Допълнителни, но "задължителни" помагала в училище!?

  • 11 414
  • 92
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 3 164
Не искам помагалата да се мъкнат всеки ден- това е едно. Освен това не виждам смисъл от задължителните учебници и помагалата така, както са сега- по отделно. Смисълът е в изработването на качествени учебници, при които няма нужда от допълнителни бумаги в училище- със задължителни задачи /не говоря само за математика, разбира се/, задачи по избор, задачи с "повишена трудност" /при нас бяха със звездичка някога/.
PeaceТочно така и аз искам да е, но кой те пита брате Wink
Не случайно купувам сборници по собствена воля, защото тези в учебника и уч.тетрадка са супер недостатъчни за да се обхване материала и защото на тестове/класни, контролни/ им се дават много по-сложни задачи и съответно, ако не ги е решавал от някой сборник, то няма да ги реши никога и на теста Tired

# 91
  • Мнения: 21 455
Добре, има резон в становището ти. Аз, обаче говоря за "масовия" случай. Недоразуменията идват оттам, че всеки родител говори от позицията на собствения си опит /то няма и как да е другояче/, докато моите наблюдения са по- обобщени. Деца като твоето има по 5- 6 в паралелка, но те не са представителна извадка.
После- разполагам с учебниците за 2- 4 клас по математика в момента. Е, не са 15- 16 аритметичните примери. И всъщност колко ,според теб, задачи трябва да решава за един ден детенце, за да научи таблицата? Все пак има вероятност да се получи обратния ефект при пренасищане.
Изпитите след 7 клас, казваш. Тази година задачите бяха... Но така или иначе гимназиите трябва да осъществят някаква селекция, дори и това да не се харесва на всички. Нормално е да има слаби оценки, иначе всички училища ще станат "елитни".
Схемата, която си цитирала и на мен не ми допада, но си намирам начини да я редуцирам, мисля, че и при колегите е така. Новият министър обеща да поправи това, виждам, че си се отчела и в темата за целодневното. Да приемем, че е едно добро начало или поне намерения за такова.
   Май пак не съм се изразила правилно.  Laughing Исках да кажа, че детето трябва да има възможност да се упражнява повече след като е взет нов материал. Това не означава да реши 20 задачи за час. Дадох пример с математиката, защото е слабост на всички вкъщи. Тоест схемата да бъде например " нов урок-упражнения", но повечко упражнения. Миналата година доста деца в класа на сина ми имаха проблем с таблицата за умножение, а след входното ниво тази година мога да кажа, че при доста от тях проблемите се задълбочават. Положението по български език е горе-долу същото.
   Идеята да се даде възможност за целодневно обучение на желаещите е прекрасна, но изисква доста средства и усилия. Мен, например, много ме дразни факта, че в някои училища занималните са поверени на учителки в предпенсионна възраст( нямам нищо против годините им), които гледат да добутат някак до пенсия без да се напрягат много-много. Не знам как е в другите градове, но при нас е все по-трудно да се мотивират младите хора, да работят в сферата на образованието. Уви.
   Що се отнася до учебниците и сборниците, може да спрат да ги печатат на хромова( гланцирана) хартия, така ще се спестят средства и помагалата ще станат доста по-леки. Спестеното може да се използва за добавяне на 30-40 странички в края на учебника с допълнителни задачи към всеки урок. Нещо като сборник " прикачен" към учебника.

Последна редакция: сб, 10 окт 2009, 09:04 от dideva

# 92
  • Мнения: 620

А допълнителните задачи за успяващи и догонващи могат да бъдат прикрепени към всеки един урок. Така хем ще работят диференцирано, хем бързаците няма да дремят в час или да си пишат бележки със симпатиите, а по-бавните ще се чувстват удовлетворени, че имат постижения, реални. И сборниците ще станат излишни. Просто, ефективно и...няма да бъде осъществено.

Използвам собствен цитат, за да кажа, че мислим сходно.
Помагалата са нобходими. Но само на тези, които имат възможностите да стигнат до тях. Защо не искате да приемете, че за повечето деца решаването на всички примери от учебника и учебната тетрадка отнема доста време и така и не стигат до сборника? И аз искам да мога в рамките на учебния час да завърша темата, следващия  да затвърдявам, на консултациите да предлагам задачи за успяващи... Е, не става. Случвало се е да стоя на един урок по 3 часа, докато се уверя, че основното е овладяно. / Андариел, добре, че в големите дневници не се пише план на урока Wink/ Не работя само с учебник, има много възможности в момента, има откъде да се подберат упражнения и задачи, по- често си ги конструирам сама, понеже си познавам контингента. Истината е, че по- слабите определят темпото на класа. А за децата с изявени способности и бързо мислене остава алтернативата да се развиват ...вкъщи. Оттам идва недоволството на техните родители. От другата страна пък те "подпират" родителите на тези, които трудно се справят с материала. Според тях програмата е непосилна, учителят е взискателен и не си върши работата, понеже детето му се е прибрало с една задача в тетрадката /и тя преписана къде вярно, къде грешно от дъската/ и никак, ама никак не може да реши другите от учебника, че и от учебната тетрадка, че и какви са тия сборници- само пари да се дават... Ако вие, момичета, сте на мястото на учителя, какво бихте правили?
Има ДОИ и съответстващите им стандарти. Както е казала Лейди, те са ориентирани към средното ниво с уклон минимума. Постигат се спокойно и без допълнителни помагала. А тези, които искат повече, знаят какво да правят.

Общи условия

Активация на акаунт