Допълнителни, но "задължителни" помагала в училище!?

  • 11 412
  • 92
  •   1
Отговори
# 30
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Не бих го чула /въпреки, че за момента няма опасност да ми го кажат/.
Това не е мой проблем. Не съм аз учителката, която трябва да учи децата според нивото и възможностите им.

На нашата първа първолашка среща имаше въпрос трябва ли децата да четат преди 15ти. Отговорът на учителката беше  - "не".
Съответно последваха опасения как четящите ще скучаят или нечетящите ще догонват и ням ада бъдат учени. Но може едните да сричат, а другите да си четата сами текст - просто и лесно. Същото е с математика - различна сложност задачи. За останалите предмети лист за рисуване върши работа Simple Smile

# 31
  • Мнения: 24 467
"Разбирам по-силният ученик да го прави на добра воля от време навреме, но да има към него прикачен друг, когото да носи на гърба си не съм съгласна."- за доброволно говоря, никой не е карал никого насила. А сега не се ли случва майката на Х да пита У да обясни нещо по английски?

За диференцирането- не съм упоменавала за отделяне в различни класове. Писах за съвсем друго.

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма учител, който да каже такова нещо, Дидева. Дори най-некадърният. По-скоро учителят ще каже, че детето знае много и не му е много интересно в час и затова е добре да му се дават допълнителни задачи. А ако е чак невъозразимо напред с материала по някой предмет, то ти самата ще започнеш да търсиш специализирано училище. Рядко се срещат деца, които изобщо да са напред по всичко и много да им е скучно в клас. В първи клас може и да има такъв момент, може дори във втори, но нататък нещата не стоят така.Според мен много родители надценяват децата си в чисто психологически план. Едно дете може да може да чете, но това не означава, че е психически зряло да се справи с всичко - новите деца, новите порядки, дисциплината и др.

# 33
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Има такива деца и те обикновено сменят училището с подходящо профилирано. Според мен даже с нарастването на класовете този момент, ако го има, е все по-ясно изразен.
Съгласна съм че е особено "професионална" подобна забележка. Затова писах , че не бих я чула.

# 34
  • Мнения: 131
Относно съвета на учителката да не се занимавате допълнително с детето- смятам го за абсолютно погрешно и вредно.
Детето няма да добие така полезният навик за ежедневен учебен труд и когато има нужда от него, ще изпитва трудност да се справя с поставените задачи. От друга страна ще добие впечатление, че всичко е лесно и то го знае. Така ще се намали още повече интересът му в училище и извън него.
Ако детето проявява интереси в която и да е област извън учебното съдържание, при възможност е добре да се работи с него допълнително. И тук е мястото на тези допълнителни помагала, които учителят може да препоръча на родителите.

/А ако има интереси в областта на изкуството или спорта, пак ли трябва да не се занимава допълнително, та да му е интересно в училище?/
 

# 35
  • Мнения: 620
Хмм, май не е много редно да го кажа, но в училищна среда интересите по- скоро закърняват. Извинете, мнението ми вероятно е субективно. Виж, когато ги изкараш извън училище, са много ентусиазирани, най- малкото защото това не е задължително. Ако знаете как работиха по един проект, как рисуваха с хъс, как съчиняваха приказки, как... ама защото знаеха, че по техните разкази и рисунки, както и по тези на техни връстници от още 7 държави ще се създаде анимационен филм. И този филм ще се използва за обучение по история на ЕС и европейски ценности в училищата. А ако можехте да видите личицата им, очичките, когато пристигна дискът /озвучаването на български направиха в ТВ студио, за това пък повест може да се напише/ как разпознаваха своите рисунки- вече движещи се, своите разкази- вече филмирани...Хубаво, ценно нещо са знанията, но начинът, по който се поднасят е морално одъртял. Учебниците...вие ги виждате. Ако някоя от вас е успяла да обясни на детето си в 4 клас думата "архиепископия" или причините за упадъка на Римската империя, има моите адмирации.
Та исках да кажа, че помагалата са толкова пряко свързани с училище, че няма как децата да изпитват удоволствие и да пуснат мисълта си в креативен полет, работейки с тях. Те /помагалата/ предъвкват същия материал с леко уширение, това е. Учебната програма просто е за много сериозна реконструкция.
А допълнителните задачи за успяващи и догонващи могат да бъдат прикрепени към всеки един урок. Така хем ще работят диференцирано, хем бързаците няма да дремят в час или да си пишат бележки със симпатиите, а по-бавните ще се чувстват удовлетворени, че имат постижения, реални. И сборниците ще станат излишни. Просто, ефективно и...няма да бъде осъществено. Хайде , стига засега. Поздрави за Желязната лейди, последните мнения вече дават друг хоризонт на темата.

# 36
  • Мнения: 21 455
Няма учител, който да каже такова нещо, Дидева. Дори най-некадърният. По-скоро учителят ще каже, че детето знае много и не му е много интересно в час и затова е добре да му се дават допълнителни задачи. А ако е чак невъозразимо напред с материала по някой предмет, то ти самата ще започнеш да търсиш специализирано училище. Рядко се срещат деца, които изобщо да са напред по всичко и много да им е скучно в клас. В първи клас може и да има такъв момент, може дори във втори, но нататък нещата не стоят така.Според мен много родители надценяват децата си в чисто психологически план. Едно дете може да може да чете, но това не означава, че е психически зряло да се справи с всичко - новите деца, новите порядки, дисциплината и др.
Има, Андариел, има... Аз лично го познавам. И не говорим за умеещите да четат първолаци.
арт мама ,Jeliaznata LeIdy ,айви - постовете ви ми подействаха успокояващо и обнадеждаващо. Благодаря!  bouquet

# 37
  • София
  • Мнения: 62 595
Това, за което явно става въпрос в тази тема е изобщо състоянието на системата, а не само на помагалата. Всички се размечтаха какво трябва да бъде. Трябва, тлябва, ама не е! И тъй като и аз не съм доволна от системата не разчитам изцяло и единствено на нея, а си дообразовам децата по други канали. В училище получават каквото е заложено по план, научават се да се справят понякакъв начин, ние също помагаме и това е. Надграждат извън училище. Дори най-най-най-отдадените учители имат ограниченията на системата, да не говорим за условията, в които работят. Докато не се направят основни промени в плановете, материала и методиките няма да има оправия и ще се пускат не още една и две, а стотици теми от този вид.

# 38
  • Мнения: 2 138
"Има нещо гнило в Дания" -  мисля,че като цяло образователната ни система е ,като Дания! От високо образовани,сега българските деца са полуграмотни!Факт - по един предмет,10 различни учебници,на различни издателства,скучно поднесен и излишно усложнен материал и мога да посоча още многооооооооооо.
Колкото до надарените деца ,"кралството на Дания" е помислило и за тях - италианския лицей в Горна баня!Но .....Ще стане много дълго.Време е за нова тема!
Хайде! Кой ще подаде?!!!

# 39
  • Мнения: 620
Бисери от учебниците - пишещите тука родители да цитират "премъдрите слова" , чрез които децата би следвало да опознават света и да прилагат практически познанията си.
Добре би било да се акцентира на думите, понятията, дефинициите, които са недостъпни за малчуганите и им се налага да работят с преводач. Откровените недомислици също биха имали място в подобна тема.
Ако желаете, можете да споделите къде децата срещат най- големи затруднения и кои елементи на учебната програма в съответния клас според вас не са на мястото си и биха могли да отпаднат или да бъдат оставени за тогава, когато детето ще е способно да се справи с тях.
Изобщо- какво бихте променили вие, ако сте ...министър на образованието, да речем?

Пък хайде да не говорим само за учебната програма или кога да се учи таблицата, а да включим всичко, което бихте желали да видите реализирано в Идеалното училище. Навити ли сте?

# 40
  • Мнения: 2 138
Да,Айви!Харесва ми твоят начин на мислене,на Желязна лейди,Арт мама,Андраиел,Дидева и др.
Ще се получи интересен дебат!Хайде!Оформете подходяща тема,защото много неща ни вълнуват,не сама като майки на ученици.

# 41
  • Мнения: 24 467
Айви, моята мечта я споделих накратко, а съм го правила и преди в сходни теми- връщане на СИП-овете и кръжоците, работа с напреднали деца по отделни дисциплини, диференциран подход в класа, допълнителна работа и с изоставащите. По- малко зубрене и папагалщина, повече творчество и съчинения, по- малко смятане на огромни числа, повече текстови задачи, искащи мислене. До тук- нищо сложно не виждам и аз. Стига да има добра воля. Няма смисъл да се работи по сборници с деца, които още са на таблицата, както и да се дават елементарни училищни задачи на деца, които ходят по състезания. Не е редно да се дава прочит по литература в клас за всички цял час- някои четат половин час, други за 5 минути са готови с двукратен прочит и скучаят. Последните могат да пишат по дадени задачи, нещо интересно, за обсъждане, творческо.
Отпадане на оценяването по изкуствата, домашен бит и спорт- пълна безсмислица. Предметите, иначе, са чудесни, но оценки по музика, рисуване и т.н.- не виждам какъвто и да било смисъл от това.

# 42
  • Мнения: 2 138
Спецално "Домашен бит" е напълно излишен.

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
Това е едновремешното трудово обучение. Не го смятам за излишен, защото развива сръчността на децата. На нас може да ни се струват доста глупави някои неща, които правят, но всъщност за тяхната възраст е предизвикателство. Колко деца спонтанно моделират, изрязват, шият и тн.? Отделно е доводът ми, че това е вид отмора за децата (заедно с рисуването и пеенето) от постоянното писане, четене и смятане, а в по-горните класове и други предмети.

# 44
  • Мнения: 2 133
Как излишен!Трябва и да има вид отмора(писано е вече) за децата ни.Това са часовете за ДБТ.

Общи условия

Активация на акаунт