Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 6

  • 48 568
  • 547
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 465
Ами тук казват , че специално за АДХД и АДД започват да търсят решение на проблема когато родител,учител и терапевт усетят едновременно проблем в детето.Забравих да допълня  и самото дете-започнат да го обиждат в училище.Значи , че говорим за периода на навлизане в  учебната система-4,5-5 години.
Ако е имало аутистично поведение са щели да го прихванат  до тогава-много е голяма пропагандата на А-т. Hug
Дефицитът на вниманието е не липса на внимание а, лоша концентрация за неща ,които изискват усилие на волята.Най-лесно се възприема информация от комп.телевизор-трудно от книга. Sad
Доста се обсъжда темата -"Забавянето в развитието ли пречи на комуникацията или обратното."?Но и при А-м и при АДХД се наблюдава .Детето трябва да може да схване цялата концепция на играта с играчка,не само детайлите-въртящо се колелце,шумолящи страници и т.н
Аз виждам ,че се спекулира с изписването на стимуланти при АДХД.Това е първото ,което ще направи дом.лекар при преглед тук. Wink
А накрая искам да ви почерпя-шоколадова тортичка с експресо ,седнали на 96-етаж на Джон Хенкок  небостъргач с изглед към езерото Мичиган.Имам 14 годишен "млад мъж " в къщи. Laughing  bouquet

# 406
  • София
  • Мнения: 2 351
Веселче, тортата беше много готина, гледката от 96 етаж също  Wink.Предполагам 14 год. младеж има РД.Ако е така поздравления за героичната му майка.Здраве и късмет. Hug  Hug  Hug

# 407
  • София
  • Мнения: 2 351
Тестът "Погрешно вярване" (false belief test) определя дали децата вече са способни да осъзнават, че допусканията на другите могат да се различават от техните собствени и от реалните факти.В реалния живот психолозите прилагат теста, за да диагностицират психични разстройства като аутизъм.

Обикновено на тествания се показва сцена, при която дете оставя
предмет в чекмедже, след което напуска стаята. След това влиза майката на детето и премества предмета на друго място. Децата под четиригодишна възраст, както и страдащите от аутизъм, са неспособни да възприемат света през очите на другите. Ето защо, те обикновено се провалят на теста, предполагайки че когато се върне в стаята, детето ще потърси предмета на мястото, където го е оставила майка му. Едва 4-5 годишните вече са в състояние да осъзнаят, че детето погрешно смята, че предметът си е все още в чекмеджето, в което го е оставило.
От тук.
Видеодемонстрация на теста.Може да се направи в най различен вариант и един аутист не може да бъде обучен да премине теста.
На Мишо го направиха по следния начин.Скри специалиста една играчка в шкафчето.Помолиха ме да изляза и в това време заедно с детето преместиха играчката в джобчето на панталонките му.Когато ме повикаха - специалиста попита Мишо - "Мама къде ще потърси играчката" и той веднага я извади от джоба и ми я даде  Confused Не можа да разбере, че аз не съм видяла преместването на предмета докато бях отвън.Дете извън спектъра би показало, че ще потърся предмета в шкафчето.
Това го правихме преди една година, но вероятно с течение на времето и надявам се наваксване на изоставането в развитието би могло и да се премине този тест все някога  Praynig

Последна редакция: пт, 14 ное 2008, 09:00 от Катина

# 408
  • Мнения: 465
Катина-за съжаление си права за теста,но пък аз си мисля,е създавайки така наречените "модели" на поведение при А-те ще ги научим да правят тези причинни-следствени връзки. Hug
Ние научихме момиченцето да си връзва връзките на обувките и тя сега го прави със всички връзки и обувки на хора,които влезат в зрителното и поле.Но знае,че мен ме  прави този акт щастлива  ,тъй като винаги ме пита дали се усмихвам.Тя винаги ми задава въпроси свързани с моите изражения-така е научена. Laughing
Ние с нея много често играем на зеленчуков магазин.Вчера обаче като си тръгвах тя ми даде пари(истински) за да отида да си поиграя още с нея.
Знам ,че е мноого малко ,но е стъпка напред.  bouquet
Благодаря за пожеланията за рожденния ден на Боби:) Hug

# 409
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Веселче на патерица - да ти е жив и здрав младежа, да те радва и да се гордееш с него.

# 410
  • Мнения: 82
veselcheto ,честито ти Рожденник със закъснение! Много късмет за цялото семейство! cheers  ura,

# 411
  • Мнения: 465
Благодаря за всички благопожелания-каква радост ще е ,ако не е споделена Laughing
Аз се разрових в руските сайтове,тъй като исках да намеря повече информация за "по-агресивните " терапии при А-ма.Тогава ,когато детето е вече 6-7 годишно ,а речта и комуникацията с външния свят още не идват. CryНамерих тази обширна, достъпно написана брошурка:
http://www.k12.wa.us/SpecialEd/pubdocs/Autism_Russian.doc
Ако вече сте го чели се извинявам.На стр.6 са обясненията за самия спектър.От 11 нагоре са обяснения за образователните стратегии.
Авиком, Парапланерче пишете повече за резултатите от Томатис.
И Деси изчезна Wink
 Hug Hug Hug

# 412
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
veselcheto, да ти е жив и здрав тинейджъра  bouquet, направо ви завидях за гледката Blush Аз често съм разкъсвана от противоречия, нищо че изглежда така, сякаш винаги знам какво искам, и мечтата ми е да живея точно на такъв етаж със страхотна гледка от панорамните прозорци, но пък с другия крак искам да съм в захвърлена в гората къщурка. Другия път да ме поканиш, аз и на минерална вода съм съгласна да стоя Grinning
Прочетох по диагонал половината от статията, с нищо не ме грабва засега, на 25стр съм, чак сега става дума за DT , IBI и ABA. Първите две са ми непознати Rolling Eyes Следват и други, които сега ще чета.
Аз още се чудя къде и как да открия тази закономерност, която е причина за промяната на поведението и доближаване или отдалечаване до поведенческите разстройства, и май ще си остана с чуденето Rolling Eyes Един ден е общителна, усмихната, гальовна, с приличен очен контакт, изпълнява ми някакви дребни команди (пу, пу, това пък стана съвсем изведнъж), на другия ден се усамотява, "пее" -ааааа, мачка по цял ден някакъв плат в ръцете си или си смуче ръкава....Слава Богу това второто отнесено към първото състояние се случва по-рядко вече. Установих, че когато боледува и веднага след оздравяването си влиза в черупката, сега търся и другата причина за дискомфорта.Това с боледуването и особено след него ми говори само, че става дума за химичен процес, иначе не мога да си обясня как след повръщане е точно агресивна например. Rolling Eyes

Катина
, на мен този тест ми се струва неудачен при диагностициране на аутисти,  защото въпроса Къде ще потърси мама играчката? е доста сложен за разбиране (да е наясно с въпроса Къде и значението му, с бъдещото време на глагола и понятието на думата търся), освен това задължително детето трябва да е над 4-5г, а дотогава май е време родителите да са ориентирани за  диагнозата newsm78

Последна редакция: пн, 17 ное 2008, 08:40 от ljuboznatelna

# 413
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Така, прочетох, без да имам претенции, че съм вникнала кой знае колко.
veselcheto, защо търсиш в руски сайтове? За да го обсъдим или наистина има повече? Rolling Eyes (сигурна съм, че няма повече Wink)
Накрая са посочени сайтовете, където пише подробно за програмите, посочена е и литературата, колко жалко, че поне на немския, който учихме, не се напънах малко да знам и още един език Sad
АВА ми се струва твърде агресивна и обсебваща и за двете страни. Не ми легна на сърце още когато прочетох за нея Laughing А съм чела мнооого добри отзиви за резултатите.
Детска площадка е чудесна програма, но я възприемам по-скоро като допълваща.
PECS ми се струва много подходяща, заради по-добрата зрителна памет и зрително възприятие на аутистите, недостатъка идва от това, че трябва да си носиш картинките навсякъде Simple Smile
Това разнасяне отпада, ако се полза Макатон, но пък жестовете са по-трудни за заучаване от картинките.
Сензорна интеграция е трудна за родителите, нужна е помощ от терапевт, който е съвсем наясно! със сензорната чувствителност на детето, за да може да назначи точната програма.
Разкази за живота ми хареса много на пръв поглед, даже изключително много, но все пак ми се иска да прочета един такъв разказ, за да направя собствена преценка. (ако откриеш някъде, пусни линк, аз ще си го преведа с транслатора)
TEACCH като АВА ми се струва трудничка и ангажираща, хубавото е (всъщност не знам дали това е хубаво), че не е толкова агресивна, и доколкото знам, може да се прилага през целия живот на аутиста.
Теория на съзнанието е просто супер, ако може да се постигне ефекта, ще потърся повече за нея, лично за мен там е златното ключе.

# 414
  • Мнения: 1 849
Gledaite Chasat na mama - ima za autizma! (Ne moga da si smenia kirilitsata) Govoriat za nov podhod na edna bulgarka ot London!

# 415
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 476
Говориха и за 112 градина...
Някое от децата ви ходи ли в нея?
По телевизия звучи хубаво, но на практика?
Зная от преди за тази градина, но силно ме смущава отдалеченото й място.
Съмнявам се в комптентността на екипа - след опита с логопедичната градина, където видях старата школа и никакво желание да се търси път към детето.
Нямаме кола, това значи 2 часа дневно сутрин и следобед за водене и прибиране на детето.
Смущава ме това, че той не спи слеодбед, те ще го карат; той се храни разделно и когато му се яде, те няма да се съобразяват, менюто най-вероятно е както другите детски градини - супа, манджа с блажен сос и каша грис или компот, макарони и маргарин за закуска - ами той не яде нищо от изброените.
Има седмичен вариант, но се опасявам, че това ще е много голяма травма за детето, а и ми звучи все едно съм го зарязала...
Кажете какво правите с гледането?
(Той ходеше в една забавачница, която временно не работи, нямам търпение да проработи отново)

# 416
  • Мнения: 375
Здравейте на всички,моето дете ходеше в тази градина и това продължи цяла година .Сутрин го карахме и следобед го прибирахме .той не спи през деня от много време ,но там едната госпожа казваше че спи и няма проблеми а другата,която според нас се справяше по добре твърдеше че това никога не се случва.много неща не се казват на родителите незнам защо.Никак не бяхме доволни с децата се работи по веднъж в седмицата а останалото време стоят с лелките,които ги мързи да гледат.Детето ни е на памперси и често го взимахме с пълен памперс и мокър.Хранят ги добре иначе ,но ние си носихме попари защото тогава ядеше само това.Те много настояваха детето да остава цяла седмица без да го взимаме ,но ние не се съгласихме защото ще бъде по добре за него да има разнообразие отколкото да бъде затворен там за по пет дни в седмицата.има и още неща но да не се обиди някой ще спра да пиша.Иначе изглежда добре ,но не си водете децата там.Приятен ден на всички и успех.

# 417
  • София
  • Мнения: 2 351
Класическите тестове за погрешно вярване се основават на теста “Сали-Ани”. При този експеримент на детето се показва сцена с две кукли (“Сали” и “Ани”) /22/. Сали има кошница, а Ани има кутия. Сали се вижда да поставя топче в своето кошче и да напуска сцената. Докато тя е навън, Ани премества топчето в кутията, където го скрива. Сали след това се връща на сцената. Детето след това се пита каде Сали ще потърси своето топче.
Детето със способност за разпознаване на погрешно вярване (и следователно с изцяло непокътната теория на ума) ще отговори, че Сали ще погледне в своето кошче, кадето тя го е оставила и вярва да бъде (докато открие, че то липсва). Детето без функционираща теория на ума и механизъм за погрешно вярване ще счита, че Сали ще потърси топчето там, където то наистина е. Детето не притежава способността да разбере, че, без да е видяла преместването на топчето, Сали няма да знае къде е то в действителност.

От тук
Още един тест - вече го преписвам
Експериментът, на базата на който се правят тези заключения включва две кутий с прозорци, през които само детето може да гледа.В едната кутия има бонбон, а другата е празна.Детето печели бонбона, ако посочи празната кутия.Децата с аутизъм в голямата си част не са способни да се справят с подобна задача, независимо от присъствието или отсъствието на друг конкурент/друго дете, което не знае в коя кутия е бонбонът, но се мъчи да го намери:от детето с аутизъм се изисква да заблуди конкурента/
Болшинството от децата с аутизъм или не могат да се откъснат от бонбона, или не могат да се въздържат от посочване на отговора, който са остановили за правилен в предишната задача.

Това го разбрах така първата задача е да покаже детето кутията в която няма бонбон, за да спечели бонбона, а втората задача е да заблуди конкурентно дете за местонахождението на бонбона.
С първата част от задачата не се справят 75% от аутистите, а с втората част всички аутисти търпят провал на теста.
Описвам ги тези тестове по повод по горни постове за прибързано поставени диагнози.Пиша ги умишлено, тъй като и аз поне две години мислех, че са сбъркали с диагнозата, още повече, че веднага след диагностицирането го поведох при други лекари, които смениха диагнозата му с изоставане в развитието.Не ми помогна, изгубих много време докато се самозаблуждавах, че е само изостаналост.


Теория на съзнанието е просто супер, ако може да се постигне ефекта, ще потърся повече за нея, лично за мен там е златното ключе.

Защо не помислиш за комбинация от всичките тези програми според самото дете.Личното ми мнение е, няма универсална програма, а индивидуално изготвена според детето.

# 418
  • София
  • Мнения: 1 891
Някой гледал ли е "Часът на мама" тази сутрин ? Коя е специалистката? 112 градина в Бояна ли е?
Ако е тя , съм ходила и съм с ужасни впечатления. Те много често се рекламират. Но това,което видях,изобщо не ми хареса. Не полагат никакви елементарни грижи,за специализирани да не говорим. С две думи това би могло да бъде последният пристан за нашите деца.  Sad
Ходихме на Томатис - терапия,отново съм разочарована.  Sad
Всъщност това беше само интервю. Ами задаваха ми въпроси за бременност,раждане,професия на родителите  Sunglasses
Нищо за дефицитите на детето. През цялото време слушах за "аутичните деца"  Rolling Eyes Видно е,че и терминът не е усвоен...
Последва проба със слушалките и покана и аз да присъствам на сесиите. Лошо няма,но щом не можеш да се справиш с аутистично дете,а молиш за помощ,значи ти се губят много неща. Притеснителни ми бяха въпросите за това,дали е имало в рода ни някой,който е бил принуден да мълчи.  Rolling Eyes
Де го чукаш,то де се чупи?
На въпроса ми дали не е добре да се подберат нужните честоти за конкретното дете,ми бе отговорено,няма как да стане  Rolling Eyes
Това са моите впечатления,имам право на свое мнение,което е , че нещата се претупват и изобщо не са прецизни.
Ще изчакам друг специалист,който е далеч по-подготвен и адекватен да се върне със сертификат за този вид терапия и тогава ще напиша всичко тук.  Hug

# 419
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Ходихме на Томатис - терапия,отново съм разочарована.  Sad
Всъщност това беше само интервю. Ами задаваха ми въпроси за бременност,раждане,професия на родителите  Sunglasses
Нищо за дефицитите на детето. През цялото време слушах за "аутичните деца"  Rolling Eyes Видно е,че и терминът не е усвоен...
Последва проба със слушалките и покана и аз да присъствам на сесиите. Лошо няма,но щом не можеш да се справиш с аутистично дете,а молиш за помощ,значи ти се губят много неща. Притеснителни ми бяха въпросите за това,дали е имало в рода ни някой,който е бил принуден да мълчи.  Rolling Eyes
Де го чукаш,то де се чупи?
На въпроса ми дали не е добре да се подберат нужните честоти за конкретното дете,ми бе отговорено,няма как да стане  Rolling Eyes
Това са моите впечатления,имам право на свое мнение,което е , че нещата се претупват и изобщо не са прецизни.
Ще изчакам друг специалист,който е далеч по-подготвен и адекватен да се върне със сертификат за този вид терапия и тогава ще напиша всичко тук.  Hug

Точно тези ми съмнения ме възпират newsm78
А за принудителното мълчание ..... Shocked Rolling Eyes

Катина, само обобщих какво съм прочела и споделих мнението си за отделните терапии, Аз също мисля,че няма универсална, а само пригодима и изпълнима.

Болшинството от децата с аутизъм или не могат да се откъснат от бонбона, или не могат да се въздържат от посочване на отговора, който са остановили за правилен в предишната задача.[/color]

Това с кутията с бонбона си го представих веднага Mr. Green Същото се получава, когато покажа бонбон и искам в замяна, даречем, отговор на въпрос - Как се казваш(това сме го учили дъъълго съвместно с На колко си години) Отговора е първо неколкократно Как се казваш и нахвърляне върху бонбона (не откъсва поглед от там и не спира да протяга ръка), като не го дам следва 1сек. размисъл и се започва "Пет, пет"(това го учихме толкова дълго, че смяната изобщо ще се обезмисли, дори не питам вече), след отказ да го дам - пак секунда, и пак повторено Как се казваш,  и накрая,  ако скоро сме се упражнявали, следва най-сетне желания отговор и наградаааа Grinning

Общи условия

Активация на акаунт