Споделете какво постигнахте!

  • 3 458
  • 65
  •   1
Отговори
# 45
           Здравей, Мария! Разбирам те много добре /за съжаление/. Мисля, че тук четем само родители. Без децата. Синът ми знае, че е болен от аутизъм. Случвало се и по лошо- да ме пита "Татко, защо децата казват че съм луд?" В блока в който живеем младежите и децата полека лека станаха достатъчно толерантни. Просто години наред поздравявам всички деца, където ги видя с "Добър ден", "здравей". Остана само 1 хлапе 1-2 клас, което направо ни трови живота.

# 46
  • Мнения: 534
[
     .
. Има и недостатъци. Детето губи контакти  и общуване с връстници.    
Точно тези контакти го отблъскват от училището.Такъв вид обучение е идеален за него.Той и без това не обича да контактува .А относно различните темпове на развите-това е така ,но го има и момента,че ние не бихме могли на 100 % да знаем какво те разбират и какво не защото в определен период,като че ли складират знания и умения за които ние не подозираме и когато се почувстват достатъчно уверени,чак тогава ги показват.Синът ми започна да казва първите думи на 3,5 години,после имаше думи които не обичаше и заместваше със свои измислени/в стихотворения/,но на 2 години познаваше всички букви.Че са букви дали е знаел е спорно защото имаше кубчета с нарисувани букви и на поканата ми -донеси'а','к' или коя да е друга ги носеше.Но нищо не можеше да го накара да ги произнесе.При него регрес не е имало,много,много бавен,но все пак само прогрес.Сега тълковния речник му е настолна книга,в пряк контакт му е малко трудно да общува,но се оказва,че в чат не изпитва затруднение/направих си успешен експеримент./

# 47
              Здравейте!
      Вчера ми насочихте вниманието към нещо и снощи проверих - когато за пръв път сме подали документи за индивидуална форма на обучение, диагнозата на Кирилчо още не беше аутизъм, а ГРР /генерализирано разстройство на развитието/ от центъра за детско-юношеско психично здраве в Русе от д-р Мечкунова. Имам голям комплект от диагнози поставени на Кирил. Напр. хореа минор, епилепсия, ДЦП, Синдром на Туре, шизофрения и др.
            Гери, твоето момченце слабичко ли е?

# 48
  • Мнения: 534
 JoyМоето момченце се възприема за слабичко и има фикс идеята да стане колкото тати/добре,че той е 70 кг./,като за целта яде по 5 пъти на ден и по много и си е включил в режима и" предвечеря".Аз иначе за 15-те му години мисля,че е нормално да е 58 кг при ръст 175,но определено мненията ни се разминават.И неговата диагноза е ГРР с уточнение атипичен аутизъм.

Последна редакция: ср, 16 авг 2006, 19:55 от Гери_

# 49
  • Мнения: 534
Молбата ми е към SASHETO.Би ли споделила 1 или 2 образователна степен е получил синът Ви."И като има средно образование,сега накъде"Извинявам се ако въпроса звучи гадно,но моля ви помогнете ми да аргументирам желанието си синът ми да продължи в 9 клас.Съпругът ми мисли,че няма смисъл и ненужно ще го изложи на риск от недоброжелателно отношение/меко казано/.

# 50
                Гери, здравей! А спряхте ли се на форма на обучение? В Дирекция образование смотолевиха нещо от рода на "че дипломата от образованието с ресурсен учител /учители/ била по-лека", но аз тогава не им обърнах внимание. В смисъл, че с диплом с ресурсни учители завършено образование след това не може да продължи образованието си.
                Извинявам се че се включих преди САШЕТО. "А сега на къде?" е от кофти въпросите. Тях съм си забранил да си задавам. Това са въпросите на които не намирам отговори. Педпочитам вместо да стои в къщи по цял ден почти сам, да идват учители.
               Честито на всички учители първи работен ден. Пожелавам Ви скоро да имате самочувствие на народни будители. Хората да Ви поздравяват с "Добър ден, даскале!"

# 51
  • Мнения: 534
Да....Сашето няма как да знае,че точно тук съм решила да и задам въпрос.Късно,ама се сещам.volf благодаря.Само,че въпросът не е във формата на обучение на този етап,а дали изобщо да има обучение.За обучение в къщи трябва да има диагноза възпрепятстваща ходенето му в училище ,а нашата ГРР-не е от тях.Нащият тати смята ,че дипломата няма да го интегрира в живота,аз съм склонна да рискувам и да се боря ,но подобни на следната случка/върви си Рони със леко тромава,подскачаща походка,размахва от време на време ръце усмихва се сам на себе си щастливо и минавайки край някакво кафе младеж го напсувал и нарекъл-шматка/ме карат да се запитам-какво губя като печеля.И печеля ли наистина?Дали това образование заслужава негативните му преживявания.Време до 15 не остана.Уж бяхме решили до тук с училището,а аз имам чувството че правим грешка.Щеше да е по-лесно ако Рони имаще желание да учи,но му е досадно и понякога трудно.Но на кой не е ?Ако можеше да учи само това което му харесва,но така никъде не дават.Къде е отговорът??????

# 52
  • Мнения: 4 585
               Здравей, Гери. Лично мое мнение е, че Рони трябва да продължи образованието си. Образованието няма да го интегрира в обществото, но липсата на образование също няма да го интегрира. Защо мислиш, че другите деца научават по-вече в училище? Колко от тях могат да напишат съчинение от 2 страници на тема "Как прекарах почивните дни?". Колко младежи могат да напишат писмо на любимата си?
          Интеграцията в обществото на децата ни си го представям като тържество на човешкия разум над такива могъщи природни закони като еволюция, естествен подбор. Бих бил 100% песимист ако не виждах по TV общества, където този проблем е решен. Последният български филм, в който се видя момиче в инвалидна количка е от преди 30г.
        50000г силният мъжкар е бил гаранция за по-вече храна, за по-сухо място в пещерата. Когато 1 младеж удря или обижда друг, може и да не знае защо го прави. Но всяка негова клетка крещи на девойките- Аз съм по силния мъж- по подразбиране - по дълбока оран, по-богат лов.
     Да подредим един до друг Бойко Борисов, Арнолд Шварценегер, Уди алън, Алберт Айнщайн, Соломон Паси и Бил Гейтс. Представете си, че не знаете нищо за тях. Жени , бъдете честни. Кого ще изберете за интимна вечеря?   На фона на 50000г човечество последните 200 през които един мъж с главата си може да осигури фамилията си са нищо.
         Ние с Кирилчо снощи на разходка си говорихме за зиготата. Тоя разговор винаги идва в никое време. Разговорът тръгна от едни черни бикини, паднали от нечия тераса. Жени, защипвайте си добре бельото за простира!

# 53
  • Мнения: 534
 JoyЗигота,а?А на мен току що ми се наложи да разяснявам псувните и да обяснявам какво точно казваш с "мамка му". Embarassed Embarassed

# 54
  • Мнения: 179
Здравейте на всички.Аз съм майка на аутистично дете на 11год.Какво постигнахме ли?Понякога си мисля много понякога съм настроена по-негативно.Осъзнавам много ясно това което постигнахме:
1 като приехме самите ние родителите това че нашето дете е по-различно от останалите!Преди години когато виждах разликата между синът ми и другите деца не исках да осъзная че е по-различен и ми беше много трудно не исках да го повярвам!Тогава благодарение на неговата възпитателка в детската градина-детето беше на 4год.-успяхме да изградим хармония по между си,но АЗ трябваше да осъзная че ДЕТЕТО има по-различни нужди от другите!
2.Не прекратихме контактите му с външният свят с другите деца и хора!Той ходеше в специализирана детска градини сега посещава помощно училище.Сам изгражда свой свят и свои приятели независимо от това че все още търси нашата подкрепа и опора за всичко.
Искам да Ви кажа скъпи родители зная колко е тежко когато детето Ви е отхвърлено от другите когато му се смеят и подиграват изпитала съм го на собствения си гръб!Знам че няма да стане вишист или нобелов лауреат няма да завърши образувание и т.н.колкото е научил толкова но знам че ТОЙ може да контактува с хората и той подбира тези с които контактува много по-добре от нас родителите му!Не оставяйте децата си на баби и дядовци да ги гледат пуснете ги на градина или ясла!Оставете го като по-големи да ходят на училище а не да ползвате ресурсни учители така детето Ви ще загуби контакта със социалния свят с хората!
Имайте в предвид че "аутистите"или "грр"-децата не са еднакви.Виждала съм голямата разлика в деца с диагноза аутизъм-това е нашата като пише  "генерализирано разтройство на развитието"в документа от РЛКК.
Поздрави на всички и желая искрено успех!!!

# 55
Молбата ми е към SASHETO.Би ли споделила 1 или 2 образователна степен е получил синът Ви."И като има средно образование,сега накъде"Извинявам се ако въпроса звучи гадно,но моля ви помогнете ми да аргументирам желанието си синът ми да продължи в 9 клас.Съпругът ми мисли,че няма смисъл и ненужно ще го изложи на риск от недоброжелателно отношение/меко казано/.
Молбата ми е към SASHETO.Би ли споделила 1 или 2 образователна степен е получил синът Ви."И като има средно образование,сега накъде"Извинявам се ако въпроса звучи гадно,но моля ви помогнете ми да аргументирам желанието си синът ми да продължи в 9 клас.Съпругът ми мисли,че няма смисъл и ненужно ще го изложи на риск от недоброжелателно отношение/меко казано/.
Малко късно но предварително се извинявам , аз съм новак в форума и ми е беше трудно да се ориентирам къде да пиша и къде да търся въпросите и къде мога да отговарям - но човек се учи с времето .
Та на въпроса за обучението -моя син продължава да посещава масово училище , аз не се интересувам от дипломите , а просто искам да не губи връзката с децата и училището. При посещенията там все нещо научава . Имахме прекъсване от две години по чисто бюрократични причини и чисто български манталитет на учители . Така че съвета ми е децата аутисти или с някъкво разтроиство да посещават масови училища така и сругите деца се научават да ги приемат по лесно .

# 56
Да....Сашето няма как да знае,че точно тук съм решила да и задам въпрос.Късно,ама се сещам.volf благодаря.Само,че въпросът не е във формата на обучение на този етап,а дали изобщо да има обучение.За обучение в къщи трябва да има диагноза възпрепятстваща ходенето му в училище ,а нашата ГРР-не е от тях.Нащият тати смята ,че дипломата няма да го интегрира в живота,аз съм склонна да рискувам и да се боря ,но подобни на следната случка/върви си Рони със леко тромава,подскачаща походка,размахва от време на време ръце усмихва се сам на себе си щастливо и минавайки край някакво кафе младеж го напсувал и нарекъл-шматка/ме карат да се запитам-какво губя като печеля.И печеля ли наистина?Дали това образование заслужава негативните му преживявания.Време до 15 не остана.Уж бяхме решили до тук с училището,а аз имам чувството че правим грешка.Щеше да е по-лесно ако Рони имаще желание да учи,но му е досадно и понякога трудно.Но на кой не е ?Ако можеше да учи само това което му харесва,но така никъде не дават.Къде е отговорът??????
Скъпа Гери не се отказваи , а се бори детето ти да посещава училище , тези контакти са много важни и те имат и своята добра страна - за детето и за нас родителите повярвай ми минала са по този път. Сега в момехта детето ми не се чувства добре и аз се боря сама - с промяна на хранителен режим , с алтернативна медицина, закоето ще споделя с вас много скоро. Вярвайте ми че нашия живот е пълен с препятствия и ние сами прябва да ги преодоляваме.

# 57
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
Ние запоЧваме по програма АБА да работим в наи скоро време и се надйавам да постигнем бързи успехи
П.С. ще пиша подробности по касно .. Grinning

# 58
  • Мнения: 3 504
Здравейте и от мен, мога да споделя, че сме постигнали  Joyнапредък, за разлика от миналата година по това време, нямаше многото думи, които казва вече - лягай, лягай-бързо, ставай, ставай-бързо, не бъка там /за бърка/, това, маса, стола, пасе за прасе, колата, се къпим, излизаме, дадеш, дай, още вода, водата, "мерси като ти подаде нещо, преди ама много рядко даваше нещо, особено храна" /слуша как и благодарим и тя повтаря/, "наздраве като кихне", шоколад, мкавалче,ъцете, тцата/за децата, дори ги търси питайки с думата/. "не знам" "не искам", пиши, мкал/за химикал/, бели, кемвиш /кренверш/, скача,маже, бага тука, къде, стига, боли, удаи гавата, ще те удая... сигурно ще пропусна някои. Очният й контакт е на 100%.
Освен думите, другия  Party напредък, на който много се радвам, че вече свързва значенията на думите с действията, разбира какво казва, дори отговаря на въпроси "Къде си мамо" и тя отговаря "на колата", когато се возим, на люля, когато сме на люлката, помни пътя от едната площадка до другата /те са наблизко/, сама се качва на люлката и се премята от едната люлка на друга.  Разбира всичко каквото й се говори, може да отиде и да хвърли боклук в кофата за боклук на терасата,.... Има коренна разлика от миналата година. Мисля че "Брайн Бустера" много й помогна, сега съм й спряла Тиоридазина, пием вечер само Мелатонин, по- бързо заспива и е по спокойна и наспата, усмихната сутрин... Grinning.
МНого разчитам и на редовните занимания от специалисти на специалната градина в Пловдив с Гери, да им благодаря от тук за усилията, които ще полагат за развитието на детето.

И това, че Клуба ми работи на пълни обороти...

# 59
  • Мнения: 534
Искам да споделя с вас какво открих.Случайно.А уж постоянно се вглеждам.Рони иска да учи английски.За да си превежда песни.Гледам невярващо защото 4 г. учи руски,падежи и граматика е усвоил добре,думите умее да превежда,но....изречение не.Убягва му смисъла.Сега разбирам,че вероятно не е знаел как,а може би и защо.А сега сам,мотивиран от желанието и необходимостта е усвоил сам с помощта на компют.речник около 300 английски думи и си превежда сам.За мен е необяснимо но е факт.Толкова се гордея с него!

Общи условия

Активация на акаунт