Внимание при използване на booking.com

  • 97 299
  • 531
  •   1
Отговори
# 420
  • Пловдив / София
  • Мнения: 1 287
Аз съм много доволна от Букниг. Досега имам доста резервации. Особено за България го предпочитам.
Ако ще резервирам в чужбина, сравнявам и други сайтове като напр. agoda, venere и т.н.
Винаги чета много добре условията на резервацията и винаги предпочитам да правя резервации с възможно най-късна дата на безплатно анулиране, защото всичко се случва.

Съвсем пресен случай имах, обаче. Не е било нещо фатално и не беше грешката от страна на букинг, а от страна на собственика. Резервирах къща в България, която се оказа, че реално не е свободна.
В смисъл собственика се обади по телефона и казаха, че не е свободна.
Много ме подразни фактът, че са си качили къщата да я продават в букниг, но не са седнали да си оправят датите. Освен това за периода, за който резервирах и цените били различни.

Писах до букинг нарочно, защото знам, че ще влязат в контакт с тях. И поне да ги смъмрят, а то е ясно, че отмених резервацията.

# 421
  • Мнения: 9
Преди един месец направих резервация чрез сайта на търговския посредник Букинг БВ booking.com с дата на пристигане 10.10.2015 година. Резервираният хотел трябваше да се намира на улица Кърниградска 13. В 23 часа пристигнахме на улица Кърниградска 13 и бяхме шокирани да установим, че въпросният хотел ; Хотел 44, не съществува!!! Обърнахме се към съседите за повече информация и информацията, която получихме от тях е , че на въпросния адрес никога не е съществувал изобщо хотел. По информация на съседите преди няколко месеца , за кратко някакво физическо лице е отдавало стаи под наем. но дейността му е била прекратена поради липса на разрешително.
Въпреки, че на сайта booking.com  е изписано с голями букви , че няма такса за резервация и че не взима комисионна  No Fees, No Booking Fee" веднага след като направих резервацията картата ми беше ауторизирана с 100 евро. Впоследствие , когато потърсих повече информация за Booking.com  установих, че нищо от написаното не отговаря на истината. Първо , в интернет има хиляди коментари срещу компанията Букинг.ком за това, че предоставя данните за картите на потребителите на случайни лица ,,хотелиери" ; голяма част от тях в сивия сектор и много често без каквото и да е разрешително за осъществяване на каквато и да е дейност. Веднъж получили данните за кредитната или дебитната ви карта въпросните ,,хотелиери" могат да я използват за каквото пожелаят - от създаването на фалшива пластика с данните от вашата дебитна или кредитна карта до използване на номерата на вашата карта за разплащане в интернет и закупуване на стоки и услуги. Защитата срещу подобно криминално поведение е нулева, тъй като е практически невъзможно да се проследи как въпросния ,,хотелиер" съхранява данните за кредитната ви карта,а още по-малко дали същият не предоставя данните на криминални групировки и лица за престъпна дейност. Моят съвет към потребителите е да избягват компанията Букинг БВ и най-вече никога да не предоставят данните на дебитната или кредитната си карта; банковият трансфер или изпращането на пари чрез различни системи за разплащане е далеч по-сигурен начин.
След като информирах МВР и Комисията за защита на потребителите, че е било ауторизирано плащане без моето съгласие, без реално да съществува и да ми е била предоставена въпросната услуга в изпълнение , на която е ауторизирано плащането, получих отговор, че българските институции не могат да извършат проверка на транзакцията, тъй като моята карта е била ауторизирана от виртуален терминал, който се намира в Тайланд.

# 422
  • Мнения: 9
Аз съм много доволна от Букниг. Досега имам доста резервации. Особено за България го предпочитам.

Не забравяй да следиш транзакциите от картата, с която си правила резервациите, защото може един ден да се окаже, че същата е била многократно ауторизирана без основание със суми.

# 423
  • Мнения: 9
Здравейте!
Моят случай е такъв.
Направих резервация с боокинг към хотел, който е non refundable. В последствие обаче се отказахме от пътуването и реших да изпразня картата си...
Знам, че грешката е моя, но отказвам да платя пълната сума за резервацията.
Въпроса ми е как хотела може да си вземе парите, при условие, че вече съм обявила картата за открадната в банката и изобщо могат ли да ме принудят да заплатя тази такса?

При резервация non refundable вземането е дължимо от момента , в който резервацията е със стаус ,,потвърдена". Това, че в картата няма достатъчна наличност или че впоследствие е обявена за открадната е без значение. Кредиторът, собственика на хотела, може да търси вземането си срещу вас по съдебен ред; ако резервацията се отнася за България по реда на ГПК и ЗЗД.

# 424
  • Мнения: 9
cherry12, не пиши на хотела, защото хотела няма никаква връзка с твоята резервация през Букинг.ком. Това, че резервацията ти е non-refundable /без право на анулиране/ не означава, че хотела ще изтегли сумата от картата.
Аз нямам кредитна карта и резервирам самолетни билети и хотели в цял свят с две дебитни /мастър кард на Райфайзен и виза класик на Уни кредит/ и досега не съм имал никога проблеми. Peace

Хотелиерът избира коя или кои системи за разплащане да използва, а изборът му се определя най-често от това дали предоставеният му виртуален терминал поддържа дадена разплащателна система или не. Повечето виртуални терминали в Европа поддържат виза, мастеркард, маестро

# 425
  • Мнения: 9
Направо съм шокирана! Shocked Как е възможно такова безумие?!? Има държави, в които за подобно действие могат да те арестуват, а Вие сте "твърдо решена", та и във форум го споделяте...


Собственикът на хотела,а и при останалите транзакции, към когото плащането е дължимо изобщо не се интересува на чие име е картата, с която е платено или която служи, като гаранция. След като едно лице притежава дадена карта , то значи е дееспособно да я използва. В случай, че не е било упълномощено от собственика да я използва, то може да носи гражданска или наказателна отговорност, след като собственикът установи, че с неговата карта са били извършени действия без разрешение или пълномощно

# 426
  • Мнения: 9
Това означава ли,че сумата е изтеглена? Резервацията ми е без отказ, а цената е по-висока от потвърдената от Booking с 20 евро ( като за възможна за анулиране).  Има ли проблем?

На този въпрос не може да се даде единствен отговор, тъй като хотелиерите използват различни устройства за ауторизиране на плащанията.Някой от хотелиерите теглят направо цялата сума, а други само блокират дължимата сума до деня на явяване на госта. Трети, многобройните фалшиви туристически обекти в Букинг създават фалшиви профили на несъществуващи хотели, хостели с единствената цел да се доберат до данните за кредитните и дебитните карти на потребителите и впоследствие да ги използват за криминална дейност - кражба на пари, неауторизирани разплащания, създаване на фалшиви пластики и..т.тн

# 427
  • Мнения: 11 091
Г-н Коен,
забелязвам, че сте много сведущ по финансовите въпроси, в същото време сте допуснал лаишки грешки:

- резервирал сте хотел без отзиви и без други референции в интернет? И то не в Южна Америка или Тайланд, а в София, България, където всички са роднини и може лесно да се провери какво-що. Не се ли свързахте с хотелиера по телефона, който ви даде букинг?

- по този цитат
Цитат
Въпреки, че на сайта booking.com  е изписано с голями букви , че няма такса за резервация и че не взима комисионна  No Fees, No Booking Fee" веднага след като направих резервацията картата ми беше ауторизирана с 100 евро.
Вярно е написаното на сайта - че Booking не получава такси и комисиони от клиента. Получава ги от хотелиера. Каква сума ви е взета/преоторизирана е решение на хотелиера, което е описано в конкретната оферта за резервираната стая. Букинг е само посредник.

- изтичане на информация за картите поради недобросъвестни хотелиери е възможно, разбира се. Но предвид как небрежно се съхраняват този тип данни в колцентрове, резервационни системи и т.н., съветвам параноиците изобщо да не използват интернет разплащания, само кеш.


П.П. Видях мястото - Хостел 44, едва ли може да се нарече "хотел". На много места по света хостелите се намират в апартаменти в жилищна кооперация и нямат кой знае какви опознавателни знаци. Сигурно с цел скатаване на данъци, нямам идея. Очевидно е работило безпроблемно години наред, щом има двеста отзива от посетили. Дали и защо са затворили, без да си прекратят договора с резервационния портал- това трябва да уточните със самия Booking. На тях хостелът също дължи пари, щом има осъществено плащане по резервация.
И като сте имали 100 евро за даване, що не си наехте нормален хотел, а се забихте в хостел? Той е нискобюджетно решение за младежи.


Последна редакция: ср, 11 ное 2015, 13:47 от Параход

# 428
  • Варна
  • Мнения: 1 916
Има ли нова тема?
Коен, защо не отговаря, че ми стана интересно?

Аз лично внимателно оглеждам, чета отзиви, последния път 90% на румънски, та с гугъл преводач, та хем полезно хем забавно.
За пореден път доволна  bouquet Избрах хотел в Румъния, с безплатна анулация до 2 дни преди пристигане, държах пари дотогава в картата, после изтеглих една част,че ми трябваха, но писах и уточних с хотела, че ще платим в брой на място.
Получихме всичко, за което си бяхме платили +19 лв. кешбек от пести.бг. Ако някой от вас няма регистрация там, а има желание, нека ми пише ЛС да пратя покана. Така ще е изгодно и за мен.

В заключение - и в бъдеще избирам ли хотел - започвам с букинг. Пътувам ли служебно, където не аз избирам хотела - чета в букинг, защото оценките са доста реални.

# 429
  • Мнения: 2
Здравейте и от мен!За първи път използвам booking.com и имам нужда от помощ.Резервирах хотел в Азия с дебитна карта и нямаше проблем,резервацията ми е потвърдена.Но при потвърждението получавам това :  Можете да заплатите на мястото за настаняване по следните начини:
American Express, Visa, Euro/Mastercard .Проблемът е че нямам кредитна карта и искам да платя в брой.Писах до хотела и получих следният отговор: Your query is well received, and it will be redirected to the concerned department, where they shall revert back to you within the coming 24 hours.
Според вас как да го разбирам това,а и предполагам,че във всички хотели може да се плаща кеш.

# 430
  • Мнения: 1 893
Ще ти отговорят до 24 часа.

# 431
  • Мнения: 9
Г-н Коен,
забелязвам, че сте много сведущ по финансовите въпроси, в същото време сте допуснал лаишки грешки:

- резервирал сте хотел без отзиви и без други референции в интернет? И то не в Южна Америка или Тайланд, а в София, България, където всички са роднини и може лесно да се провери какво-що. Не се ли свързахте с хотелиера по телефона, който ви даде букинг?

- по този цитат
Цитат
Въпреки, че на сайта booking.com  е изписано с голями букви , че няма такса за резервация и че не взима комисионна  No Fees, No Booking Fee" веднага след като направих резервацията картата ми беше ауторизирана с 100 евро.
Вярно е написаното на сайта - че Booking не получава такси и комисиони от клиента. Получава ги от хотелиера. Каква сума ви е взета/преоторизирана е решение на хотелиера, което е описано в конкретната оферта за резервираната стая. Букинг е само посредник.

- изтичане на информация за картите поради недобросъвестни хотелиери е възможно, разбира се. Но предвид как небрежно се съхраняват този тип данни в колцентрове, резервационни системи и т.н., съветвам параноиците изобщо да не използват интернет разплащания, само кеш.


П.П. Видях мястото - Хостел 44, едва ли може да се нарече "хотел". На много места по света хостелите се намират в апартаменти в жилищна кооперация и нямат кой знае какви опознавателни знаци. Сигурно с цел скатаване на данъци, нямам идея. Очевидно е работило безпроблемно години наред, щом има двеста отзива от посетили. Дали и защо са затворили, без да си прекратят договора с резервационния портал- това трябва да уточните със самия Booking. На тях хостелът също дължи пари, щом има осъществено плащане по резервация.
И като сте имали 100 евро за даване, що не си наехте нормален хотел, а се забихте в хостел? Той е нискобюджетно решение за младежи.


Здравейте,  В сайта booking.com  е изписано следното: ,,No Fees, No Booking Fee", което просто е невярно. Дали комисионната се прибира при източника ( клиентът) или от търговеца в един посреднически договор е абсолютно без значение, тъй като единственото, което има значение е това, че ,,комисионна се начислява"и респективно написаното е невярно и подвеждащо потребителя.  За да бъде гарантирано правото на информиран избор търговският посредник трябва да посочи съдържанието на всяка една престация включена във вземането и услугата, така че потребителят да има право да прецени дали да направи резервация чрез платформата на търговския посредник или да договаря директно с търговеца. Съответно клиентът трябва да е наясно, че влизайки в директни преговори с търговеца-хотелиер той може да избегне плащане до размера на комисионната, който в Букинг варира от 20 до 80% от стойността на цялата резервация ( бел. всеки търговец-хотелиер)избира какъв процент да плаща на търговския посредник Прайслайн. 

По отношение на т.нар. 200 ревюта , оставени за въпросния ,,хотел/хостел 44" само ще кажа, че те също са абсолютно манипулирани. Около един месец след резервацията видях, че въпросния обект Хостел 44 вече е ситуиран на друг адрес и има същия брой отзиви, вкл. отзиви от предишното местоположение , по думите на търговския посредник оставени от ,,реални потребители''. Най-веротно собственикът сам е писал въпросните ревюта, като е създавал фалшиви резервации за собствения си хотел/хостел с цел да бъде резервиран от неграмотни и неинформирани потребители, които вярват на всичко, което видят в интернет.

Не знам какви ,,лаишки,, действия виждате. Единствената грешка е това да се доверим на търговския посредник Букинг ( бел. част от монопола Прайслайн Груп).

В интерес на истината, обаче се радвам, че не отседнахме във въпросния хотел/хостел, тъй като по същото време отново чрез портала Букинг. ком в София в същия обект са били настанени четири от най-опасните холандски терориста, както стана ясно от пубикациите в медиите и в МВР.
Съветвам разумните потребители да избягват използването на подобни структури не само по причина сигурност на кредитни/дебитни карти, а и включително и по отношение на гостите, които използват подобни портали за резервации - в съседната стая може да е отседнала терористична банда

# 432
  • Мнения: 124

Получихме всичко, за което си бяхме платили +19 лв. кешбек от пести.бг.

Това вече го няма с 19 лв кешбек. От няколко месеца чакам този кешбек, но не ги плащат. От Пести.бг казват, че има проблем с букинг, но ме съмнява.

Последна редакция: пт, 20 май 2016, 18:08 от Kiril Nezkov

# 433
  • Варна
  • Мнения: 1 916

Получихме всичко, за което си бяхме платили +19 лв. кешбек от пести.бг.

Това вече го няма с 19 лв кешбек. От няколко месеца чакам този кешбек, но не ги плащат. От Пести.бг казват, че има проблем с букинг, но ме съмнява.
Възможно е, хич не съм се сетила да погледна. Ако имам кешбек, ще се радктирам и ще споделя.

п.п. Явно проблема е в пести.бг, защото не само от букинг, ами и от Алиекспрес кешбек от 16 лв. не ми е готов.
Скрит текст:
Поръчах и получих телефон още през март.

# 434
  • Мнения: 382
Здравейте!
 Ще  резервирам за първи път през сайта.
Искам да резервирам тройна стая(семейство с дете на 9 години).Това,което е посочено като цена за тройна стая крайната цена за тримата ли е?На повечето от хотелите в правилата пише :"Едно по-голямо дете или възрастен се таксува EUR 20 на нощ и лице в допълнително легло."
Нали стаята която буквам е с три легла?Това означава ли,че въпреки това за детето ще ме таксуват още 20 евро на нощувка? newsm78
Има ли начин да проверя?

Общи условия

Активация на акаунт