Отговори
# 300
Алекс, сърдечно благодаря за съдействието. Много ще съм благодарна, ако ми изпратите тестовете и от предишните години.
Аз съм леля на 2 прекрасни момиченца - едното  почти на 5 годинки, а другото почти на 4. Децата на леля са в чужбина и аз се занимавам с изискванията за подготовката им за училище съобразно нашите изисквания.   Майка им следи тамошните.  Утре ще ида да им купя книжките от училището. Все още се чужя  дали да взема 2 комплекта - по един за всяко дете.  Да има новичък за следваща година и за по-малката. Как ще ме посъветвате?

# 301
  • София
  • Мнения: 7 673
Да, Деси. Вземи за всяко дете по 1 комплект. Не толкова, за да са новички. Върху тетрадките се пише, задрасква, трие. Второ дете не може да учи по тях.
Момичета, да питам пак нещо тези, чиито деца са били на изпит вече. В задачите, в които се довършват буквите, има ли списък на буквите кои са и да трябва да се посочи коя - коя е или направо трябва да си ги отгатнат кои са?

# 302
  • Мнения: 567
Ирина, има списък, да! В горната част на листа са изброени буквите, които детето трябва да допише отдолу! Не се ли вижда от сниманата задача от миналата година! Ако не, да ти я пратя!  Simple Smile

# 303
  • Мнения: 605
[Коя е задачата наречена судоко (или мозайка, както видях в един пост)? Нещо не мога да си я представя. Може ли да ми я опише някой, моля.

Пиши ми и-мейл на лични и ще ти я изпратя-да я видиш.  Peace

Благодаря, сетих се коя е задачата  Simple Smile

Ивана много се затруднява със задачите за дорисуване в мрежа (квадрати). Тя по-принцип рисува добре, но това, че трябва да довършва рисунките по същия начин и да следи по квадратите хич не й харесва. Искала както на нея й харесва да я нарисува.

Имам и въпрос към майките на децата, явявали се на подборна процедура през миналите години.
Дали редът при записване (което е от 1 до 25 април) има значение за реда за явяване (от 2 до 15 май), т.е. дали ако я запиша на 1-3 април ще бъде в графика за по-ранните дати (2-4 май например).

Последна редакция: пт, 05 фев 2010, 12:15 от Raffaello

# 304
  • Мнения: 544
След като събрах тестовете за 2007, 2008 и 2009 установих, че мечето с кръгчетата го има и в трите...
Да залагаме ли и на тази година?

# 305
  • София
  • Мнения: 7 673
Ирина, има списък, да! В горната част на листа са изброени буквите, които детето трябва да допише отдолу! Не се ли вижда от сниманата задача от миналата година! Ако не, да ти я пратя!  Simple Smile
Не, не се вижда. Но не ми я пращай, то беше важно да знам дали има или не.
Благодаря.   Hug

Последна редакция: пт, 05 фев 2010, 14:21 от *Ирина*

# 306
  • София
  • Мнения: 482
След като събрах тестовете за 2007, 2008 и 2009 установих, че мечето с кръгчетата го има и в трите...
Да залагаме ли и на тази година?
Аз мисля да заложим Wink Според мен ще има кула от квадрати или нещо подобно "Наредете отдолу нагоре или отгоре надолу", много възможно е и подобие на рисунката със сливата. Може ли да ме светнете звуков анализ какво предполага, когато имаме напр. буква Щ или звук ДЖ?

# 307
  • София
  • Мнения: 7 673
Не би трябвало.
Щ е от два звука и досега не се е падало подобно.

# 308
  • София
  • Мнения: 454
Задачите от
2008 г. http://titikatiti.snimka.bg/education/2008-nukk.470221
2007 г. http://titikatiti.snimka.bg/education/2007-nukk.470219
2005 г. http://titikatiti.snimka.bg/education/2005-nukk.470218

Азбука на мисленето, първа уч. тетрадка, изд. 2002 г   http://titikatiti.snimka.bg/education/kniga-1.470223
Азбука на мисленето, трета уч. тетрадка, изд. 2002 г   http://titikatiti.snimka.bg/education/kniga-3.470243

# 309
  • София
  • Мнения: 7 673
Задачите от
2008 г. http://titikatiti.snimka.bg/education/2008-nukk.470221
2007 г. http://titikatiti.snimka.bg/education/2007-nukk.470219
2005 г. http://titikatiti.snimka.bg/education/2005-nukk.470218

Азбука на мисленето, първа уч. тетрадка, изд. 2002 г   http://titikatiti.snimka.bg/education/kniga-1.470223
Азбука на мисленето, трета уч. тетрадка, изд. 2002 г   http://titikatiti.snimka.bg/education/kniga-3.470243
  bouquet

# 310
  • София
  • Мнения: 482
Не би трябвало.
Щ е от два звука и досега не се е падало подобно.
Щ се е падало на едно познато дете, преди няколко години - къща и според майката /на която другото дете миналата година сбърка весТник/ каза, че може би е буквен анализ, въпреки че пишат "направете звуков анализ". Повечето деца са сбъркали вестник, разбира се, като са писали, че думата е от 6 букви, но като цяло това е много важен въпрос. Случаят с ДЖ - 2 букви, един звук, как да го броим?

# 311
  • София
  • Мнения: 454
Разяснения към задачите
 - за 2005
1. Не съм сигурно, но може би дали го има на картинката - оградено 1 означава - да, оградено 2 -не
2. да се загради цифрата на привързания към "торбичката" балон
3. Да се свърже всеки слон със сянката му
4.За тази трудно може да се досетиш - Да се свържат картинките които имат еднаква трета буква - чуШка - миШка
5. Лабиринт
6.Огледален образ /дъщеря ми много ги мразеше, в техния тест нямаше/
7.Да се оградят двойките цифри при които второто число е д 2 по-голямо от първото или по друг начин са през едно във възходящ ред - 2-4; 1-3; 4-6; 5-7 и т.н
8.Да се стигне от бялата до черната звездичка, като се редуват цветовете на точките без да се пресичат свързващите линии.
9. Творческа задача. Държи се на детайлите и логическо мислене - да няма едновременно цветове и червени ябълки, да вали сняг и да има листа и плодове - нещо такова.


за 2008 - Когато съм записала задачите, съм добавила и мнението на родителя публикувал задачите. Цитирам го дословно

"Тестовете бяха изкарани с решенията, но без условията на задачите. Някои се подразбират, но за други се чудихме, докато децата накрая излязоха и ни ги обясниха. За да не се мъчите, ще помогна малко за по-неясните: Тест с числа, част от които трябва да бъдат оградени - ограждат се всички тези, които се получават от сумата на числата около или над и под тях.  Единият от тестовете - с много картинки и цифри под тях е, за да се направи звуков и сричков анализ на думата от картинката. Има тест с дадени под него елементи, които трябва да се намерят горе в картинката. Целта на теста с мечето е да се определи големината на кръгчетата. Фараонът и влакчето са за довършване. Кръгчетата, в което има фигури се отбелязват, ако не се повтарят. Следващият с луната и т.н. - да се свържат еднаквите елементи, без линиите да се пресичат една с друга. Рисунката на слива се прави, след като децата открият първите букви на картинките отгоре и видят какво се получава от свързването им. Следващите две страници са свързани и са за запаметяване - децата гледат дясната картинка няколко секунди, взимат им я и те обелязват на листа с повече картинки кои от тях са били на предишния. Последният тест е за довършване на буквите."

# 312
  • София
  • Мнения: 7 673
hr_ina, а твоята дъщеря кога е кандидатствала?

# 313
  • Мнения: 7 162
Не би трябвало.
Щ е от два звука и досега не се е падало подобно.

Не случайно ви предупредих преди няколко поста за буквата Щ.
Имаше такава задача, когато дъщеря ми кандидатства през 2002 г.
За съжаление не помня условието.

# 314
  • София
  • Мнения: 7 673
Не би трябвало.
Щ е от два звука и досега не се е падало подобно.
Не случайно ви предупредих преди няколко поста за буквата Щ.
Имаше такава задача, когато дъщеря ми кандидатства през 2002 г.
За съжаление не помня условието.
Да, предупреди ни.
И все пак - Щ се брои за 2 звука или за 1 буква? То е ясно, че е така, но кое е правилният отговор?

Общи условия

Активация на акаунт