Кое в чуждата образователна система ви кефи?

  • 18 676
  • 226
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 1 334
И тук идва моментът на истината. Такива училища са кът в Австрия. Образователната система тук, предпочита да създава лесно управляеми телета и е против всичко индивидуално. Няма никакви субсидии, няма облекчения - всичко се плаща от родителите. Католическите и протестантските училища за сметка на това получават хем помощ от католици ли протестанти, хем държавна помощ. Но здраве да е. Надявам се, че сегашната министър на образованието, ще промени много от тези неща в положителна насока.

Тази образователна система много ми напомня родната Laughing

Къде видя приликата?

# 121
  • Мнения: 87
И тук идва моментът на истината. Такива училища са кът в Австрия. Образователната система тук, предпочита да създава лесно управляеми телета и е против всичко индивидуално. Няма никакви субсидии, няма облекчения - всичко се плаща от родителите. Католическите и протестантските училища за сметка на това получават хем помощ от католици ли протестанти, хем държавна помощ. Но здраве да е. Надявам се, че сегашната министър на образованието, ще промени много от тези неща в положителна насока.

Тази образователна система много ми напомня родната Laughing

Къде видя приликата?

Ами в това, че за образование пари не се отделят, наистина учебниците до четвърти клас са безплатни, но след това са значителна част от семейния бюджет; последно хитът беше чаша топло мляко и закуска за малките и се оказа, че им дават кифли от преди 3 дни; много е важно къде работят родителите и колко могат да спонсорират съответното учебно заведение; първата родителска среща задължително е за да се реши по колко пари ще се съберат за това и онова; няма индивидуален подход; ако не си запишеш детето на частни уроци - забрави за добра гимназия или университет, да не говорим за това, че самите учители предлагат услугите си за частни уроци, което още повече опорочава нещата; лошото отношение на учителите към децата.
Е, естествено могат да се намерят няколко училища и няколко детски градини, които се отличават, но то винаги има изключения. Има и учители, които остават след часовете за да се занимават с изостанали ученици и това го прави моя приятелка, но това че има една или 20 такива учители не прави образованието като цяло по-добро.
И по темата - какво ми харесва в образованието тук. И тук има спонсорство, но се прави по много по-приятен начин - концерти, търгове, панаири, състезания. Тоест хората активно участват и се мъчат да дадат нещо срещу това, което получават, а не ами сега на родителската среща ще решим по колко пари ще съберем и се почва едно предлагане, вдигане на рамене и т.н.

# 122
  • Мнения: 934
Лично аз съм доволна от английската система, по ред причини. Чак лееекичко завиждам на това колко по-интересно е в сравнение с това, което аз съм учила.  Laughing
Засега попадам предимно на мотивирани учители, които си обичат работата. Когато аз бях ученичка, въпросните бяха голяма рядкост.

За немската само съм чела, но по принцип е много различна от английската.

# 123
  • Мнения: 421
дорет айде не се изхвъпляй като много навътре в нещата моля те.и като толкова не ти харесва системата тук,багажчето и в бг.

# 124
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 096
дорет айде не се изхвъпляй като много навътре в нещата моля те.и като толкова не ти харесва системата тук,багажчето и в бг.
Ти пък стига спами темата.
И не ми казвай кой да си вземе багажчето. Не аз съм тръгнала да се оплаквам от българската простотия, заради която уж сте избягали, ама вие сте си същите п.......ци и тук.
Колкото и да не ти харесва, аз съм доста навътре в системата и си казвам мнението. Твой проблем е харесва ли ти или не.

# 125
  • Мнения: 1 334
и като толкова не ти харесва системата тук,багажчето и в бг.

 Rolling Eyes newsm78

# 126
  • Мнения: 871
малко встрани от темата: опитвам се да извадя от спомените си един от образователните експерименти, на които съм била подложена някъде в средата на 80-те години. Ако някой си спомня да е участвал в подобно чудо "Час по мислене", моля да пише  Grinning

По бледи спомени, продължи около една година, вместо час по география, имахме възможност да се разнообразим с мислене  Wink Имаше отделни наречени "предмети" вътре в този час. Единият от тях, за който най-ясно си спомням, с абривиатурата П.М.И. (плюс, минус, интересно). Задаваха ни някаква ситуация и трябваше да обсъдим тези три гледни точки. Например: трамвай - как да се инсталира телефон в него. Друг предмет се наричаше "Аналогии". Такива мити работи ...

А, отделно съм била "бяла мишка" в три годишна програма (1-3 клас) по експеримента на Лозанов  bowuu Знаите ли го и този  Laughing

# 127
  • Германия
  • Мнения: 8 099
За час по мислене не помня, но аз също бях еспериментална мишка. Бяхме първите, започнали с целодневно обучение, после първите с чужд (западен) език от 5ти клас и после в гимназията помня, че по математика имаше 2 различни учебника и нашият математик беше избрал този на Сендов.

# 128
  • ENGLAND
  • Мнения: 4 096
greendream  за кой клас става въпрос?
По-добре не си спомняйте за тези експерименти. И Сендов и Лозанов имаха добри идеи, но неприложими в образованието.Добре че тогава  бързо се съвзеха и си върнаха старата система. Но няколко набора "пострадаха" от тези експерименти.

# 129
  • Мнения: 780
малко встрани от темата: опитвам се да извадя от спомените си един от образователните експерименти, на които съм била подложена някъде в средата на 80-те години. Ако някой си спомня да е участвал в подобно чудо "Час по мислене", моля да пише  Grinning

По бледи спомени, продължи около една година, вместо час по география, имахме възможност да се разнообразим с мислене  Wink Имаше отделни наречени "предмети" вътре в този час. Единият от тях, за който най-ясно си спомням, с абривиатурата П.М.И. (плюс, минус, интересно). Задаваха ни някаква ситуация и трябваше да обсъдим тези три гледни точки. Например: трамвай - как да се инсталира телефон в него. Друг предмет се наричаше "Аналогии". Такива мити работи ...

А, отделно съм била "бяла мишка" в три годишна програма (1-3 клас) по експеримента на Лозанов  bowuu Знаите ли го и този  Laughing

Яяяяяяяя... колко напредничави идеи е имало на практика в образователната ни система по онова време!!!! Преди 2 години тук в университета за първи път ми се наложи да използвам този метод и го намирам за наистина много ползотворен!

# 130
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967

 И Сендов и Лозанов имаха добри идеи, но неприложими в образованието.Добре че тогава  бързо се съвзеха и си върнаха старата система. Но няколко набора "пострадаха" от тези експерименти.

Дорет,
можеш ли да споделиш какви бяха точно техните идеи и въобще начин на учене., преподаване и т.н.?  Благодаря! 

# 131
  • Мнения: 871

 И Сендов и Лозанов имаха добри идеи, но неприложими в образованието.Добре че тогава  бързо се съвзеха и си върнаха старата система. Но няколко набора "пострадаха" от тези експерименти.

Дорет,
можеш ли да споделиш какви бяха точно техните идеи и въобще начин на учене., преподаване и т.н.?  Благодаря! 

Както написах по-нагоре, бях по тази система от първи до трети клас. За първи път, вместо на смени (сутрин или следобяд), учехме целодневно (7,30 до 17,30). Обикновено втората половина от деня започваше в специална стая, където чрез релаксационни/медитационни методи ни приспиваха на индивидуални дюшечета (ха, изненада за бг имигрантки майки в Америка - съвсем на земята, а не на легла Laughing). След привидното приспиване в продължение на 30 мин, с музика и наставления от сорта - "отпусни си левия палец на десния крак, сега чувстваш, че дясното ти ухо е напълно отпуснато и никакви мисли вече не се появяват в главата ти" .... в този смисъл във всеки случай  Party, започваше урока. Преподаваха ни уроци, докато ние поспивахме на дюшечетата: купища информация поднесена под формата на популярна приказка. След като поспяхме така 2 часа, се връщахме в клас и продължавахме упражненията, като отговаряхме писмено и  устно на въпроси, засегнати в медитационния сеанс.

В действителност, традиционното преподаване беше леко занемарено, за сметка на логически задачи от типа: открийте приликите и разликите, каква е аналогията между тези фигури/описания, как бихте довършили следната ситуация /логичен завършек или множество изходи/, откриване на логични редове и зависимости ... Е, понякога учехме да четем, пишем и смятаме. Даже и родинознание, трудово, пеене и рисуване имахме. Основната идея е, че по този метод минавахме за една година учебния материал за две години. Така в първи клас /аз бях на 6 г./ минахме първи и втори клас. Във втори клас повторихме материала за втори клас и взехме материала за трети клас. А в трети клас, след като повторихме материала за 3 клас отмениха експеримента на Сендов/Лазаров и наблегнахме на "научното и техническото творчество на младежта"  Crazy По друг начин казано, едва бледи чавдарчета въплащавахме в дела един от девизите на партията: "Да изпълним петилетката за 3 години"  Joy Joy Joy Имаше много недоволни родители - това си спомням. Но всички деца се забавлявахме чудесно и всички до един оцеляхме и имахме много добра основа, за да продължим в основното училище. Малко стана скучно като прекъснаха експеримента, ама го преживяхме  bowuu Да отбележа, че Лозанов/Сендов са присъствали няколко пъти, в останалото време си бяхме с нашата начална учителка и специалистите по другите предмети /физическо, музика, трудово, рисуване/. Чак "пострадали" не мисля, че бяхме - даже в 4 клас ни беше супер скучно и досаден начина на учене. После май се примирихме  Tired

Часовете по мислене мисля, че би трябвало да са ги измислили когато бях 6 или по-скоро 7 клас - значи около 1984 г. или 1985 г. Спомням си само, че имахме избор : или ходим на втори час по география или ходим на час по мислене. Част от класа избраха да си продължат географията, по-умните отидохме да мислим  Joy Joy

Последна редакция: пн, 13 апр 2009, 04:29 от greendream

# 132
  • Мнения: 780
Брех!!!!! Че то като изключим поспиването на дюшечетата и медитацията и намалим учебния ден с 3-4 часа, ще се получи нашето училище тук, от което съм доста доволна! Ака някой има информация къде онлайн може да се прочете повече, би ли споделил? Или някой друг с познания в областта или личен опит?

# 133
  • Мнения: 421
дорет айде не се изхвъпляй като много навътре в нещата моля те.и като толкова не ти харесва системата тук,багажчето и в бг.
Ти пък стига спами темата.
И не ми казвай кой да си вземе багажчето. Не аз съм тръгнала да се оплаквам от българската простотия, заради която уж сте избягали, ама вие сте си същите п.......ци и тук.
Колкото и да не ти харесва, аз съм доста навътре в системата и си казвам мнението. Твой проблем е харесва ли ти или не.



имаш още мнооого да се "подготвяш" така да знаеш.незнам дали в системата си навътре ама в наглостта си със сигурност.бъди благодарна ,че са ти дали шанс взимай пример и се учи.стига плюла наляво и надясно/типична бг черта/няма угодия

# 134
  • Мнения: 34
Това, да си запознат с новостите в дадена област си зависи и дали си в "майчинство" или си заета в дадената сфера. Всичко търпи развитие!!!  Peace

Последна редакция: пн, 13 апр 2009, 11:22 от Beauty1

Общи условия

Активация на акаунт