САМО за фенове на Стивън Кинг! - 8 част

  • 45 667
  • 739
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 4 899
Izma, разбирам че харесваш фентъзи жанра  Peace .
Когато и да се "престрашиш" за "Песен за огън и лед" няма да сбъркаш - завладяваща е. Но в никакъв случай не препоръчвам да се започва веднага след Кулата. И двете поредици са изключително силни произведения и си трябва порядъчна пауза между двете.

# 331
  • Мнения: 945
По фентъзито се запалих след като случайно прочетох първата книга от "Мечът на истината" - така ме грабна, че не мирясах докато не прочетох всичките Grinning
Не мога да кажа, че съм чела много фентъзи романи, но ще наваксам  Peace
А след "Тъмната кула" смятам да си почина малко от Кинг, още незнам какво ще подхвана.

# 332
  • Мнения: 1
Май,май,ще се навия да я прочета,ама не знам откъде да я намеря,в нашата библиотека няма всички книги от поредицата!! Sad

Давам линкове за он-лайн прочит, ако вършат работа  Rolling Eyes :
Тъмната кула
Сблъсък

Много благодаря!! Hug

# 333
  • Пловдив
  • Мнения: 1 443
Аз започвам "Сейлъмс Лот", не знам какво да очаквам, освен, че е за вампири.

# 334
  • Мнения: 1 004
Докато четях Тъмната кула, имах чувството, че живея двойнствен живот, моя си и този на героите.
Много се радвам, че я прочетох, макар и на мен да не ми се захващаше..от както я приключих съм на разкази  Laughing
Иначе аз също я четох онлайн и ползвах точно този линк, който е даден. Има грешки, не е идеално, на моменти дори ме дразнеше, но става..

# 335
# 336
  • Мнения: 87
"Doctor Sleep" има нова дата на излизане - 24 септември





 Simple Smile

# 337
  • Мнения: 2 805
Супер яка е първата картинака! Двама любимци  Sunglasses

Аз да се похваля,че се сдобих със сборника Призрак - най-после Simple Smile и разбира се, нищо че чета друга книга си чета по един разказ на ден - за разкош  Heart Eyes

В книжарницата в подлеза на Софийския университет има Кутия с форма на сърце на Д. Хил на промоция - цена 5 лв. Simple Smile

# 338
  • Мнения: 0
Мнение за "Вампирът".

# 339
  • София
  • Мнения: 4 899

"Вампирът" е разказ. На мен лично много ми хареса (и изненада), като го четох за първи път. После съм си го препрочитала с удоволствие, наред с другите разкази от сборника.
Видях, че в предишна тема си питала и за "Тъмната половина". Това за мен е един от най-хубавите романи на Стивън Кинг и определено се нарежда сред най-най-любимите ми.

# 340
  • Мнения: 0
Ще го имам предвид туй като се двоумях между двете.Благодаря.

# 341
  • Пловдив
  • Мнения: 647
И аз се обърках с мнението в старата тема  Mr. Green  Там deadface споменава, че е прочел някаква супер добра книга, коя е в крайна сметка?

# 342
  • Мнения: 87
Книгите бяха три всъщност, и трите на испански писатели, и трите много оригинални като замисъл и реализация:


"Пандора в Конго" от Алберт Санчес Пиньол

Цитат
Англия, 1914-а година. Томас Томсън, начинаещ писател и „литературен негър“, получава поръчка да напише историята на затворник, който очаква да бъде съден за убийството на двама английски аристократи по време на безумна експедиция за диаманти в конгоанската джунгла. Така се ражда разказ за удивителното пътешествие към сърцето на мрака, където случаят и алчната им природа изправят героите пред непозната, враждебна раса. Авторът описва пътуването към една фантастична „долна земя“ с изключително майсторство, като ангажира всичките ни сетива и държи в напрежение до последната минута, за да ни поднесе напълно неочаквана развръзка. Книгата съчетава различни жанрови елементи -- на класическия приключенски роман, на фантастиката и романа на ужасите, но също и на любовния и криминалния роман. И всичко това -- поднесено със забележително чувство за хумор.

Ето няколко откъса, от които няма да разберете нищо за многопластовия сюжет (който е адски оригинален и пълен с изненади), но ще добиете известна представа за стила на автора и чувството му за хумор:

"Другият постоянен обитател на пансиона – освен собственичката – беше Мария-Антониета. Наричаше се точно така, като обезглавената френска кралица. Принадлежеше на госпожа Пинкъртън и беше костенурка, най-странната и уродлива костенурка, която някога е съществувала. Беше се родила без черупка или пък беше оцеляла след загубата ѝ, не знам точно.
Не бих се учудил, ако някой изгубил търпение гост я размажеше с чук. Мария-Антониета имаше изключително лош нрав. Всяко домашно животно, включително папагалите, е способно да научи един минимум от основни правила на поведение: „Седни“, „млъкни“, „вън“ и тъй нататък. При Мария-Антониета беше обратното: тя приемаше за даденост, че ние хората трябва да ѝ се подчиняваме.
Една костенурка без черупка е много странно нещо. Ако се замислим, костенурките по принцип са чудати твари с миниатюрните си слонски крака, с човката си на папагал и със смешната си опашка. А Мария-Антониета отгоре на всичко нямаше черупка. Беше тягостна гледка: слаба като черво, с кожа на влечуго, опъната по тялото ѝ. Нямаше къде да си скрие главата, така че я държеше високомерно изправена като перископ, сякаш предизвикваше хората да критикуват странстващата ѝ уродливост. Мария-Антониета никога не стоеше на едно място и когато се движеше,
приличаше на плувец епилептик. Беше ми невъзможно да свикна с костенурка, която тича като бръмбар, освободена от тежестта на черупката. Внезапно съзирах прокрадваща се сянка, прилепена до стената и завиваща зад ъгъла. Мария-Антониета мразеше всеки, който я погледнеше учудено. С една дума, всички изобщо и Томи Томсън в частност.

*

Има дни, в които, още преди да станем от леглото, предусещаме, знаем, че няма да ни върви. Така започна онази неделя. Закъснявах. Трябваше вече да съм в кантората на адвоката с копие на извършената до момента работа, а аз още се обличах. Запътих се тичешком към умивалника и в
коридора се спънах в костенурката Мария-Антониета. Не я бях видял и само по чудо не си навехнах глезена за пореден път.
Ритнах я ядосано и тя излетя във въздуха като топка. Може би изглежда твърде жестоко за костенурка без черупка. На мен обаче не ми се струваше така. В пансиона на госпожа Пинкъртън имаше само две сигурни неща: че собственичката вече е била стара, когато се е родил Тутанкамон, и че костенурката ѝ ме ненавижда с безмерна страст. И също че Мария-Антониета притежава свръхестествени способности. Например вследствие на ритника ми тя излетя до отсрещния край на коридора. Всяка друга костенурка щеше да се скрие в черупката си. Тя обаче не. Понеже не разполагаше с подобно убежище, беше придобила инстинкта на котките и се приземяваше на четирите си крака.
Мария-Антониета се обърна гневно. Търсеше виновника, който я беше нападнал. Видя ме и като ме взе на прицел, понесе се към мен с яростно изкривена уста. Всички костенурки имат грозна уста. Устата на Мария-Антониета обаче беше ужасяваща, беше истинска гарванова човка. Приближаваше като римска стенобойна машина. И напредваше в атака.
Някой може би ще си помисли, че костенурките не предприемат атаки, най-вече защото са костенурки. От гледна точка обаче на костенурките скоростта навярно е относителен фактор. И така, от гледна точка на костенурките Мария-Антониета атакуваше стремително.
Коридорът беше тесен. Ако исках да изляза, трябваше да се размина с нея. Естествено, не възнамерявах да се откажа от срещата с Нортън заради пристъпите на една истерична костенурка. Не можех да повярвам: аз, Томи Томсън, стоях пред една костенурка, като че ли бяхме двама рицари, участващи в средновековен турнир.
Тя върви към мен нападателно, а аз към нея. От устата ѝ излиза отвратителна бяла пяна. Приближаваме се един към друг. Вече съм почти над нея. Мисля си: сега ще настъпя единия ѝ крак, та да я заболи и госпожа Пинкъртън да похарчи наема, който ѝ плащам, за ветеринар. Но в последния момент Мария-Антониета се изплъзва с умела маневра, увива се около глезена ми и почва да кълве чорапите ми. Потръпвам от отвращение при допира на влечугото и отскачам с погнуса. Тя избягва. Аз се препъвам. Падам!
В посоката, в която паднах, се намираше прозорецът на коридора. Въпреки това последствията можеха да не бъдат толкова сериозни. Допуснах обаче две грешки. Носех под мишница папката с напечатаните листове. Не исках да я пусна, бях сигурен, че и с една ръка ще се справя с положението. Това беше първата ми грешка. Втората беше, че забравих онзи стар урок, който се преподава на всички деца, а именно че горната част на тялото тежи повече от долната. Дадох си сметка за опасността чак когато увиснах до кръста извън прозореца.

*

Войната с Мария-Антониета обаче продължаваше.
Открих, че обича да вдишва боя за обувки. Ако някой забравеше отворена кутия, тя можеше с часове да си пъха муцуната в нея. Мисля, че миризмата я опияняваше, защото после се движеше на зигзаг като пияница, който търси осветителен стълб. Любезно предложих да лъскам всичките обувки в пансиона. Излишно е да казвам, че намерението ми беше да я дразня. Сядах на една табуретка, заобиколен от обувки, отварях голяма кутия боя и я поставях на вид но място.
Не е трудно да предположим колко изкусителна е била кутията с боя за най-коварната костенурка в Обединеното кралство. Мария-Антониета не беше глупава, знаеше, че кутията е под зорките очи на най-големия ѝ враг, колкото и да се преструвах на разсеян. Виждах я как наднича от ъглите нерешително, разкъсвана от желание. Накрая животното не издържаше и се приближаваше, надявайки се, че вниманието ми е погълнато от лъскането на обувките.
Естествено, аз точно това чаках. Мацвах я хубаво с четката по голия гръб и Мария-Антониета се превръщаше в костенурка зулу, по-черна и от въглища. Побягваше възмутена, с яростни подскоци, на каквито беше способна само една уродлива костенурка като нея.
В тази кампания на военни похвати и хитрини Мария-Антониета винаги контраатакуваше. За да си отмъсти, реши да пикае в леглото ми. За този, който не е в течение, ще поясня, че смрадта, която излъчва урината на костенурка, може да се сравни единствено с вонята на омлет от развалени яйца, подправен с изгнили морски продукти. Когато най-малко очаквах, заварвах в стаята си това малко уродливо създание на леглото ми, с вирната опашка, изпод която излизаше тънка като от спринцовка струйка урина. Взех хиляди предпазни мерки, включително ключалки и катинари. Всичко беше напразно. Мария-Антониета винаги се възползваше от някой миг на разсеяност от моя страна и успяваше да се промъкне, да се изпикае и да избяга. Ако на някого това му се струва смешно, пожелавам му да си легне в леглото след уморителен ден и да положи глава върху възглавница, обилно напоена с урина на костенурка. С една дума, конфликтът с Мария-Антониета за пореден път стигна до равен резултат."


*



"Клара и сянката" от Хосе Карлос Сомоса

Един роман, който просто си плаче да бъде филмиран от Кроненберг  Simple Smile

Действието се развива в близко бъдеще, когато се е появило ново течение в изкуството - т. нар. хипердраматизъм, - при което живи хора (обикновено голи и изрисувани) играят ролята на картини и мебели (столове, дивани, легла, маси, закачалки, лампи и пр.). Картините - един човек или няколко свързани във фигурална композиция хора - могат да бъдат неподвижни като статуи или променливи/подвижни (някои изнасят цели представления). Има и "мокри" картини, които са незаконни, защото включват кръв, насилие, обезобразявания и дори смърт, но това не им пречи да са хит на черния пазар.
Най-скъпите и известни картини са хора, преминали през специална обработка на кожата, включваща пълно обезкосмяване, импрегнация и татуиране с едноцветна боя (обикновено се татуира цялото тяло, включително очите и всички телесни отвори). Целта е да заприличат на първокачествени платна, способни да стоят неподвижно с часове, върху които най-големите хипердраматични майстори да излеят въображението си.
Един от тези майстори, разбира се, е създателят на цялото течение, Бруно Ван Тиш, автор на най-скандалните и оригинални платна, сред които "Дефлориране" и "Чудовища" (отвратително дебелите братя Валден - прочути убийци, които Ван Тиш изважда от затвора, за да обезсмърти като живи картини).
Хипердраматичните платна се излагат в музеи, продават на колекционери и т.н., а когато остареят или починат, се заменят с копия.
Някои платна, обаче, са незаменими. Такива са шедьоврите на Ван Тиш, които струват милиони.
Затова всички ценители на модерното изкуство изпадат в ужас, когато неуловим убиец започва да ги унищожава.
Кой и защо убива живите платна, какво ще се случи с главната героиня, която е сред новите шедьоври на Тиш и докъде стига извратеното въображение на Хосе Карлос Сомоса - ще разбере, ако прочетете книгата.

Ако очаквате много екшън и напрежение, ще останете разочаровани, защото това не е трилър, а по-скоро криминален роман, примесен с фантастика.
Ако ви се чете нещо необичайно обаче, нещо различно, оригинално и иновативно, "Клара и сянката" ще ви отведе на незабравимо пътешествие в света на изкуството, което ще обсеби за дълго фантазиите ви.


*


"Пещерата на идеите" от Хосе Карлос Сомоса

Цитат
“Ако приемем разделянето на писателите на последователи на Чехов или на Борхес, аз, разбира се, съм от втората група. Предпочитанията ми са към литературата, която не приема себе си сериозно, която играе с текста и с читателя - накратко нереалистичната литература. А Борхес, Калвино, а така също Стърн и Кафка, са за мен главните източници на влияние.”
Така определя себе си испанският писател Хосе Карлос Сомоса, роден в Куба в 1959, преселник в Испания от 1960 г. Лекар по образование, специализирал психиатрия, през 1994 г. Сомоса се отдава изцяло на литературна дейност. “Международният успех на “Пещерата на идеите”, петият ми роман, преведен досега на двадесет езика, ми показа, че съм взел правилното решение” -отбелязва той.

Древна Атина, V в. пр. н. е. Жителите на могъщия град-държава, люлка на демокрацията, са изправени пред сурови изпитания. В Академията на Платон философите са си изградили свой собствен свят на безметежно съществуване. В същото време в сянката на гордо извисилия се Акропол дебне опасност. По улиците на града започват да се появяват обезобразените трупове на млади момчета.
Поредицата от необясними убийства налага намесата на Херакъл Понтор, Тълкувателя на загадки. Но и неговият път към Истината ще се окаже осеян с трупове и предизвикателства.
Героите на този магнетичен роман, в който нищо не е такова, каквото изглежда, ще се сблъскат с изненади, които сякаш нямат край, а приликата с добре познати за нас събития и проблеми не е случайна.

А това е книгата, която ме впечатли най-силно, защото е толкова сложна като замисъл, че чак не мога да си представя как я е измислил. Целият роман е като един пъзел, в текста на всяка глава има скрити образи и послания, които постепенно нареждат пъзела; има история в историята в историята, като в последната участва и самият читател (всъщност читателите са двама - единият сте вие, а другият е герой в книгата и неин преводач, по-точно в една от книгите, защото "Пещерата на идеите" е книга в книгата  Mr. Green), а персонажите от историята в историята от време на време разговарят със самия читател (или и с двамата?)... с други думи пълна лудница.
Всичките книги на Сомоса са страшно оригинални откъм замисъл и идеи, като нито една не прилича на останалите (различен сюжет, различни теми, различен жанр, дори различен стил), но тази излиза извън всякакви жанрове и определения. Както казах - пълна лудница Simple Smile

# 343
  • Sofia
  • Мнения: 1 434
Аз се включвам за да се похваля с новата си покупка - взех си "Вихър през ключалката". Много съм хепи, въпреки, че докато стигна до нея доста време ще мине. В момента не ми дават много да чета  Sad

# 344
  • Варна
  • Мнения: 2 388
Аз се включвам за да се похваля с новата си покупка - взех си "Вихър през ключалката". Много съм хепи, въпреки, че докато стигна до нея доста време ще мине. В момента не ми дават много да чета  Sad
А аз да се похваля, че я прочетох Simple Smile Ще коментирам, когато и други я прочетат.

Общи условия

Активация на акаунт