Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 13

  • 97 373
  • 749
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 13 998
Момичета коят син пък "не разбира от думи" в буквалния смисъл. миналата седмица при терапевта падна от стола - 100 пъти му повтаряхме да не се клати на задните крака, дори му показвах как ще падне стола докато той не седи а него - напразно. Накрая падна така че направо ме заболя сърцето - гигантска цицина- урока се сдуха - детето го болеше... ужас. ..Терапевтката каза че бил от децата кото не разборали от вербално обяснение, трябва да се 'опари". То и аз знам че при нас май е така но сякаш чак на мен ми порасна цицина толкова ми дожаля за детето .... Днес сме пак при нея, ще чакам да видя Зайко дали помни но ме жегва - ами ако Не - тогава какво по дяволите да правя ...

Последна редакция: ср, 28 юли 2010, 23:07 от _re_ge

# 736
  • София
  • Мнения: 4 412

Нагледно как се извършва терапията с около 2 годишни деца:
http://www.youtube.com/watch?v=2afb4i7LMJc


Да ви кажа, че от събота съм влязла да напиша коментар за този постинг на Кезая, но все нещо друго коментирам. Много съм впечатлена от кадрите с децата, ето това беше начина, по-който се работеше с дъщеря ми точно в периода 2 години. Терапевта е пред детето на земята или на малко столче и се старае да привлече цялото внимание на детето. И аз така го правех. Понеже все пиша, че има разлика от начина на работа при дете на 2 години и при дете над 3,5-4години. Моето дете много често се държеше като детето с бялата тениска към 6-тата минута от клипа, все се сърдеше и буташе.
За да е по-преградено детето се използваха  едни дървени  масичка и столче за игра, които са едно цяло /имаше такива столчета за хранене, които после се трансформираха/. Сега си спомних, че веднъж при логопедката се оказа много удачно да я сложим в бебешко корито и после няколко пъти в нас така работехме. У нас и купихме тежка масичка и столче и се получаваше подобна преграда, може да се използва и детско столче за кола. А това маса-столче от клипа е много подходящо.
Пиша това, защото много често връщат децата с думите, че не могат да работят с тях, нямали още внимание, ама то трябва да се разбира, че логопедите не могат или нямат опит с млки деца /или на това ниво/, не децата. И си спомням, че в държавният логопедичен център ми казаха, че детето трябва да пие лекарства, за да могат да работят с него. А тя беше вече на 4 години и много по-добре от ранната си възраст.

А по въпроса за добавките и аз дадох на детето Алора, онази вечер след като се надъхах, нищо лошо не й стана. Тя заспива трудно, много се върти и за това търся нещо леко да я отпусне. Заспа, но може и да си е бил дошъл часа. А вчера купих от Лечител концентрат от жълт кантарион и и дадох 3 капки във вода и пак струва ми се заспа по-лесно.

Последна редакция: вт, 27 юли 2010, 21:39 от TanyaMG

# 737
  • София
  • Мнения: 2 351
Не съм сигурна, че всички деца биха изтърпяли такова ограничаване на пространството.Вероятно за хипоактивните е подходящо, но хиперактивните, или тези с по силно изразен СИД по скоро биха изпаднали в истерия Thinking

Момичета коят син пък "не разбира от думи" в буквалния смисъл. миналата седмица при терапевта падна от стола - 100 пъти му повтаряхме да не се клати на задните крака, дори му показвах как ще падне стола докато той не седи а него - напразно. Накрая падна така че направо ме заболя сърцето - гигантска цицина- урока се сдуха - детето го болеше... ужас. ..Терапевтката каза че бил от децата кото не разборали от вербално обяснение, трябвало да се 'опари". Днес сме пак при нея, ще чакам да видя дали помни но ме жегва - ами ако Не - тогава какво по дяволите да правя ...

Аутистите не разбират от думи, защото не разбират значението на думите.Работата на логопеда е НЕ да го научи да изговаря думите, а да го научи да ги РАЗБИРА.За тях аутистите, човешкият език и вербален, и езика на тялото е чужд език.Не учат по подразбиране, а учат с показване на думите.Имат нужда от "превод в ефир".Както ние учим чужд език с превод на български, те учат с показване на думите.Точно както в клипчето с карти например, или с показване на действието "клатя" - клатиш се , "падам" - падаш,освен това не разбира причинно следствената връзка - причина - клатене, последствие - падане.Понякога само за да разбере думата падам може да ти отнеме месеци за да го научи, може и за ден, но по вероятно е да става бавно разбирането на думичките  CryА причинно следствената връзка - причина следствие, е едно от трудните неща за разбиране за аутистите  Cry

# 738
  • София
  • Мнения: 4 412
Не съм сигурна, че всички деца биха изтърпяли такова ограничаване на пространството.Вероятно за хипоактивните е подходящо, но хиперактивните, или тези с по силно изразен СИД по скоро биха изпаднали в истерия Thinking

Напротив, точно за хиперактивни е и със СИД. Дъщеря ми до 1 година и 10 месеца не беше сядала на малко детско столче, пейка, камионче и подобни. Аз си мислех дали няма проблем да си сгъва краката. Цяло лято тичаше на пръсти в откритите площи без да обръща внимание на нищо. Бях наблюдавала другите деца в парка и те не се държаха така. А у нас само побутваше врати и шкафчета, но никога не беше сядала на диван, табуретка, не е сядала и на земята по това време. Седаше завързана в столчето за хранене, докато бутам с лъжица и гледа реклами. Много добре си спомням, защото това бяха едни от нещата, заради които я заведох. В количката само се дърпаше и трябваше да я тръскам и да давам солети. Бяхме и купили и 2 колелета с бутала и така почти цяло лято мина с гонене и очакване да седне все на нещо. Първите 3 месеца на заниманията издържаше по 5 мин. седнала и 10 тичаше, после и намирахме друго място да поседне /или спре/ за 5 мин. Първите 3 месеца бяха най-трудни, после свикна. Те и децата от клипа ми се виждат тренирани, тя така стоеше след няколко месеца терапия и издържаше по 15 мин. /това е нормално за тогавашната й възраст/. Може да не е единственият начин, може малко да се е стреснала от този начин, но тя така започна да се оглежда около себе си и да се научава да възприема. По скоро си мисля, че може да не е приложим за деца над 3,5-4 години, заради много силната съпротива.
И също си мисля, че е валидно споменатото, че в хиперактивните има хляб, след 5-6 занимания логопедката каза, че е обнадеждена, защото учи. А то се случи, понеже бяхме успели да я накараме да се спре и да види нещо.

Последна редакция: ср, 28 юли 2010, 16:26 от TanyaMG

# 739
  • Мнения: 110
Здравейте и от мен отдавна не съм писала. При нас има страхотен напредък с гърнето вече махнахме памперса през деня даже и на обяд докато спи не го слагаме само през ноща. Мислех, че като ходи няколко дни на детска ясла и там понеже слагахме памперс ще се обърка, но не щом се прибираше веднага ме води до тоалетната и го сваляме. За съжаление от петък сме болни и сега се появи някаква доста лоша кашлица опитвам се да избегнем антибиотика дано успеем. Стана ми доста интересно това за разбирането Катина, а може ли детето да е от спектъра и да разбира какво му казваш? В последно време все повече се замислям дали това нейно държание спрямо децата не е дошло от това, че не е чувала хубаво, защото незнам дали ви писах се оказа, че нашето намаление на слуха е било доста голямо и се водело тежко намаление на слуха  newsm78.
Другото което ми прави впечатление и което е хубаво, че все повече ме разбира когато и говоря и зрителния контакт се е подобрил, дава ми вече да си играя с нея даже преди няколко дни се разсърди когато аз станах и тя остана сама да си играе, когато и кажа "дай да ти покажа" веднага идва и ми дава това което държи и чака да види какво ще и покажа.
Много интересно стана вчера когато един наш познат след като си тръгна и в гръб много прилича на чичо и  тя го гледаше как се отдалечава, а после отиде при чичо си и го погледна в лицето за да се увери че не той си е тръгнал. Преди няколко дни понеже цял ден я хвалехме и и казвахме браво /беше много добра/ вечерта след като изхвърли боклук в кошчето започна да пляска с ръце и се опита да каже браво, но излезе нещо като "блл" след което ме погледна и като и казах браво тя повтори и излезе нещо като "блаво" дано всичко да продължи така само да не чуе  Twisted Evil.
Е това е при нас засега малко дълго стана  Hug


# 740
  • София
  • Мнения: 2 351
Не мога да ти отговоря дали е от намаления слух, защото не познавам детето, а и съм само една майка доста поизчела, и доста поговорила и ЧУЛА терапевтите, но само майка.Само специалист може да ти отговори на въпроса, но не УНГ специалист, а добър логопед или психолог с опит при аутизма.Принципно би могло детето да е с леки аутистични симптоми, защото и аутизма е на степени.Това неразбиране на речта е поправимо и се учи.Постепенно биха могли да се научат аутистите да разбират и впоследствие да говорят.Научават с разбиране постепенно думичките и тяхното значение, и ги използват по предназначение.Това е много добре, но няколко разбрани и използвани думи в никакъв случай не означава, че детето е проговорило.Принципно говоря - не за твоето дете  PeaceЗа да се научи да използва речта по предназначение трябва да има доста голям набор от РАЗБРАНИ думи за да ги навързва в изречения, и още по добре да са използвани правилно според съответната ситуация.  Praynig

Сетих се нещо да ви кажа, за да си вдигнем самочувствието взаимно.Една от водещите детски психоложки ми каза, че ние майките сме понякога по добри специалисти от терапевтите и имаме онова шесто чувство, което те нямат.Добрия терапевт би трябвало много внимателно да слуша майките за да набира опит от тях  Flutter

# 741
  • София
  • Мнения: 2 262
Да ви помоля да си приготвите новата темичка, а когато сте готови, ще заключим тази да не стават обърквания!  Hug

# 742
  • Мнения: 110
Катина ние сме ходили в св. Никола и доктора при който бяхме категорично отхвърли аутизма думите му бяха "Наблюдавайте ушите и посетете логопед", но аз си останах с едно наум.
Логопедката при която ходим в момента ми каза, че тя отговаря на някои аутистични маркери, но и тя отхвърли ранен детски аутизъм /макар това малко да не ми ясно хем отговаря на някой маркери хем отхвърля ранен детски аутизъм/, но както ти си го писала явно има различни степени, а колкото до говоренето ние сме много далеч от това и тепърва се започва и ще бъде доста трудно. Аз останах доволна от това, че тя потърси помощ от мен за да каже нещо  Grinning.

# 743
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 545
Момичета коят син пък "не разбира от думи" в буквалния смисъл. миналата седмица при терапевта падна от стола - 100 пъти му повтаряхме да не се клати на задните крака, дори му показвах как ще падне стола докато той не седи а него - напразно. Накрая падна така че направо ме заболя сърцето - гигантска цицина- урока се сдуха - детето го болеше... ужас. ..Терапевтката каза че бил от децата кото не разборали от вербално обяснение, трябвало да се 'опари". Днес сме пак при нея, ще чакам да видя дали помни но ме жегва - ами ако Не - тогава какво по дяволите да правя ...

Смени терапевта. Падането от стола не е точно като да се опариш, може да има сериозни последствия.

Може ли да споделя с вас една тема - http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=501642.msg15349133#msg15349133
Днес случайно се запознах лично с авторката и като порових из интернет останах много заинтригувана. Още повече, че на детето се отразявало добре на моториката и координацията. Някой пил ли е аминалон или GABA /едно и също е/? Другите му синоними са Gammalon, Apogamma, Encefalon, Mielogen и др. За пояснение - това е аминокиселина, която се съдържа в мозъка и очите и играе ролята на невротрансмитер, подобрява движението на нервните импулси. Ноотропно вещество, което няма нищо общо с Ноотропил Wink

Последна редакция: ср, 28 юли 2010, 16:46 от Ljuboznatelna

# 744
  • Мнения: 2 510
Моето мнение е както на Ljuboznatelna. Това не същото както да викаш "печ" на детето и да ми докоснеш ръката. По- добре е да разбере думата "Не" и "Да". Като кажеш "не" и му показваш здрава опора на краката. За стола въобще нямам думи. Първо се казва това е стол, поставяш го да седне, той ще стане и така додето се научи с времето. То и Алек не седи на стол на на 3 години когато го водех на София 2,5ч. седя в автобуса на седалката.
Тази тарапевка, това със стола нека тя да го направи 100 пъти и без стол ще падне.Последното беше изкарване на емоции.

# 745
  • София
  • Мнения: 4 412
Шефчето, виж това е специална добавка за аутисти, има точно Габа и Л теанин, както ти предложи Таня:
http://autism-supplements.com/supplementsforautism/theanine/zenm … theanine?cPath=72

В този сайт го има на подобна цена, а доставката е само 4 долара, аз често ги ползвам, дори точно сега и аз обмислям тази добавка за Мария
http://www.iherb.com/Allergy-Research-Group-Nutricology-Zen-Mind … ie-Caps/3506?at=0
Има и други интересни неща на страхотни цени.
Успех   bouquet

Ljuboznatelna, GABA сме я обсъждали няколко пъти, ето в цитата има един интересен продукт. В англ сайтовове има много обещаващи неща. Аз си поръчах само GABA и пих, но е важно при децата как действа. Пиши и ти какво си открила. То за всички аминокиселини пише много обещаващи неща и предполагам, че в подходящи дози, децата ще имат успех. Напоследък като отида на някой добре зареден щанд с добавки например на GNC или Solgar се замайвам, не може от тези хиляди шишета да няма успешни при децата. Те и ДАН лекарите подобно казват.

Е, никой ли не иска да пусне нова тема. Къде е Пепи, тя ни отменяше до сега?

# 746
# 747
  • Мнения: 13 998
Момичета урока мина без произшествия - Зайко не се заклати на стола ни веднъж, не демострира че е запомнил случилото се и само по косвени признаци и по това че даже не понечи да се заклати усетих че помни детето. Иначе урока мина чудесно - цифри, букви, пъзели, главоблъсканици и последно чудесно упражнение- сваляне и слагане на ластик от парченца пъзел. Изглежда толкова просто за нас ( невероятна тренировка ), за него беше истински предизвикателство - ще трябва да го репетираме за сръчност- трудно му е. Що се касае до разбиране на думата "НЕ" - терапевтката слага на предметите които не иска да пипа Зайко една карта ПЕКС с НЕ и червено кръстче като задраскано- обаче за Зайко това е като червен парцал да пипа точно там.
Любознателна , Снежи не мога и не искам да си сменяме терапевтката- с толкова мъки я намерихме, Зайко така уверено се движи напред с нея - ще забравя за цицината.
Катинка знам че за нашите вербалният език е като за нас английския, но все не мога да обхавана всички аспекти в които се проявява този дефект и продължавам да се учудвам. С логопед сега учим за емоциите - визуални с разпознаване- сърдит, уплашен, весел, спокоен. Поне едно се надявам да е разбрал защото когато му се сърдя започна да ми подвиква- спокойно, спокойно ... дано влага истинския смисъл в тази дума...

# 748
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
http://www.bgstuff.net/content/view/2671/562/ - нещо по- подробно за ГАБА, в допълнение на казаното от Любознателна, наистина е много важна за нормалното функциониране на мозъка. Често съм мислела за него, но не съм сигурна в дали в момента се предлага като лекарство, не като фитнес добавка ( смятам, че са предназначени за огромни мъжаги, не за малки деца). Като студентка съм пила Аминалон покрай сесиите - ми да станах катокомпютър и да запомнях всичко, не стана, но при тези вещества трябва дълга и упорита употреба, за да има ефект

# 749
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 545
mama mariana , то си е същото , но като фитнес добавка не ми вдъхва доверие Laughing Много е важно коя фирма го е произвела. Лекар го е предписал като лекарство от Русия. Там се произвежда от 60 години. Човека нямал доверие на новите добавки, дори да съдържат същото. Сега никой не проверявал и не изпитвал добавки, докато при лекарствата има контрол. А и от там излизало 10лв ако има кой да го донесе. А аз съм натрупала , че и изхвърлила, толкова много прехвалени шишета и шишенца, че вече не ми се дават пари ей така.
Хайде, отивам в новата тема Wink

Общи условия

Активация на акаунт