоре, което пак няма да промени подредбата по точки. Бъркаш броя на точките с класирането. И защото никой не знае колко точки ще изкара на изпита, на него летвата му е на максимални точки, защото по каръщина, може и много други да изкарат много високи точки и той да увисне.
А който не иска, не може или не му е важно, хич не е за темата "как да си подготвям детето", защото той изначално няма проблем - каквото и да стане, за него е важното, че не му е важно. Ако му е важно, детето и от тройкаджиите да е, той ще се напъне и ще направи каквото трябва, макар да знае, че няма да изкара максимален брой, ама пак ще се стреми към тях, защото такива са правилата на играта. В групите на моите имаше деца, които бяха много зле, но за една година вдигнаха поне с една единица, трудиха се децата и техните родители, нищо че знаеха, че децата им няма да влязат в СМГ. Важно е отношението, както за всяко нещо в живота.
Мерси, за треньора на гениите, приемам го като комплимент (пък ти може да си мислиш, че ме плюеш, пък аз съм тъпа и си мисля, че дъжд вали Wink)

# 219
  • Варна
  • Мнения: 2 443
A защо толкова страсти в тази тема? Най-важното според мен е да се учи, не за бележкарството, а за знанията - оценките естествено ще дойдат след това. И аз мисля, че трябва да се полагат усилия, периодично и редовно, не само в 7 клас, защото това създава отговорно отношение. Естествено, всичко в нормално граници. Но логиката на Андариел ми е много по-приемлива, отколкото това да стоиш и да си почиваш, защото мечтата ти била посредствена. Ако доро децата, които кандидатстват в ПГ имаха повече мотивация, сега тези училища на много места нямаше да имат етикет "посредствени". А и на най-важното е да стимулираме самото дете да си поиска училище и да се потруди за него.

Освен това, цялата работа с мързела  ми се струва много смешна - все едно някой в офиса да каже, че нищо повече няма да пипне или научи допълнително, защото само това му е заложено в трудовата харатеристика. И да работя извънредно ми се е налагало, и уикенди още от 1 клас сме жертвали зарадии състезания или училищни концерти. Всички сме живи все още.

# 220
  • Пловдив
  • Мнения: 9 742
Няма спор, че трябва да се полагат усилия, но курсовете в школа не са най-добрият вариант за всяко дете. Е тук една потребителка набива в главите на всички, че единствено и само този модел на подготовка е добър. Може да е добър, но за нейните деца. За други деца добрата подготовка може да са уроци или самоподготовка вкъщи под контрол на родител. 100% успеваемост на НВО е химера, видно от статистиките, за които се говори. Все пак деца с максимален бал има по едно - две на випуск за цялата страна, да не кажа, че и само по едно и то по единия предмет точките обикновено са от национален кръг на олимпиада. Гони се максимален брой точки и необходимото място сред останалите. Ако в София ти трябват 95+ точки, за да влезеш в НЕГ, в Пловдив си влизаш в ЕГ с немски с резултат 85-90 т. За момчетата даже и по-нисък. А тези точки по БЕЛ специално са постижими без кой знае колко усилия. В добро училище поне в наше село се влиза с доста по-нисък бал.

# 221
  • София
  • Мнения: 62 595
Къде съм написала, защото очевидно аз съм едната потребителка, набиваща в главите за школите, че само школата е начинът за подготовка? Моля, цитирай! Покрай идеята за това, че трябва подготовка, при това системта и на високо ниво, без да се калпазанят деца и родители, описах предимствата на школата. Никого не карам да си записва детето на школа - той сам решава за какво да си даде парите под една или друга форма, защото и личните усилия на родителя вкъщи пак се остойностяват, защото той е в ролята на учителя, нищо че не е в школа или частен учител.

Стоте точки са летвата, те са стремежът, макар обичайно да не се изкарват. Има стари статистики, можеш да видиш как доста деца изкараха по 98-99 точки, а са им отнети точки за глупости. Има и много кръгли шестици на единия от изпитите. Да, рядко има деца, които да имат пълни шестици и на двата изпита, но традиционно има много кръгли шестици на математиката. Мога лесно да дам пример с моите деца, ама пак ще излезе, че се фукам и дразня другите, но поне това са факти, които могат да се проверят (едното ми дете беше с кръгла шестица по математика и 5.70 май беше, точките точно не ги помня, по български. Другото беше с 98.5 точки по математика (помня го, защото не вярвах, че може и половинки да се слагат), а по български имаше 97 или 96). И не защото са гениални, те на пробните изпити никога не изкараха такива точки, а в техните набори се оказа, че имаше доста деца с подобни точки, което определи накрая някакви мизерни стотни разлика между първия и последния в гимназията им. Има статистики - чети ги. Наречи ме луда, но навремето наизуст ги знаех, когато му беше времето. а Русалката имаше много хубав стравочник по темата и много добре е обяснила за важността на мястото на детето в статистиката, а не самата оценка.

Откъде можеш да си сигурна колко е достатъчно за Пловдив тази година? Ако ти стиска, заложИ някакви пари на една прогноза и ще видим какво ще излезе май месец. Играеш си на врачка, а много добре знаеш, че няма откъде да знаеш какво ще е достатъчно и какво не. А ако не знаеш, значи си в невероятна логическа заблуда. Във ваше село никой не може да каже с колко нисък бал се влиза. Можеш единствено да знаеш с какъв бал са влезЛИ, но не и с какъв ЩЕ вляЗАТ. И са постижими с колко знайни усилия? Няма как да знаеш отговора и на този въпрос, защото не можеш да измериш нещо, което не подлежи на измерване.

# 222
  • Мнения: X
Откъде можеш да си сигурна колко е достатъчно за Пловдив тази година? Ако ти стиска, заложИ някакви пари на една прогноза и ще видим какво ще излезе май месец. Играеш си на врачка, а много добре знаеш, че няма откъде да знаеш какво ще е достатъчно и какво не.
Е, не, прогнозирането на вероятности отдавна е извън сферата на врачуването.

# 223
  • Пловдив
  • Мнения: 9 742
Андариел, бал не мога да прогнозирам, не падам от небето. Не ме изкарвай толкова невежа. Сама знаеш, че точките нямат никакво значение, важно е къде се намира детето ти между останалите. И отвори статистиките и виж колко пълни 100 т. по МАТ има през годините, като изключим последната, тестът беше елементарен. Процентно са изключително малко.
Какви пари да залагам? Ти четеш ли какво пишеш? Кому е нужен този твой тон? И да, ти си тази, която написа, че школата е най-добрият вариант. А аз пак ти казвам, че това е бил най-добрият вариант за твоите деца. Точка. За моето школа нямаше да бъде добър вариант, както не беше и за племенника ми, нито за сина на шефа ми, нито за още куп познати деца. И представи си, много от тях влязоха да учат там, където искат, без да им се налага да учат непрестанно. Приеми, че хората сме различни, целите са ни различни, приоритетите също. И че извън София нещата са много по-различни. 

# 224
  • Мнения: X
извън София нещата са много по-различни. 
Това е изключително важно. НСЧ ще трябва обаче да се съобрази с реалността в София.

Общи условия

Активация на акаунт