Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 19

  • 68 824
  • 747
  •   1
Отговори
# 465
# 466
  • София
  • Мнения: 3 249
Това е съвсем различно - и в тази графа не влизаме заради възраст...

# 467
  • Мнения: 2 165
Знам, че е друга програма, но може и сега да подадете документи. Wink
Разделят услугата "Асистент за независим живот" за деца и възрастни
Цитат
И още една промяна, свързана с улесняване на достъпа на децата до услугата. "Деца, които навършват 5-годишна възраст в годината, в която се предоставя услугата, ще бъдат включени в листата на чакащите веднага след навършване на възраст, т.е. документите, които се приемат предходната календарна година, няма да бъдат връщани, но класирането и включването в класирането ще става, след като децата навършат 5-годишна възраст", каза Анета Георгиева.

Документи за „Асистенти за независим живот” се приемат от 1 септ … ри до 31 октомври

Последна редакция: вт, 09 окт 2012, 13:22 от n_alex76

# 468
  • Мнения: 15
Доника, ТЕЛК дава становище, че детето ИМА ПРАВО на придружител. Никой не го задължава да го ползва. Видно е, че не за всички хора и деца, които ИМАТ ПРАВО на придружител, се намира реално такъв. Никъде в действащия закон или правилника към него не пише, че дете, което има ТЕЛК е длъжно да има придружител, асистент или прочее. Напротив - детските градини и училища са ДЛЪЖНИ да приемат такива деца. Как ще ги обучават и възпитават си е изцяло тяхна отговорност и задача. Дори детето да има придружител, неговата работа е да го остави на учителката в градината. Друг е въпросът, ако има добра воля и споразумение между придружител (родител) и учител. Това може да бъде в случаите, при които в градината временно няма ресурсен учител или самото дете не приема учителя или ресурсния учител и е необходимо малко помощ от страна на по-близкия на детето човек. Това обаче става НА ДОБРА ВОЛЯ. Няма задължителност. Задължителността е към персонала на заведението. Имайте предвид, че детските градини по определение са ОБУЧАВАЩИ, но и ВЪЗПИТАТЕЛНИ институции. В тях се извършват всички дейности по обучение и възпитание и като цяло ОБГРИЖВАНЕ. Това е основната дейност на една ДГ, поне до 3-та група - детето да бъде обгрижено. В това влизат всякакви дейности. Затова имат и помощник-възпитатели. Ако не им харесва да си вършат работата, това е друг въпрос. Нямат правно основание да се измъкват от отговорност, въпреки че, както всички знаем, това е масова практика. Но нека поне не се крият зад буквата на закона, защото такава буква просто няма. Справка - Правилник за прилагане на Закона за народната просвета - Раздел II (чл.26-чл.31). Според Закона за интеграцията пък, за подпомагане на децата със специални нужди се разкриват ресурсни центрове. Идеята е следната: има ресурсен център с работещи на щат в него ресурсни учители. Детска градина, която е приела дете със специални нужди (а тя е длъжна по закон да го приеме) се обръща към ресурсния център, откъдето осигуряват ресурсен учител за детето. След това градината сформира екип (включващ най-малкото учителя, ресурсния и родителя, евентуално и логопед, ако има такъв), който да оцени детето и ДА СЕ ОПИТА ДА ИНТЕГРИРА детето с останалите. АКО това ПО НИКАКЪВ НАЧИН не може да стане (както пише в правилника - "КОГАТО ВСИЧКИ ВЪЗМОЖНСТИ ЗА ТОВА СА ИЗЧЕРПАНИ"), едва тогава детето бива насочено към СПЕЦИАЛИЗИРАНА ДГ(ако има такава Wink).

# 469
  • Мнения: 139
Здравейте мами.От днес започвам да ви следя и да търся отговори на въпросите как да помогна на детето си.Проблемите му са от раждането-нервно двигателно разстройство.Днес на въпроса ми към логопедката и физиотерапевтката детето ми има ли признаци за аутизъм,казаха ДА..Не се обръща всеки път като го повикаш,поклащането на тялото напред-назад(казаха Роки синдром),нежеланието да си играе с някои играчки,нежеланието да докосва  нови неща и още др.такива.Работи с него и ерготерапевтка за сензорите.
А какво мога аз да направя за него.Кога наистина на 100% мога да разбера.Аз също имах съмнения,но не предполагах че е толкова сериозно.Има ли шанс за напредък в развитието на детето ми или аутистичното поведение ще го забави повече в развитието му.
Мами,моля ви отговорете ми.

# 470
  • Мнения: 63
Напълно подкрепям [Mark] с лека корекция.Ресурсен учител се отпуска след молба от родителя.Ако има родител, който не признава проблема, ДГ не може да направи нищо за отпускане на РУ.

# 471
  • Мнения: 1 738
Мами,
Вижте това филмче. http://www.youtube.com/watch?v=crJ9NcThZus&feature=relmfu
Според CDC в САЩ честотата на нарушенията от спектъра е достигнала 1:88. Пускам го на новите майки, за да чуят, колко важно е ранното започване на интервенциите. Социализацията на децата ни трябва да започне максимално рано - към 18 месец, а насочващите белези могат да се открият още към 6-ия. Rolling Eyes

zai4eto 81,
какво можем да те посъветваме, освен да четеш, да не се отчайваш и да участваш тялом и духом в заниманията с детето си. В интернет е пълно с филмчета, а по-ранните теми на нашия форум - с добри съвети и много споделен опит. Не търси доказателства в полза на това, че "не може да е така", че "няма как на мен да ми се случи", а приеми, че детето ти има проблем - дай Боже, по-лек - и че няма начин да се оправи без много работа и упоритост, на каквато са способни само майките и малцина бащи.
Това, което доказано помага при нарушенията на развитието е поведенческата терапия. Аз лично не бих те посъветвала да се отклоняваш с диети, билки и пр. Това, разбира се, е мое мнение, а всяка майка решава за детето си въз основа на справки, консултации, наблюдения и опит. Hug

# 472
  • Мнения: 2 165
zai4eto 81, изисквай от логопеда да ти изготви програма.Аз бях много доволна от ЛЦ "Медика" в това отношение.При първа възможност пак ще ходим. Peace
Има една книжка за посочване:
http://www.bebelandia.bg/product/14339/pan-moyata-parva-knizhka- … shkoto-tyalo.html
Редене на конструктор по цветове.
Тук съм сложила някои снимки:
http://nkir.snimka.bg/children/04-2011.583824.22991073 
Работа, търпение и вяра. Hug

# 473
  • София
  • Мнения: 3 249
Mark,   bouquet Цитирах те днес, поискахме писмено да изложи исканията си...и да видим ooooh!

# 474
  • Мнения: 1 738
Мами,
Мернах тези дни в "Часът на Милен Цветков", майка на дете с диабет и предполагам председателката на НПО на деца с диабет. Детето било вече прието в ДГ, но още преди да почне да посещава, персоналът изведнъж решил, че има специализирана група за деца с диабет в някоя си ДГ. И водещият, който неотдавна стана татко за втори път (да му е живо и здраво момченцето), а за първото вече голямо момиче (без проблеми, слава Богу) се е грижила основно майката, съвсем невинно в неговия стил попита, защо не водят детенцето в тази ДГ.

Председателката каза, че са обучили всички мед.сестри от София и няма основание за това. А въпросът е, на всичко поотделно ли трябва да се учат медицинските сестри - как да се грижат за деца с диабет, астма, артрит, сърдечни заболявания и т.н.? Когато човек има диплома за мед.образование, на него му трябва само една консултация с джипито на детето и родителя и евентуално 10-15 минути справка с интернет.

Така е и с нашите деца, които пък, ако са здрави физически, имат нужда само от наглеждане и още повече да чувстват, че някой им обръща внимание (тогава те са по-послушни и внимателни).

Освен това нещо, на което Марк не е акцентирал - съвсем не е лесно да станеш личен асистент на детето си (общината решава и обикновено се сключват договори със самотни родители). Европейските програми са към общините и никой не може да каже за колко време са и докога ще ги има - понякога от приключване на старата до новата програма минават няколко месеца. Заплащането е на брой часове и обикновено е под минималната заплата. Така че, ако няма абсолютна необходимост от придружител, по-добре е човек да си запази работата, а ДГ да си изпълняват задълженията.

# 475
  • София
  • Мнения: 3 249
Констанца, от Социалните днес (ходих по друг повод) ме посъветваха и аз да се обърна съм някое НПО. "Вие майките сте много силни и като се разшумите" бяха думите на жената Simple Smile
Чудя се утре дали да не ида до РИО, за да попитам за каква интеграция говорим, след като интегриращите в случая не я позволяват?

# 476
  • Мнения: 1 738
Доника,
за съжаление в България започнахме да разчитаме предимно на медиите, а те пък търсят скандалното и пикантното. Но аз мисля, че можеш да се обърнеш и към Владислава директно за съвет и конкретно подпомагане. Тя има опит, пък  нали и за това е фондацията?!

За РИО, ако са се поуталожили нещата в ДГ, по-скоро попитай за принципните положения и практиката в случаи като твоя - тяхна намеса и пр. А ако не са, действай направо и персонално! Simple Smile

Мами,
да ви попитам, прилага ли някоя от вас Церебрум композитум на детето си? Преди време обсъждахме за кратко това. Може би някоя от вас си спомня, че започнахме да го даваме на нашето момче и забелязахме, че има подобрение по отношение на комуникативността и усвояването на учебния материал, но го спряхме, защото стана по-нервен и на учителката това не се нравеше.  Започнахме го отново (на таблетки) преди 20-ина дни и констатирахме същия добър ефект + незначително повишена нервност (само по 1 таблетка дневно). Можете да споделите и на "лични", ако имате притеснения за общото споделяне. Simple Smile

Последна редакция: ср, 10 окт 2012, 13:20 от констанца

# 477
  • Мнения: 1 738
Момичета,
това е един руски сайт с  практическа насоченост към много от проблемите на аутистичните деца.

http://vk.com/aba_therapy

И още нещо - клипче за провеждане на АБА терапия
http://rutube.ru/video/296edc7489279f6457aa06590f43c732/#.UHZX4S5O-SE

А това е нещо много полезно, преведено от някого - предполагам родител от нашия спектър. Може да се свали. http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&so … 1havzUjFPaJ-c7Wpw

А това е книгата на Ловаас на сайта на Таня

http://mamtomam.wordpress.com/2010/11/11/lovas/

Последна редакция: чт, 11 окт 2012, 10:04 от констанца

# 478
  • Мнения: 10
Здравейте,
Ние давахме на нашето момче церебрум композитум, но ампули. Забелязахме доста повишена нервност и сега по време на учебната година не смеем да даваме. Благодаря, че споделихте преди време в темата за това хомеопатично лекарство и така и ние се заинтересувахме! За съжаление не можахме да видим положителния ефект, тъй като заради тази нервност ги спряхме, а може би е трябвало да продължим. Бихте ли споделили откъде закупувате таблетките? Ние намерихме ампулите в чужбина. Колко е полезна темата като място за обмяна на опит и за това мога само да благодаря на майките и татковците, които пишат тук!

# 479
  • Мнения: 1 738
Здравей, rodi_rodi,
Едва, когато решихме отново да започнем церебрума преди 20-ина дни, забелязах, че съставът му не е този, за който бях чела статия на руски учени. Ще потърся, къде съм я запазила и мога да пусна линк отново. Оказа се, че нашите таблетки са с 8 съставки, а този вариант, за който четох и който вероятно вие сте използвали е с 22. След като установихме добрия ефект обаче, решихме да продължим с този, който имаме (само с 1 таблетка дневно до Нова година). После ще му мислим, дали да минем на другия.
Ето какъв е нашият вариант
Cerebrum compositum Н
per tablet van 301,5 mg:
Ambra grisea   D10   6 mg
Conium maculatum   D4   6 mg
Cocculus indicus   D4   6 mg
Phosphoricum acidum   D10   6 mg
Ignatia amara   D8   6 mg
Anacardium orientale   D6   6 mg
Kalium phosphoricum   D6   6 mg
Hulpstoffen: Lactose, magnesiumstearaat.
      
Може да се намери от Холандия и Белгия (може би и в друга Европейска страна). На нас ни го изписа от Холандия познат, живеещ в Германия. Кутийката е с 250 таблетки и е на много поносима цена. Ако се интересуваш, ще ти я кажа на "лични".

Общи условия

Активация на акаунт