СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 9

  • 111 960
  • 741
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 4 025
Prizma, не мога да ти кажа, това са директорски решения, но така или иначе паралелките имат лимит и никоя не го надминава.

В гимназиалната степен всички паралелки ли са максимално пълни?

До колкото знам 8 и 11 клас са пълни, 12 няма, а 9 и 10 не са пълни на макс.

Не знам защо ПЧМГ трябва да се облагодетелства от даден скандал. Не мисля, че има печеливш в случая, защото споровете в математическите среди едва ли са се разрешили.

Последна редакция: ср, 11 окт 2017, 18:55 от EliG

# 286
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Между СМГ и ПЧМГ ще избера СМГ за детето си, без никакво замисляне. Мога да изброявам доста доводите си, но ще кажа накратко: СМГ със и без скандали, все е по-добрият вариант според мен.

# 287
  • Мнения: 72
Между СМГ и ПЧМГ ще избера СМГ за детето си, без никакво замисляне. Мога да изброявам доста доводите си, но ще кажа накратко: СМГ със и без скандали, все е по-добрият вариант според мен.


Е, много ясно, едно 2000 евро на година  напред.Simple Smile

# 288
  • Мнения: 822
Цитат
За съжаление виждам как амбициите на "амбициозните" родители биват налагани доста след края на основното образование. 
Много малко деца, които иначе мечтаят за СМГ, биха искали да го сменят точно за АК или примерно за някоя езикова гимназия. Както писах по-горе, профила е много различен.

Няма как дете на 10~11 години да мечтае за СМГ, освен ако няма пътеводна светлина пред него, някого на когото детето да иска да подражава, но това отново е благодарение на "амбициите" на родителите, които са споменали, че там е интересно, предизвикателно, решават се задачи , че там има и много други умни деца и т.н. Разбира се в хода на обучението , деца установяват (както и "амбициозните" им родители), че не математиката е приоритет, това обаче че са учили в правилното училище в прогимназиален курс ги прави отлични ученици и в АК и в ЕГ и досега няма училище, което да е недоволно от тях,
Едва ли скандалите в СМГ ще засилят наплива на ученици от СМГ към АК, да не забравяме че ако в ПЧМГ става въпрос за 2К, то в АК е 6К в Евро. Докато таксите на някой "елитни" частни училища надхвърлят десетократно средния доход за страната, няма как да говорим само за качествено образование, налага се да мислим,  че то е качествено, но само за тези,  които имат финансови възможности и рязко отпадат доста силни конкуренти, които биха променили доста нивото.

# 289
  • Мнения: X
И в СМГ, и в НЕГ имам познати, чиито финансови възможности са предостатъчни за АК, но са избрали ДУ по някакви свои съображения.
Светът е прекалено пъстър, за да се вкарва в рамката: беден=умен (и учи в ДУ), богат=глупав (и учи в ЧУ).

# 290
  • София
  • Мнения: 3 291
Всъщност е беден и умен=не учи в АК, богат и умен=има избор къде да учи.

Деца с интерес към математиката ми е чудно какво ще правят в АК. Или засилили се към немския като основен език.

# 291
  • Мнения: X
Всъщност е беден и умен=не учи в АК

А ако спечели една от трите пълни стипендии, защо не?

# 292
  • Мнения: 5 425
Няма как дете на 10~11 години да мечтае за СМГ, освен ако няма пътеводна светлина пред него, някого на когото детето да иска да подражава, но това отново е благодарение на "амбициите" на родителите, които са споменали, че там е интересно, предизвикателно, решават се задачи , че там има и много други умни деца и т.н. Разбира се в хода на обучението , деца установяват (както и "амбициозните" им родители), че не математиката е приоритет, това обаче че са учили в правилното училище в прогимназиален курс ги прави отлични ученици и в АК и в ЕГ и досега няма училище, което да е недоволно от тях
Грешиш - има много случаи на деца, които са избрали математиката, без да са повлиявани от външни примери.
Също така обучението в СМГ по-скоро пречи, отколкото подпомага образованието в АК (не влизането, а по-нататък). Защото културите са почти диаметрално противоположни. Напр:
- "математиката (като все повече се подразбира състезателната такава) е приоритет" срещу "хармоничното развитие и пълното разкриване на възможностите е основна цел"
- "има едно правилно училище и топ университет" срещу "подходящото за конкретния случай продължение на образованието"
- културата на съперничество срещу културата на сътрудничество
- "победители и останали" срещу "с какво съм най-полезен за другите и те с какво са най-полезни за мене"
- "пълни отличници" срещу "хармонично развити личности"
и т.н.
Преди културата в СМГ не беше такава - оттам и успехите. Сега много, иначе способни деца, могат да обърнат гръб на СМГ именно за това. Но не съм убеден, че ще чакат до 8-ми клас, както и че има училище, което да замести предишното СМГ в момента. Жалко.

Скрит текст:
Ezhko, трябва да си призная, че има правота в думите ти.... (нали знаеш какъв литературен похват е ... Simple Smile, то това е широката обща култура идва), но
1. няма как да си добър в ИТ бранша, ако нямаш добри познания и по математика, както и логика с бърза мисъл и съобразителност. Нали се досещаш, че не си само ти от доста години в ИТ:)
2 по COS MAJOR DEGREE CHECKLIST , няма лошо - даже е прекрасно, ама в твоята фирма ще ми платят ли?Simple Smile, при този глад за кадри, не само не стихва, ама се засилва, така че да не рисуваме апокалипсис, как ИТ ще остане без хляб, това се спряга от 20години (не само в ИТ и не само в България, работодателите би следвало да променят малко критериите и изискванията или)
3. можеш ли да ми кажеш колко точно се е променило C++ Programming ?!:)
__________________________
Не че това има нещо общо с темата СМГ, освен че доста от най-добрите в ИТ бранша в Бг в момента са от тази школа!
1. Има много хора, които са от дълги години в ИТ индустрията. Някои от тях са наистина добри. И много малко от тях са с математическо средно образование. Впрочем както и с което и да е било друго средно.
2. Във фирмите, за които или с които съм работил, просто няма да погледнат CV-то ти, ако не видят еквивалентни образование и знания. Глад има за ВСЯКАКВИ ЧИТАВИ кадри.Включително боклукчии. Винаги. Разликата е в предлаганите заплати.
3. Конкретно нововъведения в C++ стандарта има малко и са древни (от 2011 - напр. подръжка на многонишковост), но:
а) езика се учи в университета не защото е ултрапопулярен в практиката, а защото с него перфектно се илюстрират много теоретични концепции (напр. множественото наследяване в обектно-ориентирания подход, компонентното и аспектно-ориентираното програмиране), Концепциите после са незаменими в практиката на експертите от сорта софтуерен архитект (а не на занаятчиите кодери).
б) има много диалекти на езика, които се развиват бурно - Java, C#, Python (с някои уговорки). За човек знаещ C++ усвояването на същите (или на последващите такива) е светкавично.

ПС Най-добрите в коя част на бранша? Това е като да да кажеш "най-добър спортист" (щангист или шахматист?)
В последната компания, в която работих, имаше представители на всички части на бранша. Най-добрите (по общо мнение) идват от какви ли не средни училища, но имат преобледаващо ИТ ИНЖЕНЕРНО образование получено (или доразвито) на запад.

Последна редакция: чт, 12 окт 2017, 10:03 от Ezhko

# 293
  • София
  • Мнения: 4 025
Между СМГ и ПЧМГ ще избера СМГ за детето си, без никакво замисляне.

Браво, винаги съм се радвала на хората, които могат да бъдат така уверени в избора си!
Аз съм точно обратния тип - колебая се, мисля, премислям, говоря с познати и непознати. И крайна оценка мога дам чак след като свърши определения период и направя равносметка на постигнатото. Сега за гимназията, примерно, бих дала оценка след 12 клас, и дори всъщност след завършване на уни, за да разбера дали всъщност гимназията я е подготвила за университет - да го започне и да го завърши успешно. Защото на целия процес 1-12 клас целта е университета след това.

# 294
  • Мнения: 5 425
Сега за гимназията, примерно, бих дала оценка след 12 клас, и дори всъщност след завършване на уни, за да разбера дали всъщност гимназията я е подготвила за университет - да го започне и да го завърши успешно. Защото на целия процес 1-12 клас целта е университета след това.
Извинявай, но не можах да се сдържа. Целта на средното образовние (би следвало да) е да научи детето на ВСИЧКО най-необходимо за живота в съвременното общество и съвременната икономика. Не случайно е задължително. Целите на средното образование ВКЛЮЧВАТ и ВЪЗМОЖНОСТТА да се продължи в университет. Но университета НЕ Е задължителен!
И да се оценя дадено средно образование САМО по подготовката, която е дало за даден университет и специалност е ... <нямам думи>

ПС оставете децата сами да избират бъдещето си. Техния живот ще си го живеят те, а не вие...

Последна редакция: чт, 12 окт 2017, 11:10 от Ezhko

# 295
  • София
  • Мнения: 18 046
Ежко, едно не разбрах... Как пък  реши, че хората не оставят избор на децата си и не ги оставят да изживеят живота си както намерят за добре, та ги призоваваш  да не го правят?  Какво лошо има в това родители и деца заедно да вземат решение за училище? Нима не си участвал активно и ти в "избора" на СМГ след 4 клас? Детето ти само ли драпаше да иде на курс, да ходи на състезания, тръшкаше ли се, че ще учи само и единствено там или все пак го насочихте? В 7 клас пък е и по-лесно, децата са поотраснали, знаят в известна степен какво искат (или поне какво определено не искат) и  съответно може да се получи конструктивен диалог с родителите, в който всеки да  сподели плюсове и минуси на един или друг избор. И намесата на родителя не е непременно отнемане на свобода на избора..

# 296
  • Мнения: 5 425
Нима не си участвал активно и ти в "избора" на СМГ след 4 клас? Детето ти само ли драпаше да иде на курс, да ходи на състезания, тръшкаше ли се, че ще учи само и единствено там или все пак го насочихте?

Не не съм (и бях против този избор). Детето никога не е ходило на подготвителни курсове за СМГ. Дали да ходи на състезания и на кои си беше негов въпрос. Не е било необходимо да се тръшка. Знаеше моето мнение и моите аргументи. Знаеше обаче, че решението е негово. Можех да сложа вето. Единствената причина да не го направя беше, че след като се запознахме с бъдещата му класна, видях възможност обучението в СМГ да не е тотал щета.
Не съжалявам, нито пък сина съжалява. Иска му се да можеше да продължи със същата класна. Но не и при същите останали условия... Тъжно...
В 7 клас пък е и по-лесно, децата са поотраснали, знаят в известна степен какво искат и  съответно може да се получи конструктивен диалог с родителите, в който всеки да  сподели плщюсове и минуси. И намесата на родителя не е непременно отнемане на избор..
Нямам нищо против родителите да участват в обсъждането. РЕШЕНИЕТО е само и единствено на детето.
Ежко, едно не разбрах... Какпък  реши, че хората не оставят избор на децата си и не ги оставят да изживеят живота си както намерят за добре?
Ето така:
Цитат
Между СМГ и ПЧМГ ще избера СМГ за детето си, без никакво замисляне.

# 297
  • София
  • Мнения: 18 046
И понеже един е изразил своята твърда убеденост къде ще прати детето си (като никъде въпросната дама не отрича примерно това, този  избор редом с нейния да е  и на ученика, тоест на практика да няма никакъв натиск от нейна страна), ти реши да призовеш целокупно хората да предоставят свобода на децата си? Доколкото знам потребителката, която визираш, е с дете на прага на  5 клас. Тоест е разбираемо там да има малко или повече глас родителят. Самият ти казваш, че ако класната на сина ти не е била това, което е, си щял да наложиш вето - тоест пак си щял да се намесиш в избора и да збарвиш за свободата на детето...

Последна редакция: чт, 12 окт 2017, 11:51 от пенсионирана русалка

# 298
  • София
  • Мнения: 4 025
Ezhko, с теб никога не сме били на едно мнение. Не очаквам и сега да е така!
Не съм се месила на децата ми, не са ходили на нито едно занимание без да имат желание за това. Те си определят какво да е , важно е да се развиват. Моите родители също не са ми казвали, че трябва да уча в университет, то беше някак естествено продължение на гимназията. Предполагам, че и с моите деца ще се получи нещо подобно.
Вероятно аз съм се бъркала на децата си много по-малко от теб Simple Smile
Скрит текст:
Когато в класа ни в 7 клас набра сила твърдението, че в колежа е много готино, моето дете ми постави списък с въпроси, които да проучим - колко часа математика има, може ли в часовете по мат. да си решава състезателни задачи, колко школи по мат има, може ли да ходи на подготовките за големите (които не са задължителни , съответно не дават извинителни бележки за това да отсъстваш две седмици, освен ако не си от официалния отбор на големите) и т.н. След като лично един чудесен колежанин ни отговори, тя каза, че това няма как да е нейното у-ще. Но за сестра й ще стане Simple Smile Докато ти си ги завел на отворените врати и си ги оставил на рекламата. Помисли чий избор е по-личен.

# 299
  • Мнения: 822
Цитат
@Ezhko , Грешиш - има много случаи на деца, които са избрали математиката, без да са повлиявани от външни примери.
много "адванс" деца, знаят те на 10-години, да проверят сами кога е състезанието за млади таланти на СМГ, да идат дотам с транспорт и да се запишат. Говорим за деца в 4ти клас все пак!
математиката (като все повече се подразбира състезателната такава) е приоритет" срещу "хармоничното развитие и пълното разкриване на възможностите е основна цел" имам усещане че говорим за различни училища, не сме на една вълна
- "има едно правилно училище и топ университет" срещу "подходящото за конкретния случай продължение на образованието" - поредните лозунги, ама вече сме 21век и при наличната глобализация, не е валидно дори за децата в СМГ!
- културата на съперничество срещу културата на сътрудничество - децата в СМГ, казват ние сме добри, никога аз
- "победители и останали" срещу "с какво съм най-полезен за другите и те с какво са най-полезни за мене" това дали си победител няма значение къде учиш, има отношение към изграденото ти отношение към собственото АЗ и възприятието ти към околия свят, неща които обаче не се градят само в училище, семейната средата и първите седем години са основополагащи
- "пълни отличници" срещу "хармонично развити личности" [съжалявам но децата ми са хармонични развити личности, а ти нямаш доказателства,  че не са... не е добре да продължаваме да нападаме деца, лошо говори за собствения ни мироглед  и личностно развитие
[/color]и т.н.

Общи условия

Активация на акаунт