СЕДМОкласник за изпит се стяга, хайде време не остана - 4

  • 42 083
  • 746
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 19 932
Ми според мен описаното си има своето логично обяснение. Момче, което на първо класиране с бал, малко над 31 или точно 31 е прието по второ желание във въпросната паралелка на АЕГ, решава да не се запише в нея  и продължава на второ класиране с надеждата да бъде прието по първото си желание.Съдбата му се усмихва, на второ класиране  успява с първото си желание и по този начин де факто отстъпва мястото си от първо класиране на момче с бал , малко по-нисък от неговия собствен.Така момчето с бал 30,64 успява да влезе в АЕГ на второ класиране. Но тези спадания в бала, специално за езиковите, май са много символични, което е напълно обяснимо с оглед апетитите на повечето деца именно към тези училища. Mr. GreenДруго  обяснение е и приемът на някое от класираните на първо класиране във въпросната паралелка деца примерно и в АК.След първо класиране въпросното дете окончателно решава да се запише в АК и по този начин освобождава място за момче, иначе неуспяло на първо класиране да се вмести в бройката за прием.
Поне така си обяснявам схемата аз, но може и да греша.Затова ще се радвам на разясненията на миналите вече по този път. Hug

Последна редакция: ср, 28 апр 2010, 17:00 от already stubborn

# 631
  • Мнения: 910
 Thinking и аз така си мислех ,но не бях сигурна

# 632
  • София
  • Мнения: 1 640
Лейди ,моля да ни разясниш ,ако можеш разбира се ,как се получава второ класиране ,при положение ,че не се обявяват свободни места ?

Mama 69 , за второ класиране НЕ СЕ ОБЯВЯВАТ никъде свободни места. Системата автоматично ги генерира.

Ето как:

Децата изписват желанията си в заявлението
Минава 1-во класиране.

Ето възможните варианти:
1. Детето е прието на ПЪРВО ЖЕЛАНИЕ - следва задължително да се запише, просто няма къде по-напред да се предвижва  Mr. Green или губи право
2. Детето е прието на ВТОРО или СЛЕДВАЩО по ред желание - тук има два варианта:

    2.1. Записва се - нищо, че е по второ желание
    2.2. Отива на второ класиране - с надеждата да се премести по-напред в желанията си - да го приемат в първото му желание

Местата за второ класиране АВТОМАТИЧНО  се освобождават от децата, приети на 1-во желание НО НЕ записали се.
Кой са те?
-децата, приети вече в Американския колеж
-децата, приети в училища по изкуствата - те се класират отделно
-децата, които са приети в Гимназията за древни езици и култура
-мисля, че има и други такива училища с отделни изпити и отделен прием- да не ви объркам кои са точно
-има и деца, които заминават за друг град и местят документите си към подобни гимназии(и това се случва!)

И така - ако на 1-во класиране по 1-во желание са прието 3000 деца, а се записали (в съответния срок) 2950 деца, то тези 50 места се освобождават за децата, които отиват на 2-ро класиране

Напр: в една паралека за приети 30 деца :
1-во дете - с бал 35,500
2-ро - с бал 35,000

.....
29-то дете - 32,500
30-то дете - с бал 32,000


Първото е прието и  в АК, отива там и просто не се записва.
Автоматично списъка се променя така:
1-во дете - с бал 35,000
..........
28-мо дете - с ба 32,500
29-то дете - с бал 32,000

и 30-тото място вече е свободно за второ класиране - на дете с бал < от 32,000 , напр с бал 31,995.

Така пада бала за 2-ро класиране

Какво се е случило с детето с бал 31,995?
На 1-во класиране е прието по второ желание.
Не се записва - иска първото си желание - нека това е паралектата от примера ми по-горе.
На второ класиране вече го приемат ако няма дете с бал 31,996 , което също да е записало на 1-во желание паралелката в примера ми
Това можете да го видите от статистиката на РИО и така да с еориентирате, като съпоставите с минималните балове на 1-во класиране-те се обявяват!

Затова децата, отиващи на 2-ро класиране нищо не губят - те могат :
- или да се преместят по-напред в желанията си
- или да запазят мястото си от 1-во класиране


Момичета, само да уточня, че така беше до сега - ако има промяна в наредбата - поправете ме  Hug

Последна редакция: ср, 28 апр 2010, 19:14 от Lady-B

# 633
  • София
  • Мнения: 1 640
Сори за пре-дългия пост!.............  Wink

# 634
  • София
  • Мнения: 19 932
Lady-B, Hug
Мерси много  за детайлите  bouquet, все пак правилно съм се ориентирала за начина на класиране.
Мисля си, че едва ли промените във формата  тази година ще касаят по някакъв начин и тези схеми на подреждане и класиране.Най-вероятно нещата ще си бъдат съвсем същите, като тези през изминалите няколко години.

# 635
  • Мнения: 910
сърдечно благодаря Lady-B ,вече и на незнаещите/като мен / трябва да им е станало ясно !! сега се връщам от род.среща - ще пиша след малко като имам комп -с две думи нищо ново -ние тук знаем много повече

# 636
  • Мнения: 910
 #Crazy  newsm78  smile3516 smile3516 на нас ни казаха че учениците просто си идват в деня на изпита ,нито се обсъжда с какъв документ ,нито се спомена за служебна бележка -напротив на въпроса ми кога ще им бъдат раздадени ,ми отговориха,че няма да има такива newsm12 !

# 637
  • Пловдив
  • Мнения: 1 734
И на нас не казаха нищо за служебна бележка. Но задължително документ, защото квесторите са непознати и детето трябва да се идентифицира. Между двата модула нямало да има почивка, няма да разрешават излизане между първия и втория модул. Ако дете свърши по-рано първия модул трябва да стои тихо на чина, в противен случай може да го изгонят и анулират работата (това мен лично ме смути, моят никак не умее да е тих). Не знам това доколко е в наредбите, утре ще чета.
На 30ти ще имат събиране в Инспектората и очакват повече инфо. Дано до 27 май все пак са уточнили всичко Simple Smile

# 638
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 342
На нас пък ни казаха, че още не били обявени 27 и 31 май, като неучебни.

# 639
  • София
  • Мнения: 1 640
........ние тук знаем много повече .............

И занапред ще е така - първо тук ще получвате информация, после на страниците на МОН и РИО  Peace
Миналата година беше същото, традицията на 'форумското' информиране продължава!
Добре че беше ( и е!) този форум! Hug

already stubborn ,  mama 69, радвам се, че бях полезна!
И благодаря, че изчетохте поста ми - аз съм по детайлите, сори за което,... Mr. Green

# 640
  • София
  • Мнения: 1 640
Така и така днес ми е ден за писане във Вашата тема  Joy

Искам да обърнете внимание на поста на Mary 71   на предната страница - с изискванията за изпита.

"По време на приемния изпит:
•   пише със син цвят химикалка, чертае с черен молив;
•   не ползва коректори, калкулатори, справочници и мобилна комуникационна техника; "

Химикалните трябва да са еднакво сини - писането със светли и тъмни(ако спре едната) се счита за 'знак' и работата може да се анулира. Също непредвидени петна от разлята вода, петънце от шоколада  и др подобни - минават в графата 'знак'!

Имаше описани случаи в нашата тема миналата година, та ние всички се юрнахме да купуваме еднакви 5-6 химикалки!  ooooh!
А шоколада единодушно 'заменихме' с кроасан , водата - да не е на чина до листата (опасност от разливане)

Имам списък с всички необходими за изпита неща - майките с обща помощ го направихме  Peace
Сега си давам сметка колко луди сме изглеждали в очите на децата и другите покрай нас, но цялата информираност ни беше само от полза! Просто нямаше какво да ни изненада! bowuu

И още един много спорен и критичен въпрос от нашия изпит: на изпита по математика специално питах РИО дали ще дават да се драска по раздадените условия - върху чертежите напр, или трябва да се предаде чисто условието заедно с решенията.
Отговориха - ДА, може да ползват чертежа от раздадените условия, той НЕ се слага в плика с решенията на децата

В някои училища не бяха разрешили, децата трябвало да пречертават и преписват на черновата задачите, после да ги решават, а при средно 3 мин на задача , всяка секунда е ценна!  Но - ние от форума, бяхме информирани и  съответно инструктирахме децата Mr. Green (мисля, че такъв случай имаше в едно училище в Пловдив)

В София имаше случай, в който квесторката им казала: всички задачи за по 3 точки - да се опишат решенията на черновата #Crazy При нашия формат се искаше само верен отговор! Никой не търсеше решение по черновите. Отново загубено време,..  Tired и то - много! Все пак 15 задачи носеха по 3т !!!

С една дума - всички детайли са много важни!   bowuu

Пак с уговорката: това беше за 2009  Flutter

Ееее,..  hahaha (за тази вечер ) няма да пиша повече  в темата ви!  Mr. Green

# 641
  • София
  • Мнения: 531

Момичета, само да уточня, че така беше до сега - ако има промяна в наредбата - поправете ме  Hug


И аз благодаря за подробното разяснение!   bouquet

Промяна в наредбата тук май няма. То наредбата е от 2005 г.  Crazy Ето извадка от тези членове, които касаят класиранията:

Чл. 20. (1) Първи етап на класиране приключва със записване на приетите ученици
или подаване на заявление за участие във втори етап на класиране.
(2) В заявлението по ал. 1 учениците не може да променят и пренареждат
желанията си.
(3) При първи етап на класирането по чл. 19, т. 1 държавен прием не се извършва
за паралелка, за която приетите са под норматива за минимален брой ученици.
(4) За паралелките по ал. 3 държавен прием може да се извършва по решение на
началника на РИО след анализ на резултатите от приемните изпити, желанията на
учениците и спецификата на населеното място.

Чл. 21. (1) Във втори етап на класиране участват учениците, които:
1. не са приети;
2. са приети по второ или следващо желание, но не са се записали и са подали
заявление по чл. 20, ал. 1.
(2) Във втори етап на класиране учениците по ал. 1, т. 2 се класират на мястото си
от първи етап или на по-предно свое желание.

Чл. 22. (1) За участие в трети етап на класиране учениците подават заявление до
началника на РИО, в което може да променят и пренаредят желанията си, но не
запазват мястото си от по-преден етап на класиране.
(2) Когато след трети етап на класиране записаните са под норматива за
минимален брой ученици, началникът на РИО ги насочва по реда на следващите
желания към друга паралелка, в която има незаети места.

Чл. 23. Втори и трети етап на класиране приключват със записване на приетите
ученици и обявяване на незаетите места в училището и в РИО.

Чл. 24. (1) Незаетите места след трети етап на класиране се обявяват в училището
и в РИО и за тях може да кандидатстват ученици, отговарящи на изискванията по чл. 15,
ал. 1.
(2) Учениците подават в избраното от тях училище заявление до директора и
оригиналите на документите по чл. 16, ал. 1, т. 2, 3 и 4 или по чл. 16, ал. 2, т. 2, 3 и 4 в
срок, определен от директора.
(3) Директорът определя комисия, която подрежда кандидатите по реда на чл. 10,
ал. 1 и чл. 12.9
(4) Резултатите от попълването на местата по ал. 1 се обявяват в училището и в
РИО в срок, определен от директора.


Искам да подчертая това, че ако детето бъде прието на първо класиране по второ или следващо желание, но иска да участва и във второ класиране, за това е необходимо да се подаде заявление! Не се участва автоматично във 2ро класиране. И ако това не се знае, приетото дете губи класирането си, тъй като нито се е записало, нито е подало заявление за участие на второ класиране.  Peace

# 642
  • София
  • Мнения: 1 640

Момичета, само да уточня, че така беше до сега - ако има промяна в наредбата - поправете ме  Hug


Искам да подчертая това, че ако детето бъде прието на първо класиране по второ или следващо желание, но иска да участва и във второ класиране, за това е необходимо да се подаде заявление! Не се участва автоматично във 2ро класиране. И ако това не се знае, приетото дете губи класирането си, тъй като нито се е записало, нито е подало заявление за участие на второ класиране.  Peace

 Peace  Hug Много полезно допълнение: подава се заявление за 2-ро класиране, но детето няма право да пренарежда желанията си. Това може да се направи чак за трето класиране. На второ класиране може да мине по-напред в желанията или да запази мястото си от 1-во класиране

Но форумските деца винаги се приемат по първо желание, така че - споко!  Hug

# 643
  • София
  • Мнения: 19 932
Цитат
Но форумските деца винаги се приемат по първо желание, така че - споко! 
Lady-B , Hug
От твоята уста - в Божиите уши! Praynig
Днес девойката по необясними за мен причини беше в хипер добро настроение, направи по един тест и по двата предмета, като резултатите този път признах определено като отлични. Mr. Green А това твърде  рядко се случва, като се има предвид що за цербер съм аз и що за мързел  и блейка е седмокласничката hahaha

# 644
  • Мнения: 135
Already stubborn, а ти се оплакваш от детето Wink
Какво да правя аз , като изобщо не мога да я накарам да прави тестове. Добре, че учителките са упорити и правят непрекъснато пробни с нея. В неделя сме в Регалия на БЕЛ.
А в училище всеки ден имат контролни. Разбързаха се всички изведнъж.

Общи условия

Активация на акаунт