Математически турнири - 22

  • 84 854
  • 740
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 1 132

Нещо не мога да отворя писмото на СМБ в линка на Дидева.
И аз не успявам

# 151
  • Мнения: X
Казано накратко, канят секциите на СМБ за участие в състезанието, като е пояснено, че при повече от 10 ( десет) подадени заявки ще има контролно състезание в София през март. Следват подробности по самото състезание. Качих го тук.

http://dox.bg/files/dw?a=a96c60e72e

# 152
  • Мнения: 980
Прочетох писмото.

Точка 1: "Един отбор включва . . . и четири ученици." Това може да се тълкува, че ако едно училище реши да прати отбор в долната и горната дивизия, това реално са два отбора. По този начин пет "по-пъргави" при заявката училища с по два отбора и това е.

Не съм чувал да е правено подобно контролно. Най-близкото до подобно контролно са 1-я и 2-я (проведен през март) кръг на IMAS, проведени в СМГ, 125-то и ЕСПА.

P.S. До 2-я кръг на IMAS, бяха допуснати общо 16 деца: 1 от ЕСПА (5 кл.), 1 от 125-то (6 кл.) и 14 от СМГ (1 от 5 кл. и 13 от 6 кл.). Резултатите още ги чакаме.

Последна редакция: вт, 23 апр 2013, 14:58 от Ant12

# 153
  • Мнения: 494
За Шумен има регистриран отбор СМГ/ПЧМГ. Това за 6-ти клас. Някой да знае как е организирано това? Вероятно може и за 5-ти клас да се направи такъв отбор. Ще трябва да звънна на директорката на ПЧМГ...

# 154
  • Бургас
  • Мнения: 7 017
Излязоха ли резултатите на децата за Бургас от ВМС?
В сййта на училището има само отговорите на задачите.
Благодаря ,ако накой се отзове!

# 155
  • Мнения: 10
 Flutter

Последна редакция: вт, 23 апр 2013, 20:08 от Marmorka

# 156
  • Мнения: 1 782
Прочетох писмото.

Точка 1: "Един отбор включва . . . и четири ученици." Това може да се тълкува, че ако едно училище реши да прати отбор в долната и горната дивизия, това реално са два отбора. По този начин пет "по-пъргави" при заявката училища с по два отбора и това е.

Не съм чувал да е правено подобно контролно. Най-близкото до подобно контролно са 1-я и 2-я (проведен през март) кръг на IMAS, проведени в СМГ, 125-то и ЕСПА.

P.S. До 2-я кръг на IMAS, бяха допуснати общо 16 деца: 1 от ЕСПА (5 кл.), 1 от 125-то (6 кл.) и 14 от СМГ (1 от 5 кл. и 13 от 6 кл.). Резултатите още ги чакаме.

Бах мааму, пак имаш много информация, откъде бе човек Simple Smile
Аз имах индиректна инфо, че само хлапето и Ивайло от ЕСПА са били на 2-ри кръг, ама при теб детайлите са...
Иначе... писмата на СМБ както винаги са написани по начин, позволяващ безброй тълкувания...

# 157
  • Мнения: 980
Цялата информация за IMAS е от файла, който ти ми изпрати. Просто децата от 6-ти клас ги знам, а в училище им бяха казали, че всички с над 70 точки на 1-ви кръг отиват на 2-ри.

За TAIMC знам защото миналата година (в 5-ти клас) синът ми се пробва, но не успя на контролните, но пък друго дете от 5-ти клас (сега 6-ти) ходи в Тайван.  

# 158
  • Мнения: 1 782
Я малко помощ със задачка?


Имаме сумата на факториалите от 1! до 100!
Като от получената сума извадим един от факториалите ще получим квадрат на цяло число.
Кой от факториалите трябва да извадим...


Значи...
1. Квадратите на цели числа завършват на една от следните цифри - 1,4,9,6,5
2. Сумата от 3! до 100! завършва на 0. (Всеки фактуриел от 5 нагоре завършва на 0, а също 3!+4! е 30)
3. От 2. следва, че сумата от 1! до 100! завършва на цифрата 3 (3 = 1! +2!)
4. Не може квадрат на цяло число да завършва на 3 (виж 1.)
5. От 2. следва, че ако махнем фактуриел по-голям или равен на 5, то сумата пак завършва на 3. Значи трябва да махнем фактуриел по-малък от 5
6. Ако махнем:
1! --> сумата ще завършва на 2 --> не става за квадрат
2! --> сумата ще завършва на 1 --> става за квадрат
3! --> сумата ще завършва на 7 --> не става за квадрат
4! --> сумата ще завършва на 9 --> става за квадрат

Значи - 2! или 4!
Но... оттук нататък - с Ексел - сумата ако се махне две свършва на 11 - няма квадрат свършващ на 11, сумата ако се махне 4! свършва на 89 - има такива 17, 33, 67, 83 -> значи, единствената възможност е ако се махне 4!

Но първо, това е единствена възможност, но не доказва, че има точен квадрат, второ... без ексел... не мога да намеря втората цифра.
По-елегантна втора част на решението?

# 159
  • Мнения: 1 163
Имам питане относно "Кенгуру"-то Simple Smile
Видях, че има още еднин кръг на 1.юни. Кога ще стане ясно кои са допуснати?
и аз моля за отговор на този въпрос  Confused
Все още не е ясно, аз чакам за отговор в темата. Мисля, че тук първи ще разберем  Grinning
Това отнася ли се за първи клас?

# 160
  • Мнения: 240
Днес научих, че и  за АК има квалификация (за София). Имало е над двеста заявки (225) при налични 120 места, поради което е сигурно че за част от учениците от 3-6 клас няма да има компютърни бланки и резултатите им ще бъдат неофициални. 'Квалификацията' е направена на база резултат от ЧХ. Предполагам, че всички записани са получили вече емейл.

# 161
  • Мнения: 1 782
Я малко помощ със задачка?


Имаме сумата на факториалите от 1! до 100!
Като от получената сума извадим един от факториалите ще получим квадрат на цяло число.
Кой от факториалите трябва да извадим...


Значи...
1. Квадратите на цели числа завършват на една от следните цифри - 1,4,9,6,5
2. Сумата от 3! до 100! завършва на 0. (Всеки фактуриел от 5 нагоре завършва на 0, а също 3!+4! е 30)
3. От 2. следва, че сумата от 1! до 100! завършва на цифрата 3 (3 = 1! +2!)
4. Не може квадрат на цяло число да завършва на 3 (виж 1.)
5. От 2. следва, че ако махнем фактуриел по-голям или равен на 5, то сумата пак завършва на 3. Значи трябва да махнем фактуриел по-малък от 5
6. Ако махнем:
1! --> сумата ще завършва на 2 --> не става за квадрат
2! --> сумата ще завършва на 1 --> става за квадрат
3! --> сумата ще завършва на 7 --> не става за квадрат
4! --> сумата ще завършва на 9 --> става за квадрат

Значи - 2! или 4!
Но... оттук нататък - с Ексел - сумата ако се махне две свършва на 11 - няма квадрат свършващ на 11, сумата ако се махне 4! свършва на 89 - има такива 17, 33, 67, 83 -> значи, единствената възможност е ако се махне 4!

Но първо, това е единствена възможност, но не доказва, че има точен квадрат, второ... без ексел... не мога да намеря втората цифра.
По-елегантна втора част на решението?

С малко донапъване и помощ от колега изплува едно решение:

100! = x2 + 2 - невъзможно защото 100! завършва на 0, а x2 не може да завърши на 8
100! = x2 + 24 - възможно, защото x2 може да завърши на 6 и + 24 да завърши на 0.


Редакция - не става, глупости пиша.
Това е вярно за 100!, но не и за сбора 1! +......100!, който определено не завършва на 0, а на 3 както казахме!


Чудна задача, тя е една от 10-те от вчерашния тест на петокласниците.



Днес научих, че и  за АК има квалификация (за София). Имало е над двеста заявки (225) при налични 120 места, поради което е сигурно че за част от учениците от 3-6 клас няма да има компютърни бланки и резултатите им ще бъдат неофициални. 'Квалификацията' е направена на база резултат от ЧХ. Предполагам, че всички записани са получили вече емейл.

Нищо не сме получили, уверение, че сме записани имаме от класната...

Последна редакция: вт, 23 апр 2013, 21:33 от kodbg

# 162
  • Мнения: 1 132
И ние нямаме вест за АК, но пък детето е 7 клас. Днес се видяхме с един от организаторите за БГ, все щеше да каже нещо, ако касаеше седмокласниците.

# 163
  • Мнения: 21
До колкото разбрах, училищата участващи в азиатското състезание ще бъдат определени на база рейтинг на децата от даденото училище откласирания в националните състезания.  Училищата  изпращат заявка и се удобряват според рейтинга. А вече кое дете ще отиде си решава училището .

# 164
  • Мнения: 163
...
Но... оттук нататък - с Ексел ...
Ексел не може да смята толкова големи числа, той ги закръглява Naughty

Общи условия

Активация на акаунт