СЕДМОКЛАСНИЦИ - класации, заявления, записвания - седмична (27.06-03.07)

  • 42 020
  • 679
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 19 932
Сигурна съм, че дори една 5-ца в СМГ или математическо училище има по-голяма тежест и не може да бъде съизмерена с 6-ца в не математическо училище.


С всичко съм съгласна, но без това обобщение. Деца с афинитет към математиката и математическо мислене има и извън МГ, това вече го уточнихме по-нагоре. Как си толкова сигурна, че детето с 5 в СМГ  знае и може повече от такива?Много зависи тази 6-ца, за която говориш в друго училище, за кое дете конкретно се отнася и от какъв учител е написана..Нематематически училища дал господ, ама не във всички оценяването е еднакво, та да ги сложиш с лекота под общ знаменател.Иначе сериозно рискуваш да омаловажиш нечии дадености и знания..

# 631
  • Мнения: 6 275
Мами, влизам за да ви пожелая  второто класиране да донесе на всички желаното училище!
Дано утре лицата на децата грейнат в щастливи усмивки. И с радост да се запишат в новите си училища. Чета ви редовно, но не взимам участие в дискусиите, защото  не виждам с каква нова информация мога да ви бъда полезна.  Уре ще съм отново тук и ще се надявам да прочета само хубави  новини!
Успех на всички  - и майки, и татковци и дечица!

# 632
  • Мнения: X
За вторите си деца ли гласите махането на квотите? Щото за сегашните е малко късно.

Предлагам да се концентриране върху второто класиране и да се надяваме да е готово утре в 14:00.

Миналата година второто класиране излезе на 3-ти вечерта /около 21:00 часа - може да се провери в тогавашната седмокласна тема/ Peace
Даже в 20:19 се е случило туй мило събитие.  Grinning

# 633
  • Банкя
  • Мнения: 1 292
Благодаря за пожеланията. Толкова се надявам на чудо , че да влезем в това 51-во.
Чудя се да ходим ли и на трето. Че и при директора съм съгласна да отида. Влезе ни под кожата това у-ще Joy Joy

# 634
  • София
  • Мнения: 62 595
Русалка, исках да кажа, че резултатите на децата от СМГ не са резултат от нечовешки труд, а природна даденост. Те са щастливци, че могат забавлявайки се да изкарат отлична оценка. За мен сложната задача никога не е била труд, а винаги е била предизвикателство. Нечовешкият труд е за децата, които са слаби по математика, но от нея им зависи в коя гимназия ще се класират.

Тоест какво, няма нужда от двойния хорариум с всичките му допълнителни школи, така ли? Всичките тем, все гениални събрани! Това просто няма как да е вярно, защото двойната бройка часове и работа са си двойна бройка - количествените натрупвания водят до качествени изменения. Та, въпрос на дисциплина е да изрешаваш задачите, коитто ти дадат за домашно, но при положение, че има два пъти повече подготовка, дори едно посредствено дете ще постигне доста добри резултати. Да, състезател едва ли ще стане, но ще се справя доста добре. И без това състезателиите се броят на пръсти. Дай дда направим елементарна сметка - 3 години по два пъти повече часове, това колко ще направи? Затова, хайде, без изхвърляне по въпроса за способностите, защото хич не е така!

# 635
  • Мнения: X

 ...количествените натрупвания водят до качествени изменения. Та, въпрос на дисциплина е да изрешаваш задачите, коитто ти дадат за домашно, но при положение, че има два пъти повече подготовка, дори едно посредствено дете ще постигне доста добри резултати.
Ей тук много бъркаш. Говоря от опит. Peace
Иначе двойният хорариум си е двоен. Спор няма.

# 636
  • София
  • Мнения: 3 915
Благодаря за пожеланията. Толкова се надявам на чудо , че да влезем в това 51-во.
Чудя се да ходим ли и на трето. Че и при директора съм съгласна да отида. Влезе ни под кожата това у-ще Joy Joy

Точно медийната звезда г-н Александров надали ще ти помогне. Тази година допусна нито едно дете от квартала без родител, учил там и братче, учещо в момента там да не влезе в 1ви клас. Включително и моето. Личните ни молби към него не помогнаха, накрая дори се покри. Ако успееш, ще ти сваля шапка. Но опитай, нищо не губиш.

# 637
  • Мнения: 2 140
моят син сега завърши точно 51-во, та като видях за Александров ми домиля Grinning всъщност единствените ми контакти с него са когато два пъти ми е звънял, защото деца намират изгубения телефон на моя заплес и го носят при директора - веднъж в първи и веднъж в седми клас; иначе знам, че обича да се изявява по медиите, с китара в ръка Laughing

# 638
  • Мнения: 50 943
Момичета, не виждам защо търсите под вола теле. Да се изкара шестица по БЕЛ в 7 клас изобщо не е някакъв висш пилотаж. По-скоро за да няма дете шестица има само няколко причини:
- скапан преподавател, който или не преподава добре, или се заяжда тенденциозно
- незаинтересовано или с по-малко развит интелект дете, което не може да се справи.

Е, в СМГ децата са приети с конкурс (подбрани са и си имат интелект), имат свестни учители, няма тенденциозно заяждане и средата е стимулираща (няма незаинтересовани). Освен това децата ходят и на курсове по БЕЛ, а и математически настроените умове нямат проблеми с граматиката. Та с оглед на всичко това не виждам нищо съмнително децата в СМГ масово да имат шестици и по БЕЛ. А и нали после на НВО не подаряват оценки, защо тогава резултатите на децата от СМГ по БЕЛ традиционно са най-високи? Според мен оценките на семегейчетата на НВО доказват нелепостта на твърденията, че там шестиците се подарявали без основание.

Що се отнася до двойния хорариум по математика (не знам дали е така наистина, приемам, че е така) той не допринася пряко за успех на НВО, защото в СМГ децата наблягат на материал от високо ниво, а не решават два пъти повече задачи от тип НВО. С какво решаването на задачи от комбинаторика, вероятности, теория на числата и засукани геометрии допринасят за оценката на НВО? Ми с нищо. Ако си в курсове за висше готварско майсторство и учиш разни засукани манджи това ще ти помогне ли на изпит по правене на омлет?

# 639
  • Пловдив
  • Мнения: 10 457
Черна станция

- скапан преподавател, който или не преподава добре, или се заяжда тенденциозно
- незаинтересовано или с по-малко развит интелект дете, което не може да се справи.

Това са пълни глупости.  Peace

# 640
  • Мнения: 50 943
Черна станция

- скапан преподавател, който или не преподава добре, или се заяжда тенденциозно
- незаинтересовано или с по-малко развит интелект дете, което не може да се справи.

Това са пълни глупости.  Peace

Щом казваш, аз няма да споря Peace Според моя опит е така - всяко умно дете, на което преподава добър и адекватен преподавател, може да покрие невисокия праг за отличен по БЕЛ. Който не е успял да търси причината или в учителя, или в детето. Нямам какво друго да кажа. Ако ти можеш да обосновеш други причини за ниски оценки - направи го. Да си наричаме постингите глупваи е непродуктивно.

# 641
  • Мнения: 297
Dundi, съжалявам, но не са глупости! Ние си изпатихме от тенденциозното заяждане точно по БЕЛ!

# 642
  • София
  • Мнения: 19 932
Eeeeee, Черна станция, много харесвам  СМГ, харесвам и принципно коментарите ти, но този път  се пoоля...На пръсти се броят състезателите, които се занимават от ранни класове с  комбинаторика, вероятности, теория на числата и  наистина засукани геометрии. И това не става в час , а преди всичко по школите... Все пак там учат и съвсем редови деца, без какъвто  и да е мерак за състезания и чак такава сложност.  И в час учат точно седмокласна математика, просто по-усложнена, задачите са от сборници.  През първия срок  на 7 клас текущо контролно върху раздела "Основни геометрични фигури"  беше съвсем нормален тест от сборника на Архимед, който е напълно  по силите и на добре  подготвени деца отвън, нямащи иначе понятие от упоменатите от теб типове задачи.. Не е до нас детето да не е в СМГ....И щом това има на контролното, значи все пак това е упражнявано в час.. WinkСъстезателите са друга бира. Нали съзнаваш с това изказване как неволно плашиш мами на външни деца? Седмокласниците на част от тях са се преборили за прием  в СМГ и без да учат до 7 клас там. И сега какво? Като не са учили всичко изброено (като  е спорно и доколко всички семегейци са го учили) и ще затънат, така ли? Състезатели най-вероятно няма да станат, но с даденостите  си  и с труд ще се справят пак отлично. От класа на голямата ми дъщеря в ОУ  в СМГ отиде дете,  на което балът не стигна за езикови. Нито се славеше с кой знае какви знания и умения по предмета, нито по състезания ходеше/ ходи, а ето, че ще завърши съвсем успешно СМГ. Семегеец и състезател  от СМГ са толкова различни неща...Така че няма как да се отрече като цяло  приносът на двойния хорариум часове по  мат точно за подготовката за изпитите. Друг е въпросът, че на никого това не следва да му е проблем и трън в очите. Приемът в СМГ е ясен като процедура, който иска, да се е пробвал за там след 4 клас. Който не е успял пък, да го преглътне..

Последна редакция: чт, 03 юли 2014, 18:49 от пенсионирана русалка

# 643
  • Мнения: 2 140
сега попаднах на нещо интересно в блога на Danybon, не съм сигурна дали е било публикувано тук - среден успех на софийските училища на 7-класните матури - тук - http://danybon.com/index.php/education/maturi/1738-spravka-matur … ofia-7-class-2014

# 644
  • София
  • Мнения: 168
Сигурна съм, че дори една 5-ца в СМГ или математическо училище има по-голяма тежест и не може да бъде съизмерена с 6-ца в не математическо училище.


С всичко съм съгласна, но без това обобщение. Деца с афинитет към математиката и математическо мислене има и извън МГ, това вече го уточнихме по-нагоре. Как си толкова сигурна, че детето с 5 в СМГ  знае и може повече от такива?Много зависи тази 6-ца, за която говориш в друго училище, за кое дете конкретно се отнася и от какъв учител е написана..Нематематически училища дал господ, ама не във всички оценяването е еднакво, та да ги сложиш с лекота под общ знаменател.Иначе сериозно рискуваш да омаловажиш нечии дадености и знания..

Никак не исках да засегна някой. Напълно съм наясно, че има блестящи деца, включително и по математика и извън математическите училища. Мисълта ми беше, че изискванията за 6-ца в математическо училище не са като изикванията за 6-ца в останалите училища/паралелки - това е от наблюдения върху моето дете, което е било и в двете.
И пак повтарям, че това ми мнение не омаловажава постиженията или таланта на деца, които не учат в МГ.

Общи условия

Активация на акаунт