Родителят - "касичка"

  • 27 380
  • 319
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, изравняват се, защото са големи вече, тренирани са какво и как да учат, всякак са зрели, вече са учили части на речта, части на изречението, имат натрупан житейски опит и т.н. Има някои, които научават приличен език до осми клас по школи и уроци, но те пак го натрупват за периода пети-седми клас, защото не дъвчат глупави песнички и игри, също вече са понатрупали опит, поузрели са, а и ако общуват на този чужд език, нещата се улесняват. Обаче пак си зависи от детето при равни други условия - някои успяват много да научат по курсове. Обаче те продължават да поддържат езика с по някой летен курс и през гимназиалните години. Така учат примерно по курсове английски между пети и седми клас, а после отиват в гимназия да учат френски, немски или какъвто друг език си харесат, но си ползват и първия език. В гимназията младежите са доста осъзнати и затова ученето им върви по-лесно. В ДГ и малките класове е повече за занимавка.

# 286
  • München, Deutschland
  • Мнения: 6 852
Аз затова уточних специално - не просто да научиш езика, а те бъркат с нейтив.
Защото произношението на който и западен език да вземете на средната бг учителка по език е просто плачевно, да не говорим за разговорните думи. Не тези разговорни думи буквално на улицата от някакви маргинали, а тези, които нормално се използват в езика, а учителките не знаят, за сметка на някакви Гьоте-поезии, с които тормозят децата.

Иначе да научиш език можеш и по-късно, но говорният апарат у хората се развива само до определена възраст, също както и произношението на определени звуци. Поправете ме, ако греша.

Та да научиш чужд западен език с добро произношение, започвайки в 8ми клас и обучавайки се само в България, е доста трудна работа. От моето училище до последно имаше хора, които си говореха немски "на миеко".

# 287
  • София
  • Мнения: 62 595
Поправям те - не е до говорния апарат, защото той е физика и механика, така да го кажем, а до "чуването" на специфичните фонеми на всеки език, които ги няма в родния, защото при усвояването на родния несъзнателно е усвоил наличието на определени фонеми, обаче на чуждия се добавя още една фонема, която е различна. Новите фонеми на новия език се научаваме да ги осъзнаваме рационално и да се стараем да ги произнесем. Всичко се тренира, нещата са описани и се знае за коя фонема каква комбинация от позиция и движения трябва.
С нейтив няма как да те объркат, освен ако не си учил едновременно езиците на много ранна възраст, примерно да си живял от малък в чуждоезична страна или да са ти сложили бавачка-мома-англичанка. А и човек винаги има един водещ език, а този език не е само синтаксис, а и послания, отразява исторически начинът на мислене и формиране на хората, носители на този език и това се изразява в метафорите най-често. Има неща, които човек ги разбира на съответния език и трудно ги обяснява и сравнява с друг език. Това са тънкости, които ги усвояваме с усвояването на всеки език и като носители на родния си език и култура.

# 288
  • Мнения: 40 865
Честно казано хич не ми пука за произношението. Естествено, нямам предвид да се говори като Бареков или като Слави Трифонов когато се опитва, но като цяло никой не придиря за произношение в бизнеса и работата. Важното е да има разбиране. Ама то да не би нейтивите да имат всички супер произношение, а? Повечето говорят на някой диалект и хубаво произношение имат пак само разни филолози, може би политици.  И да, личи му на чужденеца, че е чужденец, ама какво от това? Той да не би да крие, че е от чужда фирма?

И съм 100% съгласна, че след 7 клас може да се навакса всичко, което друго дете е дъвкало от първи клас.

# 289
  • София
  • Мнения: 62 595
Именно, произношението е последното нещо в списъка, затова не разбирам защо по нашенско толкова се вторачваме в него, а особено като чуя "перфекно знае английски", се обривам. Езикът е средство за комуникация и всеки постига различна степен на езикова компетентност. Срамота е един образован човек да е зле с родния си език и да не е усвоил нещата, които се учат като грамотност в началните класове.

# 290
  • Мнения: X
Да знаеш три чужди езика на ниво B2 е далеч по-добре от един английски на ниво С2.

# 291
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, виж, ако успееш да докараш един език до С2, със сигурност много бързо ще усвоиш всеки друг език. Получава се натрупване на експертиза.

# 292
  • Мнения: X
Много малко и специфични са случаите, в които ти трябва С1. Ресурсът за постигането му може да се насочи в по-прагматична насока.

# 293
  • München, Deutschland
  • Мнения: 6 852
Според мен не е невъзможно да те объркат с местен, щом даже мен на 2 чужди езика са ме бъркали за нейтив без да имам нещо общо с езици във висшето. Но въпросът е, че и досега имам думи, които въпреки всичко не мога да произнеса като немец. Не 1 и 2 думи. Не мога да си изкривя така езика и това е, колкото и да се опитвам.

Разни дечица на 3 обаче могат.

# 294
  • Мнения: 11 908
      В класа на детето има етническо русначе, с двама родители руснаци. И на последното контролно в класа по руски  няма нито една отлична оценка.Да, говори не само като нейтив, а си е нейтив. Само че без правилна граматика няма да се получат нещата.

# 295
  • Мнения: 8 228
И аз не мога да разбера какви са тези напъни да говориш един език така че да те мислят за нейтив, визирам произношението.
Искам децата ми да научат езика така, че да могат свободно да комуникират на него, да им служи в работата, да говорят и пишат грамотно и прочие. Не искам да ги мислят за англичани. Та в този ред на мисли, произношението ми е последната грижа.
В университета сне имали лектори от различни страни. На повечето си им личеше от коя страна са и какво от това, разбирахме се чудесно. С повечето американци също не сме имали проблеми. Имаше само един, не знам от кои щати беше, но така дъвчеше всички думи, че никой нищо не му разбираше. Мерси, да изглеждам по този начин нейтив.

# 296
  • München, Deutschland
  • Мнения: 6 852
За контролното може и да ти трябва граматика и писане. За повечето употреби на езика обаче е важно да го разбираш. Ако пусне да гледа ТВ, вероятно ще разбере повече от учителката. Ако тръгне да си говори с друго детенце от Таджикистан - сигурно също. Ако двама души до него си говорят и то иска да разбере за какво става дума, ще разбере повече от знаещите граматиката и всичките окончания или евентуално изкаралите по-висока оценка на даденото контролно.

Ако някой ден си търся човек, който да знае руски, ще взема русначето, нищо че не може да пише. Не ми трябва втори Пушкин. Тези с граматиката да си я държат. Нищо не може да се сравни с език, учен като дете.

# 297
  • Мнения: 40 865
Много малко и специфични са случаите, в които ти трябва С1. Ресурсът за постигането му може да се насочи в по-прагматична насока.

Зависи, така е ако говорим за немски, там В2 се счита за ОК. Но за английски В2 е малко недостатъчно.

Нищо не може да се сравни с език, учен като дете.

Да бе, как пък не. Лексиката на детето става да каже , че му се пишка, какво иска да яде и да си играе и кара с децата, но не виждам какво ще помогне тази лексика във финансите или инженерните работи.

Последна редакция: вт, 24 окт 2017, 10:43 от Черна станция

# 298
  • Мнения: X
Зависи от целите. За кандидатстване в добър университет в чужбина е нужно С1, за много работни места добре овладяно, а не просто минато, В2 е напълно достатъчно.

# 299
  • Мнения: 40 865
Зависи от целите. За кандидатстване в добър университет в чужбина е нужно С1, за много работни места добре овладяно, а не просто минато, В2 е напълно достатъчно.

За добър и С2 искат, евентуално сертификат за С1 с оценка А, което пак си е С2.


Да говоря с нейтиви и аз мразя, особено по телефона. Много често не им се разбира. Другото най-комично нещо е да чуеш как говори английски масовият французин. Когато ми се случи за пръв път се учудих, че разбирам френски Joy

Общи условия

Активация на акаунт