Счетоводител в нужда се познава 3

  • 46 912
  • 739
  •   1
Отговори
# 165
  • тук-там
  • Мнения: 4 364
спондж боб ,благодаря за отговора.
Но ако не си фирма,те откъде могат да знаят какви са ти старите задължения,нали не се подава декл.обр.1,или там каквато беше.
Тук става въпрос за ЗО.Ако има такива ,неплатени за някои месеци преди 5-10години-там ли ще отидат?

Съвет! Изкарайте ПИК за НАП - за да може да си виждате задълженията. Тези отпреди 2007 - молба в НАП за отписване поради давност - срок - до края на тази година.
Ако имате дължими здравни след 2007, но не сте със спрени права, демек - нямате повече от три пропуснати месеца в последните 3 години - подайте Декларация по чл 2а от ЗЗО мисля беше - че с тези си вноски искате да погасите еди кои си месеци... Ох, малко сложно го обясних.

Пример: самоосигуряващо се лице - безработен, управител, земеделски и т.н

Има да плаща здравно за 2008г - 5 месеца. Правата не са му спрени, защото последните три години си е плащал изрядно.
Ако сега внесе здравно за м. 12 - независимо какво пише на платежното те ще покрият здравното от 2008г. и декември ще остане неплатен.
За да не се случва това, преди плащането на здравното - отивате в НАП - подавате тази декларация, като пишете, че искате да погасите вноските за ДЕКЕМВРИ 2012 и след това плащате в банката.

# 166
  • Мнения: 81
спондж боб,Wild_rabbit,много ви благодаря за информацията  bouquet

Сега остава само да се задействам.Аз съм самоосиг. със свободна професия и и мам  прекъсвания,както и дупки в които не съм внасяла ЗО.

Предполагам тази декл.по чл.2а,може да се изпрати по пощата.

Последна редакция: вт, 08 яну 2013, 06:52 от Rumi345

# 167
  • Мнения: X
Някой да прави плащания към бюджета през ДСК Директ? Не ми приема новия "Вид плащане"  newsm78

# 168
  • Мнения: X
Някакви идеи за справяне със ситуацията? Инспекция по Труда ?

Отиваш и подаваш сигнал в ИТ. Тези безобразия ще спрат в България, когато започнем да си търсим правата и спрем да се съгласяваме да работим при такива условия.

Вчера четох статия, че България е на последно място в Европа по изплащане на обещетение от работодателя при освобождаване от работа. В Европа това варива от 12 до 30 заплати, а при нас по кодекс е от 1 до 6 (като за 6, може би са единични случаи), като даже и тази 1 я изплащат в случай, че не започнеш работа в следващия 1 месец. 

# 169
  • София
  • Мнения: 1 374
Един полезен линк на който попаднах днес за най-различни бланки и формуляри:

http://www.fisconsult.bg/dokumenti/obrazci-i-dokumenti.html

Ще се пробвам да го вмъкна и в началната страница ако ме пусне   Simple Smile

# 170
  • София
  • Мнения: 3 301
Някакви идеи за справяне със ситуацията? Инспекция по Труда ?

Отиваш и подаваш сигнал в ИТ. Тези безобразия ще спрат в България, когато започнем да си търсим правата и спрем да се съгласяваме да работим при такива условия.

Вчера четох статия, че България е на последно място в Европа по изплащане на обещетение от работодателя при освобождаване от работа. В Европа това варива от 12 до 30 заплати, а при нас по кодекс е от 1 до 6 (като за 6, може би са единични случаи), като даже и тази 1 я изплащат в случай, че не започнеш работа в следващия 1 месец. 

Напълно съм съгласна с тебе. Изплащане на някакви заплати има само при големите работодатели, за съжаление. Но да, сигнали трябва да се подават, ама после какво става - работодателя се познава с ИТ, и не е нужно да ви разказвам нататък....

# 171
  • Мнения: X
Някакви идеи за справяне със ситуацията? Инспекция по Труда ?

Отиваш и подаваш сигнал в ИТ. Тези безобразия ще спрат в България, когато започнем да си търсим правата и спрем да се съгласяваме да работим при такива условия.

Вчера четох статия, че България е на последно място в Европа по изплащане на обещетение от работодателя при освобождаване от работа. В Европа това варива от 12 до 30 заплати, а при нас по кодекс е от 1 до 6 (като за 6, може би са единични случаи), като даже и тази 1 я изплащат в случай, че не започнеш работа в следващия 1 месец.  

Напълно съм съгласна с тебе. Изплащане на някакви заплати има само при големите работодатели, за съжаление. Но да, сигнали трябва да се подават, ама после какво става - работодателя се познава с ИТ, и не е нужно да ви разказвам нататък....

Подава се на по-високо ниво, изпраща се копие и до други институции, ако трябва. Не може да продължаваме да имаме такова подтиснато и робско мислене.

На сайта на всяко министерство има телефин и мейл за борба с корупцията.

# 172
  • София
  • Мнения: 1 374
Някой запознат за задълженията за сключване на договори за извозване на отпадъците по Закона за управление на отпадъците? Ще трябва изглежда да търся фирма, която да ми "извозва" отпадъците. Поредна тъпотия според мен, но глобите май са доста солени.

# 173
  • Мнения: 3 449
Някой запознат за задълженията за сключване на договори за извозване на отпадъците по Закона за управление на отпадъците? Ще трябва изглежда да търся фирма, която да ми "извозва" отпадъците. Поредна тъпотия според мен, но глобите май са доста солени.
Моя клиентка ходи до няколко такива фирми и те не знаели нищо по въпроса.

# 174
  • Мнения: 2 144
Ние сключихме договор с фирма за да се намали общинската такса смет.

по кой член от ЗОУ са тези договори?

да, открих го чл.33 ал.1

Последна редакция: вт, 08 яну 2013, 16:51 от Бо_

# 175
  • София
  • Мнения: 1 374
Ще почета и аз още по въпроса.

Сега имам и друг казус и тука спорим с колежките:

Имам наем и удържан и внесен данък по чл. 44 за месец Декември. И наема и данъка за Декември са платени в Декември. Следва ли да подам в декларация по чл. 55 за внесения данък и в какъв срок следва да я подам? Четохме, четохме и накрая се увъртях. Даже мисля в четвъртък да мръдна до методолозите на НАП на Аксаков за справка, но приемам мнения и от вас  Simple Smile

# 176
  • Мнения: 4 992
Някой да прави плащания към бюджета през ДСК Директ? Не ми приема новия "Вид плащане"  newsm78
аз плащах на 4-ти - моите си осигуровки - за да тествам системата - минаха нормално.
Какво пишеш на 'вид плащане', че не ти го приема?

# 177
  • Балчик
  • Мнения: 865
Ще почета и аз още по въпроса.

Сега имам и друг казус и тука спорим с колежките:

Имам наем и удържан и внесен данък по чл. 44 за месец Декември. И наема и данъка за Декември са платени в Декември. Следва ли да подам в декларация по чл. 55 за внесения данък и в какъв срок следва да я подам? Четохме, четохме и накрая се увъртях. Даже мисля в четвъртък да мръдна до методолозите на НАП на Аксаков за справка, но приемам мнения и от вас  Simple Smile
Според мен , трябва да подадеш такава към 31.07.2013г. , така го разбрах аз . Но питай и моля сподели тук  Peace.

# 178
  • тук-там
  • Мнения: 4 364
Според мен , трябва да подадеш такава към 31.07.2013г. , така го разбрах аз . Но питай и моля сподели тук  Peace.

До 31.07 не са ли тези, които за дължими, но неплатени в 2012г.  newsm78
За четвърто тримесечие нали не се подаваше?
Бавно и славно се омотвам и аз. Laughing

# 179
  • Мнения: 81
Аз да ви кажа съвсем се обърках.
Когато направиш справка за ЗО пише:Няма данни за.....
Е това мое задължение ли е за внасяне?Ако е подадена декл.7-да
Но за 2005г например са били други закони.Доколкото си спомням тогава работещите осигуряваха не работещите членове на сем. и задължението не е ли на тогавашния работодател?
Тези мисли ми дойдоха от една реплика във верността на която не съм сигурна,но все пак:
"Задължение възниква след съставен акт или подадена декларация....."

П.П.Извинявам се ,че си повтарям въпроса,но в тази тема сте по-компетентни

Общи условия

Активация на акаунт