Отговори
# 390
  • София
  • Мнения: 262
Тара-ди,

Рядко пиша в този форум и по тази тема по 2 причини. Първо съм татко и второ тези проблеми ги имах преди 8 години. Синът ми беше в първи клас, когато всеки ден жена ми се обаждаше в службата за да ми каже, че пак са я повикали в училище, за да си вземем лудия син. Беше доста отдавна. Тогава се "създаваха" термини като СОП. Да, детето ми е хиперактивно с дефицит на внимание.
Когато беше в първи клас ни посъветваха от училището да посетим психолог. Не само посетихме, но детето го хоспитализираха в детско-юношеската психиатрична клиника в медицинска академия. Разбира се, че не лежеше в клиниката, а го водехме всеки ден на терапия - с психолог, с логопед, с психиатър и с още други специалисти, които вече не си спомням добре. Част от терапията е работата и с родителите. Проблемът при нашето семейство е , че имаме още две дъщери и те са по-малки от него. Но това не беше най-трудното. След двумесечна терапия диагностицираха сина ми - Хиперактивност с дефицит на внимание. Дете със специфични образователни потребности.
И така с диагнозата в ръка издадена от Министерството на здравеопазването аз трябваше да се преборя с Министерството на образованието  или както се казваше тогава, за да може детето ми да учи. Няма как да усетите иронията. Да се боря с неща и някои, които по презумпция трябва да помагат. В училището не го искаха. Мои познати запознати със закона за образованието ме съветваха да вървя "напред с рогата", защото училището нямало право да не обучава сина ми. Реших, че не добра идея по две причини - първата че на детето щяха да му "скроят шапка" и втората беше, че самите родители направиха подписка за да се махне "лудото и опасно" дете от класа. Не ги виня. Всеки иска най-доброто за своето дете. В този случай моето добро за тях беше опасно лошо.
Тръгнах по институции. Повтарям, че това беше преди 8 години. В министерството на образованието току що беше създаден отдел за работа с деца със СОП. Ресурсните центрове бяха още добро пожелание в много от областните градове и там където ги имаше, говоря за софийските, се усещаше, че са създадени да решат някоя директива от хармонизирането на нашето законодателството с европейското. След около месец обикаляне по различни училища, ще кажа че в това време детето ми не учеше, защото срокът беше започнал и детето не може да се запише никъде. Трябваше да изтече първият срок и тогава. Егати закона. (Защо ли пък не ми приспаднаха данък обществено осигуряване за това време на не ползване на "услугата".)
Тогава разбрах за този отдел, за който стана дума по-горе. Приеха ме изключително добре. Още помня жената, която се отнесе с мен като с човек, нуждаещ се от помощ. Казва се Грета Ганчева. Това може беше другата причина да запомня името и.
Та тази добра жена ми изброи няколко училища в София, които приемат деца със СОП. Едното от тях беше 131 СОУ в Младост 3, и понеже живея в жк."Младост 2" за мен беше добър вариант.
Приеха детето от втория срок на индивидуална програма на обучение. Посещаваше някои от предметите, другите не. Извикваха ни по спешност, когато се налагаше, и така минаха 8 години. Благодаря на хората от 131 СОУ. Рейтингът на това училище нисък, но пък за мен хората там са Хора.

Това определено е най-дългия ми пост откакто пиша по форуми. Май нищо съществено не казах, а толкова неща написах.
Тара-ди, не искам да те успокоявам напразно. Стегни се. Облегни се на най-близките си хора до тебе. Всичко ще е наред. И друг път съм го казвал (не съм го измислил аз, обаче) - Бог не може да ни поднесе повече от това, което можем да понесем.  bouquet

# 391
  • Мнения: 700
Браво, троен татко! Simple Smile Щом бащите се заемат с проблемите на децата значи разрешението идва бързо. Дай Боже повече такива татковци, които да се грижат за децата си като теб.

Ето това е мъжеството да стоиш зад интереса на детето си безотказно.
Дай да те посеем някъде, та да се размножиш.  Laughing Ама ти и тази работа си свършил като си създал 3 деца и ги гледаш и възпитаваш с обич и отговорност.

Последна редакция: чт, 23 фев 2012, 20:21 от Mislq

# 392
  • Мнения: 450
Здравейте. Какви са документите за смяна на училището.Става въпрос за предучилищна група. Достатъчна ли е молба от родител до директора на настоящето училище? Благодаря ви предварително. Peace

# 393
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Здравейте. Какви са документите за смяна на училището.Става въпрос за предучилищна група. Достатъчна ли е молба от родител до директора на настоящето училище? Благодаря ви предварително. Peace

Поначало за ученици е необходимо в новото училище да пуснете молба и от там ще ви дадат бележка, че детето е записано вече в тяхното училище, която я занасяте в старото, а в старото трябва да ви дадат бележка, че детето е отписано, която да занесете в новото. Но това не зная дали важи за предучилищна подготовка, но предполагам да.

# 394
  • Мнения: 15
Здравейте! Много съм притеснена от факта, че според новия проекто закон на МОМН ще бъдат преструктурирани Ресурсните центрове и те ще станат общински т.е няма да ги има!!!
Аз съм майка на дете със СОП и единствените хора, които пожелаха да работят с моето дете са тези специалисти. Какво ще правим ние, родителите на такива деца, ако тази структура бъде унищожена???
Не говоря за големите градове и общини, става въпрос за малките населени места като нашето, където общината нехае за нищо, просто децата ни ще останат без специални грижи. При нас тези дечица не ги вземат нито в ясла, нито в градина, моето дете го взеха в ЦДГ с много настояване от страна на семейството ми, близки и приятели, защото никой не желае да се занимава с такива деца, а ресурсния учител, психолога и логопеда полагат много старание и всички виждаме положителните резултати, радваме се и сега ни "забиват страхотен шамар". Много съм притеснена, това е недопустимо да се случва в 21 век -децата ни да остават на улицата, защото аз виждам блясъка в очите на моето дете и на много други деца, които се учат да говорят, да се движат с помощта на педагозите в страхотни кабинети, които са обзаведени модерно.

Моля Ви, ако и вие сте родител на дете с увреждане, нека не допуснем унищожаването на Ресурсните центрове, за да има кой да помага на децата ни и на самите нас - родителите.

# 395
  • Мнения: 19
Здравейте,имам въпроси ..
Имам липса на функция в лявото око и диоптър -3 на дясното с ТЕЛК 52 %. Заболяването ми го има сред списъка на МОН.

И така разбрах,че имам право да вляза в гимназия без изпити.

Въпросите са следните :
- какви документи освен ТЕЛК са нужни, къде трябва да ги представим (комисия, ..)
- кога се подават документите за кандидатстване
- всички ли училища приемат деца в моето положение
- мога ли сам да избера училището в което желая да уча (имам желание за 91 НЕГ, София)
- играят ли роля оценките ми при избора и приема
- наравно ли се боря за прием с други деца с моето заболяване
- много ли време отнема процедурата подаване на документи , прием
- кога са готови резултатите за прием
- кои училища приемат деца с заболявания

Надявам се, че ще има кои да ми отговори с точност !

Благодаря ви предварително !

# 396
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
 Belive.in.me , предоставят списък с гимназиите в които може да кандидатстваш и ти си избираш, като   пак има класиране на база оценките ти от първия срок.

Ако си от София се ходи в РИО София http://www.rio-sofia-grad.com/ и се пуска молба. Дори да те приемат там и да си класиран, пак имаш право да кандидатстваш и по нормалния път.


Като гледам, още нищо не е публикувано, но ако искаш се обади да питаш.


Забравих да поясня, че списъкът е по вид заболявания. Не във всички може да кандидатстваш, но може специално твоето заболяване да го има във всички училища.

Последна редакция: вт, 27 мар 2012, 10:01 от Dorothy

# 397
  • Мнения: 19
Разбрах какви документации са нужни и сега пак имам въпрос:
Имат ли значение оценките ми от 1 срок за приема имам предвид много ли са важни,голямо значение ли имат  ooooh!

# 398
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Разбрах какви документации са нужни и сега пак имам въпрос:
Имат ли значение оценките ми от 1 срок за приема имам предвид много ли са важни,голямо значение ли имат  ooooh!

Ами ако кандидатствате да речем две деца за едно място, ще предпочетат това дете, което е с по-добри оценки за това място.

# 399
  • Мнения: 19
Искаш да кажеш,че дори и аз си избирам училището а не комисията или нещо от рода.. Един момент нещо отново не ми е ясно .. не разделят ли всеки проблем (заболявания) така може да се съберат много деца (ако всички деца с различни заболявания не се разделят по болест) ..

 #Crazy Всичко ми е объркано!

# 400
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Аз доколкото знам, всяко училище се определя с какво заболяване приема, като естествено и бройките за прием са ограничен брой.

Естествено, че ти си избираш училището, а комисията дава съвет дали ще стане за там.

В сайта на РИО скоро ми се струва, че видях списък, че е излязъл, но нещо сега не го виждам.

# 401
  • Мнения: 3 546
Да трябва списъкът вече да е излязъл, за кое заболяване, кои училища се препоръчват.
А молбите в РИО се подаваха до към 20ти май.

# 402
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Оф намерих го http://www.rio-sofia-grad.com/web_folders/appl_files/2011_docs/spisk-2004.pdf

четеш ли го така. Нататък не помня как се разчиташе. Ама да кажат и други мами.

# 403
  • Мнения: 19
Много благодаря за отговорите Ви !

Имам още един въпрос:
Разделени ли са кандидатстващите и съответно местата им по заболяване?

# 404
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Много благодаря за отговорите Ви !

Имам още един въпрос:
Разделени ли са кандидатстващите и съответно местата им по заболяване?

О това не мога да кажа.

Да не забравиш да ни кажеш какво е станало, а и да направиш някои разяснения.

Общи условия

Активация на акаунт