Споделете какво постигнахте!

  • 3 463
  • 65
  •   1
Отговори
# 30
           Здравей, bim bam! Здравейте момичета и момчета! Няма нищо чудно в това което съм писал. Най малкото ми вълче-аутистчето е на 17г и наесен ще бъде в 12 клас. Обучаваме се в домашни условия. Идват учителите в къщи кой когато може- по 3-4 часа на ден. Има си програма. Ние не присъстваме на часовете. Интересно е че всички учители до сега се справят. Някой уроци даже е взимал по пижама. В 7 и 8 клас имаше учителка, която за всеки урок идваше с 1 шоколадова вафла и така. /Аутистчето обича да мели шоколадова вафла/.
         Мили мамички, като чета във форума коя от Вас как е раждала и ми настръхва косата. А на мен не ми се вярваше когато нашата мама каза, че докато е раждала аутистчето сама, акушерката си е правила маникюр.
         Като чета във форума, и почвам да добивам представа за хората и характерите им, които стоят зад символичните имена.
         Само аз ли имам проблеми с кода. Сега виждам B6A да видим какво ще стане. Приятен ден.

# 31
  • Мнения: 534
Извинете,но това за обучението в къщи?Как става?

# 32
         Ами с молба свободен текст до директора на Дирекция образование плюс копие от решението на ТЕЛК /РЕЛК/. Той я резолюра /егати тая дума как се пише?/ и я праща на съответния директор на училището. Всяко лято- нова молба и копие. Като че ли вълчето ми ще се излекува. За учебната 2006/2007г. вече подадох. Като носих молбата заварих Госп. директора на дирекция да яде сухоежбина от чекмеджето на бюрото си.   
      Само че първия път преди 6г. не си спомням какви документи носихме. Май бяха по-вече. Довечера ще говоря с мама Кали по-въпроса. Чао.

# 33
  • Мнения: 534
Не знаех,че аутизма предполага обучение и в къщи.Мислех,че само при деца с двигателни нарушения позволяват.

# 34
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Има ли някой, справил се с ехолалията?

# 35
  • Мнения: 1 588
volf, благодаря ти за идеята! Със сигурност не е далтонист, тествах я, назова ми поне по-ярките цифри на теста.

Извинявам се за вмесването, чета темата ви (особено идеите за цветовете) с голям интерес. Доколкото знам, вероятността момиче да е далтонистка, клони към 0.

http://www.segabg.com/online/article.asp?issueId=458&sectionid=7&id=00001

# 36
  • Мнения: 3 537
volf, благодаря ти за идеята! Със сигурност не е далтонист, тествах я, назова ми поне по-ярките цифри на теста.

Извинявам се за вмесването, чета темата ви (особено идеите за цветовете) с голям интерес. Доколкото знам, вероятността момиче да е далтонистка, клони към 0.

http://www.segabg.com/online/article.asp?issueId=458&sectionid=7&id=00001
Това не е далтонизъм,но забравих как точно се казваше.Логопедката ми беше казала как се нарича това състояние,но минаха много години от тогава и ми е излязло от ума. Embarassed

# 37
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
При хората със сензорни дефицити възприятията са много различни от нашите. Например аутистка споделяше, че когато са я учили да разпознава кучето от останалите животни, тя е успяла да намери сходство единствено в носовете на кучетата и това е била отправната точка да ги различи от останалите животни. Затова и нямам понятие какво всъщност "вижда" и разбира детето като цвят и тая дума "цвят" говори ли й нещо newsm78. Ако ми остане време някой ден ще потърся и преведа разкази на аутисти за това, как възприемат  хората и света  около себе си, това е направо един друг свят. А че не е далтонистка съм абсолютно сигурна, щом като види оранжева топка се сеща за портокал, а зеленото великденско яйце я подсеща за киви.

# 38
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
И все пак има ли някои който се е справил с ехолалията?
аз например се опитвам когато сина ми повтарйа даден въпрос да му отговаряам веднага ....но с не много добар резултат   Thinking

# 39
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
При нас на моменти си е направо зле. С това непрекъснато повтаряне когато иска нещо на "Кажи: дай ми ...и т.н.", сега стигнахме до там че тя си иска нещата с "Кажи дай ми..." Но пък вече заявява желание с изречение, използвайки съюзи(е, и то е заучено): "Отиваме на реката да се къпем"(тоест искам), което до преди 2-3 месеца щеше да е само 1 дума - "Реката". Аз съм и дала седмица почивка без да я тормозя за всяко нещо с "кажи" и засега е запазила навика си.
До тоя момент обаче не ми е задавала никога въпрос, нито ми е отговаряла с Да и Не, налага се да отгатвам отговора по поведението или изражението й.
Kolgrimur , какво искаш да кажеш с това, че отговаряш веднага - на собствения си въпрос ли?

# 40
  • Мнения: 534
 ljuboznatelna -за тази възраст се справяте много добре.Нищо не можеше да накара моят син да поиска нещо с думи.Бутане,сочене,ъ-кане и всевъзможни други начини използваше,но не и думи.Скъсваше се от рев,но не отстъпваше,и винаги излизаше победител,моите нерви не издържаха.Постепенно речника му се обогати,сигурно стана по-уверен и вече в училищна възраст започна да компенсира.Поздравления за упоритостта!

# 41
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
При нас на моменти си е направо зле. С това непрекъснато повтаряне когато иска нещо на "Кажи: дай ми ...и т.н.", сега стигнахме до там че тя си иска нещата с "Кажи дай ми..." Но пък вече заявява желание с изречение, използвайки съюзи(е, и то е заучено): "Отиваме на реката да се къпем"(тоест искам), което до преди 2-3 месеца щеше да е само 1 дума - "Реката". Аз съм и дала седмица почивка без да я тормозя за всяко нещо с "кажи" и засега е запазила навика си.
До тоя момент обаче не ми е задавала никога въпрос, нито ми е отговаряла с Да и Не, налага се да отгатвам отговора по поведението или изражението й.
Kolgrimur , какво искаш да кажеш с това, че отговаряш веднага - на собствения си въпрос ли?
Ами когато ме пита нещо и го повтаря до безкраиност ,аз му отгожарйам жеднага на въпроса .Понякога това помага но не винаги .. Thinking

# 42
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Гери, много ме обнадеждаваш, въпреки че децата с подобни проблеми все пак се развиват доста различно. Hug
 Скоро се зачетох в дневника, който й водех докато бях в сладко неведение за този й проблем. Оказва се, че тя е говорила на година и четири месеца (коригирани година и два) неща като "ало, кой, да?" играейки с телефона и произнесено с интонация.После говоренето спря и започна бебешкото ба-ба-ба-ба ма-ма-ма-ма и т.н. докато окончателно спря и проговори след няколко месеца доста по-неясно. Думите за храна и вода дойдоха след като направи речник от двайсетина думи, а думите мама, тати и кака доста по-късно. Картинка, типична за разстройствата от аутистичния спектър. Много се притеснявам да не се получи пак някакъв регрес. Понеже разбира значението на малко думи, независимо че на практика може да каже всякаква дума, очаквам да проговори със собствена реч едва когато натрупа достатъчно голям речник от осъзнати думи. Днес например ми каза :"Искаш пускам отначало пак ли", което всъщност включва две често казвани от мен изречения(става въпрос за песен)

# 43
         Здравейте! Първо да кажа за индивидуална форма на обучение. Това са документите, но е хубаво първо да се говори с директора на училището, след това да се подаде молба до Директора но Дирекция "Образование" и да се чака. За учебната 2006-2007г вече е време.
        Хубаво си помислете. Има и недостатъци. Детето губи контакти  и общуване с връстници. Печели много повече внимание от учителя. Врамките на 40мин. не може да остане скрито, че не е разбрало или научило нещо. В нашия случай животът му в училище беше станал вече невъзможен. Нужни ни бяха 4-5г докато детето се успокои. Учителите с охота приемат да обучават такива деца. Така им излизат още 12.5чх 36седмици. Познавам дете със заболяване неувреждащо мозъка, което е отличник. Напролет ще бъде абитуриент.
         Относно цветовете. Не е трудно да научиш детето да разпознава и да научи имената на 7 цвята. Трудно е да разбере какво е това цвят. Може да научи наизуст по 3-4 предмета с 1 и същ цвят, и на 5-тия предмет да не може да каже какъв цвят е. Има един фантастичен разказ в който цяла цивилизация не обръща внимание на цветовете и не се занимава с боядисване.
        Нашето аутистче до 4-4.5г. Се развиваше идеално. Проходи навреме, проговори правилно и навреме, пееше много вярно. Виждал съм учителка по музика, която като го чу да пее от съседната стая се отлепи от стола. Само като бебе ревеше повече от баткото /Но той пък като бебе не ревеше изобщо - само като наближи часът за хранене/. На 4 г почти изведнъж в речника му останаха само "Да", "Не"  и "Ти кажи". Ние трябваше да отгатнем защо реве, какво иска. Това описание съм го виждал и при други аутистчета. На 5.5г го заведохме при баба му в Айтос. Като отидохме след два месеца, като ме видя той каза "донеси ми вода. Искам да пия". Говореше си нормално. Баба му го водила на всички врачки. Даже имаше една закърпена миска в блузката си. След това отново имаше деградация в говорната реч, но тя продължи бавно, в рамките на 7-8г. В момента знае смисъла на много думи на български, на английски, но не ги използва в ежедневната си реч. Никога не говори за чувствата си и настроения. Дядо Вазов пише с около 42000 думи.
  Синът ми е на 17г Познавам още 2 аутистчета  с 1-2 години по-големи. Всички ли са с поднормено тегло? Висок е 1.80 а е 56кг. Казаха ми че от липонекса ще  напълнее, но не стана. Постигнахме това, че вече не се дразни, когато му правя забележки или упорито настоявам да извърши нещо. Напоследък го виждам даже да се подсмихва понякога.
       По някога се случват неща, за които направо нямам думи. Например когато подреждах неговите пешки на шаха разбрах, че ги вижда различни. Аз съм инженер и за мен това е евтин китайски шах, чиито фигури са правени на матрица и са съвсем еднакви. И той ми казва- тая пешка стои тук, тая - тук и тн. Отиде до тоалетната и аз му смених местата на първите 2 пешки. След 2-3 хода той поита може ли да размени 2 пешки и ги върна както си бяха.
      Или когато каза, че харесва рекламата на Мара отварачката. Аз на тая рекрама харесвам само начина по който си спира колата точно пред пътеката за кръчмата. А той казва:
     - Много е секси мацката.
     Аз не я виждам секси тая мацка но съм изненадан, защото това е първото му разсъждение на глас за жена. Е, след 3 седмици в 10-те най я избраха за най-секси.
        Пожелавам Ви приятна седмица, мами и татковци! Извинявайте за словоизлиянията ми.

# 44
  • Мнения: 1 588
Volf, искам да те питам нещо във връзка с едни мои си мисли... Може би си прочел, че дъщеря ми е със синдром на Даун. Като се роди и почнах да чета тук и там за синдрома, на много места прочетох, че не е правилно детето да се нарича "даунче" или "даун" и др. подобни. Един вид на детето се лепва етикет, който го декласира отвсякъде. Децата с този синдром се развиват различно, постигат различни неща и целта на "занятието" е да се интегрират в обществото, а не да се дистанцират от него. В този смисъл разграничаващите етикети като "даун" не помагат... Предполагам, че ме разбираш...

Това не би ли трябвало да важи и за деца с аутизъм?

Общи условия

Активация на акаунт