Първокласници 2017/2018 - 2 тема

  • 76 351
  • 741
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 17 150
Снощи дописвахме. По БЕЛ са на сричките, по писане пишат елементите на х и с, г-то ни е много трудно. Моята упорито иска да пише отдолу нагоре и от дясно на ляво изписването на елементите и не разбира, че ако си създаде погрешен навик после няма да може да пише букви и думи. Тръшка се, че било трудно, че тя така иска... Абе, голямо магаре. Понякога имам чувството, че магаре да беше пО щеше да разбере като му обяснявам. По математика са взели три.
Някой може ли да помогне как да й обясня задачите с едно неизвестно от типа  1+_ =3 или 2= _ - 1 (долната черта замества празното квадратче).
Уф, след две седмици сме в София за диагностика. Надявам се, ако има още нещо освен хиперактивността и дефицита на внимание да го хванат, за да може да се търси адекватна помощ, другото си е ходене по мъките и загуба на време.
Знаете ли дали всички деца от първи клас ще минат обследване от логопед в училище? Моята има лек проблем с шипящите и не знам как да поискам да я включа и на логопед в училище.

# 31
  • Мнения: 4 941
И нашите по математика са до 5, а по БЕЛ пишат във втората тетрадка.А за отсъствие по сем. причини молба ли се пише, или заявление? Моето от всичкия стрес се разболя и вчера я оставих у дома.С хрема, температура и кашлица. Но днес я пратих на училище, тя и без отсъствие изостава, по- добре там. За бележка от лекар ще изгубя 2 часа, а трябва да учим. Та искам да пусна отсъствие по семейни причини. Гледам в класа бяха масово като нея. Та молба или заявление се пише?

Последна редакция: ср, 04 окт 2017, 09:03 от laurentin

# 32
  • Мнения: 900
За неизвестните(тука съм с опит) обяснявах от сорта да помисли колко да добавим към 1 за да получи 3, а за изваждането колко трябва да извади от 3 за да получи 2 например и ползваме сметало у нас. Купила съм един сборник по математика на изд. Калоянов и там има много точно такива задачи, които от лятото ги решаваме принципно, но и на нея докато схване логиката и беше много трудно. Вече повече се оправяме де.
По български и нашите са на сричките и пишем същите елементи като вас.


laurentin При нас в сайта има готови бланки и са заявления(молби вече не се пишат).

# 33
  • Мнения: 650
При нас за взели цифрата 4. Предполагам, че тази седмица вече ще са на 5. Първата тетрадка по писане я свършиха вчера.
За извънкласните дейности - от вчера е на английски, но часовете се провеждат в училището преди края занималнята от 16.30 до 17.50 два пъти седмицата по два часа. Водя го и на лека атлетика от миналата година. Имат футбол в училището, но надали ще стигнем и до него.

# 34
  • София
  • Мнения: 4 878
Знаете ли дали всички деца от първи клас ще минат обследване от логопед в училище? Моята има лек проблем с шипящите и не знам как да поискам да я включа и на логопед в училище.
При нас на родителската предупредиха, че минава логопед и че 1-ви клас е с приоритет т.е. те са първи и след това ходят в горните класове.
Във вторник, на 19.09, получих бележка да се обадя на логопедката и на следващия ден ходих по този повод в училището.  Синът ми ще ходи при нея 2 пъти седмично по половин час. Има все още неща за дооправяне.

Вчера казвали по някакъв повод 'първи', 'втори' и на моя му се били присмивали как ги казва Sad Неговото 'р' е френско, но пък се разбира какво говори... Криво ми стана... Но поне той поне не изглеждаше особено разстроен.

Попаднахме на много читава класна - спокойна и търпелива. Синчето вече се е отпуснало, работи в клас, задавал въпроси когато не разбира нещо, всичко успява да напише и вечер няма домашни. Та лека-полека тръгна и неговата адаптация и то благодарения на учителката.

# 35
  • София
  • Мнения: 198
По-скоро молба Hands V
Mama Ru, вторият тип задача беше изключително трудна на голямата ми дъщеря миналата година Disappointed Грешеше много следната задача: 2=_ - 5 и тя пишеше 3 вместо 7. Още в началото може би трябва да се обяснява редовно, за да се забие в главата на детето, че няма как от по-малко да извадиш по-голямо. Може би с някакви нагледни примери, аз всеки път й казвах "как можеш от две ябълки да изядеш три" примерно... Или пък още в началото с точните термини при изваждане - умаляемо, умалител, разлика, където умаляемото е най-голямото число, а разликата най-малкото.
С първолачето снощи си говорихме за сричките, търсихме гласните и разделяхме думите. Не пишат обаче в тетрадката с тесни и широки, което на мен ми се струва странно, особено като чета, че някои от вашите дечица са стигнали до си х. По математика също не са напреднали кой знае колко. Не ми харесват и помагалата тази година - златното ключе или нещо подобно, миналата на каката бяха по-сериозни и по български и по математика Thinking

Последна редакция: ср, 04 окт 2017, 13:00 от Furf

# 36
  • София
  • Мнения: 6 912
Моята няма проблем с математиката, смята отдавна, даже това лято сама умножаваше. Собствен метод си намерила да умножава , върти едни три кръгчета и във всяко слага по 3 точки. Казва 3 по 3 е ( и брои колко общо точки има в трите кръгчета ) равно на 9.
Чете отдавна, сама се научи. Пише с грешки, всичко слива в един безкраен ред, с тук - там пропусната гласна, или някоя буква обърната Grinning
Ходи на занималня, частна. Аз съм на работа по цял ден, едва смогвам да я взема. И малката да приберем с баща й. Установих, че ако седна да уча с каката, не се получава. Тя с мен, се лигави и разсейва повече.
Учихме по английски заедно в събота ( само докато малкото спи) Иначе малката й сестра полудява ако види, че аз се занимавам с каката.  Онази вечер, за 5 минути отворихме нещо, малкото би учебника и го драска с нокти.  В истерия направо. Та добре че е на занималня.

# 37
  • Мнения: 4 681
Относно отсъствията - нали имате предвид, че тези 3 дни, които се полагат по семейни причини, са за цялата година, не за месец или срок. На това много се държи, просто да имате предвид. Затова, ако детето е болно, по-добре с бележка, за да не се налага после бележка при здраво дете, само излишни главоболия.

# 38
  • Мнения: 9 725
И моят син свърши тетрадка номер 1 по БЕЛ, днес започват номер 2. По математика са до цифрата 2, събиране и изваждане до 2.
Логопед мина още първата седмица и му дала бележка, че трябва да го посещава. Аз, обаче отказах. Миналата година видях резултатите на сестра ми- никакви, така, че не мисля да си губи времето само, за да запълва бройката. Реално няма нужда от логопед.

# 39
  • София
  • Мнения: 8 265
Планирам да я запиша на плуване, чужд език допълнително от следващата година.

# 40
  • София
  • Мнения: 2 641
За неизвестните(тука съм с опит) обяснявах от сорта да помисли колко да добавим към 1 за да получи 3, а за изваждането колко трябва да извади от 3 за да получи 2 например и ползваме сметало у нас. Купила съм един сборник по математика на изд. Калоянов и там има много точно такива задачи,
И аз обяснявах така, но използвах каквото имам под ръка - моливи, гумички, тетрадки, чинии, ако сме в кухнята Grinning, каквото ми падне. Със сборника на Калоянов също работим в къщи.
В училище по математика са на 2 и действия до 2, по български разни ченгелчета и сричков и буквен анализ.
Разказването по картинка при нас е кошмар, няма последователност , или може би аз изисквам много, не знам.

# 41
  • Мнения: 17 150
Благодаря момичета, за споделения опит по математика. Лошото е, че детето трудно схваща, ще пробвам пак като вас и ако не се получи ще се опитам по стандартния начин 2+ _ = 3    _=3-2 да видим дали ще схване така. В края на краищата важен е резултатът. Иначе с обикновените задачи няма проблем. Всъщност този начин с досещането не е ли по-труден? Детето трябва да налучка, но за да уцели верния отговор всъщност трябва да извърши пресмятане. В предната тема някой беше писал че тези задачи се решавали по алгоритъм, но какъв? Ако има начален или ресурсен учител моля да обясни.

# 42
  • Мнения: 650
И аз се опитвах да му обясня по този начин - 2+ _ = 3    _=3-2. Честно да си призная не се и сетих, че има и друг, макар че ми стана чудно как на тази възраст цифрата преминава от другата страна на равенството. Не знам колко ме разбра.

# 43
  • Мнения: 319
Аз обяснявам с храна Simple Smile . Ако искаш да изядеш 3 ябълки, а в кошницата има 2 още колко трябва да ти дам? Много е ефективно като има стимул и е несъзнателно. Много често в Била/Lidl сега с тези имоджита/стикита го карам да пресмята покупките (с цели числа), за да види дали ще може да получи и колко, какво още и за колко пари да вземем. Така нещата се получват много лесно Simple Smile.
При нас има друг проблем - може да чете и смята, но ужасно много бърза, естествено греши или  се получава ужасна грозотия по тетрадките. 

# 44
  • софия
  • Мнения: 1 707
Момичета да питам тази първа помощ за ученик колко е срокът за изпращане?Подали сме документи на 12.09.  и още нищо няма.Да не би да не са ни одобрили?

Общи условия

Активация на акаунт