Ще оцелея ли с БДЖ?

  • 4 319
  • 129
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 2 481
За да си спестя драмата, бих си изпратила куфара с големия багаж до крайната точка с куриер, и да пътувам само с котката и малка раница с най-необходимото. Точно така правя всяко лято, пътувам с влак с 3 деца.

# 46
  • Мнения: 40 933
Стига де, видяхме го всички веднага, но понеже темата ми изглеждаше като пусната от разтревожен човек реших да пропусна забележката за правописа. И други така, предполагам. В края на краищата не може при всяко второ питане да се репликира със забележка за правопис Simple Smile

# 47
  • Мнения: 273
Щом не е виждала гара е толкова притеснена, най-нормален съвет е преди това да се разходи до една от гарите в Русе и да види как изглежда перон, коловоз и табели. За обща култура дето се вика и лично успокоение, и 10 съвета и снимки явно не са същото.  После няма да се чуди толкова, гарите на нейните смени са по-малки от Централна гара, по-скоро като Разпределителна. Даже силно препоръчвам, защото с тази нагласа може и самите влакове да й докарат шок ако за 1-ви път се качва, а ще изкара в тях доста часове.

Сега вече ако и за това как да иде до гарата има пречки и оправдания... Аз съм оттук, двете гари са в града, има градски транспорт до тях, таксита по 5-6-10 лв, изборът е личен. Ако толкова се паникьосва, а не й се занимава да се разходи дотам да не е като марсианец, или има проблемна тревожност ии това пътуване не е разумно,  или темата не е сериозна.

# 48
  • Мнения: 29 387
Не разбрах защо не се ползва автобус.... сори, ако е писано, четох леко по диагонал.
А защо две прекачвания? Русе-Карнобат-Бургас според мен, само на Карнобат прекачване.

# 49
  • Мнения: 12 033
Имаше преди 30 години директен влак Русе-Бургас през Шумен, но го няма вече. Вариантите са два:
Русе - Варна с връзка в Синдел до Карнобат и след това в Карнобат на влака от София за Бургас.
Вторият вариант е да се тръгне от Русе с влака за Стара Загора и в Дъбово да се хване влака София - Бургас.
Иначе БДЖ предлага и вариант Русе- Гр Оряховица - Синдел- Карнобат - Бургас, което си е безумно просто.
Вариантът с автобус не е предпочетен, защото потребителката ще пътува с коте, а от превозвача са й казали, че котето ще трябва да пътува в багажника на автобуса.

# 50
  • Мнения: 29 387
Аааа, ясно, разбрах защо с влак....

Много сложно става - прекачване, коте, багаж. Ама, щом се налага.... Да пита веднага, като се качи за прекачването.

# 51
  • Мнения: 529
Момичета (момчета), като човек без книжка и пътувал много пъти с влакове, единственото ми притеснение в този случай е отварянето на вратата😅дали за слизане, дали за преминаване между вагоните. Когато е трябвало да сляза в Копривщица и съм сама, винаги търся кондуктора, който да отвори. А между купетата.... Леле майко какви са тези врати, тъкмо я отворя с две ръце, още преди да премина, тя сама се затваря със замах, ще ми отнесе главата😂та тогава също съм изчаквала кондуктор, след който послушно вървя.
Разбира се, не всички влакове са такива с разбити врати...

Последна редакция: пт, 22 мар 2024, 14:49 от Velma125

# 52
  • Мнения: 12 033
Мен ме е страх от автоматични врати, особено на старите червени мотриси. Не знам защо. Но никога не съм пътувала с кола, освен инцидентно, основно по влакове и автобуси. Не е толкова сложно, но ако на човек му липсват базови знания (никога не е бил на гара) му изглежда плашещо и сложно.

# 53
  • Мнения: 11 019
Когато е трябвало да сляза в Копривщица и съм сама, винаги търся кондуктора, който да отвори.
Спокойно, на мен ми се е случвало вратата да е ЗАКЛЮЧЕНА (на спален вагон) и шафнерът да се мотка из съседния вагон и да не дойде да ми отключи, та... си изпуснах гарата.
Скрит текст:
Става въпрос за влака Истанбул-София.Исках да сляза на гара Искърско шосе, защото точно под гарата е метростанцията и така ми е най-удобно и най-близо. Централна гара ми е далеч и не ми е удобно. Гледам на Google Maps, виждам, че наближаваме Искърско шосе.. 3 км, 2 км, 1 км, 500 м, спираме. Вратата заключена... шафнер йок. Влакът стоя една минута и тръгна. И вече тамън наближихме Подуяне, от съседния вагон се появява шафнерът, обяснявам му, че си изпуснах гарата заради него, защо не е отключил вратите? Бях си видимо ядосан. Той вика "София, София, след малко София". Обясних му, че в София има няколко жп гари и щом международен влак СПИРА на "Искърско шосе", значи е мислено и преценено, че си струва да спира там, защото прави удобна връзка с метрото, а и е близо на тези, които живеят в Източна София да речем. Този продължава да настоява, че "след малко е София". Обясних му, че това е все едно той да живее в Азиатската част на Истанбул, влакът да идва откъм азиатската и след още половин час да спре в Европейската и той да трябва да се връща още час-два с градски транспорт в азиатската. Отговорът беше, че и при Централна гара имало метро, да не се притеснявам и бла бла бла... Направо му теглих една майна. Глупак. И това беше в онези дълги месеци, в които правеха РЕМОНТ по цялото трасе (2022) и между Елин Пелин и Централна гара влакът се движеше като мравка,  отне повече от час. Поне половин час беше от Искърско шосе до Централна гара.

Последна редакция: сб, 23 мар 2024, 12:59 от diziler

# 54
  • Мнения: 10 428
На Искър може да е спрял ама не е гара за слизане на директния влак.
В разписанието се вижда също, че е прескочена.
https://www.bdz.bg/bg/a/sofiya-istanbul-sofiya

# 55
  • София
  • Мнения: 2 481
He Искър, а Искърско шосе, което е малко след Искър и има връзка с метрото. Откакто го направиха, всички влакове спират там, докато Искър често се пропуска.

# 56
  • Мнения: 11 019
На Искър може да е спрял ама не е гара за слизане на директния влак.
В разписанието се вижда също, че е прескочена.
https://www.bdz.bg/bg/a/sofiya-istanbul-sofiya
Говоря за Искърско шосе. Изрично го имаше и в разписанието, та беше ясно и в колко часа ще спре. Тоест това абсолютно си е гара за слизане.  Друг е въпросът, че влакът се движеше със закъснение, заради 2 часа престой в Свиленград, после .. заради въпросният ремонт на релсите, от Елин Пелин до Централна гара се движеше с 5 км/ч

Метростанция "Искърско шосе" е точно под перона на жп гарата със същото име. Отнема 1 минута да слезеш долу на перона на метрото. Докато при Централна гара далеч не е така, има вървене, слизане, качване и пак слизане, минаване през опикани дълги подлези и накрая ... пак слизане, на перона долу.

И точно от линка, който сте дали с разписанието, ясно се вижда, че Искърско шосе НЕ Е прескочена.
Друг е въпросът, че гара "Халкалъ" е изписана като "Халкали", но някой умник в БДЖ, който им прави сайта, така е преценил, без да се консултира.

# 57
  • Мнения: 19 025
Наваксвал е закъснението. Както и да е, не ми се струва голям проблем, щом е в същото населено място. На мен например често ми се е налагало да пътувам с автобуси, които спират при някои фирми на Окръжна болница, при други на Плиска, преди крайната спирка на автогарата. Е, не ми е било супер удобно, като спрат на Окръжна болница, ама не е и като да са спрели по средата между Пловдив и София, и да се чудя как да стигна до София.

# 58
  • Мнения: 40 933
Може да не е катастрофа, но за потърпевшия си е проблем. Аз лично много се нервя когато ми се разбиват плановете. А тук явно шафнерът е виновен, защото си е решил, че никой няма да слиза, и е блял някъде.

# 59
  • Мнения: 10 428
Хубаво де, Искарско шосе ..
Тя мацката абсурд да се качи на влак вече с тия перипети 🤣

Общи условия

Активация на акаунт